Petla z tasmy - jaki rodzaj szwu ?

Data: 2010-09-10 10:07:43
Autor: bocianxc
Petla z tasmy - jaki rodzaj szwu ?
Witam

Jak nazywa sie szew stosowany do zszycia tasmy ?.
Na punkt laczenia beda dzialac sily na ścinanie. google i wiki nie
pomogly.

uprzedze dla spokoju ze potrzebuje to do podwieszenia na wysokosci do
2m,

Dziekuje
Slawek

Data: 2010-09-10 19:23:39
Autor: szufla
Petla z tasmy - jaki rodzaj szwu ?
Jak nazywa sie szew stosowany do zszycia tasmy ?.
Na punkt laczenia beda dzialac sily na ścinanie. google i wiki nie
pomogly.

To jest scieg ryglowy, np:
http://www.strima.com/image/385740/PK533-M1D-kpl-Rygl%C3%B3wka-elektroniczna-Siruba-- -maszyna-do-szycia-kompletna.jpg
Tylko nie bardzo wiem o ci chodzi z tymi silami, moze jakis rysunek ?

sz.

Data: 2010-09-10 11:01:35
Autor: bocianxc
On Sep 10, 7:23 pm, "szufla" <p...@prr.pr> wrote:

Tylko nie bardzo wiem o ci chodzi z tymi silami, moze jakis rysunek ?

sz.

Dzieki

nie mam rysynku, ale jesli sobie wyobrazimy ze petle powiesze na rurce
dajmy na to osiedlowy trzepak, i na drugim koncu przyloze max 150kg
(tyle bedzie) to na polaczeniu tasmy w miejscu szycia na nici bedzie
dzialac sila na scinanie a nie rozrywanie, dobrze mysle ?

Data: 2010-09-10 20:33:38
Autor: J.F.
On Fri, 10 Sep 2010 11:01:35 -0700 (PDT),  bocianxc wrote:
[...]

Niby logicznie, ale nic nie jest sztywna i scinania nie przenosi :-)

Ustawi sie jakos pod katem i bedzie pracowac na rozciaganie.

J.

Data: 2010-09-10 12:24:52
Autor: bocianxc
On Sep 10, 8:33 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Niby logicznie, ale nic nie jest sztywna i scinania nie przenosi :-)

Ustawi sie jakos pod katem i bedzie pracowac na rozciaganie.

Nie bedzie rozciagania, tasma na obu punktach przylozenia bedzie malo
rozlozona, tzn katy minimalne, a punkt szycia bedzie w polowie
podwieszenia.

pozdrawiam
bocian
teraz pozostalo mi szukanie w rzeszowie krawca co to zeszyje

Data: 2010-09-10 21:33:53
Autor: szufla
Petla z tasmy - jaki rodzaj szwu ?
Nie bedzie rozciagania, tasma na obu punktach przylozenia bedzie malo
rozlozona, tzn katy minimalne, a punkt szycia bedzie w polowie
podwieszenia.

Nie bardzo rozumiem w czym tkwi problem ?

sz.

Data: 2010-09-10 22:00:43
Autor: live_evil
W dniu 10.09.2010 21:33, szufla pisze:
Nie bedzie rozciagania, tasma na obu punktach przylozenia bedzie malo
rozlozona, tzn katy minimalne, a punkt szycia bedzie w polowie
podwieszenia.

Nie bardzo rozumiem w czym tkwi problem ?

A czy ktokolwiek wspominał o problemie?

--
live_evil

Data: 2010-09-11 13:10:15
Autor: szufla
[...]

Chyba nie bardzo zrozumiales co J.F. napisal, w dodatku zaden krawiec ci tego w ten sposob nie zszyje, nawet nie wszyscy kaletnicy bo nie maja takich maszyn. Jesli szew mialby odpowiadac tym w tasmach sklepowych to musza byc dodatkowo nici z poliamidu 6.6 np: amann onyx albo strongfil o odpowiedniej grubosci. Tylko, ze to wszystko nie jest potrzebne do powieszenia 150kg na rurce :)

sz.

Data: 2010-09-11 19:08:05
Autor: __Maciek
Sat, 11 Sep 2010 13:10:15 +0200 "szufla" <prr@prr.pr> napisał:

Tylko, ze to wszystko nie jest potrzebne do powieszenia 150kg na rurce :)

Ja przypomnę że jakby co, to jeszcze jest coś takiego jak węzeł
taśmowy płaski, też działa :->
"Zdaje się" że kiedyś nie było w sprzedaży taśm szytych...

Data: 2010-09-11 19:27:38
Autor: __Maciek
Petla z tasmy - jaki rodzaj szwu ?
Fri, 10 Sep 2010 12:24:52 -0700 (PDT) bocianxc <bocianxc@gmail.com>
napisał:

teraz pozostalo mi szukanie w rzeszowie krawca co to zeszyje

Możesz po prostu związać, poważnie. Służy do tego ten węzeł:
http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99ze%C5%82_ta%C5%9Bmowy_r%C3%B3wnoleg%C5%82y
Będzie pewniejsze niż zszycie przez osobę która nie wie jak to zrobić
prawidłowo.

A poza tym nie rozumiem problemu - nie możesz po prostu kupić gotowej
pętli z taśmy w sklepie z wyposażeniem turystycznym/wspinaczkowym?
Jeżeli ma być powieszona na jakimś obiekcie na który nie ma jej jak
założyć (np. rzeczony trzepak), to możesz ją przywiązać na tzw. krawat
(lub główkę skowronka, jak wolą niektórzy):
http://en.wikipedia.org/wiki/Cow_hitch - masz na obrazku.

Inna możliwość to przełożenie taśmy nad obiektem i spięcie obu
zwisających pętli karabinkiem - daje to mniejsze wygięcie taśmy i
pozwala jej się łatwiej przemieszczać się po obiekcie (jest to czasem
pożądane). Zamiast spinania karabinkiem, możesz też wwiązać w nią
drugą taśmę na krawat.

Data: 2010-09-12 08:58:38
Autor: J.F.
On Fri, 10 Sep 2010 12:24:52 -0700 (PDT),  bocianxc wrote:
[...]

Jesli tak uwazasz, to sczep szpilkami i usiadz :-P

Szpilki na scinanie sa dosc mocne.

J.

Petla z tasmy - jaki rodzaj szwu ?