Pełnomocnictwo

Data: 2010-04-30 09:25:37
Autor: VoyteG
Pełnomocnictwo
Jedna osoba będ±ca za granica udzieliła drugiej będ±cej u nas w kraju
pełnomocnictwa w sprawę wszystkich spraw zwi±zanych ze spadkiem.
Na mocy tego pełnomocnictwa przeprowadzono postępowanie spadkowe przed
s±dem, ale Urzad Skarbowy nie respektuje tego ogólnego pełnomocnictwa,
domagaj±c sie "szczegółowego unormowania zakresu pełnomocnictwa"

Czy w zakresie spraw skarbowych sa inne unormowania, niż w przypadku
pełnomocnictwa służ±cego sprawom cywilnym?

Je¶li tak, jakie to akty prawne, jesli nie, to jak postapic z takim
urzedem skarbowym?

pozdrawiam

Data: 2010-04-30 20:27:38
Autor: Tomek
Pełnomocnictwo
Dnia 30-04-2010 o 18:25:37 VoyteG <VoyteG@hotpop.com> napisał(a):

Jedna osoba będąca za granica udzieliła drugiej będącej u nas w kraju
pełnomocnictwa w sprawę wszystkich spraw związanych ze spadkiem.
Na mocy tego pełnomocnictwa przeprowadzono postępowanie spadkowe przed
sądem, ale Urzad Skarbowy nie respektuje tego ogólnego pełnomocnictwa,
domagając sie "szczegółowego unormowania zakresu pełnomocnictwa"

Czy w zakresie spraw skarbowych sa inne unormowania, niĹĽ w przypadku
pełnomocnictwa służącego sprawom cywilnym?

Jeśli tak, jakie to akty prawne, jesli nie, to jak postapic z takim
urzedem skarbowym?

To raczej nie urzÄ…d tylko konkretna Pani Gienia lub Pan Zenon i jej  przeĹ‚oĹĽony(-a),
którzy zwyczajnie boją się i chcą mieć tzw. dupochron.

Miałem podobny problem i gdyby nie to że wyposażyłem pełnomocnika
w ściągawkę z przepisów, a pełnomocnik to wykorzystał i przygasił
zapędy urzędnika, to bym miał dodatkowe 5000km do zrobienia..

--
Tomek

Data: 2010-05-04 03:27:24
Autor: VoyteG
Pełnomocnictwo
On 30 Kwi, 20:27, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

to raczej nie urz±d tylko konkretna Pani Gienia lub Pan Zenon i jej
przełożony(-a),

 Tez odnosze wrazenie, ze to stosowanie prawa zwyczajowego "pani
Gieni..."
Tu "urzędowa pani Gienia" zażyczyła, aby pełnomocnictwo dla spraw
skarbowych było notarialne i potwierdzone przez sekretarza stanu...
Ten wymóg jest nierealny...

Miałem podobny problem i gdyby nie to że wyposażyłem pełnomocnika
w ¶ci±gawkę z przepisów, a pełnomocnik to wykorzystał i przygasił
zapędy urzędnika, to bym miał dodatkowe 5000km do zrobienia..

A nie mógłby¶ opisać tej ¶ci±gawki, bo sytuacja analogiczna i to
bardzo, tyle ze do zrobienia jest dwukrotnie wiecej km.. :-(

Data: 2010-05-04 12:51:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Pełnomocnictwo
On Tue, 4 May 2010, VoyteG wrote:

[...]

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkowa-1_2_129.html
+++
Art. 137
§ 1. Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna mająca pełną
  zdolność do czynności prawnych.
§ 2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone
  ustnie do protokołu <korekta litrówki ;)>
§ 3. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony
  odpis pełnomocnictwa. [...]
§ 4. W zakresie nieuregulowanym w § 1-3a stosuje się przepisy
  prawa cywilnego.
-- >>
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

  Pytanie jest o ew. "urzędowe po¶wiadczenie" ew. odpisu oryginału,
kto miałby je zrobić. Z tego powodu chyba pro¶ciej mieć oryginał
"do dania".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-05-04 12:55:02
Autor: Tomek
Pełnomocnictwo
Dnia 04-05-2010 o 12:27:24 VoyteG <VoyteG@hotpop.com> napisał(a):

[...]

Ten wymĂłg jest nierealny...

Miałem podobny problem i gdyby nie to że wyposażyłem pełnomocnika
w ściągawkę z przepisów, a pełnomocnik to wykorzystał i przygasił
zapędy urzędnika, to bym miał dodatkowe 5000km do zrobienia..

A nie mógłbyś opisać tej ściągawki, bo sytuacja analogiczna i to
bardzo, tyle ze do zrobienia jest dwukrotnie wiecej km.. :-(

To było odnośnie innej sytuacji, więc nawet gdybym to znalazł to dla
Ciebie byłoby nieprzydatne.

Co do samej treĹ›ci, to po prostu na kartce A4 wydrukowaĹ‚em zestaw  odpowiednich
przepisĂłw z komentarzem. WystarczyĹ‚o ĹĽeby "zielony" w sprawach prawnych  peĹ‚nomocnik
przekonał urzędników nowo nabytym autorytetem.

--
Tomek

Pełnomocnictwo