Data: 2011-01-05 03:43:18 | |
Autor: Andrzej | |
Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem | |
Witam,
moja dziewczyna ma peugeota 1,5d i są ostatnio problemy z silnikiem. Gdy jest mróz to trudno się od odpala, trzeba wtedy kilka razy włanczać świece żarowe a po odpaleniu trzymać go na gazie, bo inaczej zaraz gaśnie. Przez chwile działa normalnie, ja wtedy skorobie szyby, gdy chce już później jechać to wtedy mi gaśnie i trudno go potem odpalić. Świece żarowe były wymieniane, jest nowy filtr paliwa, paliwo jest zimowe. Bardzo proszę o pomoc, podpowiedzi, co może być przyczyną. Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam |
|
Data: 2011-01-05 11:59:19 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem | |
Dnia Wed, 5 Jan 2011 03:43:18 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):
Witam, Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ci przypadkiem pssst przy otwieraniu wlewu? Masz szczelną obudowę fitra powietrza? Zrób kiedyś taką procedurę jak przy odpowietrzeniu układu (otwórz odpowietrznik i pompuj pompką), jeżeli będzie choć odrobina powietrza, to albo źle odpowietrzyłes, albo masz nieszczelną obudowę filtra/pompkę i paliwo się cofa. Ale na początek sprawdź "ssanie" - na pompie masz dźwigienkę zwiększenia wydatku pompy wtryskowej przy zimnym silniku, dźwigienka będzie połączona linką z czujnikiem w okolicach termostatu (nie wiem gdzie dokładnie w tym silniku). Poproś kogoś o podciągnięcie ręką tej dźwigienki, jak zapali bez problemu, to masz automat "ssania" do wymiany. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2011-01-05 04:40:11 | |
Autor: Andrzej | |
Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem | |
Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ciNarazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami, majsterkowałem jedynie kiedys przy benzyniakach. Gdzie można sprawdzić odpowietrzenie baku? To powinno być korku wlewu, dobrze myśle? Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego filtra, więc nie mam pewności czy jest dobrze odpowietrzone. Odkręcam odpowietrznik (gdzie go szukac?) i pompuje ta ręczną pompką do momentu aż przestanie wydostawac się powietrze, tak? |
|
Data: 2011-01-05 16:32:12 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem | |
Dnia Wed, 5 Jan 2011 04:40:11 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):
Narazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami, Citroeny które znam, miały w kolanku rury, na wprost korka, maleńki otwór. Po drugiej strony, wewnątrz nadkola był zaworek jednokierunkowy który rzadko, bo rzadko, ale potrafił sie zapchać. Natomiast zimą mógł być zatkany lodem w nadkolu. Jak zajrzysz do wlewu na wprost, to - jeżeli jest w tym samym miejscu - będzie mały odworek na wprost. Jeżeli jest zatkany, przy otwieraniu korka baku będziesz słyszał wyraźne pssst. Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego gdzieś na obudowie filtra paliwa tak na szybko wyguglane: http://www.citroenax.info/viewtopic.php?p=43184 i tak, aż poleci paliwo bez powietrza. Jak pojedziesz bez problemu, to jeszcze sprawdź następnego dnia - jak będzie powietrze to znaczy, że jest nieszczelność (często membrana pompki pęka) i paliwo się wraca do baku, więc silnik za każdym razem musi go zassać. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|