Pentium 4 2,6 FSB

Data: 2010-10-14 16:16:50
Autor: Remek
Pentium 4 2,6 FSB
Witam

Proszę o wyja¶nienie. Płyta Gigabyte GA-8I848P(-L). Obsadzona procerorem:

1. Pentium4 2.6 GHz. Everest pokazuje:

Częstotliwo¶ć taktowania procesora 2612.5 MHz  (oryginalny: 2600 MHz)
Mnożnik procesora 13x
Procesor FSB 201.0 MHz  (oryginalny: 200 MHz)

2. Celeron 2.6 GHz

Częstotliwo¶ć taktowania procesora 2612.5 MHz  (oryginalny: 2600 MHz)
Mnożnik procesora 26x  (Tu moze być mała różnica, dokładnie nie pamiętam.
teraz siedzi Pentium)
Procesor FSB 100.0 MHz  (oryginalny: 100 MHz)

O co w tym chodzi? Czy tak ma być?

I jeszcze jedno. Everest pokazuje temperaturę procesora 20 st C nawet po
dłuższej pracy (bez stresu). Radiator fakrycznie jest zimny. Tak mało ciepła
wydzielaj± te procesory? Everest pokazuje użycie procesora 1%. Pierwszy raz
tak mam. Na innym sprzęcie np. P4 1.6 GHz, czy AMD Athlon 1,8 zużycie
procesora jest w granicach 10%, a temperatura ok. 50 - 55 st C w tych samych
warunkach tzn. poczta www, słuchanie mp3.

Remek

Data: 2010-10-16 23:03:57
Autor: Norbert
Pentium 4 2,6 FSB
Dnia Thu, 14 Oct 2010 16:16:50 +0200, Remek napisał(a):

I jeszcze jedno. Everest pokazuje temperaturÄ™ procesora 20 st C nawet po

A w pokoju ile masz stopni?

dłuższej pracy (bez stresu). Radiator fakrycznie jest zimny. Tak mało ciepła
wydzielajÄ… te procesory? Everest pokazuje uĹĽycie procesora 1%. Pierwszy raz

P4 to grzejniki

Norbert

Data: 2010-10-17 01:55:44
Autor: Remek
Pentium 4 2,6 FSB
Użytkownik "Norbert" napisał:

> I jeszcze jedno. Everest pokazuje temperaturÄ™ procesora 20 st C nawet po

A w pokoju ile masz stopni?

Coś koło 20 st.

P4 to grzejniki

Też taką opinię wyczytałem. W danych tego P4 podali, że pobiera 35 - 85 W. U
mnie jest zimny. To naprawdę dziwne. Obok siebie postawiłem dwa komputery.
Jeden ten z P4, a drugi Athlon 2400. Oba w spoczynku, tylko system.
Temperatura Athlona 50 - 55 st, a P4  22 - 24 st.

Remek

Data: 2010-10-17 02:08:36
Autor: animka
Pentium 4 2,6 FSB
W dniu 2010-10-17 01:55, Remek pisze:
[...]

U mnie jest tak:
Pole Wartość
Właściwości czujnika
Typ czujnika ITE IT8718F  (ISA A10h)
Stwierdzono otwieranie obudowy Tak

Temperatury
PĹ‚yta gĹ‚Ăłwna 42 °C  (108 °F)
Procesor 25 °C  (77 °F)
Aux 38 °C  (100 °F)
SAMSUNG SP2504C 39 °C  (102 °F)

Wentylatory
Procesor 1490 RPM
Obudowa 895 RPM

Wartości napięć
Napięcie rdzenia procesora 1.25 V
+2.5 V 1.22 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.00 V
+12 V 11.84 V
+5 V podczas wstrzymania pracy 4.84 V
VBAT baterii CMOS 3.01 V

--
animka

Data: 2010-10-17 09:09:31
Autor: qwerty
Pentium 4 2,6 FSB
UĹĽytkownik "Norbert"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:i9d3vq$5f1$1@news.onet.pl...
dłuższej pracy (bez stresu). Radiator fakrycznie jest zimny. Tak mało ciepła
wydzielajÄ… te procesory? Everest pokazuje uĹĽycie procesora 1%. Pierwszy raz

P4 to grzejniki

To mit.

Data: 2010-10-18 01:20:27
Autor: Norbert
Pentium 4 2,6 FSB
Dnia Sun, 17 Oct 2010 09:09:31 +0200, qwerty napisał(a):

P4 to grzejniki

To mit.

Mam lapka z P4 2,8Ghz. Jak mu zapodam obciazenie to z kratek wentylacyjnych
wali taki ukrop, ze reki nie mozna z mysza tam utrzymac.

Norbert

Data: 2010-10-18 10:49:14
Autor: qwerty
Pentium 4 2,6 FSB
UĹĽytkownik "Norbert"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:i9g0br$rcd$1@news.onet.pl...
Mam lapka z P4 2,8Ghz. Jak mu zapodam obciazenie to z kratek wentylacyjnych
wali taki ukrop, ze reki nie mozna z mysza tam utrzymac.

Northwood, czy Prescott?

Data: 2010-10-19 14:37:47
Autor: Norbert
Pentium 4 2,6 FSB
Dnia Mon, 18 Oct 2010 10:49:14 +0200, qwerty napisał(a):

Mam lapka z P4 2,8Ghz. Jak mu zapodam obciazenie to z kratek wentylacyjnych
wali taki ukrop, ze reki nie mozna z mysza tam utrzymac.

Northwood, czy Prescott?

Northwood

Norbert

Data: 2010-10-19 11:57:31
Autor: kamil
Pentium 4 2,6 FSB

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:i9e7dk$hgd$1news.task.gda.pl...
[...]

Mam w pracy jeszcze kilkanascie Delli GX270-280 z P4, grzeja na potege i juz dobrych 20 padlo z przegrzania w ciagu kilku lat.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-19 12:15:39
Autor: Mich@l
Pentium 4 2,6 FSB
W dniu 2010-10-17 09:09, qwerty pisze:

P4 to grzejniki

To mit.

Siedzę wła¶nie przy takim "grzejniku" (Pentium D 2,8 GHz). Grzeje tak "mocno", że aż zadowala się radiatorem bez wiatraka. Radiator jest chłodny, chłodniejszy niż aktywnie chłodzony w domowym Athlonie X2.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-10-19 11:59:43
Autor: kamil
Pentium 4 2,6 FSB

"Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> wrote in message news:i9jr4o$aio$1inews.gazeta.pl...
[...]

Swietne porownanie, zupelnie rozne architektury, 90-65nm w przeciwienstwie do nawet 180nm we wczesnych P4.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-19 13:26:41
Autor: Mich@l
Pentium 4 2,6 FSB
W dniu 2010-10-19 12:59, kamil pisze:

Swietne porownanie, zupelnie rozne architektury, 90-65nm w przeciwienstwie
do nawet 180nm we wczesnych P4.

Procesor w±tkodawcy nie jest bynajmniej wykonany w procesie 180 nm. Chciałem pokazać szkodliwo¶ć i głupotę wynikaj±c± z generalizowania.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-10-17 00:41:27
Autor: maX
Pentium 4 2,6 FSB

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:i9cc20$4nl$2inews.gazeta.pl...
[...]

Były Celerony z FSB 100 i były też P4 z FSB 200.

Pentium 4 2,6 FSB