Pendrajwy USB3

Data: 2018-09-28 20:41:22
Autor: ToMasz
Pendrajwy USB3
Cześć
Poguglałem nieco i wychodzi mi że pen Patriot Supersonic Rage 2, 128 GB
i prędkościach 400/300 MB/s za cenę ok. 150 zł jest nalepszą propozycją.
Zna może ktoś coś o porównywalnych stosunkach cena/prędkość i
cena/pojemność?

dysk ssd 120giga za 99zł plus "kieszeń" do niego
ToMasz

Data: 2018-09-28 21:52:10
Autor: Jacek Maciejewski
Pendrajwy USB3
Dnia Fri, 28 Sep 2018 20:41:22 +0200, ToMasz napisał(a):

dysk ssd 120giga za 99zł plus "kieszeń" do niego

"Kieszeń" wykorzystująca potencjał gniazda USB3? Nie słyszałem :) No i
to dosyć nieporęczne.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-09-28 23:14:25
Autor: ToMasz
Pendrajwy USB3
Dnia Fri, 28 Sep 2018 20:41:22 +0200, ToMasz napisał(a):

dysk ssd 120giga za 99zł plus "kieszeń" do niego

"Kieszeń" wykorzystująca potencjał gniazda USB3? Nie słyszałem :) No i
to dosyć nieporęczne.

ja mam z pendrivami bardzo złe doświadczenia. Najpierw działają, potem jakby gorzej, potem pliki są już tylko do odczytu. Jak widzę na YT filmiki jak robią macierz raid0 z 16 penów - to się zastanawiam ile minut taka macierz może działać. dobre pendrivy, kingstony, czy jakieś inne, żyją dłużej.. może nawet 3-5 lat. Ale to zawsze są tylko nowoczesne "dyskietki". Wymiar mają maleńki, miałem kilka takich jak paznokieć ale.. poginęły. teraz te co mam, maluszki są przypięte do smyczy lub kółek z kluczy. Chciałeś alternatywę? No to podaje. jeśli nosisz pena 120 giga w kieszeni - niema tematu. kupuj to co sobie znalazłeś. jeśli jednak w teczce, torbie, plecaku moze warto się zastanowić? bo poza wielkością - same zalety. A moze inaczej na to spojrzeć? skoro ceny dysków ssd 120giga spadły poniżej 100zł, może pendrivy też stanieją?

https://tinyurl.com/y9t7vqgl

ToMasz

Data: 2018-09-29 13:06:51
Autor: Irokez
Pendrajwy USB3
W dniu 2018-09-28 o 23:14, ToMasz pisze:

https://tinyurl.com/y9t7vqgl

Można w tą stronę też iść, będzie mniejsze:
https://tinyurl.com/y75cwywz

--
Irokez

Data: 2018-10-02 20:44:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrajwy USB3

"ToMasz" pom5jm$ch1$1@dont-email.me

inne, żyją dłużej.. może nawet 3-5 lat. Ale to zawsze są tylko

Jeden ma od kilkunastu lat. Inny wyprałem w pralce...
Aby długo służyły -- wystarczy z nich nie korzystać. ;)
Na razie mam wszystkie, które nabyłem.
Gorzej z kartami -- jedna padła
elektronicznie, dwie -- mechanicznie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-09-29 14:09:58
Autor: Sebastian Biały
Pendrajwy USB3
On 9/28/2018 9:52 PM, Jacek Maciejewski wrote:
dysk ssd 120giga za 99zł plus "kieszeń" do niego
"Kieszeń" wykorzystująca potencjał gniazda USB3? Nie słyszałem :)

jestego pełno na ali i allegro. Wyglada jak obudowa na dysk ssd M.2 więce jest maleńka choć większa niz przeciętny pendrive. Wada jest taka że ma kabel a nie bezpośrednio wtyczkę.

No i
to dosyć nieporęczne.

Wręcz przeciwnie, mnie od lat dobijają pendrive które przez swoje fikusne kształty uniemozliwiają korzystanie z sąsiedniego gniazda.

Data: 2018-09-29 14:19:00
Autor: Jacek Maciejewski
Pendrajwy USB3
Dnia Sat, 29 Sep 2018 14:09:58 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

jestego pełno na ali i allegro. Wyglada jak obudowa na dysk ssd M.2

Rzuć jakims linkiem bo jakoś nie kumam. Jeden mówi weź "dysk SSD" więc
sądzę że mowa o dysku 2,5" a drugi mówi o obudowie jak na dysk M.2 który
jest innych gabarytów.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-09-29 18:20:03
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrajwy USB3
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 29 Sep 2018 14:19:00 +0200  doszła do mnie wiadomość <10l0cvifxdrlp$.ndgh0y8d574u.dlg@40tude.net>
 od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
[...]

Każdy nośnik danych z pamięcią FLASH to dysk SSD(bez względu na
format).
Na rynku jest sporo kieszeni na dowolne dyski SSD, te na dyski M.2 są
wprawdzie większe od typowego pendrajwa, ale mają jedną zaletę, można
sobie taką kieszeń obsadzić bardzo szybkim dyskiem, który nie będzie
miał żadnego konkurenta w postaci pendrajwa, przynajmniej jeśli chodzi
o szybkość zapisu/odczytu(nawet bardzo mierny dysk M.2 bije na głowę
pendrajw, który w zapisie random 4K staje się koszmarnie wolny, wolny,
jak stacja dyskietek 3.5).
Moim zdaniem pendrajw, który w zapisie 4K random ma kilkanaście KiB/s
to kupa nie warta uwagi bez względu na to, że potrafi w zapisie
blokowym osiągnąć 200 MiB/s.
Taki pendrajw będzie się nadawał głównie do przechowywania filmów i
zdjęć, ale np odpalenie z niego jakiejś maszyny wirtualnej czy systemu
operacyjnego to będzie tragedia.

Data: 2018-09-29 21:03:50
Autor: Irokez
Pendrajwy USB3
[...]

podałem wcześniej

--
Irokez

Data: 2018-09-29 21:40:50
Autor: Irokez
Pendrajwy USB3
W dniu 2018-09-29 o 18:20, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

Czyli chyba wszystkie to kupa ;) Ale nie każdy używa pendrive jako główną pamięć serwera chmury w Googlu.

Odpaliłem CrystalDiskMark i test 4K.
Intel 545s 256GB na USB 3.0 u mnie wyciąga odczyt 37MB/s, zapis 69MB/s - nie wiem czy tu cache nie gra roli, ustawiłem próbkę 100MiB
Tak, jest szybki.

Pendrajwy wetknięte w USB3.0 odpowiednio odczyt , zapis:

Goodram 1GB USB2.0: 7.2MB/s , 0.21MB/s (nie, nie pomyliłem się z tym 1GB, nadal używam bo jest zajebisty do tego, czego używam, taki czarny wąski i długi z zatyczką)
Transcend JetFlash 16GB USB2.0 5.5MB/s , 0.01MB/s
Adata UE700 32GB: 6.3MB/s , 0.23MB/s
Adata UE700 64GB: 7.4MB/s , 0.29MB/s
Kingston DT100 G3 16GB: 10MB/s , 0.64MB/s (zaskoczył mnie, kurcze)

Taki pendrajw będzie się nadawał głównie do przechowywania filmów i
zdjęć, ale np odpalenie z niego jakiejś maszyny wirtualnej czy systemu
operacyjnego to będzie tragedia.

Myślałem że głownie odczyt tu jest a temp w ramie...

--
Irokez

Data: 2018-09-30 08:13:04
Autor: Marcin Debowski
Pendrajwy USB3
On 2018-09-29, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
[...]

Mam Silicon Power 240GB M55 M.2 2280 w obudowie usb 3.0 i tak z ciekawości zerknąłem właśnie na transfery i są fatalne - <10MB/s. Ciekawe czy to ta obudowa (kupiłem najtańsza jaką udało mi się znaleźć :) czy coś innego. --
Marcin

Data: 2018-09-30 11:11:07
Autor: Sebastian Biały
Pendrajwy USB3
On 9/30/2018 10:13 AM, Marcin Debowski wrote:
Ciekawe czy to ta obudowa (kupiłem najtańsza jaką udało mi się znaleźć
:) czy coś innego.

Miałem dwie obudowy na M.2 SATA. W środku były rózne scalaki, nie pamiętem już producentów. Oba rózniły się zasadniczo transferami na tym samym dysku i porcie USB. Dodatkowo ten wolniejszy czasami nie był wykrywany poprawnie.

Ten szybszy mam gdzieś, dam znać co w środku siedzi, jak znajdę.

Data: 2018-09-30 11:36:02
Autor: Sebastian Biały
Pendrajwy USB3
On 9/30/2018 11:11 AM, Sebastian Biały wrote:
Ten szybszy mam gdzieś, dam znać co w środku siedzi, jak znajdę.

Znalazłem.

http://www.jmicron.com/PDF/brief/jms578.pdf

Wyciąga koło 100MB/s z dyskiem WD green przy zapisie i ponad 150 przy odczycie. To dalej poniżej wydajności dysku ale ciągle zabija wszelakie pendrive. Dodatkowo mierzę to na komputerze z C2D więc zapewne tutaj też jest problem z wydajnością.

Data: 2018-09-30 12:08:56
Autor: Jacek Maciejewski
Pendrajwy USB3

On 2018-09-30, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
On 9/30/2018 11:11 AM, Sebastian Biały wrote:
Ten szybszy mam gdzieś, dam znać co w środku siedzi, jak znajdę.

Znalazłem.

http://www.jmicron.com/PDF/brief/jms578.pdf

Dzięki.

[...]

Nosz cholera, ten sam co u mnie. Nie chce mi się rozbebeszać maszyn gdzie mam msatę, ale chyba będę to musiał zrobić.

Panowie, definiujcie porządnie warunki pomiaru, proszę. Dla przykładu
mój dysk SSD CX100 z przelotką do USB2 ma takie prędkości zapisu:
1. Mierzone przez kopiowanie na dysk pliku 2 GB: 42 MB/s
2. Mierzone przy pomocy fio (poniżej polecenie): 11 MB/s
Dane bez podania warunków pomiaru są do d... :)

sudo fio -- filename=/dev/sdb -- direct=1 -- rw=write -- bs=4k
-- size=160041885696 -- runtime=60 -- numjobs=1 -- group_reporting
-- name=file1
file1: (g=0): rw=write, bs=4K-4K/4K-4K, ioengine=sync, iodepth=1
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-09-30 13:05:14
Autor: Sebastian Biały
Pendrajwy USB3
On 9/30/2018 12:08 PM, Jacek Maciejewski wrote:
Panowie, definiujcie porządnie warunki pomiaru, proszę.

HWInfo. Przelotka USB3.0 na M.2 SATA. JMS578. Komputer z C2D T9550. USB3 na cardbus.

Dla przykładu
mój dysk SSD CX100 z przelotką do USB2 ma takie prędkości zapisu:
1. Mierzone przez kopiowanie na dysk pliku 2 GB: 42 MB/s

Podejrzane. Teoretyczna predkośc USB2 to koło 48MB/sek a praktyczna nieco ponad połowę mniejsza, czyli nie spodziewąłbym się więcej niż 30MB/s i nigdy nie udało mi się na USB2.0 uzyskać więcej. Najwięcej wyciąga mi kamera xiaomi 4K która daje radę prawie 30.

Sprawdzę to dokładnie, ale pendrive 3.0 o prędkości ponad 40MB/s wsadzony w dziurkę USB2 nie wyciąga więcej jak 25MB/s. Być może to zalezy tez od chipsetu.

Data: 2018-09-30 13:29:58
Autor: Jacek Maciejewski
Pendrajwy USB3
Dnia Sun, 30 Sep 2018 13:05:14 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

To jeszcze dorzucę pomiar za pomocą gnome-disks na domyślnych
wartościach testu - 32 MB/s.
Platforma Mint 19, i5-4590S na chipsecie H97, dysk komputera to SAMSUNG
MZHPU512HCGL-000H1 z prędkościami rzędu 700MB/s.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-09-30 16:18:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrajwy USB3
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Sep 2018 12:08:56 +0200  doszła do mnie wiadomość <1ptzjbpwivvq8$.ecxgmxxu4kpk.dlg@40tude.net>
[...]

U mnie dla SP900NS38 128G M.2(w kieszeni USB3) daje to 21 MiB/s, czyli
tyle samo co pod Windows w CristalDiskMark dla 4k Random, hardware ten
sam, Mint 18.3.

Data: 2018-10-01 00:41:39
Autor: Marcin Debowski
Pendrajwy USB3
On 2018-09-30, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
On 2018-09-29, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
[...]

No teraz to już zgupiałem. Wsadziłem to to w chińskiego no-name jednopłytkowca na N3540, ta sama obudowa dysku i cała reszta, no i śmiga w okolicach ~30-40MB/s zapis (bloki 4M) i ~27MB/s (bloki 4k), kopiowanie dd, plik 1GB. Odczyt dużych plików (>1GB) bliżej 40MB/s.

Wcześniej testowałem na Dellu XPS i stacjonarnym składaku z USB3 Nec'a (pci-e). Cos tam gdzies najwyrazniej bruździ.

--
Marcin

Data: 2018-10-01 02:43:08
Autor: Marcin Debowski
Pendrajwy USB3
On 2018-10-01, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
[...]

To jeszcze dorzucę takiego cudaka: HP x750w, 32GB.

W zapisie (jw.) 16-18MB/s i bez znaczenia czy 4k czy 4M. Do 1.5GB leci 20-28MB/s a potem powoli spada do 16MB is tabilizuje się na tym poziomie.

--
Marcin

Data: 2018-09-30 12:54:20
Autor: Roman Tyczka
Pendrajwy USB3
On Sat, 29 Sep 2018 21:40:50 +0200, Irokez wrote:

[...]

Adata DashDrive UV128 32GB: 8.2MB/s, 0.315Mb/s
Adata Dashdrive UV140 32GB: 8.3MB/s, 1.53MB/s

Tak dorzucam dla zainteresowanych.

Roman Tyczka

Data: 2018-09-30 13:30:43
Autor: Jacek Maciejewski
Pendrajwy USB3
Dnia Sun, 30 Sep 2018 12:54:20 +0200, Roman Tyczka napisał(a):

Adata DashDrive UV128 32GB: 8.2MB/s, 0.315Mb/s
Adata Dashdrive UV140 32GB: 8.3MB/s, 1.53MB/s

Na litość, czym i w jakich warunkach mierzone?? :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-09-30 14:06:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrajwy USB3
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Sep 2018 13:30:43 +0200  doszła do mnie wiadomość <ehhc9b8bn6ks$.sdn5b9shkn25$.dlg@40tude.net>
[...]

4K Random, prawdopodobnie CrystalDiskMark.

Wszystkie karty łączone do TS-PNU3 w czytniku USB3 Kingston G4.

Najgorsze wyniki dostałem z karty microsd Kingston 1G(random 4K,
crystaldiskmark):
read write
5.485 0.038

Karta microsd NoName 2G:
read write
2.387 0.466

Sandisk microsd 32G klasy szybkości A1:
read write
10.24 4.064

M.2 Adata SP900NS38 128G w obudowie Startech USB3, dołączona do
expresscard Transcend TS-PNU3:
odczyt zapis
15.13 22.48

Dla porównania Patriot Rage z testu(4K):
https://www.anandtech.com/show/9181/patriot-supersonic-rage-2-usb-30-256gb-flash-drive-capsule-review

odczyt zapis
5.264 0.006 (!)

I to jest dramat kurwa.

Data: 2018-09-30 15:05:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrajwy USB3
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Sep 2018 14:47:11 +0200  doszła do mnie wiadomość  <poqgks$aek$1@node2.news.atman.pl>  od Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>  :
On 9/30/2018 2:06 PM, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
I to jest dramat kurwa.

A nie jest tak że 4K nie pasuje do organizacji wewnętrznej flash?

Tutaj jakoś pasuje(szału nie ma, ale wynik zapisu kosmiczny,
przynajmniej w porównaniu)

Sandisk microsd 32G klasa szybkości A1(port USB 3, czytnik USB 3, 4K):
read write
10.24 4.064

Te wyniki budzą we mnie zdumienie, moim zdaniem coś panowie producenci
olali i spieprzyli.

Podobnie ma dość drogi pen z pamięciami SLC(test crystaldiskmark 4K,
nędza straszna):
https://www.tweaktown.com/reviews/5338/mach-xtreme-mx-es-32gb-usb-3-0-flash-drive-review/index.html

Data: 2018-09-30 15:46:06
Autor: Sebastian Biały
Pendrajwy USB3
On 9/30/2018 3:05 PM, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
[...]

Nie, uzywają pamięci flash o innej organizacji bloku. Widziałem gdzieś benchmarki różnych pendrive i ogólnie starsze typy przy 512B pracują kilka razy szybciej niż przy 4K. Konkluzja była taka że 4K nie ma żadnego praktycznego sensu na przeciętnym pendrive bo hardware musi emulować bloki 4K.

Data: 2018-09-30 16:37:47
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrajwy USB3
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Sep 2018 15:46:06 +0200  doszła do mnie wiadomość  <poqk3b$dgv$1@node2.news.atman.pl>  od Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>  :
[...]

Albo producenci idą na skróty bo wiedzą, że mało kto będzie kopiował
na takiego pena 10000 tysięcy małych plików.
Mogę się mylić, ale do mnie wina "organizacji bloku" jakoś nie
przemawia. Jak znajdziesz przy okazji link do tego benchmarka, to
podaj w miarę możliwości.

Data: 2018-09-30 20:54:28
Autor: Irokez
Pendrajwy USB3
W dniu 2018-09-30 o 16:37, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

393MB, 42778 plików, 8995 folderów
czas kopiowania na:
Intel 545s 256GB na USB 3.0 - 0min 29sek
Adata UE700 64GB USB 3.0 - 12min 54sek

kopiowanie z dysku wewnętrznego Samsung 840Evo 500GB pod Win 7, i5-4670, 16GB RAM, chipset B85.

--
Irokez

Data: 2018-09-30 21:10:02
Autor: Sebastian Biały
Pendrajwy USB3
On 9/30/2018 8:54 PM, Irokez wrote:
393MB, 42778 plików, 8995 folderów
czas kopiowania na:
Intel 545s 256GB na USB 3.0 - 0min 29sek
Adata UE700 64GB USB 3.0 - 12min 54sek

Pewno nie daje sobie rady z zapisem random.

Mój pen ADATA UV150/32G wyciska przy zapisie 30MB/sek a doczycie 110MB/s, mowimy o zapisie ciąglym.

Pendrive ciężko znoszą zapisywanie byle gdzie :/

Data: 2018-09-30 21:21:40
Autor: Irokez
Pendrajwy USB3
[...]

Sandisk Ultra Fit 128GB USB3.0 - 5min 8sek
a taka zajebista miała być Adata UE700, a to tylko wiejski miszcz prostej

Transcend JetFlash 8GB USB2.0 - hmm.. 8% i pisze mi 44min do końca

--
Irokez

Data: 2018-09-30 21:50:13
Autor: Irokez
Pendrajwy USB3
W dniu 2018-09-30 o 21:21, Irokez pisze:
[...]

po 23 minutach było 50%, dałem sobie spokój.

Kingston DT100 G3 16GB- przy 10% napisał 57min do końca. Też sobie dałem spokój.

Więcej nie testuję.

--
Irokez

Data: 2018-09-30 23:41:49
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrajwy USB3
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Sep 2018 21:50:13 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5bb128f4$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
od Irokez <no.email@wp.pl>  :
[...]

No bo te pendrajwy są zoptymalizowane do przechowywania filmów ze
słynnym aktorem Rocco Antonio Tano lub słodkich fotek Jenny Jameson, a
i pliki ISO też na nie ładnie wchodzą.

Data: 2018-09-30 23:23:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrajwy USB3
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Sep 2018 21:10:02 +0200  doszła do mnie wiadomość  <por72n$uh6$1@node2.news.atman.pl>  od Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>  :
[...]

Impakt jest w każdym dysku SSD(4K Random), w mocno uproszczonych
pendrajwach ten impakt będzie spory, ale żeby IOPS spadało do 10, to
jednak tragedia.
Najmniejszy impakt dla 4K mają dyski Intel Optane, reszta jest sporo
za nimi w tym względzie.

Data: 2018-09-29 21:48:32
Autor: Sebastian Biały
Pendrajwy USB3
On 9/29/2018 2:19 PM, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Masz dwie mozliwości:

a) przelotka SSD mSata -> USB3

b) przelotka SSD M.2 -> USB3 (są dwa rodzaje na różne długości dysku)

Tu masz wszystkie na raz do porównania:

https://www.aliexpress.com/item/2015-New-products-Design-micro-hdd-box-usb-3-0-to-mSATA-2-5-suit-for/32506466451.html

mSATA jest nieco krótsza niz normalna M.2 ale dyski msata ostatnio stają się "retro" sadząc po cenach :/

Krótka M.2 wydaje się nie mieć sensu z powodu kłopotu w dostaniu takich dysków.

Jako pendrajw zjada na śniadanie kazdy normalny pen jaki mialem w rekach po każdym wględem poza gabarytem.

Pendrajwy USB3