Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)

Data: 2018-09-06 01:28:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
kolejne miasto przymuszone (wyrokiem sadowym) do wprowadzenia zakazu dla wjazdu dla diesli, nastepne juz w kolejce

https://www.tagesschau.de/inland/dieselfahrverbot-frankfurt-101.html

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/fahrverbote-in-frankfurt-bedeuten-komplettes-diesel-versagen-15774155.html

jak dlugo jeszcze lobbysci motokoncernow beda powstrzymywac nieuniknione ? na razie politycy unikaja odpowiedzialnosci ale sluszny gniew ludu dosiegnie jednych i drugich :-)

Data: 2018-09-06 01:32:24
Autor: zbigniewgotkiewicz
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Dotyczy to też aut z silnikiem euro 6?

Data: 2018-09-06 01:52:48
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
aktualnie tylko E4 i E5 ale E6 juz sie przygladaja bo przy nowym tescie WLTP tez nie daje rady ... bezpieczne sa tylko te z E6d czyli np VW 1.6 TDI 120KM

Data: 2018-09-06 03:23:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
W HH jest lista wyjatkow:

Hamburg hat darüber hinaus Anlieger von der Beschränkung ausgenommen. Darunter fallen zum Beispiel Anwohnerinnen und Anwohner sowie deren Besucher, Kunden und Beschäftigte von ansässigen Geschäften, Büros, Praxen oder Kanzleien, Krankenwagen, Müllautos, Handwerker oder Lieferverkehre innerhalb des betreffenden Straßenabschnitts. Die Befreiung für Anlieger gilt unmittelbar durch ein zusätzliches Verkehrszeichen und muss nicht gesondert beantragt werden.

ja widze to tak ze trzeba kombinowac :-) Hamburg to nie dramat te dwie ulice sie objedzie ale jak bedzie cale centrum to proponuje np zamowic cos na ebayu z odbiorem osobistym w strefie, umowic sie do mecenasa na konsultacje czy do lekarza itp. To tylko nowa, lepsza eurokomuna, nie dajcie sie zastraszyc :-)

Data: 2018-09-06 12:37:29
Autor: cef
W dniu 2018-09-06 o 12:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Wracają strefy "nur fuer ...." w miastach?

Data: 2018-09-06 03:49:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
-- Wracają strefy "nur fuer ...." w miastach?

jest to nieuniknione, oszusci ida w zaparte, zieloni wygrywaja w sadach, to tylko kwestia czasu

Data: 2018-09-06 13:00:56
Autor: J.F.
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Dnia Thu, 6 Sep 2018 03:23:38 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):
[...]

A Hamburg nie wie, z czego zyje ? Te pociagi pelne samochodow czekajace przed portem ... :-)

J.

Data: 2018-09-06 04:38:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
-- A Hamburg nie wie, z czego zyje ? Te pociagi pelne samochodow czekajace przed portem ... :-)

ale kojarzysz ze kontenery i auta to glownie Waltershof, Altenwerder i Steinwerder czyli wypad na A7 albo przez B75 na A1 i juz nie ma zadnago powodu zeby pchac sie przez miasto

https://www.google.de/maps/place/Port+w+Hamburgu/@53.5228657,9.9030177,5441m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47b184876a599be7:0x928d4aacd4e8f95e!8m2!3d53.5094298!4d9.9654767

Data: 2018-09-06 15:56:00
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7aee37fb-1385-48b6-9c4a-c8813610704d@googlegroups.com...
[...]

Ale ja mam na mysli, ze jak tak beda te niemieckie samochodzy zwalczac, to kto na swiecie je kupi ?

W na obwodnicach zrobi sie czysciej, ale w kieszeniach pracownikow portu pusciej :-)

J.

Data: 2018-09-06 07:41:35
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Port żyje z importu. Jak chińczyk ma katar to w Hamburgu kichają ;-)

Data: 2018-09-06 16:48:31
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-09-06 o 16:41, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

Port żyje z importu. Jak chińczyk ma katar to w Hamburgu kichają ;-)

Dlatego że ludzie mają czym za ten import płacić.
Jak skończą się przychody z pojazdów to ten import drastycznie się
zmniejszy.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-06 11:36:01
Autor: abn140
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)

120KM
czyli jak tam rodzina mieszka np. a ja mam 'djesla' z e4 np to nie moge ich odwiedzic?
a co z rozladunkiem towarow w sklepie w takim miescie?
z niemieckiej fabryki w pl janusz wiezie sprinterem z 2003 roku agregat. ten potrzebny w centrum miasta.
co wtedy?

Data: 2018-09-06 11:40:51
Autor: cef
W dniu 2018-09-06 o 10:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
kolejne miasto przymuszone (wyrokiem sadowym) do wprowadzenia zakazu dla wjazdu dla diesli, nastepne juz w kolejce

Hmmm, najbardziej poszkodowani będą właściciele samochodów a
oszuści to dopiero w drugiej kolejności

Data: 2018-09-06 03:27:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
-- Hmmm, najbardziej poszkodowani będą właściciele samochodów a oszuści to dopiero w drugiej kolejności

musimy sie liczyc ze stratami ale jestesmy gotowi na te poswiecenie :-)

nastepni stoja po odszkodowanie w kolejce i jesli europejski sad to klepnie to trudniej im bedzie uzasadnic odmowe dla zwyklych ludkow

https://www.focus.de/finanzen/news/unternehmen/dieselskandal-es-geht-um-9-milliarden-euro-am-montag-droht-vw-die-naechste-diesel-klatsche_id_9539943.html

Data: 2018-09-06 04:31:17
Autor: Bolko
W dniu czwartek, 6 września 2018 12:27:13 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
[...]

trochę spiskowa strona ale co innego piszą:

Protesty ekologów na nic się zdają. Władze po prostu nie uwzględniają ich argumentów. Organizacje ekologiczne przegrywają zarówno w niemieckich sądach, jak i w bezpośrednim starciu z niemiecką policją, która się z nimi nie patyczkuje: - "Przeżyłem tu trzy akcje policji, podczas których w użyciu była broń palna" - opowiadał agencji informacyjnej Deutsche Welle jeden z ekologów, który od kilku lat mieszka w puszczy Hambach. Inna aktywistka potwierdza: - "W ostatnich dniach latał nad nami helikopter, co rusz wchodziliśmy na drzewa. Baliśmy się, że nas aresztują".

http://niewygodne.info.pl/artykul9/04536-Burza-wycinaja-strzelaja-- wszystko-dla-kopalni.htm

Data: 2018-09-06 04:40:53
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

normalnie okupacja moze niech wystapia o azyl w PL :-)

Data: 2018-09-06 21:11:05
Autor: Marek S
[...]

A ja jestem ciekaw co z elektrykami. Ponoć one "smrodzą" straszliwie. Wyprodukowanie baterii do niego to podobno średnio 20 ton CO2 do atmosfery. Nie wspominając o wypasionych elektrykach, które mają znacznie większe baterie. Nie wiem czy to prawda, bo nie ja ślad węglowy badałem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-09-06 22:44:39
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

ten temat jest unikany, zakladamy ze te elektryki pojawily sie znikad i liczymy tylko eksploatacje :-)

ps rykoszetem od WLTP oberwaly hybrydy plug-in bo nie lapia sie w Niemczech na doplaty (zbyt wysoka emisja) skreslono z listy 70% aut w tym wszystkie wypasione Volvo :-)

Data: 2018-09-07 00:07:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
napiecie rosnie jak w brazylijskim serialu :-) dzis minister ochrony srodowiska (SPD) zwrocila sie do Merkel (CSU) o pomoc w sprawie Dieselgate :-)
sprawa dotyczy pokrycia kosztow instalacji SCR od czego rekami i nogami odzegnuja sie niemieckie motokoncerny :-)

czy Merkel stanie po stronie uzytkownikow aut i siegnie do dobrze strzezonych kieszeni udzialowcow w tym landu Dolna Saksonia, niemieckich oligarchow czy arabskich szejkow ? nie sadze ale poki pilka w grze wszystko jest mozliwe :-)

https://www.tagesschau.de/inland/dieselfahrverbot-frankfurt-105.html

Data: 2018-09-07 20:16:36
Autor: Marek S
W dniu 2018-09-07 o 07:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

ten temat jest unikany, zakladamy ze te elektryki pojawily sie znikad i liczymy tylko eksploatacje :-)

A no tak. Zapomniałem o nowej nauce jaką jest ekologia selektywna :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-09-07 03:45:23
Autor: Zenek Kapelinder
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Test. Zaznacz wlasciwa odpowiedz. Ile ton wegla potrzebnego do wyprodukowania akumulatora wazacego pol tony trzeba spalic zeby wyemitowac 20 ton  CO2 do atmosfery.
1. Ok. 1,5 tony.
2. Ok. 15 ton.
3. Ok. 150 ton.

Data: 2018-09-07 13:56:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aa6b3946-4e05-463d-ba6c-4166a990f204@googlegroups.com...
[...]

Zbyt proste pytanie.
Aby wyemitowac 20t CO2 trzeba spalic ok 5.5t czystego wegla.
Kamiennego troche wiecej, brunatnego jeszcze wiecej, ropy tez wiecej.

Jak to sie ma do potrzebnej ilosci dla akumulatora - to juz zbyt trudne pytanie.

6t wegla to ile dzis - 5000 zl ?
Taka bateria na pewno drozsza, wiec nie mozna stwierdzic, ze az tyle CO2 na pewno nie :-)

Jeszcze pytanie jak liczyc - razem z emisja powstałą przy wytopie stali na sprzęt kopalniany ?

J.

Data: 2018-09-07 06:52:47
Autor: Zenek Kapelinder
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Klamiesz JF bo dostajesz za to pieniadze czy moze oszukiwanie innych sprawia Ci przyjemnosc. Z równań stechiometrycznych wychodzi ze do spalania tony wegla potrzeba 8 ton powietrza. Ale ze zycie rozni sie czasami od obliczen potrzebny jest nadmiar powietrza. Ze spalania tony wegla otrzymamy teoretycznie 9 ton spalin a praktycznie ok 15 ton spalin. Jak zwykle pierdolisz, mylisz i wprowadzasz nowe watki. Tona wegla  energetycznego, taki jest uzywany w elektrowniach, kosztuje nas ok 290 zlotych. Przy produkcji akumulatorow nie uzywa sie wegla do spalania w piecech kaflowych. W innych panstwach elektrownie tone wegla energetycznego kupuja ok 100$ za tone. W przypadku wegla dlugo bedziesz robil za kandydata na kandydata na folksdojcza?

Data: 2018-09-08 03:56:48
Autor: J.F.
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Dnia Fri, 7 Sep 2018 06:52:47 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]

Tych 8 ton powietrza zawiera ok 1.7t tlenu i 6.2t azotu.
Czyli w spalinach mamy 2.7t CO2 i 6.2t azotu.
Jesli wiesz co to jest stechiometria, to nie powinienes miec problemu
z policzeniem zawartosci wegla w CO2 :-)

[...]

Ale co ty tu p* nie na temat.

Wiesz ile trzeba wegla i ropy do przygotowania materialow do baterii?
Ja tez nie wiem. To wydobycia ich z ziemii ? Do zrobienia maszyn do
ich wydobycia ? Ja tez nie wiem, ale to nie sa male ilosci. Choc nie upieram sie, ze
az takie duze.

J.

Data: 2018-09-08 09:59:15
Autor: Zenek Kapelinder
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Sorki za spaliny. Masz racje. Ale za cene wegla juz nie sorki.

Data: 2018-09-08 21:17:51
Autor: J.F.
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Dnia Sat, 8 Sep 2018 09:59:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Sorki za spaliny. Masz racje. Ale za cene wegla juz nie sorki.

Ok, cene wegla podalem z pierwszego lepszego skladu, detaliczna.

Tak czy inaczej - chodzi tylko o porownanie cen - jesli bateria
kosztuje wiecej niz 6t wegla, to wykluczyc nie mozna, ze przy
produkcji powstaje 20t CO2.

jesli wegiel jest po 290zl/t - to obniza poprzeczke jeszcze bardziej.

A ile naprawde powstaje - trudno bedzie sie dowiedzec.

J.

Data: 2018-09-07 17:57:05
Autor: huri_khan
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)

Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?

Data: 2018-09-07 20:24:07
Autor: Marek S
W dniu 2018-09-07 o 17:57, huri_khan pisze:

Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?

Więc właśnie to przykład ekologii selektywnej. Nie jest ważne ile smrodzi dany pojazd - ważne jest, że diesle mają być be. Benzynowy ciągnący chmurę siwego dymu jest w/g tej teorii bardziej eko.

Zamiast wsadzić autu w rurę miernik i na tej podstawie określić jego ekologiczność, to robi się sztampę. Coś ma być be i koniec kropka. A czemu? Bo tak!

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-09-08 02:25:08
Autor: J.F.
Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:24:07 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

No przeciez probowali tak zrobic.
I widzisz jak sie skonczylo - z rurą auto jest cacy :-)

Poza tym jakos nie slychac, zeby benzyniaki oszkiwaly ... nie musza ?
A diesle musza ...

J.

Data: 2018-09-08 08:37:11
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 02:25, J.F. pisze:
[...]

No co TY, przespałeś ostatnie pół roku?
Niby dlaczego mało który silnik bez modyfikacji może dostać legalizację na nową normę, więc jest wycofywany z oferty?
Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki.

Data: 2018-09-08 02:03:03
Autor: Bolko
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)

Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..

Uściślijmy
Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.

Data: 2018-09-08 11:08:43
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:

Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..

Uściślijmy
Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.

Następny który przespał pół roku?
WLTP - mówi Ci to coś?

Data: 2018-09-08 02:24:12
Autor: Bolko
W dniu sobota, 8 września 2018 11:08:44 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.

Następny który przespał pół roku?
WLTP - mówi Ci to coś?

i?
z tego co czytałem to silniki VW żeby przejść  testy spalin przechodziły w tryb "testowy" i tylko w tym trybie spełniają normy.
I tamtych testów w "normalnej" jeździe też nie przechodziły.

A to co piszesz jest kolejny test.
DO którego programista może napisać program taki żeby silnik mógł przejść testy.

Data: 2018-09-08 11:44:46
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 11:24, Bolko pisze:
[...]

I dokładnie tak samo było z benzyniakami - w procedurze testowej normy spełniają, a w bardziej rzeczywistym teście nie, mimo że normy zostały obniżone w stosunku do wcześniejszych.
Jak myślisz, dlaczego?

I tamtych testów w "normalnej" jeździe też nie przechodziły.

Bo nie musiały, jako że nikt tego od nich nie wymagał, więc również oszukiwały tylko pod testy.

A to co piszesz jest kolejny test.

Ale bardziej rzeczywisty, a przede wszystkim INNY, więc stare algorytmy oszukujące na nim nie zadziałają.

DO którego programista może napisać program
taki żeby silnik mógł przejść testy.

Owszem, ale tego nie robią, bo już się boją, nauczeni wpadką VW.
Dlatego silniki są MASOWO wycofywane z oferty, albo doposażane w układy oczyszczania spalin.

I problem dotyczy właśnie bardziej benzyniaków niż diesli, które jak widać mają nieco mniejsze problemy ze spełnieniem nowych norm.

Data: 2018-09-08 13:10:27
Autor: J.F.
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:44:46 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale przeciez wszyscy wiedza i wiedzieli, ze ilosc zanieczyszczen
zalezy od warunkow pracy silnika. Wiec mierzyc to trzeba w jakims standardowym tescie/programie jazdy.

Problem wzial sie z tego, ze test niby wzorowany na rzeczywistej
jezdzie, a potem w realu VW emituje kilkadzesiat razy wiecej niz na
badaniach.

Jakby to bylo 2 razy, to by przyjeli do wiadomosci i tyle.

A to co piszesz jest kolejny test.

Ale bardziej rzeczywisty, a przede wszystkim INNY, więc stare algorytmy oszukujące na nim nie zadziałają.

Ktos tam pisal, ze komputer trzeba bylo i tak przestawic w tryb
testowy, bo inaczej to by nie dal rady na hamowni.
I byc moze nadal trzeba ... choc oczywiscie mozna sie pokusic o
wykrywanie jazdy wg programu, i wtedy zmiana tego programu by pomogla

J.

Data: 2018-09-08 18:20:43
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 13:10, J.F. pisze:
[...]

Ano właśnie.
Tyle że jeśliby wyszło, że TERAZ odważyli się ponownie kombinować, to wiedzą, że nikt by nie miał litości, tak jak wobec VW.
Więc raczej chętnych nie będzie.

Taka amnestia swoista do poprzednich testów , gdzie dali ciała wszyscy - od autorów norm i testów, do producentów włącznie.

Data: 2018-09-08 11:24:55
Autor: J.F.
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:08:43 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale przeciez to tylko nowy program. No i pare innych zmian w
procedurze.

Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy, wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
potrzeb testu :-)

Swoja droga - nie slychac z USA doniesien podobnych jak dla Audi/VW - BMW i Mercedes jakos mniej oszukiwaly ?

J.

Data: 2018-09-08 11:47:01
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 11:24, J.F. pisze:
[...]

I jak widać już to wystarczyło, żeby stare oprogramowanie i stare silniki nie dały rady przejść tego testu.

Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy,
wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
potrzeb testu :-)

Jest, ale obawa przed jego zastosowaniem jak widać większa.
Wolą nie ryzykować i faktycznie spełnić normy, a nie tylko podczas testu.
Mimo że nowe normy są ŁAGODNIEJSZE niż poprzednio.

Data: 2018-09-08 12:53:51
Autor: J.F.
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:47:01 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Moze po prostu juz sie boja oszukiwac.

Albo stary silnik byl tylko taki dobry, zeby spelnic stare wymagania,
nowe sa tylko troche bardziej wymagajace i juz nie spelnia.

Sa jakies nowe normy ?

J.

Data: 2018-09-08 18:18:23
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 12:53, J.F. pisze:
[...]

Jest odwrotnie - nowe są mniej wymagające.
Tyle że bardziej odporne na oszustwa.
Jak nie spełnia nowych, to starych nie spełniał tym bardziej, tylko że oszukiwali na testach.

[...]

Tak.
Po aferze VW trochę zmniejszyli wymagania.
Za to wymagają aby naprawdę były spełniane.

Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)