Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.

Data: 2011-11-15 00:16:58
Autor: Ikselka
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Spore zakupy w najczę¶ciej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatno¶ci kart± kredytow±, ¶rodki na koncie s± - bł±d poł±czenia, nie mogę czekać, więc płacę gotówk±.
Na wydruku z kasy o anulowaniu transakcji na skutek braku poł±czenia ukazuje się PEŁNY NUMER mojej karty kredytowej! - zauważyłam to kilkana¶cie dni po fakcie.
Zwykle na wydrukach s± gwiazdki i tylko 4 ostatnie cyfry, a tutaj pełny numer.

Czyli: moim numerem karty kredytowej dysponuje pani w kasie (kopia kwitu z kasy jest w jej rękach) tudzież ew. jej koleżanki (kilkana¶cie osób), jak również przypuszczalnie firma, która dostarczyła oprogramowanie do terminali w tym sklepie.

Pan w telefonicznym BOK banku mówi, ze to nie wina banku, tylko terminala i wła¶nie oprogramowania. Sugeruje zastrzeżenie karty i wydanie nowej z nowym pinem.

Tylko że to nie załatwia sprawy, bo sytuacja może sie powtórzyć. I co, znowu 15 zł za now± kartę? I zdenerwowanie?

Co z tym fantem?
Mało mi się to wszystko podoba.

Kartę już zastrzegłam, a póki co nie będe robiła zakupów w tym sklepie. To
na pewno.

Chodzi o to, że system/oprogramowanie zainstalowane w tym sklepie jest złe, gdyż naraziło mnie na utratę danych karty - i nie wiem, jak spowodować, żeby go uszczelniono!
A bank się wypina, jak widać z cytatów i z rozmowy telefonicznej.

Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się dowiedzieć, kto im instalował system - a je¶li się nie dowiem, zwrócę się z oficjalnym pismem w tej sprawie. Je¶li się dowiem, zwrócę się z kolei z zawiadomieniem do owej firmy i ż±daniem wyja¶niaj±cej odpowiedzi w trybie urzędowym.
I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

Je¶li nie zabezpiecz± systemu, nie odpuszczę i zwrócę się wyżej. Bo się wkurzyłam na maksa.

Kto¶ miałby jaki¶ lepszy pomysł?

Data: 2011-11-15 01:19:26
Autor: JaMyszka
W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 00:16:58 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
Spore zakupy w najczę¶ciej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatno¶ci (...)
Kto¶ miałby jaki¶ lepszy pomysł?

Zapomnij o dotychczasowych rozmowach i normalnie zareklamuj pisemnie usługę płatno¶ci± KK. Zeskanuj ten wydruk i zał±cz go do reklamacji (względnie podaj link do niego, gdy dany bank nie przyjmuje zał±czników).  W końcu Twój bank też musiał podpisać umowę z tym operatorem/wła¶cicielem terminala, by zachodził proces wirtualnej zapłaty.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2011-11-15 14:27:16
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 01:19:26 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

[...]

Tak wła¶nie mam zamiar zrobić.
Nie może być tak, że dowolny sprzedawca w sklepie może dysponować danymi
mojej karty - a tutaj zaszło to w sposób az nazbyt oczywisty.
W sklepie tym dysponuj± też moimi danymi osobowymi - ponieważ mam też ich
karte rabatow±...

Data: 2011-11-15 06:43:48
Autor: Serb
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
ukazuje się PEŁNY NUMER mojej karty kredytowej! - zauważyłam to kilkana¶cie

zastrzegła¶ kartę?

SB

Data: 2011-11-15 09:30:41
Autor: Konfabulator
Ikselka <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):
Spore zakupy w najczę¶ciej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatno¶ci kart± kredytow±, ¶rodki na koncie s± - bł±d poł±czenia, nie mogę czekać, więc płacę gotówk±.

Każdy sklep na dziennym zestawieniu sprzedaży otrzymuje wydruk pełnych numerów
kart, z datami ważno¶ci. Więc musisz swoj± kartę wyrzucić do kosza na ¶mieci,
bo ten system tak działa, że Twoja karta jest znana każdemu u którego płaciła¶.

Masz zadanie, kup i zapłać kart± w supermarkecie. Kasjerka wydrukuje dwa
wydruki, jeden dla Ciebie, drugi dla siebie. Teraz zobacz na swoim wydruku,
będziesz miała ukochane gwiazdki. Popro¶ też kasjerkę by zobaczyć jej wydruk.
Oby¶ nie dostała zawału :)

Data: 2011-11-15 01:54:26
Autor: JaMyszka
W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 10:30:41 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
[...]

No pięknie, q*wa, no pięknie...
A mój bank rżnie głupa i twierdzi, że płatno¶ci telefoniczne KK s±  niemożliwe...

Data: 2011-11-15 10:05:20
Autor: Konfabulator
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
JaMyszka <fatamorgana.w@gmail.com> napisał(a):
No pi=EAknie, q*wa, no pi=EAknie...
A m=F3j bank r=BFnie g=B3upa i twierdzi, =BFe p=B3atno=B6ci telefoniczne KK=
 s=B1  niemo=BFliwe...

Może jeszcze jestem zaspany, ale co do tego wszystkiego maj± płatno¶ci
telefoniczne KK?

Data: 2011-11-15 02:58:24
Autor: JaMyszka
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 11:05:20 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
[...]
Może jeszcze jestem zaspany, ale co do tego wszystkiego maj± płatno¶ci
telefoniczne KK?

Trudno uwierzyć, prawda?
Ale zaraz po otrzymaniu pierwszej KK, zostałam ostrzeżona przed takim wykorzystaniem KK przez osoby trzecie. Powiedział mi o tym człowiek, który testowo dokonał takiej transakcji - wystarcz± dane osobowe i nr KK.

Data: 2011-11-15 12:25:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-11-15 11:58, JaMyszka pisze:
[...]

Ale w razie reklamacji sklep nie dostanie pieniędzy, takie transakcje s± zatem dokonywane ja jego (sklepu) ryzyko, a nie na ryzyko posiadacza karty.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-15 04:02:58
Autor: JaMyszka
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 12:25:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]
Ale w razie reklamacji sklep nie dostanie pieniędzy, takie transakcje s± zatem dokonywane ja jego (sklepu) ryzyko, a nie na ryzyko posiadacza karty.

To mówisz, że mogę sklep wyrolować? No, wymaga trochę zachodu, ale jest możliwe. A sankcj± będzie wpisanie mnie na czarn± listę w sklepie? Tak tylko pytam...

--
Pozdrawiam serdecznie:)

Data: 2011-11-15 08:50:46
Autor: witek
On 11/15/2011 6:02 AM, JaMyszka wrote:
[...]

raczej na liste jakiegos zakładu penitencjarnego.

Data: 2011-11-15 14:46:21
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 04:02:58 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

Ale w razie reklamacji sklep nie dostanie pieniędzy, takie transakcje s± zatem dokonywane ja jego (sklepu) ryzyko, a nie na ryzyko posiadacza karty.

To mówisz, że mogę sklep wyrolować?

Ty - sklep? Nigdy w życiu! Patrz cytat w ogóle, a szczególnie punkt 5.4:
http://www.ikanobank.pl/uploaded/file/pdf/f35_regulamin_karty_kredytowej.pdf
"5.3. Posiadacz Karty zobowi±zany jest niezwłocznie zawiadomić
Bank, w przypadku gdy: Karta Kredytowa zostanie zagubiona,
skradziona lub zniszczona lub, je¶li będzie prawdopodobne,
że Karta Kredytowa może być wykorzystana
w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem z innego powodu,
je¶li Posiadacz Karty ma uzasadnione powody, aby przypuszczać,
że dowolna inna osoba zna lub może znać numer
PIN lub dowolna inna osoba zna lub może znać numer Karty
Kredytowej lub gdy Rachunek Karty uwzględnia Transakcję,
która może być nieprawidłowa. Zawiadomienie Posiadacza
Karty powinno być dokonane telefonicznie pod numerem
podanym na Karcie Kredytowej lub w Miesięcznym Wyci±gu
lub za pomoc± innych dostępnych ¶rodków komunikacji
oraz powinno zawierać numer Karty Kredytowej, dane
osoby składaj±cej zawiadomienie oraz okoliczno¶ci utraty,
zniszczenia, kradzieży lub wykorzystania Karty Kredytowej
w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem.
5.4. Posiadacz Karty Głównej odpowiada za Transakcje
dokonane przez osoby, którym Posiadacz Karty Głównej
lub Posiadacz Karty Dodatkowej przekazał Kartę lub
ujawnił numer Karty lub Numer PIN."

No i kiedy pani Zosia-kasjerka-sprz±taczka-kierowniczka-inna ze sklepu
weĽmie sobie Twój numer karty oraz dane osobiste z terminala (moze masz
kartę rabatow± np w tym sklepie, to ten sam system obsługuje)i da np
synowi, a on kolegom, to goń się z bankiem, że nie Ty ujawniła¶ im go.

Przy płatno¶ci kart± w sklepie wobec powszechnej jak się okazuje jawno¶ci
numerów kart na wydrukach, osobami potencjalnie wykorzystujacymi kartę może
być cały personel sklepu ł±cznie z ochroniarzem panem Gienkiem, sprz±taczk±
pani± Iwonk± oraz ich wszyscy krewni i znajomi, jak również ¶mieciarze -
jesli kiedy¶ trafi± na wyrzucone wydruki (jak to się już nieraz zdarzało w
innych firmach maj±cych uobowiazek ustawowy dochowywania tajno¶ci danych
klientów).
:-/

Data: 2011-11-15 21:19:51
Autor: Krzysztof Halasa
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Ikselka <ikselk@gazeta.pl> writes:

Posiadacz Karty zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
Bank, w przypadku gdy: Karta Kredytowa zostanie zagubiona,
skradziona lub zniszczona lub, jeśli będzie prawdopodobne,
że Karta Kredytowa może być wykorzystana
w sposĂłb niezgodny z jej przeznaczeniem z innego powodu,
jeśli Posiadacz Karty ma uzasadnione powody, aby przypuszczać,
że dowolna inna osoba zna lub może znać numer
PIN lub dowolna inna osoba zna lub może znać numer Karty
Kredytowej

Swoja droga, kazdy klient powinien zawiadomic bank niezwlocznie
po pierwszym uzyciu karty. Tak napisany regulamin to chyba tylko
i wylacznie po to, by w razie potrzeby umyc rece.

Dobrze ze nie chca trzymania numeru konta bankowego w tajemnicy,
jak w niektorych krajach.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-11-15 21:39:55
Autor: Animka
Pełny numer karty kredytowej na wydru ku z kasy.
W dniu 2011-11-15 14:46, Ikselka pisze:
oraz ich wszyscy krewni i znajomi, jak również śmieciarze -
jesli kiedyś trafią na wyrzucone wydruki (jak to się już nieraz zdarzało w
innych firmach mających uobowiazek ustawowy dochowywania tajności danych
klientĂłw).

A śmieciarz razem z pokwitowaniem znajduje kartę i PIN?

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-11-15 21:29:43
Autor: Konfabulator
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał(a):
A śmieciarz razem z pokwitowaniem znajduje kartę i PIN?

A po co fraudantowi MO/TO/IO fizyczna karta, a tym bardziej pin?

Data: 2011-11-15 23:12:07
Autor: Animka
W dniu 2011-11-15 22:29, Konfabulator pisze:
Animka<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaĹ‚(a):

A śmieciarz razem z pokwitowaniem znajduje kartę i PIN?

A po co fraudantowi MO/TO/IO fizyczna karta, a tym bardziej pin?

To jak ukradnie pieniÄ…dze z karty? Ĺšmieciarz nie jest pracownikiem banku i wiele nie moĹĽe :-)

animka

Data: 2011-11-15 22:49:07
Autor: Konfabulator
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał(a):
To jak ukradnie pieniÄ…dze z karty? Ĺšmieciarz nie jest pracownikiem banku i wiele nie moĹĽe :-)

Ty w ogóle wiesz o czym toczy się rozmowa w tym w±tku?

Data: 2011-11-16 22:47:21
Autor: Animka
W dniu 2011-11-15 23:49, Konfabulator pisze:
Animka<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaĹ‚(a):

To jak ukradnie pieniądze z karty? Śmieciarz nie jest pracownikiem banku
i wiele nie moĹźe :-)

Ty w ogĂłle wiesz o czym toczy siÄ™ rozmowa w tym wÄ…tku?

O pełnym numerze karty kredytowej, który może się komuś przydać do okradzenia. Tak?

animka

Data: 2011-11-16 01:58:56
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 23:12:07 +0100, Animka napisał(a):

W dniu 2011-11-15 22:29, Konfabulator pisze:
Animka<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisał(a):

A śmieciarz razem z pokwitowaniem znajduje kartę i PIN?

A po co fraudantowi MO/TO/IO fizyczna karta, a tym bardziej pin?

To jak ukradnie pieni±dze z karty? ¦mieciarz nie jest pracownikiem banku i wiele nie może :-)

Ale może potrzebuje na piwo? - po prostu sprzeda numer w sieci. S± tacy, co
wiele mog±.
Powtarzam linki:
http://webhosting.pl/Dwa.dolary.za.dane.z.karty.kredytowej
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,85253,6453005,Numer_karty_kredytowej_sprzedany_za_10_dolarow.html
oraz dodaję nowy:
http://vbeta.pl/2010/05/20/zlodzieje-numerow-kart-kredytowych-chcieli-nas-wyc-teraz-dostali-za-swoje

Data: 2011-11-16 22:54:50
Autor: Animka
W dniu 2011-11-16 01:58, Ikselka pisze:
[...]

Ale moĹĽe potrzebuje na piwo? - po prostu sprzeda numer w sieci. SÄ… tacy, co
wiele mogÄ….
Powtarzam linki:
http://webhosting.pl/Dwa.dolary.za.dane.z.karty.kredytowej
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,85253,6453005,Numer_karty_kredytowej_sprzedany_za_10_dolarow.html
oraz dodajÄ™ nowy:
http://vbeta.pl/2010/05/20/zlodzieje-numerow-kart-kredytowych-chcieli-nas-wyc-teraz-dostali-za-swoje

Jeśli sam numer karty wystarczy to ja "wymiękam".

animka

Data: 2011-11-16 17:11:20
Autor: witek
On 11/16/2011 3:54 PM, Animka wrote:
Jeśli sam numer karty wystarczy to ja "wymiękam".

slusznie.
zastrzez, oddaj karte do banku i nie pisz tu wiecej.

Data: 2011-11-17 00:33:23
Autor: Waldek

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ja1fuo$ns4$2inews.gazeta.pl...
On 11/16/2011 3:54 PM, Animka wrote:
Jeśli sam numer karty wystarczy to ja "wymiękam".

slusznie.
zastrzez, oddaj karte do banku i nie pisz tu wiecej.

Mnie w sumie tez nie bardzo spodobalo sie
gdy sprzedawczyni oddala mi kwitek,  a na tymze
cyframi wielkosci pol centymetra byl wywalony numer karty
i message BRAK SRODKOW  ;P

Data: 2011-11-16 17:54:45
Autor: witek
On 11/16/2011 5:33 PM, Waldek wrote:

[...]

zrozum, ze bezpieczenstwa transakcji nie zapewnia ci ani wydrapywanie numeru cvv z karty, ani mordowanie kazdego kto potencjalnie mogl numer karty zapamietac,  tylko  warunki umowy pomiedzy tobÄ… i wydawcÄ… karty.

Ty masz o karte dbac w podstawowym zakresie, czyli nie wywieszac numeru tej karty na bilbordzie, a nie bac sie kazdego wyciagniecia karty na swieze powietrze.
Taka karta jest do dupy, bo leczenie psychiatryczne kosztuje całkiem sporo a i jest mało skuteczne.

Data: 2011-11-17 09:45:05
Autor: Waldek

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ja1ig5$ns4$5inews.gazeta.pl...

[...]

Rozumiem,  mnie sie nie spodobal ten "brak srodkow"   :D

Pozdrawiam

Data: 2011-11-16 01:55:04
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 21:39:55 +0100, Animka napisał(a):

[...]

A ¶mieciarz razem z pokwitowaniem znajduje kartę i PIN?

Sprzeda sam numer za parę dolców - na przykład. A ci, co kupi±, poradz±
sobie bez żadnych dodatkowych danych.

Data: 2011-11-16 22:48:18
Autor: Animka
W dniu 2011-11-16 01:55, Ikselka pisze:
[...]

Sprzeda sam numer za parę dolców - na przykład. A ci, co kupią, poradzą
sobie bez ĹĽadnych dodatkowych danych.

Aha

animka

Data: 2011-11-15 13:03:48
Autor: otrov
W dniu 2011-11-15 12:25, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-11-15 11:58, JaMyszka pisze:
W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 11:05:20 UTC+1 użytkownik
Konfabulator napisał:
[...]
[...]

Przechodziłe¶ procedurę reklamacyjn±? Czasami nie jest tak przyjemnie i trzeba udowadniać, że nie jest się wielbł±dem. Zreszt± był jeden, lub 2 takie przypadki opisywane na grupie w ci±gu ostatniego  roku.

o.

Data: 2011-11-15 14:25:14
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 12:25:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Polecam też:
http://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g60616-d114041-r89650209-Kauai_Coast_Resort_at_the_Beachboy-Kapaa_Kauai_Hawaii.html#mtreview_89650209

Data: 2011-11-15 13:16:04
Autor: Joossef
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
2011-11-15, o 11:58:24 JaMyszka oznajmił co następuje:

Ale zaraz po otrzymaniu pierwszej KK, zostałam ostrzeżona przed takim wykorzystaniem KK przez osoby trzecie. Powiedział mi o tym człowiek, który testowo dokonał takiej transakcji - wystarcz± dane osobowe i nr KK.

Nie słuchaj ludzi, którzy bzdury mówi± ;)
Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV, data ważno¶ci karty oraz dane adresowe użyszkodnika.
cvv można skutecznie z karty usun±ć (zamazać, wydrapać itp.)
Gdyby sam numer karty i nazwisko wystarczało to pomy¶l jaki sens ma umieszczanie tych danych na karcie?

--
Joossef

Data: 2011-11-15 08:52:27
Autor: witek
On 11/15/2011 7:16 AM, Joossef wrote:
[...]

nic nie jest potrzebne.
imie, nazwisko, nr karty, a czasmi i data waznosci nie jest potrzebna.

cvv można skutecznie z karty usun±ć (zamazać, wydrapać itp.)
Gdyby sam numer karty i nazwisko wystarczało to pomy¶l jaki sens ma
umieszczanie tych danych na karcie?

i wystarczy.

zdzwon gdzies na zachod, do hotelu i zrob rezerwacje to sie przekonasz.

Data: 2011-11-15 22:45:02
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:27 -0600, witek napisał(a):
[...]

Imię i nazwisko - aż sprawdzę, bo mam podejrzenia że nie do końca :)
W każdym razie dawno temu kupuj±c co¶ po raz pierwszy w amazonie nie
wiedziałem co to jest "card holder" - uznałem że może wystawca karty,
wpisałem "bank bph". Dobrych parę zakupów póĽniej zorientowałem się, gdy po
zalogowaniu przywitało mnie "Hello, Bank BPH" :)

[...]

Data ważno¶ci raczej jest konieczna - gdy się  waln±łem, transakcja online
nie przeszła...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-15 18:29:19
Autor: witek
On 11/15/2011 4:45 PM, Jacek Osiecki wrote:
imie, nazwisko, nr karty, a czasmi i data waznosci nie jest potrzebna.

Imię i nazwisko - aż sprawdzę, bo mam podejrzenia że nie do końca :)

No zgadza sie.

Data ważno¶ci raczej jest konieczna - gdy się  waln±łem, transakcja online
nie przeszła...

nie wiem czy to amazon czy moj bank, ale transakcje z błed± dat± chodz± bez problemu.
Nie chce mi sie karty uaktualniać, póki działa.

Data: 2011-11-15 13:24:47
Autor: Olgierd
On Tue, 15 Nov 2011 13:16:04 +0000, Joossef wrote:

Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV,

Dodatkowo w sensie "czasem"? ;-) Bo owszem, czasem tak, a czasem nie ;-)
data ważności karty oraz dane adresowe użyszkodnika.

Dane adresowe raczej "dla pewności", bo nawet polscy pośrednicy raczej nie badają zgodności tych danych z zapisem gdzieś-tam.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-11-15 15:40:23
Autor: Konfabulator
Joossef <grimeksusunto@gmail.com> napisał(a):
Nie słuchaj ludzi, którzy bzdury mówi± ;)

Popieram, jak zaraz się okaże, nie słuchaj głównie Joossefa.

Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV, data ważno¶ci karty oraz dane adresowe użyszkodnika.

Dla testu wejdĽ na dowolny sklep, który do autoryzacji używa PolCardu i
dokonaj płatno¶ci kart±, podaj±c poprawny numer karty, datę ważno¶ci, bez CVV
i jako dane użytkownika podaj ¦więty Mikołaj zamieszkały w Laponii. Zobacz co
Ci odpowie centrum autoryzacji.

cvv można skutecznie z karty usun±ć (zamazać, wydrapać itp.)

CVV jest w zasadzie kodem nieużywanym przez żadne z centr autoryzacyjnych.

Gdyby sam numer karty i nazwisko wystarczało to pomy¶l jaki sens ma umieszczanie tych danych na karcie?

Bo karta służy do dokonywania również transakcji MO/TO/IO?

Data: 2011-11-15 23:18:42
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 15 Nov 2011 15:40:23 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):
Joossef <grimeksusunto@gmail.com> napisał(a):
cvv można skutecznie z karty usun±ć (zamazać, wydrapać itp.)
CVV jest w zasadzie kodem nieużywanym przez żadne z centr autoryzacyjnych.

Głowy nie dam, ale chyba na allegro mnie nie pu¶ciło ze złym CVV...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-15 16:58:59
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 13:16:04 +0000 (UTC), Joossef napisał(a):

Nie słuchaj ludzi, którzy bzdury mówi± ;)
Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV, data ważno¶ci karty oraz dane adresowe użyszkodnika.

Dane adresowe? W supermarkecie? Zartujesz sobie.

http://kartyonline.pl/arty.php?id=99
"Najpopularniejszym miejscem pozyskiwania numerów kart s± bowiem punkty
handlowo-usługowe, w których dokonujemy zakupów kartami. Numer naszej karty
znajduje się na odcinku drukowanym po wykonaniu transakcji, na którym
składamy podpis, dodatkowo pracownik sklepu może z terminala wydrukować
listę wszystkich transakcji z danego dnia z numerami kart, które były użyte
do płatno¶ci. Niektóre terminale ukrywaj± cze¶ć numeru karty, a w jego
miejsce drukuj± gwiazdki. Niestety jest to zdecydowana mniejszo¶ć tych
urz±dzeń. (!!!!!!!!!!!!!!!!)

Na szczę¶cie, je¶li już padniemy ofiar± przestępców, to w do¶ć łatwy sposób
można tak± transakcję zareklamować i uzyskać zwrot wydatkowanych ¶rodków.
(BEZEDURA. p.XL) Ważne jest jednak, by na bież±co przegl±dać nasze wyci±gi
i mieć kontrolę nad wszystkimi zakupami dokonywanymi kart±. Często bowiem
zdarza się, że klienci nie zagl±daj± nawet do szczegółowych zestawień
transakcji i nie zauważaj±, że padli ofiar± oszustwa. "

Data: 2011-11-15 18:27:17
Autor: Piotr C.
On 2011-11-15 14:16, Joossef wrote:
[...]

Kupowałem bilety lotnicze na kwotę ok. 3000zł, pare lat temu. Karta została obci±żona, rozliczona i spłacona, a dopiero wtedy pani z bodajże Carlsona przypomniała sobie, że musi mieć mój CVV i o niego poprosiła - również telefonicznie :D

P.

Data: 2011-11-15 14:37:28
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 09:30:41 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

Każdy sklep na dziennym zestawieniu sprzedaży otrzymuje wydruk pełnych numerów
kart, z datami ważno¶ci. Więc musisz swoj± kartę wyrzucić do kosza na ¶mieci,

Chyba nie wiesz, co mówisz - kto wyrzuca kartę do kosza na ¶miecie? żeby
sprzataczki mogły skorzystać? :->

bo ten system tak działa, że Twoja karta jest znana każdemu u którego płaciła¶.

Je¶li jest tak, jak mówisz, to znaczy, że zapewnienie, które otrzymuje
klient podczas zakupów w sklepach internetowych (sklepy jak każde inne
wobec prawa oraz klienta, nie?), a brzmiace m.w. tak - "Żadne dane
dotycz±ce karty kredytowej nie s± przekazywane do sklepu" jest albo
bezsensowne bo bez pokrycia, albo jednak numer karty kredytowej klienta
POWINIEN być niedostępny dla sklepów w ogóle i tak własnie powinny być
skonstruowane ł±cza sklepów z bankami, nie? Czyżby to była utopia?

[...]

Nie dostanę - aż tak głupia nie jestem, żeby mieć konto do karty będ±ce
równocze¶nie kontem ogólnym. Konto "do karty" ma ograniczon± zawarto¶ć,
raczej niewielk±, na które wplywa comiesiecznie kwota tzw "na życie", a
karta ma ustawione limity dzienne i miesieczne. Głupich nie siej±, sami sie
rodz±. A ja chcę sprawę załatwić po to, aby wreszcie kto¶ co¶ zrozumiał, bo
jak dot±d w razie czego szujkaj wiatru w polu - bank niewinny, sklep też
nie,no bo przecież to JA im udostęponiam za każdym razem pełny numer karty
- nie? Wielbł±dem i tak jest klient.
 Może nagło¶nię ten problem w prasie. Choćby lokalnej.

Data: 2011-11-15 08:53:37
Autor: witek
On 11/15/2011 7:37 AM, Ikselka wrote:
  Może nagło¶nię ten problem w prasie

zacznij od gazetki parafialnej

Data: 2011-11-15 15:32:20
Autor: Konfabulator
[...]

Nie rozróżniasz transakcji IO od transakcji z fizycznym użyciem karty. Przy
transakcji internetowej numer karty nie jest przekazywany do sklepu, gdyż
transakcja dzieli się na zakup w sklepie, autoryzacj± płatno¶ci w zewnętrznej
firmie (i ta firma oczywi¶cie otrzymuje pełne dane Twojej karty, gdyż jak
inaczej transakcja miałaby się odbyć?), przekazanie wyniku autoryzacji do
sklepu. Choć s± sklepy internetowe, które maj± tak podpisane umowy, że to one
same dokonuj± autoryzacji, wtedy w sklepie podajesz w formularzu wszystkie
dane karty. Dane Twojej karty posiada setki różnych podmiotów, a jak widzisz
system jako cało¶ć działa.

Może jeszcze wróćmy do historii karty kredytowej. Na pocz±tku dane karty były
fizycznie odciskane na formularzu obci±żenia w sklepie. I to funkcjonowało
ile¶ lat i jako¶ ilo¶ć fraudów nie jest wielko¶ci± z któr± banki by sobie nie
radziły. Teraz odcisk zastępuje telefon tylko dlatego, żeby sprzedawca miał
łatwiej i szybciej kasę, cała technologia pozostała w zasadzie na podobnym
poziomie, bo mimo chipów, pinów, podpisów i innych zabezpieczeń nadal można
płacić odciskaj±c kartę lub podaj±c jej numer przez telefon.

A dlaczego banki o tym nie mówi±? Bo kto¶ kto jest ¶wiadomy zagrożeń
zastanowiłby się 100 razy zanim wzi±łby kredytówkę do ręki.

Data: 2011-11-15 17:02:05
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 15 Nov 2011 15:32:20 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

[...]

NIby dlaczego mam odróżniać? - w sklepie stacjonarnym jak niby inaczej to
się odbywa? - przecieżprzy "fizycznym" użyciu karty też czeka się na
autoryzację via ł±cze z bankiem. Niby jak inaczej sklep wiedziałby, że na
karcie s± ¶rodki, zeby w ogóle wydac towary.

Data: 2011-11-15 16:45:38
Autor: Konfabulator
[...]

WyobraĽ sobie, że wydawane od kilku lat karty, same potrafi± autoryzować, wbij
w google hasło autoryzacja offline. S± kraje, gdzie wył±czenie tej opcji
powoduje odrzucenie płatno¶ci.

Data: 2011-11-15 18:32:11
Autor: Robert Kois
[...]

Kup co¶ w Amazonie (i masie innych sklepów za granic±). Nasze sklepy nie s±
reprezentatywne. Ba nawet u nas możesz zapłacić po prostu podaj±c tylko
dane przez telefon.

--
Kojer

Data: 2011-11-15 17:37:23
Autor: Konfabulator
Robert Kois <kojer@hell.pl> napisał(a):
Kup co¶ w Amazonie (i masie innych sklepów za granic±). Nasze sklepy nie s±
reprezentatywne. Ba nawet u nas możesz zapłacić po prostu podaj±c tylko
dane przez telefon.

Więc wyci±łe¶ następne zdanie, które o tym mówi i napisałe¶ to samo innymi
słowami. Gratulacje.

Data: 2011-11-15 19:01:34
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 15 Nov 2011 17:37:23 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

[...]

Bo napisałe¶ to tak jakby to był wyj±tek, a to najpopularniejszy sposób
płacenia może z wyj±tkiem paypala (który powiedzmy można za centrum uznać,
ale akurat nie wymaga podawania karty). Przekierowywanie do centrów
autoryzacyjnych to jednak mniejszo¶ć.
Najpopularniejszy sklep na ¶wiecie nie wymaga nawet podawania CVV.
  --
Kojer

Data: 2011-11-15 13:34:00
Autor: witek
On 11/15/2011 12:01 PM, Robert Kois wrote:
[...]

ba, nawet daty waznosci nie musisz znac.  przejdzie bez :)

Data: 2011-11-16 10:28:10
Autor: witrak()
Pełny numer karty kredytowej na wydru ku z kasy.
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote on 2011-11-15_20:34
On 11/15/2011 12:01 PM, Robert Kois wrote:
Dnia Tue, 15 Nov 2011 17:37:23 +0000 (UTC), Konfabulator
napisał(a):

Robert Kois<kojer@hell.pl>  napisaĹ‚(a):

Kup coĹ› w Amazonie (i masie innych sklepĂłw za granicÄ…). Nasze
sklepy nie sÄ…
reprezentatywne. Ba nawet u nas możesz zapłacić po prostu
podajÄ…c tylko
dane przez telefon.
Więc wyciąłeś następne zdanie, które o tym mówi i napisałeś to
samo innymi
słowami. Gratulacje.

Bo napisałeś to tak jakby to był wyjątek, a to najpopularniejszy
sposĂłb
płacenia może z wyjątkiem paypala (który powiedzmy można za
centrum uznać,
ale akurat nie wymaga podawania karty). Przekierowywanie do centrĂłw
autoryzacyjnych to jednak mniejszość.
Najpopularniejszy sklep na świecie nie wymaga nawet podawania CVV.

ba, nawet daty waznosci nie musisz znac.  przejdzie bez :)

Tak, a nawet numeru karty...
Wystarczy powiedzieć zaznaczyć "mam kartę".

LOL

witrak()

Data: 2011-11-16 13:08:26
Autor: Kris
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
UĹĽytkownik "witrak()"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j9vtqm$m2c$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

Tak, a nawet numeru karty...
Wystarczy powiedzieć zaznaczyć "mam kartę".

Przed chwilą płaciłem za zakupy w necie kartą- centrum autoryzacji Polcard
Wpisałem poprawny nr karty, poprawną datę ważności, błędny CVV/CVC i porobiłem literówki- czyli właściwie wpisałem błędne dane(imię nazwisko, miejscowość) właściciela karty.
Transakcja została zaakceptowana, płatność przeszła.

Data: 2011-11-16 14:21:56
Autor: Matt
On Wed, 16 Nov 2011 13:08:26 +0100, Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> wrote:

Tak, a nawet numeru karty...
Wystarczy powiedzieć zaznaczyć "mam kartę".

Przed chwil± płaciłem za zakupy w necie kart±- centrum autoryzacji  Polcard
Wpisałem poprawny nr karty, poprawn± datę ważno¶ci, błędny CVV/CVC i  porobiłem literówki- czyli wła¶ciwie wpisałem błędne dane(imię nazwisko,  miejscowo¶ć) wła¶ciciela karty.
Transakcja została zaakceptowana, płatno¶ć przeszła.

Sprawdzałem dwa razy, w odstępie kilku miesięcy, zapłatę kart± na Allegro  podaj±c wszystkie dane dobre i błędny CVC i dwukrotnie transakcje zostały  odrzucone.

Matt

Data: 2011-11-16 13:33:04
Autor: Konfabulator
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Matt <matt@matt.ms> napisał(a):
Sprawdza=B3em dwa razy, w odst=EApie kilku miesi=EAcy, zap=B3at=EA kart=B1=
 na Allegro  =
podaj=B1c wszystkie dane dobre i b=B3=EAdny CVC i dwukrotnie transakcje =
zosta=B3y  =
odrzucone.

Bo akurat PayU wymaga poprawnego CVV, natomiast w danych wła¶ciciela bez
problemu przechodzi ¦więty Mikołaj, Laponia.

Data: 2011-11-16 22:56:34
Autor: Animka
W dniu 2011-11-16 13:08, Kris pisze:
[...]

Przeszła, ale wróci bo raczej bank odrzuci.

animka

Data: 2011-11-16 17:11:57
Autor: witek
Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup

[...]

bzdurzysz jak zwykle.

Data: 2011-11-15 18:06:44
Autor: Konfabulator
[...]

Odnosiłem się do wywodów autorki, która nie może uwierzyć w ten prosty fakt,
że dane jej karty być może zna pół ¶wiata :)

Data: 2011-11-15 19:11:01
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 15 Nov 2011 18:06:44 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

[...]

No to ja jeszcze dodam, że przecież w sklepach maj± kamery, często nad
kasami i ochrona sobie spokojnie może tak± kartę zobaczyć ;).

Co mi ogólnie przypomniało, że muszę aktywować wznowion± kartę i dodać j±
do amazonu i paypala, podaj±c o zgrozo wszystkie dane (z wyj±tkiem CVV w
Amazonie) ;) --
Kojer

Data: 2011-11-15 21:26:48
Autor: Animka
Pełny numer karty kredytowej na wydru ku z kasy.
W dniu 2011-11-15 10:30, Konfabulator pisze:
Masz zadanie, kup i zapłać kartą w supermarkecie. Kasjerka wydrukuje dwa
wydruki, jeden dla Ciebie, drugi dla siebie. Teraz zobacz na swoim wydruku,
będziesz miała ukochane gwiazdki. Poproś też kasjerkę by zobaczyć jej wydruk.
Obyś nie dostała zawału:)

Obydwa kwitki powinny być identyczne i obojętnie który może kasjerka wydać klientowi.

animka

Data: 2011-11-15 21:28:11
Autor: Konfabulator
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał(a):
Obydwa kwitki powinny być identyczne i obojętnie który może kasjerka wydać klientowi.

SprawdĽ to, bo to kompletna bzdura. Pierwszy kwit z terminala zawsze idzie dla
sprzedawcy, drugi dla klienta to kopia i wywoływany jest przez sprzedawcę i w
ogóle jest opcjonalny.

Data: 2011-11-15 16:20:00
Autor: witek
On 11/15/2011 3:28 PM, Konfabulator wrote:
[...]

przy zalozeniu, ze w ogole cokolwiek sprzedawca dla siebie drukuje.

Data: 2011-11-15 22:28:00
Autor: Konfabulator
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
przy zalozeniu, ze w ogole cokolwiek sprzedawca dla siebie drukuje.

A to swoj± drog±, ale tak zazwyczaj ustawiany jest terminal, chociaż po co w
tych marketach drukuj± te bzdety i zapisuj± jeszcze na nich jakie¶ numery to
ja nie wiem do tej pory, wystarczyłoby klientowi na paragonie dopisać, że
zapłacono kart± i wsio, a sklep w systemie i tak wie czym, kto i po co płacił.

Data: 2011-11-15 23:10:48
Autor: Animka
W dniu 2011-11-15 22:28, Konfabulator pisze:
Animka<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaĹ‚(a):

Obydwa kwitki powinny być identyczne i obojętnie który może kasjerka
wydać klientowi.

SprawdĹş to, bo to kompletna bzdura. Pierwszy kwit z terminala zawsze idzie dla
sprzedawcy, drugi dla klienta to kopia i wywoływany jest przez sprzedawcę i w
ogĂłle jest opcjonalny.

To ja widocznie chodzÄ™ do innych supermarketĂłw. ZresztÄ… to zaleĹĽy od terminala.
Tutaj prawie wszystkie markety mają stare terminale. Troszeczkę inaczej zaś działa terminal w delikatesach BOMI (może nowszy?)

animka

Data: 2011-11-15 22:51:45
Autor:
[...]

Z tej wypowiedzi nie wynika co niby w terminalach, które widziała¶, jest
innego. 99% terminali robi to samo, chyba, że wła¶ciciel specjalnie je
poustawia inaczej.

Data: 2011-11-15 09:39:17
Autor: Kamil Jońca
[...]

Słusznie, na wydrukach. Terminal i tak musi dysponować pełnym numerem.

KJ

Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
-- W.Churchill

Data: 2011-11-15 01:11:49
Autor: JaMyszka
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 09:39:17 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
[...]
> Zwykle na wydrukach s± gwiazdki i tylko 4 ostatnie cyfry, a tutaj pełny > numer.
Słusznie, na wydrukach. Terminal i tak musi dysponować pełnym numerem.

No co¶ Ty? Naprawdę?
;)
Ale zgodzisz się z tym, że będ±c stał± klientk± sklepu i posługuj±c się często KK, jest się znanym z imienia i nazwiska. Je¶li, więc, personel otrzymuje prezent w postaci pełnego numeru KK, to zachodzi niebezpieczeństwo wyczyszczenia konta bankowego. Wszak okazja czyni złodzieja! - prawda to najprawdziwsza.

Data: 2011-11-17 15:09:00
Autor: Kris
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Użytkownik "Ikselka"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:yxxv66t5tnau.sqi5gioyr48l$.dlg@40tude.net...

Czyli: moim numerem karty kredytowej dysponuje pani w kasie (kopia kwitu z

Sprawdziłem dzisiaj w Netto i w lokalnej restauracji. Na wydrukach które zostaj± u sprzedawcy s± pełne numery kart.
Na moich egzemplarzach gwiazdki.
Więc skoro jeste¶ taka panikara to musisz przestać korzystać z kart.

Data: 2011-11-17 15:14:13
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 17 Nov 2011 15:09:00 +0100, Kris napisał(a):

[...]

No pewnie - skorzystam z Twojej :->

Data: 2011-11-17 15:20:13
Autor: Kris
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Użytkownik "Ikselka"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nt7njzzsw2xx$.mftfwg2fzzjs$.dlg@40tude.net...

No pewnie - skorzystam z Twojej :->

Proszę bardzo. Używam jej bardzo często więc pewnie duużo osób ma dostęp do jej pełnego nr
Używam kart od dobrych kilkunastu lat i nigdy żadnych problemów nie miałem

Data: 2011-11-17 19:58:58
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 17 Nov 2011 15:20:13 +0100, Kris napisał(a):

[...]

Jak będziesz miał, to będę ja 3-)

Data: 2011-11-20 02:11:38
Autor: BQB
W dniu 2011-11-17 15:09, Kris pisze:
[...]

Dzisiaj płaciłem kart± w vision express i się zapytałem sprzedawczyni, jak to jest z tymi wydrukami i faktycznie, na wydruku dla sprzedawcy jest pełny numer karty, mało tego, terminal pyta się sprzedawcy, czy ten numer, który odczytał zgadza się z wydrukowanym numerem na karcie i sprzedawczyni musi potwierdzić ten fakt.

Data: 2011-11-21 20:52:21
Autor: Krzysztof Halasa
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> writes:

Dzisiaj płaciłem kartą w vision express i się zapytałem sprzedawczyni,
[...]

Numery na kwicie dla klienta sa zagwiazdkowane dlatego, ze klienci
czesto te kwity porzucaja w roznych miejscach. Kwity sklepowe zwykle nie
sa porzucane przy kasie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-11-24 03:48:38
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 21 Nov 2011 20:52:21 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

....tylko l±duj± czasem na ¶mietniku.

Data: 2011-11-24 08:39:28
Autor: Kris
Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
Użytkownik "Ikselka"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:11sn6ns8zvo49.1ose3456snxfy$.dlg@40tude.net...

...tylko l±duj± czasem na ¶mietniku.

Rozumiem że przestajesz korzystać z kart albo chociaż każd± kartę zastrzegasz po jej użyciu?
Skoro zastrzegła¶ juz jedn± kartę dowiedziawszy się że sprzedawca dysponuje jej pełnym numerem ...
A to takie powszechne jak widzisz;)

Data: 2011-11-26 15:43:10
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

...tylko lądują czasem na śmietniku.

Jakis konkretny przyklad?
--
Krzysztof Halasa

Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.