Pendrive - FAT32 2x wolniejszy niż NTFS - tes ty

Data: 2011-12-30 12:55:34
Autor: Marcin N
Pendrive - FAT32 2x wolniejszy niż NTFS - tes ty
Przeprowadziłem testy szybkości zapisu FAT32 (jedn. alok. 4096 bajtów) vs NTFS (4096 bajtów):

Pen 8 GB Patriot Rage XT.

Nagrywałem po 3 pliki po 511 MB każdy (w sumie 6 różnych plików, żeby nie było pobierania do nagrania z żadnego bufora).

FAT 32:
Chyba nie korzystał z dużego bufora. Nagrywanie trwało 107 sekund (średnio 14.3 MB/s). Początkowo system pokazywał transfer ok 12.5 MB/s, po chwili wskoczył na 14.3-14.5. Przerwałem odliczanie gdy dioda pena przestała mrugać (kilka sek po tym, jak system pokazał, że pliki przegrano).

NTFS:
Zdecydowanie inny bufor. Zaczął od 100 MB/s, zgrał prawie cały jeden plik i tak się zatrzymał, potem transfer pokazywał grubo ponad 20 MB/s, ale drugi raz się zatrzymał i znowu czekał. Ostatecznie pen skończył mrugać po 102 sekundach (średnio 15.0 MB/s).

Wniosek: NTFS jest szybszy, ale nieznacznie.

Pendrive - FAT32 2x wolniejszy niż NTFS - tes ty