Pendrive w sieci

Data: 2011-02-02 19:44:33
Autor: jwzw
Pendrive w sieci
Potrzebuję takie coś, żeby pendrive był widoczny w sieci dla innych komputerów.

Myślę, że powinien to być jakiś server NAS z USB - cos w tym stylu:
http://sklep.pkab.com.pl/asmax-giga-nasprint-serwer-usb-p-10847.html
http://www.ontech.pl/product-pol-29998-Unitek-Y-7120-USB-2-0-LAN-serwer.html

Ważne jest, żeby widział NTFS i FAT32.
Peny będą wkładane co chwilę to inny (z jakim klient podejdzie - taki będzie musiał być obsłużony), głównie odczyt.

Macie jakieś doświadczenia?
Jakiś model, który sprawuje się jak trzeba?

Pozdrawiam

Data: 2011-02-02 23:09:51
Autor: MC
Pendrive w sieci
Użytkownik "jwzw" <jwzw@interia.NOSPAM.pl> napisał w wiadomości news:iic93e$eh9$1mx1.internetia.pl...
Potrzebuję takie coś, żeby pendrive był widoczny w sieci dla innych komputerów.

W sieci lokalnej czy z Internetu?

Data: 2011-02-03 19:23:37
Autor: jwzw
Pendrive w sieci
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:iicknl$d07$1node1.news.atman.pl...

Potrzebuję takie coś, żeby pendrive był widoczny w sieci dla innych komputerów.

W sieci lokalnej czy z Internetu?

w lokalnej

Data: 2011-02-03 22:47:35
Autor: Piotr M
Pendrive w sieci
Dnia 03-02-2011 o 19:23:37 jwzw <jwzw@interia.nospam.pl> napisał(a):

[...]

Może jakiś Fritz, modele co mają USB Host można już kupić za dwie i pół  stówki
http://wiki.ip-phone-forum.de/gateways:avm:start#produktuebersicht

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2011-03-02 20:09:46
Autor: R2D2
Pendrive w sieci
Wpinasz do jednego z kompów i udostępniasz. W sieci powinno być widoczne. Można też utworzyć specjalny folder wymiany (np. SWAP, z prawem odczytu i zapisu). Dostępny oczywiście tylko z sieci lokalnej. natradycyjnymrouterze też ruszy.

Pozdrawiam, M.

BTW: ja tak mam i fajnie działa!

--
http://forum.gazeta.pl/forum/f,338,Pszczyna.html

Data: 2011-03-12 14:09:33
Autor: Radosław Sokół
Pendrive w sieci
W dniu 02.02.2011 19:44, jwzw pisze:
[...]

A nie lepiej włożyć od razu taki pen-drive do pieca albo pod
walec drogowy? :)

Wyobraź sobie -- ktoś zapisuje akurat coś na pen-drive przez
sieć, a ktoś inny go wyciąga w trakcie. W przypadku FAT to
katastrofa.

Oczywiście, *da* się takie coś zrobić, ale gotowego urządze-
nia raczej nie znajdziesz, bo praktycznie co chwilę wiązałoby
się to z utratą danych. Chyba, że opracujesz procedurę, zgod-
nie z którą osoba wyciągające pen-drive musi krzyknąć na całą
salę, że to za 10 sekund zrobi i poczekać na potwierdzenie
wszystkich, że nie mają otwartych żadnych dokumentów na rze-
czonym nośniku.

Prawidłowe rozwiązanie: osoba obsługująca stanowisko kontaktu
z klientem kopiuje pliki danych do folderu sieciowego.

Data: 2011-03-15 23:41:47
Autor: jwzw
Pendrive w sieci

[...]

Napisałem - głównie odczyt, ale może niedokładnie się wyraziłem.

Generalnie obsługuje to jedna osoba.
Chodzi o to, że tabuny ludzi przychodzą do punktu usługowego - każdy ze
swoim penem, z którego należy przeczytać coś i coś z tym zrobić - mało kiedy
coś zapisać na pena.
Ludków są dziesiąki dziennie. Za każdym razem XP instaluje jakieś śmieci.
Założeniem było wyeliminowanie gwałtownego puchnięcia rejestru, który po 2-3
miesiącach uniemożliwia normalną pracę, oraz odizolowanie się od wirusów.
Dlatego myślałem o jakimś miedzymordziu niezależnym od systemów na
komputerze.

Próbowałem już czegoś takiego jak obudowa NAS z gniazdem USB i przyciskiem
do autokopiowania, ale te urządzenia kopiują całego pena. Wszystko
jest fajnie, jak ten pen mierzony jest w megabajtach.

Nie mam już pomysłów.

Data: 2011-03-16 07:36:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pendrive w sieci
Dnia 2011-03-15, o godz. 23:41:47
[...]

Jak do tej pory mógł to być komputer to może przy tym zostań? Tylko
wrzuć tam jakąś dystrybucję linuxa. Unikniesz problemów z puchnącym
rejestrem Windows i wirusami. Katalog do którego zgrywasz dane z
pendrive-ów udostępnisz innym użytkownikom/komputerom w dowolny
właściwie sposób (samba/ftp/www/nfs czy co tam sobie wymyślisz. Starczy
używana maszynka za 100-200PLN. Zarządzanie możesz zrealizować zdalnie
więc monitor/klawiatura/mysz będzie potrzebna tylko na czas instalacji.

Zdrówko

Pendrive w sieci