Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX

Data: 2017-01-02 21:31:04
Autor: Marsjanin
Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX
Proszę Grupowiczów ze  sporym stażem w IT o poradę.  :) Gdyż reanimuję
złomka. Proszę też o nie dawanie porad  typu ,,za dwie stówy kup coś na
i3", czy ,,ojezu, toż to Sis,  najgorsze gówno jakie było, gorsze nawet
od Via, kup Amigę". :) Mam powody, bo ożywić tę płytę i tyle.

Złomek to płyta  Foxconn diabli wiedzą która, gdyż  modele wypisane są
cztery a zakreślony żaden. Do wyboru:

661FX7MI
661GX7MI
648FX7MI
648C7MI

Coś mi  świta, jak jeszcze działał,  że to będzie GX,  bo ma wbudowany
port VGA. Obecnie  do wymiany są kondzioły, co nie  jest problemem, za
to jeśli chodzi  o dobór odpowiedniego procesora to już  mi się wiedza
kończy. :(

Według  specyfikacji?  płyta  obsługuje procki  Pentium4  Prescott.  W
szrocie na Allegro nie do końca  wiem, który mógłby na tym pójść. Taki
jest całkiem fajny?, bo ma 2 GB  cache, ale to nie Prescott, tylko już
Cedar Mill.  Czy może jednak na  tej płycie pójdzie? Jak  nie, to może
pójdzie coś nazwane ,,Prescott 2M"? Na przykład taki?.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2017-01-02 22:41:00
Autor: p0li
Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX
T->Dnia 02.01.2017 21:31:04 niejaki Marsjanin napisał:> Według
[...]

cedar mill jest zgodny z preskotem - różni się technologią wykonania a tym
samym mniejszym poborem mocy w swoich 2 komputerach wymieniłem prescoty na cedar mille

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2017-01-09 00:19:20
Autor: Marsjanin
Dnia Mon, 02 Jan 2017 22:41:00 +0100, p0li napisał(a):

cedar mill jest zgodny z preskotem - różni się technologią wykonania
a tym samym mniejszym poborem mocy w swoich 2 komputerach wymieniłem
prescoty na cedar mille

Poszedłszy za Twa poradą zakupiłem  mocnego P4 podwajając jego wartość
usługą transportową. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Dam znać.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2017-01-03 09:14:31
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 2 Jan 2017 21:31:04 -0000 (UTC), Marsjanin napisał(a):

Obecnie  do wymiany są kondzioły, co nie  jest problemem,

Ciekawi mnie które i ile :) i jaką technikę wymiany stosujesz. I jeśli
pamiętasz, to jakie objawy padnięcia miała ta płyta, bo bywa że
wszystkie podejrzane elektrolity wymienisz  a płyta i tak nie zadziała.
Co do procków to mnie pytaj raczej o AMD, choć w tym przypadku mam
wrażenie że pójdzie wszystko co się nazywa P4.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-01-09 00:35:48
Autor: Marsjanin
Dnia Tue, 03 Jan 2017 09:14:31 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Objawy  były  ciekawe.  Płyta  wstawała  najpierw  po  kilkudziesięciu
sekundach po wciśnięciu przycisku, potem  czas ten urósł do kilkunastu
minut. Poza tym  wyły cewki. Jednak kopmputer, gdy  już się uruchomił,
działał stabilnie. W końcu przestał. :)

Już kiedyś były do wymiany cztery i zostały wymienione. Trzy 3300/6,3V
przy procku  i jeden 1000/6,3V  przy AGP. Nie wymieniłem  wszystkich -
wbrew sztuce elektronicznej,  ale to spowodowane było  ich zasobami na
już. W szufladzie  po prostu były takie trzy i  tamtych małych więcej,
ale potrzeba by było jeszcze więcej, więc wymieniłem tylko opuchliznę.
Zemściło się  to po  jakimś roku,  może z  okładem, właśnie  teraz. Do
wymiany są pozostałe w tej sekcji (procek), kolejna sekcja koło procka
ale na wyższe napięcie oraz szereg małych pizdryków wokół AGP i mostu.

Wziąłem  się na  sposób. Kondzie  obecnie  są mniejsze  niż z  tamtych
czasów. Nie chcąc ryzykować stosowania większej pojemności (w praktyce
nieraz dawało to  radę), kupiłem kondzie na  większe napięcie. Zamiast
6,3V  będzie  10V. Ten  parametr  akurat  może być  dowolnie  większy,
tyle,  że rośnie  wtedy fizycznie  kondensator. Tutaj  z racji  zmiany
technologicznej  przez lata,  będą i  tak takie  same albo  nawet ciut
mniejsze od oryginałów. Tylko 1500/16V  będą takie same, bo sprzedawca
nie  miał ani  1600/16V, ani  1800/16V, ani  1500/25V, ale  one akurat
padły ostatnie.

Pewności nie mam, czy to będzie  miało znaczący wpływ na ich odporność
na typowe ,,zużycie", ale sądząc po ww. trzech wymienionych - i owszem.
Owe  trzy  są  nietknięte,  natomiast  w sekcji  mostu  i  AGP,  jeden
wymieniony rok temu spuchł po roku wraz z oryginalnymi.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2017-01-17 09:00:53
Autor: ąćęłńóśźż
Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX
Ale jak już postawisz, to co na tym robisz?
;-))
PS. Co ja się nakląłem na SiS ;-))

-- -- -

Data: 2017-01-19 13:18:22
Autor: Marsjanin
Dnia Tue, 17 Jan 2017 09:00:53 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Ale jak już postawisz, to co na tym robisz?
;-))
PS. Co ja się nakląłem na SiS ;-))

Mam  mało  miejsca na  biurku,  w  sumie  to  ogólnie mało  miejsca  w
mieszkanku, mam też bardzo fajny tuner DVB-T na PCI. Ma działać TV jak
wyżej, youtube, i filmy z dysku. Koniec żądań. :) Myślę, że da radę, o
ile  tylko to  P4  pójdzie. Póki  co  dorwała mnie  grypa  i trzy  dni
wstawałem  tylko, by  odleżyn  nie dostać,  więc  wszelkie prace  leżą
odłogiem. Ale przyjdzie czas na ich wznowienie.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX