Pełnomocnictwo za wyjeżdżającego za granicę

Data: 2012-02-10 12:41:52
Autor: Maciek Murańczyk
Pełnomocnictwo za wyjeżdżającego za granicę
Rodzice wyjeżdżają na parę miesięcy za (cywilizowaną) granicę w celach
rodzinno-turystycznych i zamierzają wrócić. Zostawiają tu dom, małą
działalność gospodarczą itd. Chcieliby mi zostawić pełnomocnictwa do
administrowania tym wszystkim - żebym mógł podpisać deklarację do
skarbowego i iść wyjaśnić, gdy ten będzie miał z nią problem, przedłużyć
umowę z operatorem komórkowym itd. Nie planujemy sprzedawania majątku i
innych "większych" akcji.

1. jakie pełnomocnictwo? Wystarczy ogólne?
2. czy powinno być notarialne?
3. może jakiś wzór polecicie?

Data: 2012-02-10 08:06:39
Autor: witek
On 2/10/2012 5:41 AM, Maciek Murańczyk wrote:
[...]

Polecam notarialne, bo wowczas nie bedziesz sie kopał z koniem, ze sm sobie napisales.
Dobry notariusz bedzie wiedział co napisac. TO nie takie proste.
Nie wystarczy napisac, pelnomocnictwo na wszystko.

Data: 2012-02-10 19:22:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Feb 2012, Maciek Murańczyk wrote:

[...]

  Pełnomocnictwa skarbowego nie wystarczy "mieć", trzeba je "złożyć"
(to do deklaracji) tudzież "zgłosić" (to do doręczeń).
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkowa-1_2_129.html
  Art.80a, 145 i 147.
  Nie chce mi się kopać po rozporządzeniach co do szczególnej formy
(pewnie nie ma), ale jako żywo zapiski sugerują że należy
zrobić to *przed* terminem występowania w roli przedstawiciela
lub pełnomocnika.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-11 01:16:54
Autor: goldi
On 10 Lut, 19:22, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

(pewnie nie ma), ale jako żywo zapiski sugerują że należy
zrobić to *przed* terminem występowania w roli przedstawiciela

Pełnomocnictwo do deklaracji wystarczy złożyć łącznie z deklaracją.
Obowiązku wcześniejszego złożenia nie ma.

Pełnomocnictwo za wyjeżdżającego za granicę