Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)

Data: 2018-09-07 17:57:05
Autor: huri_khan
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)

Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?

Data: 2018-09-07 20:24:07
Autor: Marek S
W dniu 2018-09-07 o 17:57, huri_khan pisze:

Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?

Więc właśnie to przykład ekologii selektywnej. Nie jest ważne ile smrodzi dany pojazd - ważne jest, że diesle mają być be. Benzynowy ciągnący chmurę siwego dymu jest w/g tej teorii bardziej eko.

Zamiast wsadzić autu w rurę miernik i na tej podstawie określić jego ekologiczność, to robi się sztampę. Coś ma być be i koniec kropka. A czemu? Bo tak!

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-09-08 02:25:08
Autor: J.F.
Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:24:07 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

No przeciez probowali tak zrobic.
I widzisz jak sie skonczylo - z rurą auto jest cacy :-)

Poza tym jakos nie slychac, zeby benzyniaki oszkiwaly ... nie musza ?
A diesle musza ...

J.

Data: 2018-09-08 08:37:11
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 02:25, J.F. pisze:
[...]

No co TY, przespałeś ostatnie pół roku?
Niby dlaczego mało który silnik bez modyfikacji może dostać legalizację na nową normę, więc jest wycofywany z oferty?
Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki.

Data: 2018-09-08 02:03:03
Autor: Bolko
Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)

Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..

Uściślijmy
Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.

Data: 2018-09-08 11:08:43
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:

Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..

Uściślijmy
Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.

Następny który przespał pół roku?
WLTP - mówi Ci to coś?

Data: 2018-09-08 02:24:12
Autor: Bolko
W dniu sobota, 8 września 2018 11:08:44 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.

Następny który przespał pół roku?
WLTP - mówi Ci to coś?

i?
z tego co czytałem to silniki VW żeby przejść  testy spalin przechodziły w tryb "testowy" i tylko w tym trybie spełniają normy.
I tamtych testów w "normalnej" jeździe też nie przechodziły.

A to co piszesz jest kolejny test.
DO którego programista może napisać program taki żeby silnik mógł przejść testy.

Data: 2018-09-08 11:44:46
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 11:24, Bolko pisze:
[...]

I dokładnie tak samo było z benzyniakami - w procedurze testowej normy spełniają, a w bardziej rzeczywistym teście nie, mimo że normy zostały obniżone w stosunku do wcześniejszych.
Jak myślisz, dlaczego?

I tamtych testów w "normalnej" jeździe też nie przechodziły.

Bo nie musiały, jako że nikt tego od nich nie wymagał, więc również oszukiwały tylko pod testy.

A to co piszesz jest kolejny test.

Ale bardziej rzeczywisty, a przede wszystkim INNY, więc stare algorytmy oszukujące na nim nie zadziałają.

DO którego programista może napisać program
taki żeby silnik mógł przejść testy.

Owszem, ale tego nie robią, bo już się boją, nauczeni wpadką VW.
Dlatego silniki są MASOWO wycofywane z oferty, albo doposażane w układy oczyszczania spalin.

I problem dotyczy właśnie bardziej benzyniaków niż diesli, które jak widać mają nieco mniejsze problemy ze spełnieniem nowych norm.

Data: 2018-09-08 13:10:27
Autor: J.F.
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:44:46 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale przeciez wszyscy wiedza i wiedzieli, ze ilosc zanieczyszczen
zalezy od warunkow pracy silnika. Wiec mierzyc to trzeba w jakims standardowym tescie/programie jazdy.

Problem wzial sie z tego, ze test niby wzorowany na rzeczywistej
jezdzie, a potem w realu VW emituje kilkadzesiat razy wiecej niz na
badaniach.

Jakby to bylo 2 razy, to by przyjeli do wiadomosci i tyle.

A to co piszesz jest kolejny test.

Ale bardziej rzeczywisty, a przede wszystkim INNY, więc stare algorytmy oszukujące na nim nie zadziałają.

Ktos tam pisal, ze komputer trzeba bylo i tak przestawic w tryb
testowy, bo inaczej to by nie dal rady na hamowni.
I byc moze nadal trzeba ... choc oczywiscie mozna sie pokusic o
wykrywanie jazdy wg programu, i wtedy zmiana tego programu by pomogla

J.

Data: 2018-09-08 18:20:43
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 13:10, J.F. pisze:
[...]

Ano właśnie.
Tyle że jeśliby wyszło, że TERAZ odważyli się ponownie kombinować, to wiedzą, że nikt by nie miał litości, tak jak wobec VW.
Więc raczej chętnych nie będzie.

Taka amnestia swoista do poprzednich testów , gdzie dali ciała wszyscy - od autorów norm i testów, do producentów włącznie.

Data: 2018-09-08 11:24:55
Autor: J.F.
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:08:43 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale przeciez to tylko nowy program. No i pare innych zmian w
procedurze.

Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy, wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
potrzeb testu :-)

Swoja droga - nie slychac z USA doniesien podobnych jak dla Audi/VW - BMW i Mercedes jakos mniej oszukiwaly ?

J.

Data: 2018-09-08 11:47:01
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 11:24, J.F. pisze:
[...]

I jak widać już to wystarczyło, żeby stare oprogramowanie i stare silniki nie dały rady przejść tego testu.

Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy,
wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
potrzeb testu :-)

Jest, ale obawa przed jego zastosowaniem jak widać większa.
Wolą nie ryzykować i faktycznie spełnić normy, a nie tylko podczas testu.
Mimo że nowe normy są ŁAGODNIEJSZE niż poprzednio.

Data: 2018-09-08 12:53:51
Autor: J.F.
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:47:01 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Moze po prostu juz sie boja oszukiwac.

Albo stary silnik byl tylko taki dobry, zeby spelnic stare wymagania,
nowe sa tylko troche bardziej wymagajace i juz nie spelnia.

Sa jakies nowe normy ?

J.

Data: 2018-09-08 18:18:23
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2018 o 12:53, J.F. pisze:
[...]

Jest odwrotnie - nowe są mniej wymagające.
Tyle że bardziej odporne na oszustwa.
Jak nie spełnia nowych, to starych nie spełniał tym bardziej, tylko że oszukiwali na testach.

[...]

Tak.
Po aferze VW trochę zmniejszyli wymagania.
Za to wymagają aby naprawdę były spełniane.

Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)