Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.

Data: 2011-11-14 20:05:31
Autor: Ikselka
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Spore zakupy w najczęściej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatności
kartą kredytową, środki na koncie są - błąd połączenia, nie mogę czekać,
więc płacę gotówką.
Na wydruku z kasy o anulowaniu transakcji na skutek braku połączenia
ukazuje się PEŁNY NUMER mojej karty kredytowej! - zauważyłam to kilkanaście
dni po fakcie.
Zwykle na wydrukach są gwiazdki i tylko 4 ostatnie cyfry, a tutaj pełny
numer.

Czyli: moim numerem karty kredytowej dysponuje pani w kasie (kopia kwitu z
kasy jest w jej rękach) tudzież ew. jej koleżanki (kilkanaście osób), jak
również przypuszczalnie firma, która dostarczyła oprogramowanie do
terminali w tym sklepie.

Pan w telefonicznym BOK banku mówi, ze to nie wina banku, tylko terminala i
właśnie oprogramowania. Sugeruje zastrzeżenie karty i wydanie nowej z nowym
pinem.

Tylko że to nie załatwia sprawy, bo sytuacja może sie powtórzyć. I co,
znowu 15 zł za nową kartę? I zdenerwowanie?

Co z tym fantem?
Mało mi się to wszystko podoba.

Jesli NTG, proszę o sugestie, która będzie dobra.

Data: 2011-11-14 13:53:05
Autor: witek
On 11/14/2011 1:05 PM, Ikselka wrote:
[...]

no i?

dysponują nią jeszcze w tysiacach innych miejsc gdzie robiles zakupy.

Pan w telefonicznym BOK banku mówi, ze to nie wina banku, tylko terminala i
właśnie oprogramowania. Sugeruje zastrzeżenie karty i wydanie nowej z nowym
pinem.

bez sensu.

rownie dobrze pani sobie mogla cyferki zapamietac. wystarczy jej kilka ostatnich.
najlepiej zastrzegaj karte po kazdorazowym uzyciu.

Tylko że to nie załatwia sprawy, bo sytuacja może sie powtórzyć. I co,
znowu 15 zł za nową kartę? I zdenerwowanie?

Co z tym fantem?

zmielic, szczatki spalic.

Mało mi się to wszystko podoba.

Jesli NTG, proszę o sugestie, która będzie dobra.

tak dzialaja karty.
i albo je akceptujes i zyjesz, albo nie i wowczas nie poslugujesz sie karta, skoro to dla ciebie za nerwowe.

Data: 2011-11-14 20:16:37
Autor: Michał Pysz
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Co z tym fantem?
Mało mi się to wszystko podoba.

Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.
Wszak ten numer każdy kto stoi obok Ciebie  w kolejce może zobaczyć!

mp.

Data: 2011-11-14 20:29:23
Autor: Serb
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.

olej, to Kolina

Serb

Data: 2011-11-15 00:10:16
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:29:23 +0100, Serb napisał(a):

Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.

olej, to Kolina

Miło mi, ale nie.
:->

Data: 2011-11-14 22:39:10
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:16:37 +0100, Michał Pysz napisał(a):

Co z tym fantem?
Mało mi się to wszystko podoba.

Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.
Wszak ten numer każdy kto stoi obok Ciebie  w kolejce może zobaczyć!

Widzę, że tu sami "mondrzy". No ale i wam się trochę nauki przyda -
znalazłam, podaję:

http://www.ikanobank.pl/uploaded/file/pdf/f35_regulamin_karty_kredytowej.pdf
"5.3. Posiadacz Karty zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
Bank, w przypadku gdy: Karta Kredytowa zostanie zagubiona,
skradziona lub zniszczona lub, jeśli będzie prawdopodobne,
że Karta Kredytowa może być wykorzystana
w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem z innego powodu,
jeśli Posiadacz Karty ma uzasadnione powody, aby przypuszczać,
że dowolna inna osoba zna lub może znać numer
PIN lub dowolna inna osoba zna lub może znać numer Karty
Kredytowej lub gdy Rachunek Karty uwzględnia Transakcję,
która może być nieprawidłowa. Zawiadomienie Posiadacza
Karty powinno być dokonane telefonicznie pod numerem
podanym na Karcie Kredytowej lub w Miesięcznym Wyciągu
lub za pomocą innych dostępnych środków komunikacji
oraz powinno zawierać numer Karty Kredytowej, dane
osoby składającej zawiadomienie oraz okoliczności utraty,
zniszczenia, kradzieży lub wykorzystania Karty Kredytowej
w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem.
5.4. Posiadacz Karty Głównej odpowiada za Transakcje
dokonane przez osoby, którym Posiadacz Karty Głównej
lub Posiadacz Karty Dodatkowej przekazał Kartę lub
ujawnił numer Karty lub Numer PIN."

Polecam też:
http://webhosting.pl/Dwa.dolary.za.dane.z.karty.kredytowej
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,85253,6453005,Numer_karty_kredytowej_sprzedany_za_10_dolarow.html
http://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g60616-d114041-r89650209-Kauai_Coast_Resort_at_the_Beachboy-Kapaa_Kauai_Hawaii.html#mtreview_89650209

Myślę, że wy nie macie kart kredytowych i słusznie, bo nie powinniście -
jak to się bowiem mówi, g..no chłopu, nie zegarek. Jak się czegoś używa, to
oprócz czerpania korzyści powinno się mieć świadomość zagrożeń - jeśli
nawet nie co do samej ich istoty technicznej, to na pewno co do obszarów i
ewentualności; wyobraźnia jest tu pomocna w ich eliminacji.

Data: 2011-11-14 16:35:54
Autor: witek
On 11/14/2011 3:39 PM, Ikselka wrote:
[...]

no to pozostalo ci zawiadamiac bank po kazdej transakcji.
Amen,

Data: 2011-11-14 23:58:03
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 14 Nov 2011 16:35:54 -0600, witek napisał(a):

[...]

NIE O TO CHODZI, wiem, jak się zabezpieczyć - kartę już zastrzegłam, a póki
co nie będe robiła zakupów w tym sklepie. To na pewno.

Chodzi o to, że system/oprogramowanie zainstalowane w tym sklepie jest złe,
gdyż naraziło mnie na utratę danych karty - i nie wiem, jak spowodować,
żeby go uszczelniono!
A bank się wypina, jak widać z cytatów i z rozmowy telefonicznej.

Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę się z
oficjalnym pismem w tej sprawie. Jeśli się dowiem, zwrócę się z kolei z zawiadomieniem do owej firmy i
żądaniem wyjaśniającej odpowiedzi w trybie urzędowym.
I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

Jeśli nie zabezpieczą systemu, nie odpuszczę i zwrócę się wyżej. Bo się
wkurzyłam na maksa.

Data: 2011-11-14 18:04:39
Autor: witek
On 11/14/2011 4:58 PM, Ikselka wrote:
NIE O TO CHODZI, wiem, jak się zabezpieczyć

NTG -> alt.pl.seks.

Data: 2011-11-15 00:27:30
Autor: Maciek.
[OT] Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał
A bank się wypina, jak widać z cytatów i z rozmowy telefonicznej.

Ty się wypnij na bank, tym bardziej gdy jego własny regulamin uznaje taką pracę terminala za naruszenie bezpieczeństwa.

Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę
się z oficjalnym pismem w tej sprawie.

A na potwierdzeniu transkacji nie ma nazwy operatora terminala? Jeśli już chcesz drążyć :)

I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

Ale Ciebie nie powinno interesować co się dzieje w sklepie czy w firmie obsługującej transkacje kartowe. Dla sklepikarza czy dla serwisanta terminali jesteś nikim. Nie macie prawa ze sobą rozmawiać.

Jeśli nie zabezpieczą systemu, nie odpuszczę i zwrócę się wyżej.

Zgłoś papierowo w swoim banku żądając zwrotu opłaty za zastrzeżenie karty. Pewnie tych 15 zł nie dostaniesz ale przynajmniej będziesz miała gotową odpowiedź na pytanie o powód zamknięcia rachunku. I na tym bym poprzestał...

Idź na *.banki. Ciekaw jestem opinii tamtejszych speców od kart ;)

--
M.

Data: 2011-11-15 18:33:51
Autor: m4rkiz
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1ou5azg7ik8y1$.1e5swvzbqcqt4$.dlg40tude.net...
Chodzi o to, że system/oprogramowanie zainstalowane w tym sklepie jest złe,
gdyż naraziło mnie na utratę danych karty - i nie wiem, jak spowodować,
żeby go uszczelniono!

nijak, nikt tam nie musi z toba gadac

Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę się z
oficjalnym pismem w tej sprawie.

i co z tego? skoro ci nie odpowie w rozmowie to na 'oficjalne pismo'
tez nie musi

Jeśli się dowiem, zwrócę się z kolei z zawiadomieniem do owej firmy i
żądaniem wyjaśniającej odpowiedzi w trybie urzędowym.

ladnie brzmi, ale nic nie znaczy, tez moga cie spuscic na drzewo

I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

jak ci sie uda to owszem, ale nikt tu nie musi ci zadnych informacji
udzielac ani sie przed toba tlumaczyc

Data: 2011-11-18 13:35:37
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:m2g8u5ysab9x.7k9srvwece8.dlg40tude.net...

[...]

Sama jesteś "mondra" jeśli ta transakcja doszła by do skutku, to na slipie również by był pełny numer karty. Zobacz jak drukowane są slipy (najpierw drukuje się nagłówek z nr karty, kwotą), a później następuje autoryzacja. Jeśli pójdzie OK. to drukowany jest kod autoryzacji i miejsce na podpis/pin zgodny. A jeśli nie dojdzie do autoryzacji/jest ona negatywna, to drukowany jest kod błędu i tekst typu "transakcja odrzucona", "zatrzymać kartę", czy "whatever else".

To że na odcinku klienta nie ma pełnego nr karty, wcale nie oznacza, że nie ma go również na slipie sprzedawcy. Kiedyś drukował się pełen numer karty na obu slipach (dla klienta i dla sprzedawcy), obecnie w większości przypadków jest tak, że klient ma "gwiazdki", a sprzedawca pełny numer. A podobno obecnie nowe terminale drukują gwiazdki na obu slipach a pełne numery mają tylko w pamięci terminala do momentu wysłania rozliczenia.

Data: 2011-11-14 22:40:56
Autor: Maciek.
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał
Jesli NTG, proszę o sugestie, która będzie dobra.

pl.biznes.banki?

--
M.

Data: 2011-11-15 00:11:23
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:40:56 +0100, Maciek. napisał(a):

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał
Jesli NTG, proszę o sugestie, która będzie dobra.

pl.biznes.banki?

Być może. Moze spróbuję.

Data: 2011-11-18 13:38:09
Autor: Marcin Wasilewski
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:2tyf7jekghpl.wvh4krznb30$.dlg40tude.net...

pl.biznes.banki?
Być może. Moze spróbuję.

    Nie próbuj, bo Cię śmiechem "zabiją".
    Właśnie odkryłaś przypadkiem jak działają karty. Obszerniejsze wyjaśnienie masz w moim wcześniejszym poście).

Data: 2011-11-21 02:59:53
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:38:09 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    Nie próbuj, bo Cię śmiechem "zabiją".

A wiesz, jakoś nie zabili.
Czyli problem jest.

Data: 2011-11-22 10:32:17
Autor: Nixe
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał

A wiesz, jakoś nie zabili.
Czyli problem jest.

A co Ci powiedzieli?
Generalnie z samym numerem karty nie da się zrobić żadnego fraudu, ponieważ w zdecydowanej większości przypadków musisz podać dodatkowo datę ważności karty i nr CVV/CVV2. Plus oczywiście imię i nazwisko. Prawdopodobieństwo, że kasjerka zdołała to sobie wszystko zapisać albo zapamiętać jest na tyle małe, że nie ma co panikować. Chociaż oczywiście beztroskie rozpowszechnianie pełnego numeru karty jest niewskazane :)

N.

Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.