[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tech.

Data: 2012-09-08 04:39:36
Autor: Dominik Mirowski
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
Producent : Petzl
Produkcja : Bułgaria (akumulator Chiny)

Obrazek : http://img214.imageshack.us/img214/6157/petzlnaowww.jpg

Ilo¶ć ¶wiatła : 315 lumenów (tyle deklaruj± i tyle ma).
Tryby : płynne dostosowanie się do potrzeb - system Reactive, 2 ledy Cree XP-G z 2 różnymi kolimatorami do o¶wietlania pierwszego planu i obiektów znajduj±cych się daleko. Możliwo¶ć samodzielnego wyboru trybów po podł±czeniu czołówki do komputera.
Zasilanie : zintegrowane ogniwo LI-Ion 18650, lub awaryjnie 2 baterie AAA.
Czas pracy : trudno sprecyzować - zależnie od sposobu użytkowania ok 4 godziny w high, potem w tryby niższe.
Stabilizacja : jest, nawet po wstawieniu obcego akumulatorka ;).
Wodoodporno¶ć : IPX4 - deszczoodporna.
Masa : 190g (ze zintegrowanym ogniwem 18650).

Cena : 535 zł.

Podsumowanie : 300+ lumenów, stabilizowana, w pełni programowalna, wszechstronna, różne tryby, łatwo dostępna.

Pełny opis i zdjęcia => http://goo.gl/bRdWP
--
Dominik Mirowski
http://www.light-test.info

Data: 2012-09-08 16:30:31
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Sat, 8 Sep 2012 04:39:36 -0700 (PDT), Dominik Mirowski napisał(a):

[...]

Czołówka za pięć stów. No no. Ale jak kto¶ ma problem z przepełnionym
kontem to czemu nie :) No i jak kogo¶ stać na to cudo, to i jeden - dwa
zapasowe akusy też nie wpędz± go w debet ;)
WRESZCIE Petzl dał rozs±dny radiator. To wstyd że tak poważna firma przez
tyle lat udawała że prawa fizyki ich wyrobów nie dotycz±. Ale - te 4
godziny w high to raczej jaka¶ ¶ciema, nomen omen. Przy ~300lm XP-G zużywa
ponad 3 waty, sterownik też raczej nie chodzi na powietrze... Tak że ta
godzina dwadzie¶cia podana przez Petzla wydaje mi się dużo bardziej
prawdopodobna. W większo¶ci przypadków producenci dla kombinacji 18650 -
XP-G R5 podaj± max czas w high rzędu 2 godzin. BTW - czy w tym NAO jest R5?
Pozdrawiam Tomek

Data: 2012-09-09 15:19:06
Autor: Jawi
W dniu 2012-09-08 16:30, Tomasz Sójka pisze:
> [...]
>Wodoodporno¶ć : IPX4 - deszczoodporna.
>Masa : 190g (ze zintegrowanym ogniwem 18650).

Za wyj±tkiem samej nazwy to ciekaw jestem czym ta cena jest podyktowana, chyba tylko potęguje wrażenie, że jak >500pln to musi być cud jaki¶ :)

> [...]

XP-G R5 podaj± max czas w high rzędu 2 godzin. BTW - czy w tym NAO jest R5?

Tu nie chodzi o pełne konto. Mnie np stać bez problemu na tak± "snobistyczn± latarkę" Ale powiem, że będ±c w górach, używaj±c czołówki w zasadzie okazjonalnie, to wstydziłbym się przyznać, że dałem za czołówkę prawie 550pln, która swoje "zalety" potrafi prezentować co najwyżej 2 godziny na doł±czonym aku.
W tym roku w górach wyci±gam swoj±, kupion± za 70pln. Kolega jakiego¶ petzla, za którego dał 199 dokładnie. No i ten jego gadżet ¶wiecił lepiej troszkę, nie powiem, ale różnica znikoma, warta dla mnie 10 - 20 pln. No moja nie miała czerwonego ¶wiatełka z tyłu i to go przekonało że jego jest bardziej profi :)
p.s. do czego to czerwone ¶wiatełko migaj±ce w czołówkach?

Data: 2012-09-09 13:02:09
Autor: Titus Atomicus
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.
In article <84fc36f0-a3da-478d-be91-89666429c998@googlegroups.com>,
 Dominik Mirowski <dominik.wro@gmail.com> wrote:

Producent : Petzl
Produkcja : Bułgaria (akumulator Chiny)

A ja niedawno kupilem w Biedronce czolowke Claris ipx3 (Vershold). Dioda 3W, zasilanie 3xAAA. Deszczoodporna. Cena 40zl.
Na biwaku spotkalem jakich Austriakow z jakim Petzlem, to im szczeki opadly, jak zaswiecilem. Ale po tym, jak im powiedzialem, ze uzywam produktu marketowego to sie obrazili. :-(
--
TA

Data: 2012-09-09 13:37:05
Autor: Zbynek Ltd.
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
Elo

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a) :
[...]

To że¶ przepłacił o 100%. Ale bogatych stać na nieuzasadnione wysokie ceny u spekulantów :-D
Może Clarus, nie Claris? Latarka z focusem.
Jakby się ci zdruzgotani Austriacy dowiedzieli, że w innej biedronie kosztowała 20 zł, to by już zupełnie zzielenieli.
Jak dla mnie, to niesamowity hit za tę cenę.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2012-09-09 14:05:48
Autor: Titus Atomicus
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.
In article <k2hv1d$ua7$1@node1.news.atman.pl>,
 "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Jak dla mnie, to niesamowity hit za tę cenę.

A, przepraszam. Faktycznie 19.99zl kosztowalo. Clarus, latarka z focusem.
--
TA

Data: 2012-09-13 01:27:24
Autor: Filip
Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
Witam!
On 9 Wrz, 13:37, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
(...)
> [...]
> opadly, jak zaswiecilem. Ale po tym, jak im powiedzialem, ze uzywam
> produktu marketowego to sie obrazili. :-(

To e przep aci o 100%. Ale bogatych sta na nieuzasadnione
wysokie ceny u spekulant w :-D
Mo e Clarus, nie Claris? Latarka z focusem.
Jakby si ci zdruzgotani Austriacy dowiedzieli, e w innej biedronie
kosztowa a 20 z , to by ju zupe nie zzielenieli.
Jak dla mnie, to niesamowity hit za t cen .
(...)
Dawno to było? Pobiegłem zaraz do mojej Biedronki, ale nie było. Jest
sens odwiedzić inn±?
pozdrawiam,
Filip

Data: 2012-09-13 13:07:29
Autor: Titus Atomicus
Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
In article <bd1ce161-880e-4fed-aa14-2251d69a33c5@m3g2000vby.googlegroups.com>,
 Filip <fs72@wp.pl> wrote:

Witam!
On 9 Wrz, 13:37, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
(...)

> [...]
(...)
Dawno to było? Pobiegłem zaraz do mojej Biedronki, ale nie było. Jest
E, nie.
To bylo jakos ponad miesiac temu - na poczatku sierpnia.
--
TA

Data: 2012-09-13 13:28:42
Autor: gl
Petzl NAO - czołówkowy high-tech.

tak przy okazji: być może wskutek wprowadzenia tytułowej
nowo¶ci polski dystrybutor Petzla wyprzedaje akumulatorki
Core do serii Tikka 2 po 20zł; oprócz rezygnacji z bateryjek
można sobie w tej cenie przekształcić
czołóweczkę w model ze stabilizacj±;

g.

Data: 2012-09-09 15:44:39
Autor: Titus Atomicus
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.
In article <Titus_Atomicus-38CCFF.13020909092012@news.atman.pl>,

> [...]

> A ja niedawno kupilem w Biedronce czolowke Claris ipx3 (Vershold). Dioda 3W, zasilanie 3xAAA. Deszczoodporna. Cena 40zl.
Waga z bateriami 190g. Tryb ciagly i migajacy. Producent: Chiny.
--
TA

Data: 2012-09-09 18:35:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, Sun, 09 Sep 2012 13:02:09 +0200,
pl.rec.gory:
Na biwaku spotkalem jakich Austriakow z jakim Petzlem, to im szczeki opadly, jak zaswiecilem.

Ręce opadaj±.
Kurna, sk±d przekonanie, że jaka¶-tam tania acz markowa czołówka będzie
¶wieciła jak szatan? Petzl ma w ofercie różne czołówki, umiejętno¶ci± jest
dobrać sobie to, czego potrzebujesz. Poza tym, dochodzi jednak kwestia
wykonania i tego, czy czołówka się nie rozleci po dwóch użyciach. Ja od
dwóch lat ¶wiecę Petzlem Myo RXP i jestem bardzo zadowolony, a na
poprzedniego Petzla (Tikkinę) narzekałem, bo była po prostu biedna i
gówniana.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-09-09 10:40:12
Autor: Dominik Mirowski
W dniu niedziela, 9 wrze¶nia 2012 18:40:22 UTC+2 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

> [...]
¶wieciła jak szatan? Petzl ma w ofercie różne czołówki, umiejętno¶ci± jest

To kwestia indywidualna - np. oni mogli mieć tikkę z 2002 roku która jak ¶wieciła tak ¶wieci i zdegradowała się moralnie 10 razy. S± lampki taniochińskie, które teraz ¶wiec± dobrze na pocz±tku i przez jaki¶ czas bo s± rzadko używane i szybko zdegraduj± się technicznie przy częstszym użytkowaniu. S± lampki lepsze, które ¶wieca mocno i długo - to wszystko kwestia doboru sprzętu do potrzeb danej imprezy / wycieczki.

Ja mogę sobie na 45 lumenach pomykać, ale je¶li komu¶ trzeba na ambicje wsi±¶ć to proszę bardzo dwuklik i 500 jest ;).

Dominik

Data: 2012-09-09 19:22:12
Autor: szufla
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
Ja od
dwóch lat ¶wiecę Petzlem Myo RXP i jestem bardzo zadowolony,

To akurat przyszedl czas na awarie kabla, chyba ze od dwoch lat lezy w pudelku :)
Obecny Petzl to szit. Jeszcze przed smiercia F.Petzla zaczeli dolowac.
Takie czasy. Do gwarancji a potem do kosza :)

sz.

Data: 2012-09-09 11:03:41
Autor: Dominik Mirowski
W dniu niedziela, 9 wrze¶nia 2012 19:22:05 UTC+2 użytkownik szufla napisał:
[...]

Obecnie RXP '11 i '12 po wymianie kabla sprawuje się bardzo dobrze, a po zwodowaniu do XP-G jeszcze lepiej :). Tu akurat była wada materiałowa, która wyszła po ok 3 latach - czy można było to przewidzieć ? Trudno mi powiedzieć... --
Dominik

Data: 2012-09-09 20:00:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
szufla, Sun, 9 Sep 2012 19:22:12 +0200, pl.rec.gory:
Ja od
dwóch lat ¶wiecę Petzlem Myo RXP i jestem bardzo zadowolony,

To akurat przyszedl czas na awarie kabla, chyba ze od dwoch lat lezy w pudelku :)

A sk±d. Teraz, niestety, trochę mniej jeżdżę w góry, ale przez ostatnie dwa
lata spędzałem 5-7 dni w miesi±cu w górach, czołówka zawsze była ze mn± i z
kablem nic się nie dzieje. Ot - potrafię zadbać o sprzęt i my¶lę przy jego
pakowaniu (jak wpier*alasz czoło na dno plecaka to się nie dziw...). Albo
mam dużo szczę¶cia.

Data: 2012-09-09 20:06:08
Autor: Tomasz Sójka
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.
Dnia Sun, 09 Sep 2012 13:02:09 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

[...]

Podstawowa kwestia to jaka to dioda. Je¶li faktycznie cena tego sprzętu to
dwie dychy (takie odniosłem wrażenie po kolejnych postach), to nicdobrego
raczej. Ergo - nie warto. Lepiej dołożyć drugie tyle i nabyć co¶ na Cree z
DX-a choćby...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2012-09-09 22:13:46
Autor: Titus Atomicus
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.

napisał(a):

> [...]

Podstawowa kwestia to jaka to dioda. Je¶li faktycznie cena tego sprzętu to
dwie dychy (takie odniosłem wrażenie po kolejnych postach),
Ano 19,99

to nicdobrego
raczej. Ergo - nie warto. Lepiej dołożyć drugie tyle i nabyć co¶ na Cree z
DX-a choćby...
Ale po co?
Ja tam nie wiem co jest w srodku, ale swieci wielce ok. I wykonanie tez calkiem przyzwoite..
I znam dwie osoby, nomen omen dotychczasowi uzytkownicy jakichs Petzli, ktorzy tez to zakupili i sobie chwala.
--
TA

Data: 2012-10-11 02:21:05
Autor: Titus Atomicus
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.
In article <Titus_Atomicus-095B16.22134609092012@news.atman.pl>,

> [...]

I znam dwie osoby, nomen omen dotychczasowi uzytkownicy jakichs Petzli, ktorzy tez to zakupili i sobie chwala.

Odzywam sie tylko w tym starym watku, zeby zeznac ze ta biedronkowa czolowka zdala swietnie egzamin w trakcie kilkudniowego rejsu po Baltyku (Swinoujscie-Gdynia). Warunki byly dosc trudne (zimno i mokro).
--
TA

Data: 2012-10-19 18:25:32
Autor: Titus Atomicus
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tec h.
In article <Titus_Atomicus-F459BE.02210511102012@news.atman.pl>,

Odzywam sie tylko w tym starym watku, zeby zeznac ze ta biedronkowa czolowka zdala swietnie egzamin w trakcie kilkudniowego rejsu po Baltyku (Swinoujscie-Gdynia). Warunki byly dosc trudne (zimno i mokro).

Chcialem tylko oglosic, ze biedronkowa czolowke znowu rzucili w Biedronkach. Cena, jak poprzednio, 19,90zl.
Przy okazji oswiadczam, ze ani ja ani zaden z moich najblizszych krewnych, znajomych czy wspolpracownikow nie jest w zaden sposob zwiazany z f-ma Jeronimo Martens.
--
TA

Data: 2012-10-24 23:29:35
Autor: Krzysztof Halasa
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

Chcialem tylko oglosic, ze biedronkowa czolowke znowu rzucili w
Biedronkach. Cena, jak poprzednio, 19,90zl.

Kupiłem jedną testowo. W środku wygląda to znośnie, chyba kupię
dodatkowe. Pojemnik na baterię 3 * xR3 (AAA, 3 małe paluszki).

Plan jest taki, że wezmę pojemniki ze starych Petzli zoomów, szerokość
taśmy (gumy) jest taka sama, w zoomach były 3 * xR6 (AA).

W środku nie ma przetwornicy, jednym okiem zauważyłem jakiegoś scalaka
przyklejonego (sama struktura) do małej płytki, dioda na kablach. Piszą
że dioda 3W. Nie zdążyłem nic więcej obejrzeć, ale charakterystyka
zasilania jest mniej-więcej taka:

U[V] I[mA]
2.6 5
2.7 22 (3 NiMH po 0.9V)
2.8 51
2.9     84
3.0     120 (3 NiMH po 1V)
3.1     160
3.2     200
3.3     240
od tego momentu jest już dość liniowo:
3.6     400 (3 NiMH po 1.2V)
4.5     880 (to moĹĽe dać 3+W na LED, ale dĹ‚ugiego Ĺ›wiecenia nie wróżę
i biorÄ…c pod uwagÄ™ charakterystykÄ™ LR3/6 to jest dla mnie bez sensu)

Generalnie 3W mnie nie interesują, chyba że w PWM z dość małym
wypełnieniem. Swoją drogą, to byłoby fajne - przy małym napięciu pełne
zasilanie z baterii, a później PWM.

Przy 3 * HR3 (AAA NiMH) 1Ah to daje ok. 2.5h świecenia, bez sensu
(+- charakterystyka rozładowania NiMH). Przy 2 HR6 2Ah (AA) i gdyby
dodatkowo zejść z prądem do np. 200 mA to zaczyna mieć zupełnie inny
sens.

Jakość wykonania ok. biorąc pod uwagę cenę. Przyjrzę się jeszcze temu,
ale wygląda zupełnie nieźle na pierwszy rzut oka. Ciekawe co ten scalak
robi, może tylko włącza i mruga.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-10-25 19:45:41
Autor: Zbynek Ltd.
Krzysztof Halasa napisał(a) :
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

Chcialem tylko oglosic, ze biedronkowa czolowke znowu rzucili w
Biedronkach. Cena, jak poprzednio, 19,90zl.

Kupiłem jedn± testowo. W ¶rodku wygl±da to zno¶nie, chyba kupię
dodatkowe. Pojemnik na baterię 3 * xR3 (AAA, 3 małe paluszki).

A tu
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8458&highlight=biedronki
więcej szczegółów. Wła¶nie zaczynam czytać.

Data: 2012-10-26 23:05:11
Autor: Krzysztof Halasa
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

W środku nie ma przetwornicy, jednym okiem zauważyłem jakiegoś scalaka
przyklejonego (sama struktura) do małej płytki, dioda na kablach.

Przyjrzałem się dokładniej, nic tam specjalnego nie ma: scalak robi
tylko za włącznik/migacz, na zewnątrz nie ma żadnego elementu
ustalajÄ…cego czasy migania, scalak steruje tranzystorem (MOSFETem
Si2301DS itp) włączającym LEDa bezpośrednio z zasilania.

Myślałem że może będzie np. kondensator multiwibratora (może dałoby się
zrobić prymitywny PWM), ale nie.
Jest dioda zabezpieczajÄ…ca przed odwrotnÄ… polaryzacjÄ… scalaka
i kondensator blokujÄ…cy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-09-10 00:32:26
Autor: J.F.
[...]

No ale z drugiej strony ... mam pare tanich latarek i juz nie wszystkie
diody w nich swieca. Wiec chodzenie na powazne wyprawy z takim sprzetem - to narazanie zycia i
zdrowia, swojego i innych :-)

J.

Data: 2012-09-10 07:56:19
Autor: szufla
[tech] Petzl NAO - czolówkowy high-tech.
Wiec chodzenie na powazne wyprawy z takim sprzetem - to narazanie zycia i
zdrowia, swojego i innych :-)

Juz nie przesadzaj. Na dalekiej Syberii nie jestesmy :)

sz.

Data: 2012-09-10 19:50:36
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No ale z drugiej strony ... mam pare tanich latarek i juz nie wszystkie
diody w nich swieca.
Wiec chodzenie na powazne wyprawy z takim sprzetem - to narazanie zycia i
zdrowia, swojego i innych :-)

No ale diodę (diody) można wymienić na właściwe (profilaktycznie).
PrzecieĹĽ nie kosztujÄ… nie wiadomo ile.

Taka latarka składa się z kilku elementów - najważniejsze to dioda (lub kilka)
z radiatorami itd, optyka (soczewka, reflektor), mechanika "ogĂłlna",
i przetwornica (nie zawsze). Zaprojektowanie tego wszystkiego to nic
skomplikowanego. To dlaczego te od Petzla sÄ… takie drogie?

Rozumiem 100 zł, ale 500?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-09-10 11:14:28
Autor: Dominik Mirowski
W dniu poniedziałek, 10 wrze¶nia 2012 19:50:36 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

Taka latarka składa się z kilku elementów - najważniejsze to dioda (lub kilka)
z radiatorami itd, optyka (soczewka, reflektor), mechanika "ogólna",
i przetwornica (nie zawsze). Zaprojektowanie tego wszystkiego to nic
skomplikowanego. To dlaczego te od Petzla s± takie drogie?

To niestety także cała masa drobnych szczegółów, które wpływaj± na użytkowanie czołówki a pozwalaj± zaoszczędzić tu i ówdzie. Kabelki alu-miedziowane, kable zaciskane w pojemniku baterii a nie lutowane, brak radiatora po starem, brak stabilizacji etc... Testowałem czołówki wygl±daj±ce jak kopia BD Icon - po 4 miesi±cach żadna z 2 zakupionych czołówek nie działała (cena zakupu ok 12$) - styki w pojemniku baterii całkowicie skorodowały. Co najlepsze - żadna z nich nie była używana. Czy kto¶ ode¶le tak± lampkę na gwarancje ? Nie, bo to chińszczyzna... Czyli odpada koszt jednego albo i dwóch pracowników, napraw i obsługi reklamacji ;).
--
Dominik Mirowski
http://www.light-test.info

Data: 2012-09-10 21:23:00
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Sep 2012 11:14:28 -0700 (PDT), Dominik Mirowski napisał(a):
To niestety także cała masa drobnych szczegółów, które wpływaj± na użytkowanie czołówki a pozwalaj± zaoszczędzić tu i ówdzie. Kabelki alu-miedziowane, kable zaciskane w pojemniku baterii a nie lutowane,

Porzadne zacisniecie uwaza sie za lepsze od lutowanego.

J.

Data: 2012-09-10 12:38:12
Autor: Dominik Mirowski
W dniu poniedziałek, 10 wrze¶nia 2012 21:23:00 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Z punktu widzenia długotrwałego użytkowania czołówki, gdzie występowanie korozji elektrochemicznej jest chlebem powszednim, pozwolę sobie się z tym nie zgodzić :).
--
Dominik

Data: 2012-09-11 00:09:29
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Sep 2012 12:38:12 -0700 (PDT), Dominik Mirowski napisał(a):
[...]

Ale czy miales porzadnie zacisniete ? :-P

A powazniej - w porzadnie zacisnietym powinno byc to na tyle silnie
zrobione, ze woda nie wniknie.

Teraz wszyscy zaciskaja, czasem zgrzewaja, nikt juz kabelkow nie lutuje.

J.

Data: 2012-09-10 21:13:45
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Sep 2012 19:50:36 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

No ale diodę (diody) można wymienić na wła¶ciwe (profilaktycznie).
Przecież nie kosztuj± nie wiadomo ile.
Taka latarka składa się z kilku elementów - najważniejsze to dioda (lub kilka)
z radiatorami itd, optyka (soczewka, reflektor), mechanika "ogólna",
i przetwornica (nie zawsze).

Ja tylko o tym, ze jesli razem idziecie na powazna wyprawe, a nie
przypadkiem spotkaliscie sie po nocy na biwaku, to uczestnicy maja prawo
sie obrazic, ze uzywasz niepewnego sprzetu, zagrazajacego posrednio im.

Zaprojektowanie tego wszystkiego to nic
skomplikowanego. To dlaczego te od Petzla s± takie drogie?
Rozumiem 100 zł, ale 500?

Nie wiesz ? Bo moga. Bo ciagle sie sprzedaja :-)

J.

Data: 2012-09-10 22:12:34
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Akurat. Takie rzeczy załatwia się nadmiarowością, a nie marką.

Pewny sprzęt... w którym kabelki się urywają - bez żartów.

Pewne to może były stare np. zoomy, w których nie miało się co zepsuć.
Ale też ludzkie życie nie powinno od takiego (pojedynczego) zależeć.

Zaprojektowanie tego wszystkiego to nic
skomplikowanego. To dlaczego te od Petzla sÄ… takie drogie?
Rozumiem 100 zł, ale 500?

Nie wiesz ? Bo moga. Bo ciagle sie sprzedaja :-)

No wiem. Ale jakoĹ› nie za bardzo widzÄ™ argumenty za kupowaniem. Poza
przyzwyczajeniem moĹĽe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-09-11 08:05:25
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Sep 2012 22:12:34 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

No wiem. Ale jako¶ nie za bardzo widzę argumenty za kupowaniem. Poza
przyzwyczajeniem może.

Bo to robione dla ledzi, dla ktorych 100$ to jak dla nas 100zl :-)
J.

Data: 2012-09-11 07:35:37
Autor: Tomasz Ziec
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
ps. Ja wiem że za t± cenę to można mieć "kostkę"
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7606 która jest do tego
celu...ale może jednak jest co¶ lepszego :)

Kostka jest bardzo dobra, tylko wystarczy pojedyncza i pojemnik 3x18650.
W tatrach ludzie chodza na wszystkim, nawet na najwiekszym G i nie jest to problem
jesli nie jestes sam :)
, ale 500 za petzlowski przerost formy nad trescia ?
Nie wiem, dla mnie szkoda kasy, zwlaszcza ze przywalisz gdzies tym i bedzie kaplica.
Dla mnie wyglada to delikatnie i powinno to byc ip68 bo w takim marwoju albo innym
zielonym bucie tego nie zamoczysz.
Jak wydawac kase to przynajmniej na cos takiego:
www.littlemonkeycaving.co.uk

Obecnie używam LedLensera H14...m.in. dlatego że jest wła¶nie pancerny
i wodoodporny. Ale ma jedn± wadę, ¶wiatło jest strasznie skupione co
przy poruszaniu nie przeszkadza, ale przy fotkach już bardzo.

Muszę pomy¶leć nad kostk±...
T.

--
Tomasz Zięć aka m4sh, xmpp:m4sh@m4sh.com

Data: 2012-09-11 08:39:13
Autor: szufla
[...]

Tam jest jakis focus zdaje sie i cena za te czolowke tez z lekka przyprawia o zawrot glowy.
Do zastosowan powierzchniowych to byc moze ponownie bym kupil rxp (juz z nowym kablem) gdyby seryjnie montowali xpg.

sz.

Data: 2012-09-11 09:19:53
Autor: Tomasz Ziec
[...]

Tak jest focus...co m.in. sprawiło że j± kupiłem (można było za¶wiecić
w najdalsze miejsca jaskini), ale nie s±dziłem że rozproszenie snopa
¶wiatła jest aż tak małe. Co powili zaczyna mnie z leksza irytować.
Cena....udało mi się j± tanio wylicytować na ebay'u w UK, tak pewnie
bym sobie jej nie kupił...

Do zastosowan powierzchniowych to byc moze ponownie bym kupil rxp
(juz z nowym kablem) gdyby seryjnie montowali xpg.

Na powierzchnię mam poczciw± XP, która sprawuje się znakomicie. W
planach mam jeszcze zmodowanie jej, a wtedy już będzie idealna do
trekingu czy zastosowań biwakowych.
T.

--
Tomasz Zięć aka m4sh, xmpp:m4sh@m4sh.com

Data: 2012-09-11 09:43:49
Autor: szufla
[tech] Petzl NAO - czołówkowy high-tech.
Cena....udało mi się ją tanio wylicytować na ebay'u w UK, tak pewnie
bym sobie jej nie kupił...

Jestes pewny, ze to nie jest podrobka ?

Firma Zweibrueder informuje o takich okazjach :)

"STOP Piracy!
Specialist with regards to piracy estimate that about 10% of the world trade consists of piracy! This does not only cost jobs, but it also has a lasting negative effect on the owner of the brand as well as the end customer due to inferior quality resp. performance of the products. Therefore we would like to inform the end customer, to be extra alert when buying our products and to consult a certified retailer in case of doubt.
WARNING!!!
Just because it says "LED LENSER®" does not mean it is an original LED LENSER®!
The purchasing and the sale of piracy harbor great risks, for retailers and customers.
Due to the massive addition of LED LENSER® piracy on the market, we are going to increase our research regarding Internet sales platforms (ex. eBay) in order to embank on the sales of piracy. The commercial trade of piracy in Germany and other EU countries is not only punishable, but also counts as fraud perpetrated on the customer!
Therefore we are going to support the identification of suspected piracy and ask that, after a telephone consultation, you send in any existing piracy.
We, as brand owners, view any kind of trade with piracy as a trademark infringement. Therefore, as a protection of our brands LED LENSER® and ZWEIBRUEDER®, we are always going to report an offence due to fraud against trademark rights violations and patent violations.
We are definitely going to take legal actions against any retailer who distributes piracy, whereby the amount in dispute is always going to be a minimum of €50,000.
The following retailers are known to offer LED LENSER® piracy:

JRS Technology Co.,Ltd.
Jinhody Technology Shenzhen / CHINA
Newproled Technology Co.Ltd. Shenzhen / CHINA

Websites
http://www.jrs-tech.net
http://www.led-lenzer.com
http://www.ledlensel.com
http://www.newproled.com/
http://www.led-lenser.cc

Data: 2012-09-11 10:00:23
Autor: Tomasz Ziec
[...]

[..]

Porównywałem ją z ta od kumpla (on kupił w sklepie normalnie) i
wygląda tak smao. Mówiąc okazja miałem na myśli £52,00 GBP, także nie
połowa ceny normalnej :)
Tomek.