Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Pentasport 5 - biegi

Pentasport 5 - biegi

Data: 2013-05-13 12:38:55
Autor: Greg
Pentasport 5 - biegi
Witam.

Posiadam rower z piastą Sachs'a Pentasport 5 (łańcuszki z 2 stron).
Problem w tym że biegi od 4 w dół (czyli prawy łańcuszek) bardzo ciężko wskakują (generalnie to czasami wskoczą, czasami nie - zależy jak się jej spodoba) na granicy połamania manetki - zaznaczam że rower bardzo długo stał nie używany. Próbowałem ustawić wszystko zgodnie z manualem - czyli 4 bieg jałowo a potem kombinować naciągiem linek - jednak to nie to.

Czy da się jakimś spodobem przywrócić tą piastę do życia ?
Od czego zacząć ?

Pozdrawiam,
Greg

Data: 2013-05-13 13:00:59
Autor: cytawa
Pentasport 5 - biegi
Greg pisze:

Posiadam rower z piastą Sachs'a Pentasport 5 (łańcuszki z 2 stron).
Problem w tym że biegi od 4 w dół (czyli prawy łańcuszek) bardzo ciężko
wskakują (generalnie to czasami wskoczą, czasami nie - zależy jak się
jej spodoba) na granicy połamania manetki - zaznaczam że rower bardzo
długo stał nie używany. Próbowałem ustawić wszystko zgodnie z manualem -
czyli 4 bieg jałowo a potem kombinować naciągiem linek - jednak to nie to.

Czy da się jakimś spodobem przywrócić tą piastę do życia ?
Od czego zacząć ?

Nie masz wyboru. Musisz rozebrac piaste i wyplukac stary stezaly smar ze srodka. Po kilkunastu latach ten statry smar robi sie bardzo lepki i jest praktycznie klejem. Po wyplukaniu trzeba nanies na czesci nowy smar, mozna tez na czesci przesuwne dac troche lekkiej oliwki. Jesli tego nie zrobisz popsujesz w koncu manetke i bedzie wiekszy problem.

Jan Cytawa

Data: 2013-05-14 01:40:03
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pentasport 5 - biegi
Użytkownik cytawa napisał:
Greg pisze:

Posiadam rower z piast± Sachs'a Pentasport 5 (łańcuszki z 2 stron).
Problem w tym że biegi od 4 w dół (czyli prawy łańcuszek) bardzo ciężko
wskakuj± (generalnie to czasami wskocz±, czasami nie - zależy jak się
jej spodoba) na granicy połamania manetki - zaznaczam że rower bardzo
długo stał nie używany. Próbowałem ustawić wszystko zgodnie z manualem -
czyli 4 bieg jałowo a potem kombinować naci±giem linek - jednak to nie
to.

Czy da się jakim¶ spodobem przywrócić t± piastę do życia ?
Od czego zacz±ć ?

Nie masz wyboru. Musisz rozebrac piaste i wyplukac stary stezaly smar ze
srodka. Po kilkunastu latach ten statry smar robi sie bardzo lepki i
jest praktycznie klejem. Po wyplukaniu trzeba nanies na czesci nowy
smar, mozna tez na czesci przesuwne dac troche lekkiej oliwki. Jesli
tego nie zrobisz popsujesz w koncu manetke i bedzie wiekszy problem.

Ja bym stwierdził że musi z t± piasta udać się do serwisu - bo jak takie pytania zadaje to może da radę tę piastę rozebrać nie niszcz±c (tam parę specyficznych kluczy zapewne potrzeba) ale ze złożeniem i regulacja może być znacznie gorzej...

--
Darek

Data: 2013-05-14 08:01:53
Autor: Greg
Pentasport 5 - biegi
dokłanie - my¶lę że nie mam aż takich zdolno¶ci - pewnie bym rozkręcił ale w drug± stronę chyba nie dam rady :)

Poleci kto¶ serwis gdzie można posłać piastę do naprawy ? w moim mr±gowie serwisy nie chc± się podj±ć ;)

Data: 2013-05-14 09:20:01
Autor: PeJot
Pentasport 5 - biegi
W dniu 2013-05-14 08:01, Greg pisze:

Poleci kto¶ serwis gdzie można posłać piastę do naprawy ? w moim
mr±gowie serwisy nie chc± się podj±ć ;)

I trudno im się dziwić. Rysunki eksplozyjne w necie zapewne znajdzie, ale szkoda im czasu na czasochłonn± usługę.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Pentasport 5 - biegi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona