Pendrive vs HDD zewnętrzny

Data: 2018-09-30 09:42:29
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 30.09.2018 o 08:53, Trybun pisze:

Czy to normalne że niedawno kupiony zewnętrzny HDD to rakieta w
prędkości względem posiadanych przeze mnie pendrive`ów? Np. Linuksa a`la
4.5GB czas kopiowania na pendrive to kilka minut, na HDD około 50sekund.
Coś nie tak u mnie z portami usb? Komputer dość leciwy, USB w wersji 2.

Skoro przez te same porty na HDD leci jednak znacznie szybciej, to z portami wszystko w porządku. Są pendrive'y dobre i gwniane, które oferują prędkości znacznie niższe niż możliwe nawet przez USB 2.0, zwłaszcza przy zapisie.

Data: 2018-10-01 23:33:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"knrdz" popup7$b8v$1@node1.news.atman.pl

Skoro przez te same porty na HDD leci jednak znacznie szybciej, to z

Pod USB3 coś może chodzić na USB2 lub nawet na USB1 -- wczoraj
podłączyłem Toshibę (**chyba** do USB3, ale przewodem USB2)
która dała szybkość kilkuset kB ma sekundę. Wypięcie i ponowne
podpięcie do tego samego gniazdka dało szybkość USB2...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-10-02 10:44:03
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny

[...]

Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje 0,03. Otóż autor ma porty USB 2.0 i na nich zauważa kilkukrotne różnice prędkości między dyskiem zewnętrznym (który choć pewnie jest standardu USB 3.0, to na tym komputerze i tak działa w standardzie 2.0) a pendrive'ami (kilkukrotnie wolniejszymi, ale nie do poziomu kilkuset kilobajtów, a do kilku megabajtów na sekundę, skoro 4,5 GB zapisują w kilka minut, a nie kilka godzin). Co jest najzupełniej normalne, bo tanie pendrive'y labelowane "USB 2.0" często oferują znacznie niższe prędkości niż przewiduje standard, zwłaszcza przy zapisie.

Data: 2018-10-02 19:43:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"knrdz" povb4k$itb$1@node1.news.atman.pl

Pod USB3 coś może chodzić na USB2 lub nawet na USB1 -- wczoraj
podłączyłem Toshibę (**chyba** do USB3, ale przewodem USB2)

Podłączyłem pod USB3 -- pod dwa naraz gniazda,
Pod USB2 mam podobne problemy.

która dała szybkość kilkuset kB ma sekundę. Wypięcie i ponowne
podpięcie do tego samego gniazdka dało szybkość USB2...

Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje

A co tu czytać? Ja miałem aż dwa posty tego wątku do czytania,
ale Ty? Jeden post? -- i dopiero traz uznałeś, że warto?... ;)

0,03. Otóż autor ma porty USB 2.0 i na nich zauważa kilkukrotne różnice prędkości między dyskiem zewnętrznym (który choć pewnie jest standardu USB 3.0, to na tym komputerze i tak działa w standardzie 2.0) a

Łatwo sprawdzić, bo ,,dyski USB'' mają zazwyczaj przejściówkę SATA-USB
(więc wewnętrznie niewiele różnią się pomiędzy sobą) i różne (zupełnie
różne -- trudno je ze sobą pomylić) przewody USB.

Trybun pisze, że komputer (leciwy) ma tylko USB2.
Natomiast o dysku nie pisze, czy ma USB3, czy USB2.

Zatem Twe 'choć pewnie' chyba bierzesz ze szklanej kuli, której mi brak.

[...]

Poza USB1, USB2 i USB3 są inne ,,stany'' pośrednie.

-=-

Wcześniej przeze mnie opisana Toshiba tak ma od kiedy pamiętam,
choć zwykle podpinam ją nie pod dwa USB3, lecz pod dwa USB2.
Pod SATA bezpośrednio -- OK.

Dysk kupiłem w obudowie (Platinum czy jakoś tak) z której
łatwo go (; wyodrębnić. ;) Do dysku dołączony był przewód
z jedną szeroką wtyczką, nie dwiema. (tak, jakby producent
uważał, że dysk jest energooszczędny)

Nie tylko dyski łapią czasami jakieś wolne połączenie -- penflaszki także.
Czasami WinZgroźny ostrzega o niewykorzystaniu potencjału ;) szybkościowego,
czasami nie... Bywa, że pod jednym USB (zwłaszcza w netbooku) coś chadza
zwykle szybko, podczas gdy pod sąsiednim -- wolno; lecz dziś to gniazdo
jest chętniejsze do większej szybkości, zaś innym razem -- inne...

Czasami muszę wiele razy podłączać i odłączać, aby uzyskać pełnię szczęścia.
Gdy mam niewiele do kopiowania, owa pełnia nie jest istotna -- więcej czasu
tracę na podpinanie i odpinanie...

Problem dotyczy trzech laptopów i różnych urządzeń.
Z innymi komputerami nie sprawdzałem.

-=-

W jedną stronę podróż ;) jest możliwa -- zejście na tryb wolniejszy.
W przeciwną -- raczej nie jest. Gdy dysk/flaszka zejdzie na wolniejszy
tryb, nie wskakuje na szybszy aż do odpięcia. Innymi słowy -- tuż po
podłączeniu może być OK, ale po chwili może być już powoli...

-=-

Biorąc po uwagę Twe słowa:

   > Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje

powtórzę coś ze swej wypowiedzi:

   Nie tylko dyski łapią czasami jakieś wolne połączenie -- penflaszki także.

O tyle trudniej to zauważyć, że z/do falaszki nie przerzucam dziesiątek
gigabajtów. Problem ujawnia się łatwo przy wielkich plikach -- przykładowo
przy przerzucie na flaszkę ISO z instalką W10. (właśnie teraz mam z tym do
czynienia)

Flaszkę warto potestować dokładniej, zanim wyda się o niej werdykt.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-10-03 12:24:35
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny

Trybun pisze, że komputer (leciwy) ma tylko USB2.
Natomiast o dysku nie pisze, czy ma USB3, czy USB2.

Zatem Twe 'choć pewnie' chyba bierzesz ze szklanej kuli, której mi brak.

Bo to nie ma znaczenia. Na szybkość dysku nie narzeka, to pendrajwy działają mu kilkukrotnie wolniej niż dysk.

Poza USB1, USB2 i USB3 są inne ,,stany'' pośrednie.

Fascynujące, jakież to są te "stany pośrednie"? Windows nie musi nikomu przypominać że jego urządzenie podpięte do portu USB 2.0 nie działa w trybie Hi-Speed, bo alternatywą jest boleśnie odczuwalny tryb 40 razy wolniejszy, czyli właśnie "Full Speed" USB 1.0. Nie trzeba też przesyłać 4,5GB żeby zauważyć taką różnicę prędkości.

[...]

To "jakieś wolne połączenie", o którym komunikuje Windows, to właśnie tryb 1.0.

Data: 2018-10-03 19:47:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"knrdz" pp25d5$9ju$1@node1.news.atman.pl

Zatem Twe 'choć pewnie' chyba bierzesz
ze szklanej kuli, której mi brak.

Bo to nie ma znaczenia.

Ma -- brak szklanej kuli ma znaczenie... Ogromne!
Bez takiej kuli moje wypowiedzi nie są merytoryczne...

Na szybkość dysku nie narzeka, to pendrajwy działają mu kilkukrotnie wolniej niż dysk.

90 MB/s po USB2 -- tyle wg Trybuna daje HDD.
(mnie tyle nie daje USB2 nigdy!!!)
Zaś flaszka daje być może 25 MB/s -- tyle,
ile pen Jacka z innego wątku.
(mnie USB2 daje w porywach 30 MB/s -- zwykle znacznie mniej)

Poza USB1, USB2 i USB3 są inne ,,stany'' pośrednie.

Fascynujące, jakież to są te "stany pośrednie"? Windows nie musi nikomu

Ja nie zmuszam. Nawet dongielek bezprzewodowej myszki niekoniecznie
jest łapany za pierwszym razem -- bywa, że na jednym USB2 nie chce,
a na innym jest OK. Dziś tak, zaś jutro może być dokładnie odwrotnie
 -- na tym, na którym dziś pracuje, jutro dongielek będzie rozpoznany
jako urządzenie nierozpoznane czy nierozpoznawalne. ;)

Od WXP po W10 -- WinZgroźny raportuje o nierozwinięciu
szybkości lub innych problemach z USB... (ostatni raz
taki komunikat widziałem przed kilkoma minutami na F-S,
zaś ostatni raz z donglem myszki miałem problem przed
~20 godzinami na laptopie Acera. Dongielek nie chciał
pracować na jedYnym USB2, ale bez trudu załapał się
na którymś z dwóch USB3. Oczywiście wcześniej niejeden
raz pracował na USB2 -- i ten dongielek, i inny, bo
mam aż ;) dwie myszki bezprzewodowe z donglem USB.

Laptopy wędrują, zaś myszki nie -- więc różne myszki
są wpinane do laptopa.

[...]

Być może tak, ale szybkość czasami przekracza 1 MB/s -- choć nie osiąga 20 MB/s.
Nie mam na myśli jakiejś chwilowej szybkości, lecz uporczywe obcinanie aż do
czasu odpięcia urządzenia.

Co do dysku HDD i małych plików -- bywa, że po SATA mam pojedyncze MB/s,
lub nawet KB/s, dlatego jeśli już mierzę szybkość, to albo BURST, albo
dla dużych plików, zwykle dla jakiegoś ISO. (kiedyś była to encyklopedia,
PWN z DVD, później różne instalki wielkości kilku GB)

Data: 2018-10-03 10:39:28
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-09-30 o 09:42, knrdz pisze:
[...]

Pewnie masz rację, zawsze wybierałem te najtańsze, jednak chyba to nie wyczerpuje tematu - podobno takie pamięci i tak z założenia powinny być szybsze od tych "tradycyjnych" talerzowych.. Jeszcze jedna wątpliwość, HDD to hałas, taki dysk mam w paru urządzeniach, nie licząc kompa, wszędzie daje się zauważyć hałas jaki się wiąże z ich pracą, _ten_ zewnętrzny nie wydaje żadnych odgłosów. Możliwe że nastąpiła pomyłka i sprzedano mi zewnętrzny SSD zamiast HDD? W sumie na obudowie nie ma nic o tym jakiego rodzaju to dysk..

Data: 2018-10-03 12:09:03
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 03.10.2018 o 10:39, Trybun pisze:

Pewnie masz rację, zawsze wybierałem te najtańsze, jednak chyba to nie
wyczerpuje tematu - podobno takie pamięci i tak z założenia powinny być
szybsze od tych "tradycyjnych" talerzowych.. Jeszcze jedna wątpliwość,

Pendrive'y to zamienniki nie dysków twardych, a dyskietek, od nich rzeczywiście są zawsze szybsze, nawet najbardziej podły EMTEC 8GB z mojej kolekcji, kupiony lata temu za grosze w Biedronce oferuje ok. 11MB/s przy odczycie i 3,5MB/s przy zapisie. Z założenia to są albo tanie, albo szybkie, skoro wybierałeś najtańsze, to nie ma się czemu dziwić.

[...]

To nie ma żadnego związku z tematem, każdy talerzowy dysk SATA bez problemu zapcha "pod korek" port USB 2.0 (czyli jakieś 30MB/s), nie potrzeba do tego SSD. Zamiast gdybać wyguglaj sobie zakupiony produkt, wątpię by ktoś się aż tak pomylił. W przypadku współczesnych 2,5" dysków zewnętrznych "hałas" to słowo mocno na wyrost, moje wydają raczej tylko cichy szum talerzy, słyszalny tylko dlatego że komputer mam bezgłośny.

Data: 2018-10-03 12:24:56
Autor: Jacek Maciejewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Dnia Wed, 3 Oct 2018 12:09:03 +0200, knrdz napisał(a):

słyszalny tylko dlatego że komputer mam bezgłośny.

Trochę mnie zaintrygowałeś. Co to za komp i jak odprowadzasz w nim
ciepło?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-03 12:55:06
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Dnia Wed, 3 Oct 2018 12:09:03 +0200, knrdz napisał(a):

słyszalny tylko dlatego że komputer mam bezgłośny.

Trochę mnie zaintrygowałeś. Co to za komp i jak odprowadzasz w nim
ciepło?

Postanowiłeś się czepić dla zasady? Pasywnie chłodzony nettop to nie komputer? Albo tablet z iOS, też nie?
"Stacjonarkę" też mam "praktycznie bezgłośną", tak lepiej?Tzn. mimo zwykłego aktywnego chłodzenia wentylatorami (na tyle dużymi by były wolnoobrotowe) jest tak cichy, by z odległości z której zwykle mam okazję go "słuchać" nie potrafić na słuch zauważyć różnicy czy jest włączony czy nie.
Zasadniczo to samo mogę powiedzieć o podłączanym do niego (albo do wspomnianego nettopa robiącego za domowy NAS) zewnętrznym dysku, gdy leży tam gdzie zwykle (ponad 50cm od moich uszu) nie słyszę czy jest włączony czy nie. Zakwestionowałem słowo "hałas", kojarzące się raczej z czymś uciążliwym a na pewno odczuwalnym, co w przypadku współczesnych zewnętrznych dysków 2.5" nie mia miejsca - żeby stwierdzić czy pracuje trzeba do niego ucho przyłożyć.

Data: 2018-10-03 16:30:56
Autor: Jacek Maciejewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Dnia Wed, 3 Oct 2018 12:55:06 +0200, knrdz napisał(a):

Postanowiłeś się czepić dla zasady?
No wiesz, grzecznie pytam o rozwiązania techniczne a ty odbierasz to
jako zaczepkę. Popracuj nad osobowością.

[...]
Czyli masz normalny komp o normalnym poziomie hałasu z normalnymi
wiatrakami. A już myślałem że zastosowałeś jakieś niecodzienne metody
chłodzenia i byłem po prostu ciekaw jakie bo nie cierpię szumiących
kompów.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-03 18:37:02
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny

[...]

Czy taki normalny poziom hałasu to bym się sprzeczał, "normalny komp z normalnymi wiatrakami" to raczej OEMowe chłodzenie i zasilacz za 100 zł (przy dobrych wiatrach, przy gorszych - obudowa z zasilaczem za łącznie 100 zł).

Data: 2018-10-03 20:46:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"Jacek Maciejewski" 8euf32vuj9sc$.14ktxoic2k3ct$.dlg@40tude.net

Trochę mnie zaintrygowałeś. Co to za komp i jak odprowadzasz w nim ciepło?

Mam cichuteńki desktop -- 80 GB Barracudy i 5 V na wiatraku. :)
Nawet nocą trudno coś usłyszeć.

Data: 2018-10-03 15:05:19
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-03 o 12:09, knrdz pisze:
[...]

Nie rozmawiamy o wewnętrznych dyskach bo to już zupełnie inne rodzaje podłączenia. A te zewnętrzne to powszechnie wiadomo że technologia stosowana w pendrive`ach podobno ma gwarantować dużo wyższe prędkości transferu. Tak więc gadanie o wolnych pendrive`ach może być odnośnikiem tylko do szybkich pendrive`ów a nie do HDD.

[...]

A co ja niby miałbym wyguglować? Na obudowie nie ma nic o rodzaju jego rodzaju, na opakowaniu stoi że to HDD,.

Ten hałas to właśnie charakterystyczny szum, przy tym dysku go nie ma.

Data: 2018-10-03 16:01:37
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Oct 2018 15:05:19 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5bb4be8f$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
od Trybun <cheilmx@jachu.ru>  :

A co ja niby miałbym wyguglować? Na obudowie nie ma nic o rodzaju jego rodzaju, na opakowaniu stoi że to HDD,.

Producenta i nazwy modelu nie ma?
Odczytaj z parametrów SMART.

Ten hałas to właśnie charakterystyczny szum, przy tym dysku go nie ma.

Może to cichy dysk, a może w środku siedzi fakowy pendrive i pocięte
śruby.

Data: 2018-10-04 09:35:33
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-03 o 16:01, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Ale nie coś w rodzaju HDD czy SSD.  Opis i nazwa - Seagate Expansion Portable Drive, model - SRD0NF1, TB,  może uda Ci się coś sensownego znaleźć.

Ten hałas to właśnie charakterystyczny szum, przy tym dysku go nie ma.
Może to cichy dysk, a może w środku siedzi fakowy pendrive i pocięte
śruby.

Nie jestem pewny czy dokładnie o ten dysk chodzi, ale internetowych w recenzjach  tego albo czegoś bardzo podobnego użytkownicy zwracają uwagę na cichą pracę.

Data: 2018-10-04 14:26:46
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 04.10.2018 o 09:35, Trybun pisze:

[...]

Ten o którym pisałem że z odległości pół metra trudno usłyszeć czy
pracuje to Seagate Expansion Portable 1.5TB (SRD00F1), Twój może być
jeszcze cichszy, bo skoro to 1TB to pewnie ma o 1 talerz mniej. Co w środku siedzi możesz sprawdzić choćby narzędziami odczytującymi SMART, w moim CrystalDiskInfo pokazuje ST1500LM006 HN-M151RAD, czyli 5400RPM, 3-talerzowy, 6-głowicowy Seagate/Samsung SATA z przejściówką na USB 3.0.

Data: 2018-10-04 14:57:43
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-04 o 14:26, knrdz pisze:
[...]

Dzięki.

Być może kiedyś skorzystam z takiego informatora. Jak na razie to intryguje mnie tylko jego prędkość na tle posiadanych przeze mnie pendr`aków;-)

Data: 2018-10-08 02:18:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"Olaf Frikiov Skiorvensen" nqi9rdd86u947b26ipg4onji1h1nteo8ch@4ax.com

Może to cichy dysk, a może w środku
siedzi fakowy pendrive i pocięte śruby.

(; Stawiam na M.2 SSD i złote (bo ciężkie) śruby... ;)

-=-

Mój 2 TB Seagate zewnętrzny 54 hrpm jest doskonale
słyszalny także wtedy, gdy nie szarpie głowicami.
(słuchać ?rzecz jasna? szum wiatru nad talerzykami -- i pod nimi)

-=-

Błysk Seagate (1/2 TB 72 hrpm) w netbooku leżącym
spokojnie na drewnianym biurku słychać w sąsiednich pokojach...
(drgania przenoszone są z dysku na netbook a z netbooka na biurko i dalej...)

-=-

Za to Toshiby (1 TB 54 hrpm) w notebooku Acera niemal nie słychać
z odległości 30 cm. Słyszę teraz niemal wyłącznie walenie palcami
po klawiaturze... [i własne myśli...]

-=-

W netbooku był początkowo dysk (chyba Hitachi)
160 GB 54 hrpm -- ~tak cichy, jak ww. Toshiba.

-=-

IMO wysokie obroty dają wyższy hałas. :)
Ale w desktopach miałem tak ciche dyski
3.5", że nawet nocą nie było ich słychać.
(zwłaszcza Barracudy bodajże 80 GB -- rzecz jasna 72 hrpm))

Data: 2018-10-03 20:51:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"Trybun" 5bb4be8f$0$495$65785112@news.neostrada.pl

A co ja niby miałbym wyguglować? Na obudowie nie
ma nic o rodzaju jego rodzaju, na opakowaniu stoi
że to HDD,.

Ten hałas to właśnie charakterystyczny szum, przy tym dysku go nie ma.

Dyski kręcą się -- spróbuj poobracać pracującym, może stawianym
oporem wyczujesz ,,zasadę zachowania momentu pędu''? Ponadto
jest masa mas softu, który zdradzi Ci, co masz wewnątrz,
łącznie z numerami seryjnymi...

Data: 2018-10-04 09:50:09
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny

[...]

Jednak HDD. Sprawdziłem hałas za pomocą słuchawek lekarskich. Po podłączeniu do usb słychać start dysku.

Co do tego softu, czy o parametrach nie należałoby się dowiadywać z opisów znajdujących się na urządzeniu? Nr seryjne są ale co mi użytkownikowi po nich?

Data: 2018-10-04 11:15:13
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 4 Oct 2018 09:50:09 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5bb5c61e$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
od Trybun <cheilmx@jachu.ru>  :

Co do tego softu, czy o parametrach nie należałoby się dowiadywać z opisów znajdujących się na urządzeniu? Nr seryjne są ale co mi użytkownikowi po nich?

Zobacz sobie co w środku siedzi:
https://youtu.be/sCLfHCq_794?t=97

Obstaluj CrystalDiskInfo:
https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/70096/CrystalDiskInfo7_8_0.exe/

Data: 2018-10-04 13:51:42
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-04 o 11:15, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Nie ma żadnej pewności że to ten sam co mój. I problem nie tym jak odczytać parametry za pomocą programów innych firm a rzetelnej informacji na produkcie. W sklepie potrzebuję zaznajomić się ze specyfikacją a nie zapoznać z nr seryjnym.

Data: 2018-10-04 14:32:07
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 04.10.2018 o 13:51, Trybun pisze:

[...]

Jak kupujesz dysk przenośny 2,5" 1TB to kupujesz dysk przenośny 2,5" 1TB. Jakich dodatkowych informacji oczekujesz? Jeśli chcesz mieć pewność co siedzi w środku to kup sobie dysk SATA 2,5" (SSD czy HDD wedle woli i zasobności portfela) plus obudowę USB 3.0 na ten dysk.
Tu i tak dobrze trafiłeś bo masz dysk SATA z przejściówką, a nie dysk ze zintegrowanym interfejsem USB, czyli w razie uszkodzenia tej przejściówki będziesz mógł urządzenie rozebrać i podłączyć dysk kablem SATA albo przełożyć do nowej obudowy.

Data: 2018-10-04 14:56:22
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-04 o 14:32, knrdz pisze:
[...]

Nie, wchodzę do sklepu z zamiarem zakupu dysku, po informacji będącej gdzieś na wierzchu chcę wybrać coś odpowiedniego dla siebie. Niestety, takiej informacji brak. Ktoś zamiast tego oferuje mi nr seryjny.

Data: 2018-10-04 15:11:43
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 04.10.2018 o 14:56, Trybun pisze:

Nie, wchodzę do sklepu z zamiarem zakupu dysku, po informacji będącej
gdzieś na wierzchu chcę wybrać coś odpowiedniego dla siebie. Niestety,
takiej informacji brak. Ktoś zamiast tego oferuje mi nr seryjny.

Ale jakiej konkretnie informacji "brak"? Dysk zewnętrzny 2,5" 1TB to dysk talerzowy, nie trzeba tego pisać bo to oczywiste. Jeśli chcesz SSD zewnętrzny, to będziesz miał to napisane, poznasz też po kilkukrotnej różnicy w cenie.

Data: 2018-10-05 15:16:05
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-04 o 15:11, knrdz pisze:
[...]

Co oczywiste? W wypadku SDD dają o tym informacje, przy HDD już nie? Jest to norma którą ja klient powinienem znać? Przecie to jakaś ewidentna partyzantka!

Data: 2018-10-06 01:34:56
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 05.10.2018 o 15:16, Trybun pisze:

Co oczywiste? W wypadku SDD dają o tym informacje, przy HDD już nie?
Jest to norma którą ja klient powinienem znać? Przecie to jakaś
ewidentna partyzantka!

Przepraszam, ale czujesz się jakoś oszukany tym że kupiłeś dysk zewnętrzny a w środku nie ma SSD? Czy o co chodzi, bo nie ogarniam? Dysk zewnętrzny ma dwa parametry które interesują klienta, pojemność i interfejs. Oba są podane i na samym dysku i na jego pudełku. "Dyski" to w zasadzie z definicji dyski mechaniczne, w SSD żadnych "dysków" przecież nie ma. Nie wiem jak inni producenci, ale Seagate swoje zewnętrzne SSD nazywa, uwaga: "Fast SSD", więc klient szukający takiego produktu ma tę informację w samej jego nazwie, nie musi nawet pudełka oglądać.

Data: 2018-10-06 23:51:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"knrdz" pp8sf1$s1i$1@node1.news.atman.pl

zewnętrzny ma dwa parametry które interesują klienta, pojemność i interfejs.

IMO -- pojemność i cena. ;)

Data: 2018-10-07 12:54:12
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-06 o 01:34, knrdz pisze:
[...]

Czuję się niedoinformowany. Mam ten dysk przed nosem i nie mam pojęcia co leży przede mną. I też o "dysku" jako takim nic tu nie pisze, jest tylko  "Expansion Portable Drive".

Data: 2018-10-07 14:28:13
Autor: Oli
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-07 o 12:54, Trybun pisze:
Czuję się niedoinformowany. Mam ten dysk przed nosem i nie mam pojęcia co leży przede mną. I też o "dysku" jako takim nic tu nie pisze, jest tylko  "Expansion Portable Drive".

Jeżeli pisze "Expansion Portable Drive" to znaczy że  jest HD Seagate

--
  Oli

Data: 2018-10-07 19:11:47
Autor: Animka
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-07 o 14:28, Oli pisze:
[...]

Tłumacz google tłumaczy to jako "Przenośny dysk rozszerzeń" :-)

--
animka

Data: 2018-10-07 20:02:19
Autor: Roman Tyczka
Pendrive vs HDD zewnętrzny
On Sun, 7 Oct 2018 19:11:47 +0200, Animka wrote:

[...]

 Żartujesz, prawda?

Roman Tyczka

Data: 2018-10-07 20:05:59
Autor: Animka
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-07 o 20:02, Roman Tyczka pisze:
[...]

Nie.
https://translate.google.pl/#en/pl/Expansion%20Portable%20Drive

--
animka

Data: 2018-10-08 12:06:38
Autor: Adam
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-07 o 20:05, Animka pisze:
[...]

Pamięta ktoś, jak to było z biegnącym nagim konduktorem?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-10-08 15:37:38
Autor: Andrzej P. Wozniak
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Osoba podpisana jako Adam <a.g@poczta.onet.pl>
w artykule <news:ppfa7b$cho$1$Adamnews.chmurka.net> pisze:

Pamięta ktoś, jak to było z biegnącym nagim konduktorem?

Może i nagi, ale zarośnięty jak niedźwiedź:

A bare conductor runs along the train.

Każdy może zobaczyć źródło (książka Andrzeja Voellnagela ,,Jak nie tłumaczyć tekstów technicznych"):
https://books.google.pl/books?hl=pl&id=LfK3AAAAIAAJ&focus=searchwithinvolume&q=conductor
z bardzo poważnym przypisem
https://books.google.pl/books?hl=pl&id=LfK3AAAAIAAJ&focus=searchwithinvolume&q=powag%C4%99

Przykład wraca co jakiś czas poprzekręcany w różnych wariacjach.

Trzy lata temu na pl.misc.elektronika był wątek pt.
Luźny cytat z oglądanego właśnie "Jak to jest zrobione?"

Przytoczono tam niektóre przypadki przekręceń, znalazły się też obszerne wyjaśnienia problemu, więc nie będę wszystkiego stamtąd przeklejał.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2018-10-08 16:17:06
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
[...]

No i jasne, tylmko po co jest to szyfrem? Nie prościej napisać im - "przenośny dysk twardy pod usb, pojemność 1TB, firmy Seagate"?

Data: 2018-10-07 17:46:57
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 07.10.2018 o 12:54, Trybun pisze:

Czuję się niedoinformowany. Mam ten dysk przed nosem i nie mam pojęcia
co leży przede mną. I też o "dysku" jako takim nic tu nie pisze, jest
tylko  "Expansion Portable Drive".

Fascynujące. Równie niedoinformowany poczujesz się obserwując dysk wewnętrzny tej samej firmy (innych zresztą też), bo przecież kto wie co też może kryć się jako "Seagate Barracuda 2000GB", może HDD, może SSD, może hybryda, a może jakiś napęd oparty na taśmie magnetycznej? Nie piszą ile ma obrotów (czy tam centymetrów taśmy) na minutę, więc ani chybi SSD. Z procesorami jeszcze gorzej, nigdy nie wiadomo ile mają rdzeni, a czasem nawet taktowania się z obudowy nie wyczyta, tylko jakieś cyferki.

Data: 2018-10-08 16:17:35
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-07 o 17:46, knrdz pisze:
[...]

Niestety nie mogę udzielić odpowiedzi w wyżej wymienionym temacie - wszystkie hard dyski wewnętrzne jakie posiadam mają jasno określony rodzaj i typ, SSD także. Tak więc nie mam o co zgłaszać pretensji.

Data: 2018-10-08 17:32:24
Autor: knrdz
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 08.10.2018 o 16:17, Trybun pisze:

Niestety nie mogę udzielić odpowiedzi w wyżej wymienionym temacie -
wszystkie hard dyski wewnętrzne jakie posiadam mają jasno określony
rodzaj i typ, SSD także. Tak więc nie mam o co zgłaszać pretensji.

Ciekawe, napisz może konkretnie jakie masz, bo na swoich nigdzie nie mogę znaleźć wprost podanej informacji że to dyski talerzowe, nie ma nawet tradycyjnego określenia "Hard Disk Drive" czy skrótu "HDD". Przykład jeden podałem - Seagate Barracuda ST2000DM001 ( https://www.terabyteshop.com.br/img/produtos/g/hd-seagate-barracuda-st2000dm001-2tb-7200-rpm-64mb-sata-iii_29065.jpg ), tego że to dysk można się jedynie domyślać po tym że podano pojemność i ilość obrotów, na 3-terabajtowych Toshibach informacji jeszcze mniej, jest tylko "Toshiba disk drive DT01ACA300" i informacje o pojemności, interfejsie i wymaganiach prądowych ( https://elmir.ua/img/pr-17472229/3000/2000/zhestkiy_disk_3_5_sata_3tb_toshiba_dt01aca300.jpg ).
Po prostu czepiasz się głupot, każdy wie że "Disk Drive" oznacza dysk mechaniczny, tak samo jak "portable drive", czyli napis który znajdziesz na pudełku albo na etykiecie dysku zaraz pod napisem Seagate Expansion. Dodatkowe oznaczenia są wprowadzanie dopiero w urządzeniach innego typu - dyskach hybrydowych (np. "SSHD") i półprzewodnikowych SSD (choć to ani "dyski" ani "napędy", więc to tego "SSD" powinieneś się raczej czepiać, powinno być SSSD, solid-state storage device).

Data: 2018-10-04 15:16:25
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 4 Oct 2018 14:56:22 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5bb60dd4$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
od Trybun <cheilmx@jachu.ru>  :

Nie, wchodzę do sklepu z zamiarem zakupu dysku, po informacji będącej gdzieś na wierzchu chcę wybrać coś odpowiedniego dla siebie

Te informacje na wierzchu to najczęściej bełkot marketoidów(na
przykład słynne InteliPower od WD czy informacja o tym ile pornoli się
na nim zmieści).
Jak chcesz kupić coś wartościowego, to musisz sobie postudiować
witryny testerów, no ale trzeba wiedzieć jakich testerów, poza tym nie
czytasz testów.
Kupuj najtańsze i po problemie.

Data: 2018-10-05 01:15:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 9b4crd1jeta45f45lh46j5un00isds5cr5@4ax.com

Te informacje na wierzchu to najczęściej bełkot marketoidów
(na przykład słynne InteliPower od WD czy informacja o tym
ile pornoli się na nim zmieści).

Ile pornoli z jak dużymi cyckami. ;)

Jak chcesz kupić coś wartościowego, to musisz sobie postudiować
witryny testerów, no ale trzeba wiedzieć jakich testerów, poza
tym nie czytasz testów.

Kupuj najtańsze i po problemie.

Ja kupiłem Seagate 2 TB najtańszy
w obudowie -- nieco ponad 2 stówki brutto :)
(mniej niż 2 stówki netto) w B1 -- z przyjemnością!!!

Bywają podobne, 4 TB za koło 4 setki pln.

Data: 2018-10-05 15:18:42
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny

Ja kupiłem Seagate 2 TB najtańszy
w obudowie -- nieco ponad 2 stówki brutto :)
(mniej niż 2 stówki netto) w B1 -- z przyjemnością!!!

Bywają podobne, 4 TB za koło 4 setki pln.

Tak z ciekawości - ten Twój hałasuje?

Data: 2018-10-06 23:48:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"Trybun" 5bb764ad$0$520$65785112@news.neostrada.pl

Bywają podobne, 4 TB za koło 4 setki pln.

Carrefour ma teraz 3 TB i 2 TB.

Tak z ciekawości - ten Twój hałasuje?

Tak.

Data: 2018-10-05 15:17:23
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-04 o 15:16, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Problem w tym że ja nie kupuję nigdy rzeczy nic nie wartych. A nie będę przecie robił wydruku ze strony każdego kupowanego wyrobu.  Stać naszych rzeczników na wprowadzenie rygoru posiadania instrukcji po polsku dla każdego zagranicznego urządzenia, to powinno być ich stać na nakaz umieszczania podstawowych informacji specyfikacyjnych na obudowie bądź na opakowaniu.

Data: 2018-10-04 15:03:56
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 4 Oct 2018 13:51:42 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5bb5feac$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
od Trybun <cheilmx@jachu.ru>  :
[...]

Za pomocą tego programu zapoznasz się z modelem i numerem seryjnym
dysku oraz parametrami SMART.
To jest specyfikacja, dodatkowo dostajesz takie parametry jak czas
pracy dysku i ilość błędnych bloków oraz ilość wyłączeń spowodowanych
wstrząsami w czasie pracy(oraz wiele więcej, czasami przydatne).

Data: 2018-10-05 01:16:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"Olaf Frikiov Skiorvensen" news:kh3crdl6kooersmbnv7g95gedtcj2mtcoj4ax.com

Jak gorąco jest i jak było... ;)

Data: 2018-10-05 15:17:55
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2018-10-04 o 15:03, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Super program, dzięki za info.

Data: 2019-06-26 18:55:39
Autor: ń
Pendrive vs HDD zewnętrzny
U mnie na przyłożone do SSD ucho słychać jego działanie.

-- -- -

Data: 2019-06-27 18:20:21
Autor: JaNus
Pendrive vs HDD zewnętrzny
W dniu 2019-06-26 o 18:55, ń pisze:
U mnie na przyłożone do SSD ucho słychać jego działanie.

Niech zgadnę: ucho od śledzia?

Data: 2019-06-27 18:28:57
Autor: ń
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Podobno jakaś cewka, ale nie wiem.
Napier...a po nocach EVO 860 Sata przy transferach (np. przeniesienie obrazu dysku).

-- -- -
ucho od śledzia?

Data: 2018-10-08 02:53:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pendrive vs HDD zewnętrzny

"Trybun" 5bb4801f$0$498$65785112@news.neostrada.pl

Pewnie masz rację, zawsze wybierałem te najtańsze, jednak chyba to nie

Najtaniej teraz **chyba** wypada Seagate zewnętrzny 4 TB za niespełna 4 stówy:

   https://www.sferis.pl/dysk-zewnetrzny-seagate-25-stdr4000900-bulk-4-tb-usb-30-bulk-p597224
   387,81 pln za 4 TB 2.5" STDR4000900 w Sferis

Ciekawe -- jakie komputery/systemy widzą go w całości?
Moje 2 TB GPT widzi i notebook (64W10) i netbook (i 32W10,
i W7S) ale notebook F-S (WXP) chyba miał trudności nawet
z MBR, o ile dobrze pamiętam... (imo F-S pod WXP tym
bardziej nie zobaczy GPT; jeśli F-S jakoś zobaczy GPT,
nie będę zamieniał GPT na MBR -- o tyle lepiej z GPT,
że łatwiej ubootowić partycję na GPT, niż na MBR)

Za jakiś czas być może osadzę W10 (i 32W10, i 64W10)
na F-S i sprawdzę, co poprawiło się. :)

Data: 2018-10-08 16:19:06
Autor: Trybun
Pendrive vs HDD zewnętrzny

[...]

Pisałem nie o tanich dyskach tylko o pindyrykach a`la 8, 16, 32 GB, takie coś potrzebne mi było do skopiowania trochę muzy do auta, wystartowania Linucha live itd. a nie na jakieś magazyny danych. Więc nie widziałem potrzeby aby przepłacać za czysto papierowe atuty.

Data: 2018-10-31 11:43:40
Autor: ń
Pendrive vs HDD zewnętrzny
Lekko nim pobujaj gdy włączony, dla HDD powinien być wyczuwalny efekt żyroskopowy..

-- -- -