Pendrive Transcend 8GB

Data: 2010-04-22 23:10:01
Autor: Feromon
Pendrive Transcend 8GB

Użytkownik "wwwojtek1" <wojciech.hauschild@gmail.com> napisał w wiadomości news:9e1ec1f9-8a31-487b-8695-08510494b202r27g2000yqn.googlegroups.com...
Witam.
Ponieważ potrzebuję przenosic większe ilości danych, leci do mnie taki
oto pendrive:
http://www.morele.net/pendrive-transcend-ts8gjfv85-201133/
(przykładowy sklep)

To są WIĘKSZE ilości danych? Post jakby sprzed 2 lat. Teraz się kupuje 32 lub 64GB.
Zaczynałem 10 lat temu od 512 MB. Dopiero jak mam traz 32 GB to noszę w kieszeni jedynie
JEDEN pendrajw..... Kosztował prawie tyle samo co teraz 16GB

Czego się spodziewac mogę po firmie Transcend?
Moze ktoś z Was używa produktów tej firmy?
Do tej pory używałem 256MB (tak, MB) "Kingston Data Traveler II+ migo"
i byłem bardzo zadowolony z jego prędkości i wytrzymałości. Po 3
latach katowania żadnych sprzeciwów ze strony sprzetu :)

Transfer 8/20?
Corsair Voyager GT  - 16 GB ma transfer 27/34
Cena 200 zł

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2010-04-22 23:27:25
Autor: wwwojtek1
Pendrive Transcend 8GB
[...]

Tak, może dla mnie 8GB to sa WIĘKSZE ilosci danych. A może jednak za
twoją rada kupię sobie 3 dyski przenośne 1TB w kieszeni USB?

Transfer 8/20?

Wiekszość innych tanich pen'ów ma znacznie niższy

Corsair Voyager GT  - 16 GB ma transfer 27/34
Cena 200 zł
Pozdrawiam
Feromon

Jakbym miał wydać 200zł na pena to bym faktycznie kupił dysk
przenośny.

Data: 2010-04-28 14:11:05
Autor: Wiktor S.
Pendrive Transcend 8GB
Jakbym miał wydać 200zł na pena to bym faktycznie kupił dysk
przenośny.

Dyski są za duże. Gabarytowo. Pendrive'a mogę zawsze nosić w małej kieszonce jeansów i o nim nie myśleć. Jak potrzeba, to wiem że mam.

--
Azarien

Data: 2010-04-28 15:25:02
Autor: RadoslawF
Pendrive Transcend 8GB
Dnia 2010-04-28 14:11, Użytkownik Wiktor S. napisał:
[...]

To podobnie jak ja. Mogę jeździć Porshe ale z uwagi na cenę nie jeżdżę.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-23 00:54:28
Autor: BQB
Pendrive Transcend 8GB
Feromon pisze:

Transfer 8/20?
Corsair Voyager GT  - 16 GB ma transfer 27/34
Cena 200 zł

Spróbuj skopiować gdzieś 10000 plików tekstowych o objętości gdzieś 1kB na niego, to się bardzo zdziwisz prędkością zapisu.

Data: 2010-04-23 07:54:49
Autor: nb
Pendrive Transcend 8GB
at Thu 22 of Apr 2010 23:10, Feromon wrote:

[...]

Jednak większość ludzi ma internet i potrafi z niego korzystać.
Mi tylko raz był potrzebny pendrive większy niż 1 GB
(wymiana okablowania podczas remontu u znajomych).

A możesz powiedzieć, do czego przydają się tak duże
pojemności? Bo mi trudno wymyślić, za wyjątkiem
bardzo szczegĂłlnych (np mam szybki ale drogi
CF-disk 4GB do aparatu foto, i na wyjeĹşdzie
zrzucałbym w kawiarence na tańszy i większy pendrive).

[...]
latach katowania Ĺźadnych sprzeciwĂłw ze strony sprzetu :)

nb

Data: 2010-04-22 23:30:51
Autor: wwwojtek1
Pendrive Transcend 8GB

A możesz powiedzieć, do czego przydają się tak duże
pojemności? Bo mi trudno wymyślić, za wyjątkiem
bardzo szczególnych (np mam szybki ale drogi
CF-disk 4GB do aparatu foto, i na wyjeździe
zrzucałbym w kawiarence na tańszy i większy pendrive).

Przenoszenie obrazów płyt CD/DVD, instalek softu, "przenośny" bank
zdjęć, muzyki i filmów oraz archiwizacja danych na czas przebudowy
kompa, testowy dysk instalacyjny na jakiś system.

Ponieważ miałem pożyczony 8GB i po załadowaniu na niego tego co chce
zajęte było 6.48GB więc jeszcze zostało zapasu, dlatego taka pojemnośc
jest dla mnie OK.

Data: 2010-04-23 08:53:52
Autor: RadoslawF
Pendrive Transcend 8GB
Dnia 2010-04-23 08:30, Użytkownik wwwojtek1 napisał:
[...]

Pytanie było do przedmówcy zachwalającego peny 32 i 64GB.
Przy takiej cenie w jakiej są lepiej kupić mały dysk i
mały pendrive. Cena porównywalna a bierzemy w kieszeń
to co akurat potrzebujemy a i pojemności mamy większe.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-24 08:34:30
Autor: tomekr
Pendrive Transcend 8GB
Poza tym zaraz będzie USB 3.0, więc "szybki" pendrive stanie się powolny...

Data: 2010-04-24 16:36:22
Autor: BQB
Pendrive Transcend 8GB
tomekr pisze:
Poza tym zaraz będzie USB 3.0, więc "szybki" pendrive stanie się powolny...

Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0 umożliwia prędkość 400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki" USB 3.0 nic nie zmieni.

Data: 2010-05-02 05:30:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive Transcend 8GB

"BQB" 4bd3021e$1@news.home.net.pl

Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0 umożliwia prędkość 400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki" USB 3.0 nic nie zmieni.

Któryś FajerŁajer ;) ma 400 -- USB 2.0 ma 480 Mb/s, ale USB 2.0
pomimo tej przewagi (480 nad 400) jest w efekcie wolniejszy.

USB 3.0 jest już rzeczywistością (nie wiem, jak z SATA 6 Gb/s) więc
kupowanie szybkich PenFlaszek na USB 2.0 może nie mieć już sensu.

Od PenFlaszek są (IMO) lepsze karty pamięci, bo są przydatne w różnych
miejscach -- telefonach czy w aparatach fotograficznych, a za 1 złotówkę
można kupić czytnik do kart na USB umożliwiający komunikowanie się takiej
karty na dużej szybkości (jak na USB 2.0 -- dużej) z komputerami tak, jak
komunikuje się PenFlaszka. Tyle tylko, że PenFlaszki mają ciekawszy wgląd
od kart pamięci (czy takiego czytnika) i są mechanicznie  mocniejsze od
kart pamięci.

Zapewne niedługo już będą przejściówki z SATA na USB 3 -- wtedy dysk
zewnętrzny będzie miał szybkość trudną do pokonania przez PenFlaszki.

Może też rozwiną się PenFlaszki na energetyczne SATA.

Ja bym chętnie zobaczył ,,ethernet do wszystkiego''. :)

Dyski zewnętrzne i wewnętrzne, PenFlaszki, komputery,
drukarki i skanery -- wszystko na ethernecie, na dodatek
miedzianym lub tanim optycznym, szybkim co najmniej na 10 Gb/s
i sięgającym co najmniej na 250 metrów w przypadku miedzi oraz
znacznie dalej w przypadku tanich światłowodów... Do tego po
miedzi zasilanie... Do ethernetu -- WiFi. Też szybkie, co
najmniej na 1 Gb/s -- choćby za sprawa wielokanałowości
jednoczesnej. :) Skoro na 802.11 g można puszczać 100 Mb/s,
to na 10 takich kanałach można puszczać 1 Gb/s -- tak, wiem
o tym, że na razie świat idzie w kierunku szeregowania, nie
zaś równoległego przesyłania, ale chyba akurat WiFi lubi
i równoległe transmisje...

Pendrive Transcend 8GB