Pendrive widoczny jako CD-ROM i nic z tym nie można zrobić

Data: 2011-10-30 10:16:26
Autor: Latet
Pendrive widoczny jako CD-ROM i nic z tym nie można zrobić
Witam,

Dostałem pendrive GoodRam 512 MB z jakimś demo jakiegoś tam programu.
Chciałem go wyczyścić, sformatować, zawsze może się przydać.
Niestety - nic z nim nie mogę zrobić. Jest absolutnie read-only (być może sprzętowe zabezp.) - a system widzi go jako CD-ROM. W menedżerze dysków także nie można usunąć partycji na nim. Kompletnie nic nie można.

Dlaczego tak jest?
Jest na to rada?

Dzięki,

latet

Data: 2011-10-30 10:28:46
Autor: Latet
Pendrive widoczny jako CD-ROM i nic z tym nie można zrobić
Dodam jeszcze, że nie wygląda mi to na "U3". Także narzędzie do usuwania U3 - nie widzi na tym urządzeniu niczego do usunięcia.

latet

Data: 2011-10-30 15:02:04
Autor: Latet
[...]

Jak już wspomniałem - nie chodzi raczej o U3.
A po rosyjsku nie umiem, więc za link dziękuję.

latet

Data: 2011-10-30 15:13:28
Autor: Jacek
Dnia Sun, 30 Oct 2011 15:02:04 +0100, Latet napisał(a):

[...]

Google Chrome pomyslalo o Tobie...
Kliknij w 'tlumacz'...

Data: 2011-10-30 15:55:27
Autor: Michal
W dniu 2011-10-30 15:02, Latet pisze:
[...]

Może czas zacząć się uczyć. Sam się przekonałem ostatnio, że bywa że z angielskim i niemieckim daleko się nie zajedzie i trzeba mówić po rosyjsku nawet nie będąc w Rosji. A jak nie to jest google translator i na flashboot.ru działa bardzo OK.
Lepszej strony o o programowaniu niskopoziomowym mikrokontrolerów
USB nie znajdziesz. Sam zawsze korzystam z flashboot RU do pendrive kingstona i przede wszystkim 1 GB CBM jakie kupiłem za małe pieniądze w ilości kilkunastu sztuk (reklamówki częściowo niezapisywalne Symanteca).
USB Genius nie jest specjalnie dokładny - najlepiej rozebrać pendrive by sprawdzić DOKŁADNIE wersję kontrolera oraz samej pamięci flash i do nich dobrać narzędzie do formatowania niskopoziomowego z flashboot.ru - potem robisz z pendrive co chcesz - albo formatujesz całość jako zapisywalną, albo jako własny CD-ROM albo 2 części (identyfikuje się w systemie jako 2 osobne napędy - 1 flash i 1 mały CD-ROM) - sam np: tak robię sobie co jakiś czas na PEWNYM (tzn. czystym) komputerze bootowalne pendrive z pewnym, darmowym skanerem AV odpornym na rootkity itp - AVG czy np: Kaspersky Rescue Disk (obraz CD, nie flash):

http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282173

To jest OK 200 MB - przy programowaniu niskopoziomowym formatujesz i zapisujesz te 200 MB jako (ReadOnly) CD-ROM, a pozostałą pojemność pendrive masz jako zapisywalny wielokrotnie flash pod osobnym napędem do przenoszenia danych. Jak dla mnie bardzo wygodne rozwiązanie, dużo wygodniejsze niż noszenie bootowalnej płyty CD z antywirusem, której zazwyczaj nie ma się przy sobie gdy jest potrzebna.

--
/MB

Data: 2011-10-30 15:07:50
Autor: Latet
Pendrive widoczny jako CD-ROM i nic z tym nie można zrobić

Jeśli chodziło o Chip Genius, to oto, co podaje:

Device Name: +[G:]+Masowe urządzenie magazynujące USB(USB DISK CD USB Device)
PnP Device ID: VID = 13FE PID = 3D31
Serial Number: 8FB91C006923070A
Revision: PMAP
Device Type: Standard USB device - USB2.0 High-Speed
Chip Vendor: phison
Chip Part-Number: unknown
Product Vendor: USB
Product Model: DISK CD
Tools on Web:  http://dl.mydigit.net/special/up/phison.html

Nic mi to nie mówi.
Co oznacza "CD USB DEVICE"?
A pod ostatnim linkiem jest wszystko po chińsku.

latet

Pendrive widoczny jako CD-ROM i nic z tym nie można zrobić