Pendrive działa lub nie

Data: 2013-07-29 13:01:34
Autor: Marcin Kocur
Pendrive działa lub nie
Hej,

słuchajcie, dziwna sprawa. Jest sobie pendrive Kingstona, ma już 3 lata, nareszcie się zepsuł, myślę fajnie, dostanę nowy, większy. A tu guzik, bo w innym komputerze działa, na laptopie też. Na moim komputerze nie działa w żadnym gnieździe USB.

Za to działają w moim komputerze 3 inne pendrive'y, podobnie aparat jako nośnik wymienny, mysz i skaner na USB.

Zatem zrobiłem felernemu pendrajowi terapię szokową na innym komputerze: wyzerowałem tablicę partycji przez dd, utworzyłem na nowo partycję, nadałem typ 0B W95 FAT32, sformatowałem. Na drugim komputerze działa, u mnie nie działa.

Tak wygląda dmesg po podpięciu i wyjęciu felernego pendrajwa:
http://wklej.org/id/1096646/

Tak wygląda dmesg po podpięciu i wyjęciu innego pendrajwa:
http://wklej.org/id/1096647/

Czyli bez większych różnic. A co oznacza, że nie działa? No "nie pojawia mi się ikonka", ale poza tym:

[root@linux mk]# fdisk /dev/sdc
fdisk: nie można otworzyć /dev/sdc: Nie ma takiego pliku ani katalogu

Jakieś pomysły?

Marcin Kocur

Data: 2013-07-29 13:08:13
Autor: Marcin Kocur
Pendrive działa lub nie
Zapomniałem dodać, płyta na nForce 430:
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-m61p-s3_10/

Marcin Kocur

Data: 2013-07-30 20:32:33
Autor: Ministerstwo Propagandy
Pendrive działa lub nie
MZ uroda windows... pewnie reinstal by pomógł...

Data: 2013-07-30 20:33:38
Autor: Ministerstwo Propagandy
Pendrive działa lub nie
ale pojawia Ci się coś z menadżerze?

Data: 2013-07-30 21:04:17
Autor: qwerty
Pendrive działa lub nie
Użytkownik "Ministerstwo Propagandy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kt90s5$msl$1@node1.news.atman.pl...
MZ uroda windows... pewnie reinstal by pomógł...

Mózg sobie przeinstaluj.

Data: 2013-07-30 21:17:18
Autor: TOMASZEK
Pendrive działa lub nie
W dniu 2013-07-30 20:32, Ministerstwo Propagandy pisze:
MZ uroda windows... pewnie reinstal by pomógł...

Wać pan zapomniał o tym:
[root@linux mk]# fdisk /dev/sdc

Wątkotwórca jednak testował na czymś innym niż Windows;)

--
< TOMASZEK >
granice Polski = granice absurdu

Data: 2013-07-31 08:59:17
Autor: wozniak grzegorz
Pendrive działa lub nie
Marcin Kocur wrote:

[root@linux mk]# fdisk /dev/sdc
fdisk: nie można otworzyć /dev/sdc: Nie ma takiego pliku ani katalogu

Jakieś pomysły?

Może udev jakąś regułę dopasował i wrzuca Ci go pod inną nazwą w /dev .
Zrób diffa ls -1 /dev/ przed i po włożeniu pena :)  --
Pozdrawiam
Grzegorz Woźniak
xmpp:skinek_at_jabster_pl

Data: 2013-07-31 07:56:41
Autor: Dominik & Co
Pendrive działa lub nie
Dnia 31.07.2013 wozniak grzegorz <grzes@wp.pl> napisał/a:

Może udev jakąś regułę dopasował i wrzuca Ci go pod inną nazwą w /dev .
ZrĂłb diffa ls -1 /dev/ przed i po włoĹźeniu pena :)

Nie wystarczy popatrzeć na ostatnie linijki dmesg?

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-07-31 09:03:01
Autor: wozniak grzegorz
Pendrive działa lub nie
wozniak grzegorz wrote:

Marcin Kocur wrote:

[...]

A jeszcze jedno jak to ma być sdc to spod roota po włożeniu zapodaj
mknod /dev/sdc b 8 32 i spróbój się dobrać do tego urządzenia.
Grzegorz Woźniak
xmpp:skinek_at_jabster_pl

Data: 2013-07-31 09:08:51
Autor: wozniak grzegorz
Pendrive działa lub nie
wozniak grzegorz wrote:

Marcin Kocur wrote:

[...]

Sory że tak w częściach odpowiadam ale co chwila nowy pomysł wpada,
zapomniałem spod roota przed włożeniem:
udevadm monitor , włóż i obserwuj co udev czaruje ;)
Grzegorz Woźniak
xmpp:skinek_at_jabster_pl

Data: 2013-08-02 13:41:59
Autor: Marcin Kocur
Pendrive działa lub nie
Osoba wozniak grzegorz napisała na pl.comp.pecet:

Może udev jakąś regułę dopasował i wrzuca Ci go pod inną nazwą w /dev
. Zrób diffa ls -1 /dev/ przed i po włożeniu pena :)

Dzięki za odpowiedzi. W /dev pojawia się sg4. To samo widzę w dmesg:
[11237.796986] sd 8:0:0:0: Attached scsi generic sg4 type 0

udevadm monitor , włóż i obserwuj co udev czaruje ;)

http://wklej.org/id/1099546/

Znowu sg4. Przy wyjmowaniu przedstawia się jako sdc: http://wklej.org/id/1099548/

Niestety mknod /dev/sdc b 8 32 nie daje żadnego efektu, to znaczy utworzył sobie urządzenie (niczego nie wypisał, ale ponowne wydanie tego polecenia po serii próbnych włożeń i wyciągnięć pendrajwa wypisuje mknod: ?/dev/sdc?: Plik istnieje (przy wyciągniętym pendrajwie też).

I teraz fdisk przy włożonym pendrajwie:
fdisk: nie można otworzyć /dev/sdc: Nie ma takiego urządzenia ani adresu

[root@linux mk]# fdisk /dev/sg4
(brak wyjścia, czeka na coś)

[root@linux mk]# cfdisk /dev/sg4

BŁĄD KRYTYCZNY: Nie można pobrać rozmiaru dysku
           Proszę nacisnąć dowolny klawisz, aby zakończyć cfdisk

Inny pendrajw:

udevadm monitor
http://wklej.org/id/1099550/

Ki grzyb, problem programowy? Widzę w cfdisku coś takiego:

http://wklej.org/id/1099558/

Mój pendrajw (sprawdzone na ubuntu) różni się jedynie flagą rozruchową, bo mu jej nie nadałem i etykietą.

Marcin Kocur

Data: 2013-08-02 16:03:53
Autor: wozniak grzegorz
Pendrive działa lub nie
Marcin Kocur wrote:

[...]

Nie jestem specjalistą ale podejrzewam że jakiś program pomocniczy z reguł
udeva zawisa w trakcie wkładania tego akurat gwizdka.
Zabij udeva
killall udevd i odpal na debugu, włóż pena zobacz na czym zawisa:
udevd -- daemon

Grzegorz Woźniak
xmpp:skinek_at_jabster_pl

Data: 2013-08-02 20:06:16
Autor: Marcin Kocur
Pendrive działa lub nie
[...]

Chyba nie. Jedyne, co mam nowego, to to:
linux kernel: usb 2-2.3: reset high-speed USB device number 10 using ehci-pci (wprawdzie widziałem to już parę razy, ale nie zawsze sie powtarzało, akurat w poprzednich logach nie występowało). No i w sumie dalej nie wiemy czy to urządzenie czy udev/kernel. Chyba sprawdzę na innym systemie.

Pełny log z systemctl-udevd:
http://wklej.org/id/1099841/

Marcin Kocur

Data: 2013-08-03 11:43:46
Autor: Marcin Kocur
Pendrive działa lub nie
Osoba Marcin Kocur napisała na pl.comp.pecet:

linux kernel: usb 2-2.3: reset high-speed USB device number 10 using
ehci-pci

A na windzie działa, na moim komputerze. Zgłupieć można. I teraz muszę gdzieś zgłosić błąd, żeby to było takie proste ;p

Marcin Kocur

Pendrive działa lub nie