Pełomafia wypowiada wojnę dla kleru

Data: 2019-01-10 18:28:26
Autor: u2
Pełomafia wypowiada wojnę dla kleru
widać żydo-mafiozi nie wierzą w zbawienie wieczne, wolą życie doczesne:)

https://www.stefczyk.info/2019/01/09/dojdzie-do-klotni-w-ko-nowacka-narazila-sie-poslom-platformy-swoja-deklaracja/

Barbara Nowacka, jedna z liderek Koalicji Obywatelskiej, zapowiedziała przygotowanie ustawy dotyczącej relacji na linii państwo - Kościół. Przewodnicząca Inicjatywy Polska zamierza uderzyć w konkordat i doprowadzić do rozdziału pomiędzy "Polską i Kościołem". Do jej pomysłu odnieśli się liderzy Platformy Obywatelskiej, którzy jednocześnie zaprzeczyli, że chcą walczyć z Kościołem i potwierdzili, że kibicują tym, którzy z Kościołem walczą.

Najpierw lewicowa aktywistka zapowiedziała przygotowanie dokumentu, który miałby istotnie wpłynąć na warunki konkordatu. Nowacka domagała się m.in. zniesienia finansowania lekcji religii  i opłacania ubezpieczeń społecznych księży i duchownych z budżetu państwa. Chciała także doprowadzić do likwidacji Funduszu Kościelnego i zniesienia wszystkich komisji rządowo-kościelnych.

Ta wojna z Kościołem nie wszystkim w Platformie Obywatelskiej przypadła do gustu. Choć partia opozycyjna już dawno wykonała mocny skręt w lewo, to otwarty konflikt z Kościołem nie wywołał przesadnego entuzjazmu niektórych polityków PO.

- Myśmy wielokrotnie powtarzali, że uznajemy zapisy konkordatu i te sprawy, które są tam zagwarantowane stronie kościelnej, będziemy respektować. Na pewno nie chcemy z Kościołem wywoływać żadnej wojny, ale dyskusja na pewne tematy w różnych kręgach może się toczyć - mówił w rozmowie z "Gazetą Polską Codziennie" poseł PO Andrzej Czerwiński.

Spór w obozie Koalicji Obywatelskiej, w charakterystyczny dla siebie sposób, starali się gasić liderzy PO.

- PO nie pójdzie na wojnę z Kościołem, ale z dużą życzliwością patrzę na to, że Barbara Nowacka stawia ten temat bardzo mocno - mówił Tomasz Siemoniak powiedział w Radiu Zet.

W podobnym tonie wypowiadał się Grzegorz Schetyna:

- Platforma rozumie debatę i dyskusję, którą wywołuje Barbara Nowacka, która rozmawia o religii w szkołach. Jestem zwolennikiem bardzo poważnej redefinicji relacji państwo-Kościół i uważam, że trzeba o tym rozmawiać - podkreślił w Polsat News szef PO.

Schetyna powiedział, że jest daleki od nazywania projektu ustawy "wojną z Kościołem" i jednocześnie dodał, że jego zdaniem potrzebna jest "próba cywilizowania relacji".

Źródło: Gazeta Polska Codziennie/ Polsat News Autor: JD

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

George Orwell :