Pendrive Transcend 8GB

Data: 2010-04-22 02:56:15
Autor: wwwojtek1
Pendrive Transcend 8GB
Witam.
Ponieważ potrzebuję przenosic większe ilości danych, leci do mnie taki
oto pendrive:
http://www.morele.net/pendrive-transcend-ts8gjfv85-201133/
(przykładowy sklep)

Czego się spodziewac mogę po firmie Transcend?
Moze ktoś z Was używa produktów tej firmy?
Do tej pory używałem 256MB (tak, MB) "Kingston Data Traveler II+ migo"
i byłem bardzo zadowolony z jego prędkości i wytrzymałości. Po 3
latach katowania żadnych sprzeciwów ze strony sprzetu :)

Generalnie potrzebowałem dokonać szybko, a tylko taki model był
dostępny "na już" i za przystepna cenę, a jego parametry są wg opisu
całkiem znośne.

Pozdrawiam!

Data: 2010-04-22 12:18:22
Autor: RadoslawF
Pendrive Transcend 8GB
Dnia 2010-04-22 11:56, Użytkownik wwwojtek1 napisał:

Generalnie potrzebowałem dokonać szybko, a tylko taki model był
dostępny "na już" i za przystepna cenę, a jego parametry są wg opisu
całkiem znośne.

Śpieszyłeś się i kupiłeś sprzęt o gównianych parametrach a konkretnie
o niskich prędkościach zapisu i odczytu.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-22 13:07:11
Autor: Robbo
Pendrive Transcend 8GB

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:hqp78r$71s$1node1.news.atman.pl...
[...]

Rozumiem, że dla Ciebie parametr "szybkość odczytu/zapisu" jednoznacznie definiuje "gównianość". Pozostałe kwestie, jak bezpieczeństwo danych, jakość, marka to zupełnie takie sobie nic...

--
rb

Data: 2010-04-22 13:23:50
Autor: RadoslawF
Pendrive Transcend 8GB
Dnia 2010-04-22 13:07, Użytkownik Robbo napisał:

[...]

Bezpieczeństwo zależy od użytkownika.
Bardzo chętnie poczytam jak ustalić jakość nowego produktu.
Bardzo chętnie poczytam jakie znaczenie ma marka w sytuacji kiedy
pamięci robi trzy fabryki a obudowy do nich i dokładanie swojej
"marki" dwadzieścia.
Poza ceną i prędkościami jedyne znaczenie ma wygląd, ale to zakładam
że kupujący sobie odpowiednio dobrał do swoich upodobań lub
wymagań.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-22 23:33:59
Autor: wwwojtek1
Pendrive Transcend 8GB
Poza ceną i prędkościami jedyne znaczenie ma wygląd, ale to zakładam
że kupujący sobie odpowiednio dobrał do swoich upodobań lub
wymagań.

Tak, wygląd ma dla mnie znaczenie. I akurat ten pen jest w moim
guście.
Co do reszty, to myślę że parametry sa jakimś kopromisem, zważywszy na
stosunek do ceny.
W morelach 95zł a mi się go udało nabyć za 80zł ze wszystkimi kosztami
dodatkowymi.

Dziś będe go miał juz do dyspozycji, więc napiszę co i jak :)

Data: 2010-04-22 14:40:11
Autor: ApanasBudriszko
Pendrive Transcend 8GB
W dniu 2010-04-22 13:07, Robbo pisze:

Rozumiem, że dla Ciebie parametr "szybkość odczytu/zapisu" jednoznacznie
definiuje "gównianość". Pozostałe kwestie, jak bezpieczeństwo danych,
jakość, marka to zupełnie takie sobie nic...

Może podać sposób "pomiaru" dla parametru - bezpieczeństwo danych ? jak rozpoznać, który pendrive jest dla danych bezpieczny a który nie ?

Podobnie proszę o definicję jakości w przypadku pendrive, o marce nie wspomnę bo jak widze kolega juz ci wyjasnił co to marka  w tym przypadku

Data: 2010-04-22 15:02:55
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Pendrive Transcend 8GB
Może podać sposób "pomiaru" dla parametru - bezpieczeństwo danych ? jak rozpoznać, który pendrive jest dla danych bezpieczny a który nie ?

Prosze bardzo: np. material, z ktorego wykonana jest obudowa determinuje odpornosc danych na zdeptanie, zalanie/utopienie, naslonecznianie, rzucenie z wsciekloscia o sciane,  noszenie wpietego pendrivea w peku 30 kluczy do drzwi, itp. :]

""f""

Data: 2010-04-22 19:15:22
Autor: Irokez
Pendrive Transcend 8GB
Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <lookas_2002@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqphi0$b1k$1pippin.nask.net.pl...
[...]

No i ja dlatego kupiłem Sandisk Cruzer Contour 8GB
- jest metalowy, ciężko zdeptać
- nie ma kapsla na wtyk tylko chowany
- utopienie/zalanie - akurat tak nie potrzebowałem, nasłonecznienie? hmm..
- rzucać nim mi szkoda bo ładny, ale metalowy więc da rady
- noszę go z pekiem kluczy, bardzo fajny skurzany w komplecie jest futerał, który właśni mi słuzy za breloczek do pęku.

No i poza tym jak napisał RadoslawF nie ma gównianych parametrów. są takie akurat dla mnie (są szybsze, ale dla mnie nie potrzebne, zapis 19MB/s starczy).

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-04-22 16:34:17
Autor: Grzegorz S
Pendrive Transcend 8GB
wwwojtek1 <wojciech.hauschild@gmail.com> wrote:
[...]

Wszystko pada, Kingston szczególnie. Kupiłem 3 sztuki Data Traveller 200
o pojemności 32 Giga i w przeciągu 2 miesięcy padły wszystkie 3. Na szczęście wymienili na gwarancji ale od tego czasu boję się tam trzymać
czegokolwiek poza nieistotnymi plikami.

Ale szybkie są, muszę przyznać różnicę widać gołym okiem.

--
gs

Data: 2010-04-22 19:32:29
Autor: LeP
Pendrive Transcend 8GB

Użytkownik "wwwojtek1"

[...]

Za te same pieniądze można dostać (np. w komputroniku) dwa razy szybszego ocz rally2, albo atv usb. Wykonanie o niebo lepsze, firma nie potrzebuje rekomendacji, a przy 8 GB czas zapisu ma już spore znaczenie.
Nawiązując zaś do innych postów, czyli co do trwałości, najcięższy test przeszedł mój dwugigowy stary platinum. Wyprałem go w programie w 60 stopniach i jeszcze dodatkowo wypłukałem w płynie do zmiękczanie i odwirowałem. Po wyschnięciu działał jeszcze rok.

--
LeP

Data: 2010-04-22 22:44:55
Autor: BQB
Pendrive Transcend 8GB
LeP pisze:

Użytkownik "wwwojtek1"
[...]

Ja miałem jakiś noname 64MB dodawany kiedyś do bodaj 10 licencji na MKSVira - prany kilkanaście razy w pralce, działał po wyschnięciu zawsze, tylko czasem trzeba było go formatować :P
Kilka razy spadł z pierwszego piętra na chodnik, po chyba 2 latach, szkiełko nad diodą gdzieś zginęło, skuwka się połamała straszliwie oraz plastik się nieco pozdzierał. Ale cały czas był sprawny.

Data: 2010-04-22 23:00:31
Autor: KILu
Pendrive Transcend 8GB
[...]

Niektore pendrive'y maja wnetrznosci przypominajace swa budowa... chociazby karte microsd - w zasadzie jest to uklad scalony z naniesionymi stykami dla gniazda USB. Monolityczny blok bez zadnych zewnetrznych podzespolow czy chociazby plytki drukowanej. Cos takiego jest w zasadzie niezniszczalne - jedynie ekstremalne zdarzenia typu zlamanie, przewiercenie czy spalenie (z tym ostatnim nie bedzie tak latwo) moga mu zaszkodzic.

--
KILu

Data: 2010-05-01 18:17:09
Autor: jerzu
Pendrive Transcend 8GB
On Thu, 22 Apr 2010 19:32:29 +0200, "LeP" <lesp@onet.pl> wrote:

Wyprałem go w programie w 60 stopniach i jeszcze dodatkowo wypłukałem w płynie do zmiękczanie i odwirowałem. Po wyschnięciu działał jeszcze rok.

Ja to samo zrobiłem z Actiną. Działa do dzisiaj.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-04-22 23:10:01
Autor: Feromon
Pendrive Transcend 8GB

Użytkownik "wwwojtek1" <wojciech.hauschild@gmail.com> napisał w wiadomości news:9e1ec1f9-8a31-487b-8695-08510494b202r27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

To są WIĘKSZE ilości danych? Post jakby sprzed 2 lat. Teraz się kupuje 32 lub 64GB.
Zaczynałem 10 lat temu od 512 MB. Dopiero jak mam traz 32 GB to noszę w kieszeni jedynie
JEDEN pendrajw..... Kosztował prawie tyle samo co teraz 16GB

[...]

Transfer 8/20?
Corsair Voyager GT  - 16 GB ma transfer 27/34
Cena 200 zł

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2010-04-22 23:27:25
Autor: wwwojtek1
Pendrive Transcend 8GB
[...]

Tak, może dla mnie 8GB to sa WIĘKSZE ilosci danych. A może jednak za
twoją rada kupię sobie 3 dyski przenośne 1TB w kieszeni USB?

Transfer 8/20?

Wiekszość innych tanich pen'ów ma znacznie niższy

Corsair Voyager GT  - 16 GB ma transfer 27/34
Cena 200 zł
Pozdrawiam
Feromon

Jakbym miał wydać 200zł na pena to bym faktycznie kupił dysk
przenośny.

Data: 2010-04-28 14:11:05
Autor: Wiktor S.
Pendrive Transcend 8GB
Jakbym miał wydać 200zł na pena to bym faktycznie kupił dysk
przenośny.

Dyski są za duże. Gabarytowo. Pendrive'a mogę zawsze nosić w małej kieszonce jeansów i o nim nie myśleć. Jak potrzeba, to wiem że mam.

--
Azarien

Data: 2010-04-28 15:25:02
Autor: RadoslawF
Pendrive Transcend 8GB
Dnia 2010-04-28 14:11, Użytkownik Wiktor S. napisał:
[...]

To podobnie jak ja. Mogę jeździć Porshe ale z uwagi na cenę nie jeżdżę.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-23 00:54:28
Autor: BQB
Pendrive Transcend 8GB
Feromon pisze:

Transfer 8/20?
Corsair Voyager GT  - 16 GB ma transfer 27/34
Cena 200 zł

Spróbuj skopiować gdzieś 10000 plików tekstowych o objętości gdzieś 1kB na niego, to się bardzo zdziwisz prędkością zapisu.

Data: 2010-04-23 07:54:49
Autor: nb
Pendrive Transcend 8GB
at Thu 22 of Apr 2010 23:10, Feromon wrote:

[...]

Jednak większość ludzi ma internet i potrafi z niego korzystać.
Mi tylko raz był potrzebny pendrive większy niż 1 GB
(wymiana okablowania podczas remontu u znajomych).

A możesz powiedzieć, do czego przydają się tak duże
pojemności? Bo mi trudno wymyślić, za wyjątkiem
bardzo szczegĂłlnych (np mam szybki ale drogi
CF-disk 4GB do aparatu foto, i na wyjeĹşdzie
zrzucałbym w kawiarence na tańszy i większy pendrive).

[...]
latach katowania Ĺźadnych sprzeciwĂłw ze strony sprzetu :)

nb

Data: 2010-04-22 23:30:51
Autor: wwwojtek1
Pendrive Transcend 8GB

A możesz powiedzieć, do czego przydają się tak duże
pojemności? Bo mi trudno wymyślić, za wyjątkiem
bardzo szczególnych (np mam szybki ale drogi
CF-disk 4GB do aparatu foto, i na wyjeździe
zrzucałbym w kawiarence na tańszy i większy pendrive).

Przenoszenie obrazów płyt CD/DVD, instalek softu, "przenośny" bank
zdjęć, muzyki i filmów oraz archiwizacja danych na czas przebudowy
kompa, testowy dysk instalacyjny na jakiś system.

Ponieważ miałem pożyczony 8GB i po załadowaniu na niego tego co chce
zajęte było 6.48GB więc jeszcze zostało zapasu, dlatego taka pojemnośc
jest dla mnie OK.

Data: 2010-04-23 08:53:52
Autor: RadoslawF
Pendrive Transcend 8GB
Dnia 2010-04-23 08:30, Użytkownik wwwojtek1 napisał:
[...]

Pytanie było do przedmówcy zachwalającego peny 32 i 64GB.
Przy takiej cenie w jakiej są lepiej kupić mały dysk i
mały pendrive. Cena porównywalna a bierzemy w kieszeń
to co akurat potrzebujemy a i pojemności mamy większe.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-24 08:34:30
Autor: tomekr
Pendrive Transcend 8GB
Poza tym zaraz będzie USB 3.0, więc "szybki" pendrive stanie się powolny...

Data: 2010-04-24 16:36:22
Autor: BQB
Pendrive Transcend 8GB
tomekr pisze:
Poza tym zaraz będzie USB 3.0, więc "szybki" pendrive stanie się powolny...

Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0 umożliwia prędkość 400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki" USB 3.0 nic nie zmieni.

Data: 2010-05-02 05:30:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive Transcend 8GB

"BQB" 4bd3021e$1@news.home.net.pl

Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0 umożliwia prędkość 400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki" USB 3.0 nic nie zmieni.

Któryś FajerŁajer ;) ma 400 -- USB 2.0 ma 480 Mb/s, ale USB 2.0
pomimo tej przewagi (480 nad 400) jest w efekcie wolniejszy.

USB 3.0 jest już rzeczywistością (nie wiem, jak z SATA 6 Gb/s) więc
kupowanie szybkich PenFlaszek na USB 2.0 może nie mieć już sensu.

Od PenFlaszek są (IMO) lepsze karty pamięci, bo są przydatne w różnych
miejscach -- telefonach czy w aparatach fotograficznych, a za 1 złotówkę
można kupić czytnik do kart na USB umożliwiający komunikowanie się takiej
karty na dużej szybkości (jak na USB 2.0 -- dużej) z komputerami tak, jak
komunikuje się PenFlaszka. Tyle tylko, że PenFlaszki mają ciekawszy wgląd
od kart pamięci (czy takiego czytnika) i są mechanicznie  mocniejsze od
kart pamięci.

Zapewne niedługo już będą przejściówki z SATA na USB 3 -- wtedy dysk
zewnętrzny będzie miał szybkość trudną do pokonania przez PenFlaszki.

Może też rozwiną się PenFlaszki na energetyczne SATA.

Ja bym chętnie zobaczył ,,ethernet do wszystkiego''. :)

Dyski zewnętrzne i wewnętrzne, PenFlaszki, komputery,
drukarki i skanery -- wszystko na ethernecie, na dodatek
miedzianym lub tanim optycznym, szybkim co najmniej na 10 Gb/s
i sięgającym co najmniej na 250 metrów w przypadku miedzi oraz
znacznie dalej w przypadku tanich światłowodów... Do tego po
miedzi zasilanie... Do ethernetu -- WiFi. Też szybkie, co
najmniej na 1 Gb/s -- choćby za sprawa wielokanałowości
jednoczesnej. :) Skoro na 802.11 g można puszczać 100 Mb/s,
to na 10 takich kanałach można puszczać 1 Gb/s -- tak, wiem
o tym, że na razie świat idzie w kierunku szeregowania, nie
zaś równoległego przesyłania, ale chyba akurat WiFi lubi
i równoległe transmisje...

Data: 2010-04-30 04:30:41
Autor: wwwojtek1
Pendrive Transcend 8GB
Krótka recenzja:

+ świetne wykonanie i stylistyka
+ znośna predkość (bez rewelacji)
+ wymiary
+ pojemność
+ cena vs. jakosć !

- koniecznośc wykupienia przedłużenia licencji na oprogramowanie
antyvirusowe
- długi czas "rozpoznawania" pen'a przez kompa
- istalacja wirtualnego CD i zajęcie 26MB pamięci na wewnętrzne
oprogramowanie.

Data: 2010-05-02 03:36:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive Transcend 8GB

"wwwojtek1" 9e1ec1f9-8a31-487b-8695-08510494b202@r27g2000yqn.googlegroups.com

: Czego się spodziewac mogę po firmie Transcend?
: Moze ktoś z Was używa produktów tej firmy?

Ja mam dysk zewnętrzny na USB. :)

Wewnątrz jest

   FUJITSU MJA2500BH G2
   Firmware: 00000018
   Serial: K90DTA12PB33
   LBA: 976773168

a na obudowie jest napis Transcend.

Mało ciągnie amperów (starcza jedno USB i nie przegrzewa się
pomimo pancernej obudowy -- 44 stopnie pomimo szarpania jakimś
ostrym testerem) i fajnie :) wygląda, ale jest ciężki -- 211 gramów.

Łatwo rozkręcić obudowę, ale ma oplombowania. :)

Szybkość w polotach? 33 MB/s zapis i 25 MB/s odczyt.
Ponoć można zainstalować ,,turbo hdd usb mode'' i zwiększyć
tę szybkość o 30%, która i tak nie jest zła jak na USB 2.0.

IMO Transcend to dobra firma. :)
Co do Fuijtsu? Mam notebook, ten dysk, o którym pisze
i jeszcze jeden (w obudowie PQI) o pojemności 500 GB.
PQI już raczej nie kupię. Transcend -- raczej tak. :)

Za jakiś czas kupię do notebooka Seagate z 7200 obr/minutę. :)
Wtedy jeszcze raz sprawdzę szybkości -- a nuż coś się poprawi. ;)

Data: 2010-05-02 05:43:30
Autor: BQB
Pendrive Transcend 8GB
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

LOL, tym tokiem rozumowania:
Mam motor Honda - jest szybki, więc kupię samochód Honda, to będzie równie szybki.

Data: 2010-05-02 06:40:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive Transcend 8GB

"BQB" 4bdcf521$1@news.home.net.pl

[...]

Zmęczenie czy spicie? ;)

W obu obudowach są takie same dyski

 Model:      FUJITSU MJA2500BH G2   FUJITSU MJA2500BH G2
 Firmware:   00000018               00000018
 Serial:     K92PT9628DE3           K90DTA12PB33
 LBA:        976773168              976773168

ale wolę obudowę (i oprogramowanie -- choć z niego nie
korzystam) firmowane nazwą Transcend. Oba dyski (czy
raczej obie obudowy z dyskami) są chyba tak samo
szybkie -- tak samo w przybliżeniu.

Mam też dysk (320 GB) Toshiby w obudowie niemal takiej samej, jak
ten z napisem PQI -- dysk żre dużo energii, zwykle wchodzi na
USB 1, zamiast na USB 2, co daje 1 MB/s i raczej nie podoba się mi.

Toshiba i Fujitsu to ta sama firma?

-=-

Największą zaletą tego Transcenda jest bezproblemowość i ładny
wygląd -- zarówno obudowy, opakowania i ,,papierków''. :) Co
do szybkości -- czy te szybkości (33 i 25) to jakaś rewelacja
dla takich dysków? Wewnętrzny (WDC na SATA 150 MB/s) na samym
swoim początku daje ponad 70 MB/s.

IMO dobry zewnętrzny dysk to taki, który nie potrzebuje wielu amperów do życia. :)

-=-

Transcend jest szarpany od kilu godzin i ma nadal tylko
41 stopni Celsjusza. Wewnętrzny WDC potrafi rozgrzać się
do 58 stopni Celsjusza -- maksymalna dopuszczalna to 60 stopni.

Uciszanie Transcenda (softem -- AAM) nijak nie wpływa na zmniejszenie
szybkości/transferu; nie wiem jak z dostępem, ale najwyraźniej nie;
natomiast **chyba** obniża temperaturę o 3 stopnie przy maksymalnym
szarpaniu. :)

-=-

Oprogramowanie do automagii kopiowniczej OE łatwo głupieje -- może
ja za wiele wymagam? Poza tym jest ciekawe. :) (o ile cokolwiek dla
OE może być ciekawe i mieć jakiś sens) Znając smutki OE, podziwiam
zapał twórców tego oprogramowania.

Dysk ma za sobą dopiero 12 godzin pracy i aż 21 włączeń. :)
Te włączenia to efekt pracy z maszynami wirtualnymi.

Data: 2010-05-02 14:31:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive Transcend 8GB

"Eneuel Leszek Ciszewski" hrivnv$ii7$1@inews.gazeta.pl

Dysk ma za sobą dopiero 12 godzin pracy i aż 21 włączeń. :)
Te włączenia to efekt pracy z maszynami wirtualnymi.

O 11 godzinie miał nadal 12 godzin pracy, teraz ma 15 godzin...
Coś nie tak. :) Na dodatek nie może przejść jednego z testów. :)
Test trwa i trwa, dysk kręci, stuka, ale w innych dyskach te testy
nie trwają aż tak długo. Poza tym, że nie przechodzi tych testów,
nie ma problemów.

Problemy dopiero są w wirtualnych komputerach. Jeden taki nawet
się zepsuł sprzętowo ;) zupełnie. ;) I chyba nie miał gwarancji. ;)
Pewnie jakaś chińszczyzna składana zimną lutownicą w piwnicy,
pokątnie... No nic, jakoś to będzie -- ściągnę najnowsze
oprogramowanie do wirtualnych komputerów -- może jakoś
hardu ;) się poprawi.

Postscriptum: Ten dysk zamierzałem kupić w RAM.necie, ale
              nie doszedłem do porozumienia ze sklepem
w sprawie adresu :) dostawy, więc zrezygnowałem z kupna
w RAM.necie i kupiłem w Morelach -- odebrałem osobiście,
więc nie zapłaciłem za przesyłkę, ale niestety dysk był
tam droższy o całe 10 groszy. ;) Po kupnie doczytałem,
że co najmniej wielu ma problemy z RAM.netem... :)

Pendrive Transcend 8GB