Petycja w sprawie rowerów z fotelikiem / towarzyszacych dziecku?

Data: 2019-06-07 12:15:14
Autor: ń
Petycja w sprawie rowerów z fotelikiem / towarzyszacych dziecku?
Mają wejść jakieś zmiany w prawie dotyczące hulajnóg, i może by przy okazji wnieść petycję dotyczącą ruchu rowerów towarzyszących dziecku na rowerku i rowerom z dzieckiem w foteliku?
Mam na myśli przejeżdżanie przez pasy (przejścia dla pieszych) tych pierwszych i jazdę po chodniku tych drugich.
1) Przejeżdżanie przez pasy rowerzysty towarzyszącego dziecku nie jest jasno uregulowane. Jak ktoś ostatnio pisał, ponoć w Niemczech uregulowano to wprost.
2) Jazda z dzieckiem w foteliku po drodze (jezdni) po której poruszają się samochody jest bardzo niebezpieczną. Rower z dzieckiem w foteliku powinien być traktowany jak rower towarzyszący dziecku na rowerku. Można by wprowadzić przepis w brzmieniu jak proponowane dla hulajnóg:
https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/hulajnogi-elektryczne-jak-rowery-resort-mowi-o-zmianach/1s1bdsk

PS. nigdy nie wnosiłem petycji, może jakaś podpowiedź?

Data: 2019-06-07 12:48:14
Autor: przemek.jedrzejczak