Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Peugeot 307, 308 bać siÄ™ ???

Peugeot 307, 308 bać się ???

Data: 2010-12-26 19:53:59
Autor: Marcin
Peugeot 307, 308 bać się ???
Witam

Tak sobie myślę czy kupić takie autko ?? 307 dość bogato wyposażona SW panorama, navi itp oczywiście 1.6 HDI - przebieg raczej oryginalny 150 kkm, rocznik 2007. Stan bdb, po numerze vin widzialem że auto miało kilka napraw typu wymiana turbiny, stuki w zawieszeniu, jakaś tam wymiana paska rozrządu w związku z nieszczelnością i przedostaniem się oleju. Oczywiście auto wyposażone w FAP :-(, a może 308 ??? w sumie 6 kpln droższy, rocznik 2008 wyposażenie to samo.

Jak myślicie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ciśnienia ale szukam czegoś fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ??? Nie mogę się zdecydować.

Data: 2010-12-26 19:06:52
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

wymiana paska rozrz±du w zwi±zku z nieszczelno¶ci± i przedostaniem się oleju. Oczywi¶cie auto wyposażone w FAP :-(, a może 308 ??? w sumie 6

A o co Ci chodzi z tym FAP? (obiegowe bajki do straszenia idiotów sobie daruj...)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-26 20:12:50
Autor: Marcin
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:06, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

wymiana paska rozrz±du w zwi±zku z nieszczelno¶ci± i przedostaniem się
oleju. Oczywi¶cie auto wyposażone w FAP :-(, a może 308 ??? w sumie 6

A o co Ci chodzi z tym FAP?
(obiegowe bajki do straszenia idiotów sobie daruj...)


No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w jedn± stronę i wła¶nie o to mi chodzi. pozatym na jakim¶ tam m±drym forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm wła¶nie w tych HDI :-) takie to legendy.

Data: 2010-12-26 19:18:03
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:50 +0100, Marcin napisał(a):

No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w jedn± stronę i wła¶nie o to mi chodzi. pozatym na jakim¶ tam m±drym forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm wła¶nie w tych HDI :-) takie to legendy.

Prosiłem...
Jak masz w±tpliwo¶ci, zapytaj jak±¶ starsz± gospodynię po jakim czasie
zużywa się jej ulubione sitko.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-26 20:21:23
Autor: Marcin
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:18, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:50 +0100, Marcin napisał(a):

No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w
jedn± stronę i wła¶nie o to mi chodzi. pozatym na jakim¶ tam m±drym
forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm wła¶nie w tych HDI :-)
takie to legendy.

Prosiłem...
Jak masz w±tpliwo¶ci, zapytaj jak±¶ starsz± gospodynię po jakim czasie
zużywa się jej ulubione sitko.

Dobre !!!! :-)

Data: 2010-12-26 20:23:16
Autor: AL
Peugeot 307, 308 bać się ???
Marcin pisze:
W dniu 2010-12-26 20:06, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

wymiana paska rozrz±du w zwi±zku z nieszczelno¶ci± i przedostaniem się
oleju. Oczywi¶cie auto wyposażone w FAP :-(, a może 308 ??? w sumie 6

A o co Ci chodzi z tym FAP?
(obiegowe bajki do straszenia idiotów sobie daruj...)


No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w jedn± stronę

to raczej nie jest eksploatacja dobra na diesla - zwlaszcza zima


--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-12-26 20:23:58
Autor: MM
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia 26-12-2010 o 20:12:50 Marcin <erwp@o2.pl> napisał(a):

No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w  jedn± stronę i wła¶nie o to mi chodzi.

Silnik się nie zagrzeje przy 6km, kup z silnikiem benzynowym.

Data: 2010-12-26 20:33:03
Autor: Czarek Daniluk
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:12, Marcin pisze:


No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w
jedn± stronę i wła¶nie o to mi chodzi. pozatym na jakim¶ tam m±drym
forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm wła¶nie w tych HDI :-)
takie to legendy.

Jak jeĽdzisz głównie po mie¶cie po 6km to kup sobie jakie¶ CC ;)

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-26 20:35:55
Autor: Marcin
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:33, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-12-26 20:12, Marcin pisze:


No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w
jedn± stronę i wła¶nie o to mi chodzi. pozatym na jakim¶ tam m±drym
forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm wła¶nie w tych HDI :-)
takie to legendy.

Jak jeĽdzisz głównie po mie¶cie po 6km to kup sobie jakie¶ CC ;)

Pozdrawiam !
Nie no bez przesady ;-) lubię "komfort" i lubię diesle :-)

Data: 2010-12-26 21:05:21
Autor: Czarek Daniluk
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:35, Marcin pisze:

Nie no bez przesady ;-) lubię "komfort" i lubię diesle :-)

Bez przesady, to katowanie diesla na tak krótkim odcinku :)
Sam mam TDI, ale dojrzewam do tego żeby kupić jakiego¶ cieniasa do jeżdżenia 6,5km do pracy, a nie tłuczenie łomota ;) pomimo webasta trzeba przejechać jakie¶ 3km nim temperatura wejdzie na jaki¶ rozs±dny poziom.

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-26 21:13:56
Autor: Iksinski
Peugeot 307, 308 bać się ???

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomo¶ci news:if8760$82c$1news.onet.pl...

Bez przesady, to katowanie diesla na tak krótkim odcinku :)
Sam mam TDI, ale dojrzewam do tego żeby kupić jakiego¶ cieniasa do jeżdżenia 6,5km do pracy, a nie tłuczenie łomota ;) pomimo webasta trzeba przejechać jakie¶ 3km nim temperatura wejdzie na jaki¶ rozs±dny poziom.

He, he, he... Cienias na dojazdy 6km do pracy. Tedeji do weekendowych wyjazdów. Terenowy do wyjazdów na ryby. Sportowy do zabawy. Siaka¶ nyska czy inny lublin do przewożenia mebli dwa razy w roku... Jak to się ludziom w d...ch przewraca ;-)
W jednych butach będ± cały rok chodzić, ale samochód chc± mieć na każd± okazję ;-)

Pozdrawiam
X

Data: 2010-12-26 21:10:02
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:35, Marcin pisze:
W dniu 2010-12-26 20:33, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-12-26 20:12, Marcin pisze:


No wiesz, jeżdżę głównie po mieście często w korkach, po 6 km do pracy w
jedną stronę i właśnie o to mi chodzi. pozatym na jakimś tam mądrym
forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm właśnie w tych HDI :-)
takie to legendy.

Jak jeździsz głównie po mieście po 6km to kup sobie jakieś CC ;)

Pozdrawiam !
Nie no bez przesady ;-) lubiÄ™ "komfort" i lubiÄ™ diesle :-)

Nie słuchaj ich. Wbrew pozorom małe francuskie diesle grzeją się dość szybko. Mam na myśli 1.6HDi i 1.5dci.
Ja też jeżdżę na krótkich dystansach, tyle, że po centrum Wrocka, więc przeliczając na motogodziny, trochę się ich zbiera. Jak nie planuję jakiejś trasy w najbliższym czasie, to się dla relaksu przejadę obwodnicą śródmiejską raz na tydzień, coby silnik dobrze zagrzać i przedmuchać. I wystarczy. Do tego zmiana oleju co rok (czyli u mnie co 6, 8, góra 10kkm), tak samo filtry.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-26 21:34:07
Autor: Marcin
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 21:10, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-12-26 20:35, Marcin pisze:
W dniu 2010-12-26 20:33, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-12-26 20:12, Marcin pisze:


No wiesz, jeżdżę głównie po mieście często w korkach, po 6 km do
pracy w
jedną stronę i właśnie o to mi chodzi. pozatym na jakimś tam mądrym
forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm właśnie w tych HDI
:-)
takie to legendy.

Jak jeździsz głównie po mieście po 6km to kup sobie jakieś CC ;)

Pozdrawiam !
Nie no bez przesady ;-) lubiÄ™ "komfort" i lubiÄ™ diesle :-)

Nie słuchaj ich. Wbrew pozorom małe francuskie diesle grzeją się dość
szybko. Mam na myśli 1.6HDi i 1.5dci.
Ja też jeżdżę na krótkich dystansach, tyle, że po centrum Wrocka, więc
przeliczajÄ…c na motogodziny, trochÄ™ siÄ™ ich zbiera. Jak nie planujÄ™
jakiejĹ› trasy w najbliĹĽszym czasie, to siÄ™ dla relaksu przejadÄ™
obwodnicą śródmiejską raz na tydzień, coby silnik dobrze zagrzać i
przedmuchać. I wystarczy. Do tego zmiana oleju co rok (czyli u mnie co
6, 8, gĂłra 10kkm), tak samo filtry.

nie no 6 km to tak na codzień, wiadomo że coś wyskoczy i trzeba jechać dalej raz na jakiś czas, pozatym często jade gdzieś w trasę po 100 km, jeśli mozna to nazwać trasą. Ostatnio w moim VW 4 TDI po tych krótkich odcinkach dość nowy aku odmówił posłuszeństwa przy -11 więc jestem przeczulony.

Data: 2010-12-27 00:30:49
Autor: Lewis
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:12, Marcin pisze:

No wiesz, jeżdżę głównie po mieście często w korkach, po 6 km do pracy w
jedną stronę i właśnie o to mi chodzi. pozatym na jakimś tam mądrym
forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm właśnie w tych HDI :-)
takie to legendy.

Rozumiem że można coś lubić ale dlaczego robić to na siłę i wbrew logice?
JakaĹ› durna moda na diesle do miasta i przebiegi 15km dziennie...
Jeszcze moĹĽe parkowanie pod chmurkÄ…?
307 sama w sobie jest bardzo sympatyczna ale wyboru diesla to nijak nie rozumiem.
Komfort owszem, nie każdy chciałby kulać do pracy CC albo UNO, ale 307/308 wychodziły też z silnikami benzynowymi i nad tymi bym się zastanawiał, do takich zastosowań jak opisujesz.

Diesle droższe w zakupie, droższe w serwisowaniu, ciężej znoszą użytkowanie w opisanych warunkach... ale skoro posiadanie diesla ma przynieść Ci wewnętrzny spokój, poczucie spełnienia i samozadowolenie to ja nic nie mówiłem...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-12-26 23:58:42
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 00:30:49 +0100, Lewis napisał(a):

Diesle droższe w zakupie,

.... i sprzedaży...

droższe w serwisowaniu,

to jest trzeci rodzaj prawdy

ciężej znosz± użytkowanie w opisanych warunkach...

tak samo jak benzynowy silnik o podobnej pojemno¶ci, choć będzie nieco
wolniej się nagrzewał


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 11:08:38
Autor: AL
Peugeot 307, 308 bać się ???
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 00:30:49 +0100, Lewis napisał(a):

Diesle droższe w zakupie,

... i sprzedaży...
niwiele drozsze
- dodatkowo kupujacy ma obekcje jak licznik po 10 latach wskazuje 70kkm tylko

droższe w serwisowaniu,

to jest trzeci rodzaj prawdy

ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
- to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja


ciężej znosz± użytkowanie w opisanych warunkach...

tak samo jak benzynowy silnik o podobnej pojemno¶ci, choć będzie nieco
wolniej się nagrzewał

tu silnik benzynowy bedzie sie raczej szybciej nagrzewal (tzn. w kabinie bedzie duzo szybciej cieplej)
(grzalka w dieslu sie przydaje, lecz nie nagrzeje ona tak srodka jak w przypadku silnika benzynowego)


Podsumowujac:
diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz jezdzac po 10km w jedna strone)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-12-27 10:23:40
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 11:08:38 +0100, AL napisał(a):

ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
- to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja

takie jak ¶wiece, kable WN, cewki WN, itp... :-P

Podsumowujac:
diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz jezdzac po 10km w jedna strone)

zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
diesla 2.0 z benzyn± 1.2 czy jako¶ w ten deseń.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 17:48:30
Autor: AL
Peugeot 307, 308 bać się ???
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 11:08:38 +0100, AL napisał(a):

ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
- to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja

takie jak ¶wiece, kable WN, cewki WN, itp... :-P

nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w samarze z 16 lat temu).  W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3 ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol dwumasowych?

w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?) dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy, ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)

Podsumowujac:
diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz jezdzac po 10km w jedna strone)

zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
diesla 2.0 z benzyn± 1.2 czy jako¶ w ten deseń.

mondeo diesel 2.0 - miasto 8km (dojazd dom-biuro-dom) pali 9l/100km (zima) w trasie zazwyczaj 6 -6.5l/10km
C4 benzyna(1.6 16v) - dojazd na trasie 8km jak wyzej - pali 8l/100km (zima) - tw rasie 7-9l/100km (zalezy od uzyszkodnika)
W mondeo po 8km nadal zimno, w C4 umiarkowanie cieplo (czuc, ze cos grzeje)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-12-27 17:24:40
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:48:30 +0100, AL napisał(a):

nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w samarze z 16 lat temu).  W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3 ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol dwumasowych?

Jak tak sobie przypomnę forum, to jaka¶ jedna turbina na dziesięć cewek. To
ja już wolę diesla.

w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?) dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy, ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)

O... a jakie problemy mog± być z filtrem FAP?
(nieustannie proszę o darowanie sobie strasznych bajek do straszenia
wioskowych głupków)
Porcja eolysa (jeżeli w ogóle dany silnik go używa) kosztuje już mniej niż
500 zł, na te 80 tysięcy da się przeboleć. Zwłaszcza, że eolys zmniejsza
szansę na konieczno¶ć czyszczenia filtra FAP.



--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 23:09:45
Autor: AL
Peugeot 307, 308 bać się ???
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:48:30 +0100, AL napisał(a):

nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w samarze z 16 lat temu).  W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3 ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol dwumasowych?

Jak tak sobie przypomnę forum, to jaka¶ jedna turbina na dziesięć cewek. To
ja już wolę diesla.

moze jakis przyklad?
- poza 3.0 V6 (w C5) nie slyszalem o padajacych cewkach

w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?) dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy, ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)

O... a jakie problemy mog± być z filtrem FAP?
(nieustannie proszę o darowanie sobie strasznych bajek do straszenia
wioskowych głupków)
Porcja eolysa (jeżeli w ogóle dany silnik go używa) kosztuje już mniej niż
500 zł, na te 80 tysięcy da się przeboleć. Zwłaszcza, że eolys zmniejsza
szansę na konieczno¶ć czyszczenia filtra FAP.

wpisz w wyszukiwarke "anti polution fault" i zobacz ile samych pytan bylo z tym zwiazanych (czy to tez legenda?).
Nie twierdze, ze dotyczy to kazdego z aut z HDi - moze to jest tylko 1%, moze mniej, ale troche tych pytan jednak jest w w/w temacie - i to nie bezpodstawnych, gdyz pytania pojawiaja sie zazwyczaj po komunikacie/bledzie komputera (rowniez na tej grupie, ale wystarczy przejrzec fora peugeota, citroena).  Nie zawsze pomaga 'przedmuchanie' filtra szybsza jazda na autostradzie. Zreszta sam producent zaleca, by w warunkach eksploatacji uwzglednic ten fakt, ze aby spalic wszelkie czastki na filtrze (po to wszak jest tez eloys) filtr musi osiagnac odpowiednia temperature - czyli trzeba auto troche 'przepedzic' - jak tego nie zrobisz = masz problem (lub mozesz go miec).
Jezdzac codziennie tylko w korkach jest to najgorszy scenariusz dla tego silnika.
Dlatego diesel na trasy - jak najbardziej, do miasta - srednio, tylko do miasta i do tego miasta zakorkowanego - nie.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-12-27 22:22:05
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 23:09:45 +0100, AL napisał(a):

moze jakis przyklad?
- poza 3.0 V6 (w C5) nie slyszalem o padajacych cewkach

przegugluj sobie, będzie na tony. Może zacznij od szukania wszystkich
zaleceń, żeby nie kupować cewek Sagema, tylko od razu Valeo, czy nawet
wymieniać itp...

wpisz w wyszukiwarke "anti polution fault" i zobacz ile samych pytan bylo z tym zwiazanych (czy to tez legenda?).

Nie, to userzy, których to i owo przerasta. Zwłaszcza, że nie znaczy to
tylko problemów z FAP, a nawet rzadko znaczy.

czastki na filtrze (po to wszak jest tez eloys) filtr musi osiagnac odpowiednia temperature - czyli trzeba auto troche 'przepedzic' - jak tego nie zrobisz = masz problem (lub mozesz go miec).

eolys ułatwia sprawę, czyli s± mniejsze szanse na problemy niż w aucie nie
używaj±cym

Jezdzac codziennie tylko w korkach jest to najgorszy scenariusz dla tego silnika.

prawda, ale jako¶ miliony innych uzytkowników stoi w korkach wielkich
miast, w tym Paryża, Madrytu czy Barcelony i nic się nie dzieje. A
zwłaszcza w tych dwóch ostatnich uwielbiaj± diesle.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-28 23:46:08
Autor: Tomasz Finke
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 23:22, Waldek Godel pisze:

prawda, ale jako¶ miliony innych uzytkowników stoi w korkach wielkich
miast, w tym Paryża, Madrytu czy Barcelony i nic się nie dzieje. A
zwłaszcza w tych dwóch ostatnich uwielbiaj± diesle.

Ale w tych dwóch ostatnich miastach ¶rednie temperatury w styczniu
s± dodatnie.  St±d wniosek, że diesel najlepiej nadaje się do miasta
bez mrozów ;-)

T.

Data: 2010-12-27 19:58:04
Autor: Mirek Ptak
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia 2010-12-27 11:23, *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz
jezdzac po 10km w jedna strone)

zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,

Chyba 1.3 w pandzie :)

a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
diesla 2.0 z benzyn± 1.2 czy jako¶ w ten deseń.

A diesel 1.9 vs benzyna 1.8?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-12-28 23:06:42
Autor: Grzegorz Prędki
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 11:23, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 11:08:38 +0100, AL napisał(a):

ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
- to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja

takie jak świece, kable WN, cewki WN, itp... :-P

Podsumowujac:
diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz
jezdzac po 10km w jedna strone)

zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, ĹĽe zrobisz "tradycyjne" porĂłwnanie
diesla 2.0 z benzyną 1.2 czy jakoś w ten deseń.


Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.

Data: 2010-12-28 22:12:14
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Tue, 28 Dec 2010 23:06:42 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):


Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.

tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-28 23:24:00
Autor: Grzegorz Prędki
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-28 23:12, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 28 Dec 2010 23:06:42 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):


Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.

tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić


No popatrz Ty sie. Ciekawe, ze wielu na tej grupie pisalo, ze w miescie HDi tyle pali. Jakos tylko Ty nie masz problemow z samochodem ktory w ogolnej opinii jest modelem problematycznym. Ile masz tych HDI? Cala flote, ze sie wypowiadasz jak ekspert?

Data: 2010-12-28 23:07:39
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Tue, 28 Dec 2010 23:24:00 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

No popatrz Ty sie. Ciekawe, ze wielu na tej grupie pisalo, ze w miescie HDi tyle pali. Jakos tylko Ty nie masz problemow z samochodem ktory w ogolnej opinii jest modelem problematycznym. Ile masz tych HDI? Cala flote, ze sie wypowiadasz jak ekspert?

W tym momencie trzeci i czwarty. Oczywi¶cie licz±c wył±cznie HDi a nie
diesle.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-29 00:11:07
Autor: Grzegorz Prędki
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-29 00:07, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 28 Dec 2010 23:24:00 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

No popatrz Ty sie. Ciekawe, ze wielu na tej grupie pisalo, ze w miescie
HDi tyle pali. Jakos tylko Ty nie masz problemow z samochodem ktory w
ogolnej opinii jest modelem problematycznym. Ile masz tych HDI? Cala
flote, ze sie wypowiadasz jak ekspert?

W tym momencie trzeci i czwarty. Oczywiście licząc wyłącznie HDi a nie
diesle.


Normalnie ilosc ktora pozwala rzucac na lewo i na prawo haslami typu "bzdury" gdy ktos pisze o problemach z tymi silnikami.

Data: 2010-12-29 10:53:20
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Wed, 29 Dec 2010 00:11:07 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

Normalnie ilosc ktora pozwala rzucac na lewo i na prawo haslami typu "bzdury" gdy ktos pisze o problemach z tymi silnikami.

Normalne zachowanie kogo¶ kto usiłuje udowodnić z góry założon± tezę i
posuwa się do manipulacji rozci±gaj±c odpowiedĽ na pytanie "ile mam" na
sytuację "ile znam"

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-29 21:53:00
Autor: Grzegorz Prędki
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-29 11:53, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 29 Dec 2010 00:11:07 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

Normalnie ilosc ktora pozwala rzucac na lewo i na prawo haslami typu
"bzdury" gdy ktos pisze o problemach z tymi silnikami.

Normalne zachowanie kogoś kto usiłuje udowodnić z góry założoną tezę i
posuwa siÄ™ do manipulacji rozciÄ…gajÄ…c odpowiedĹş na pytanie "ile mam" na
sytuacjÄ™ "ile znam"


Mialem dwa HDI, mialem z nimi problemy, czy to oznacza, ze wszyscy je beda mieli?

Data: 2010-12-29 21:17:16
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Wed, 29 Dec 2010 21:53:00 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

Mialem dwa HDI, mialem z nimi problemy, czy to oznacza, ze wszyscy je beda mieli?

Nie, to znaczy raczej, że jeste¶ techniczna łajza i jakby¶ dostał dwie
kulki łozyskowe, to najprawdopodobniej jedn± by¶ zepsuł, a drug± zgubił.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-29 22:05:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-28 23:12, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 28 Dec 2010 23:06:42 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):


Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.

tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić


Grzegorz ma racjÄ™, o ile pisze o cyklu czysto miejskim.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-30 00:30:54
Autor: Mirek Ptak
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia 2010-12-29 22:05, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.

tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić


Grzegorz ma racjÄ™, o ile pisze o cyklu czysto miejskim.

Mi siÄ™ wydaje, ĹĽe nawet zaniĹĽa :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-12-30 11:44:21
Autor: Seba
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Thu, 30 Dec 2010 00:30:54 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.
tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić
Grzegorz ma rację, o ile pisze o cyklu czysto miejskim.
Mi się wydaje, że nawet zaniża :)

Co¶ Panowie wymy¶lacie! Tyle to pal± 3.0d zamontowane w biemdablju, poganiane w warunkach
wielkomiejskich. Grupę czytacie od wczoraj, czy jak? ;-)


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-12-30 12:01:54
Autor: Piotr Klimek
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 11:44:21 +0100) ktos podajacy sie za Seba
wyklawiaturowal co nastepuje:

Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.
tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić
Grzegorz ma rację, o ile pisze o cyklu czysto miejskim.
Mi się wydaje, że nawet zaniża :)

Co¶ Panowie wymy¶lacie! Tyle to pal± 3.0d zamontowane w biemdablju, poganiane w warunkach
wielkomiejskich. Grupę czytacie od wczoraj, czy jak? ;-)

Moj 2.0HDI z AT pali po miescie 11 na krotkich odcinach teraz.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-12-31 00:43:16
Autor: Mirek Ptak
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia 2010-12-30 13:01, *Piotr Klimek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.
tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić
Grzegorz ma rację, o ile pisze o cyklu czysto miejskim.
Mi się wydaje, że nawet zaniża :)

Co¶ Panowie wymy¶lacie!
Tyle to pal± 3.0d zamontowane w biemdablju, poganiane w warunkach
wielkomiejskich. Grupę czytacie od wczoraj, czy jak? ;-)

Moj 2.0HDI z AT pali po miescie 11 na krotkich odcinach teraz.

To jest zepsuty! tak jak mój ;) - znaczy bardziej, bo mój pali 10 :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-12-30 10:42:16
Autor: The_EaGle
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 11:23, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 11:08:38 +0100, AL napisał(a):

ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
- to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja

takie jak ¶wiece, kable WN, cewki WN, itp... :-P

Podsumowujac:
diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz
jezdzac po 10km w jedna strone)

zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
diesla 2.0 z benzyn± 1.2 czy jako¶ w ten deseń.

Na trasie 6km diesel nie nagrzeje się nigdy w zimę. Dodatkowo z FAP będzie palił więcej niż te 7l. Może się tak zdarzyć że FAP się będzie odtykał z tydzień podczas takich dojazdów i będzie 10l na 100km.

No to policzmy nawet wg Twoich wytycznych:

PB:
  6km x 2 x5 x4 = 20 dni => 240km czyli 24 l PB => 116zł

ON:
240km => 17l ON => 78zł

  Różnica 38zł miesięcznie...

Diesla będzie w takim układzie tankował co kwartał...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-12-30 10:32:35
Autor: The_EaGle
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:12, Marcin pisze:

No wiesz, jeżdżę głównie po mie¶cie często w korkach, po 6 km do pracy w
jedn± stronę i wła¶nie o to mi chodzi. pozatym na jakim¶ tam m±drym
forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm wła¶nie w tych HDI :-)
takie to legendy.

Jedyn± nie legend± jest że diesel słabo nadaje się na takie dojazdy jak twoje. WyobraĽ sobie że będziesz tak jeĽdził przez miesi±c i kiedy ten silnik się rozgrzeje? Po co ci w ogóle diesel? Przecież w tej cenie kupisz młodsz± mniej zajeżdżone autko benzynowe. Natomiast trasy to akurat najmniejszy problem bo zarówno diesel jak i silnik benzynowy tam maj± najmniejsze różnice w spalaniu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-12-26 20:16:36
Autor: P.B.
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

Jak my¶licie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ci¶nienia ale szukam czego¶ fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ??? Nie mogę się zdecydować.

Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta
francuska padaka 1,6HDI. Różni± się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładn±
osłonę, a TDCI cał± druciarnię na wierzchu. Produkowane s± w jednej fabryce
dla Forda i PSA, ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jaki¶
francuski szajs :-)  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-26 20:25:23
Autor: Marcin
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:16, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

Jak my¶licie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ci¶nienia ale szukam
czego¶ fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ???
Nie mogę się zdecydować.

Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta
francuska padaka 1,6HDI. Różni± się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładn±
osłonę, a TDCI cał± druciarnię na wierzchu. Produkowane s± w jednej fabryce
dla Forda i PSA, ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jaki¶
francuski szajs :-)

ale te 307 ładne s±, no i do¶ć bogate. Tylko silniki s± wspólne ??? wszystko inne jest be ???

Data: 2010-12-26 20:49:35
Autor: P.B.
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne s±, no i do¶ć bogate. Tylko silniki s± wspólne ??? wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalaj±. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczno¶ci dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.
Sam silnik jest do bólu nudny, poprawny i do 150 tys. kilometrów jedyna
usterka to pękaj±ca rura IC. 90 koni szału nie robi, ale da się jeĽdzić.
Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osi±ga temperaturę nominaln±. Co
ciekawe 1.6 HDI w Berlingo błyskawicznie się nagrzewa i grzeje kabinę jak
szalony. Może Francuzi dokładaj± jaki¶ podgrzewacz - mimo, że ten u nas w
firmie to totalny biały golas z klim± jako jedynym wyposażeniem dodatkowym.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-26 21:04:59
Autor: Maciej Browarczyk
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalaj±. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczno¶ci dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.
Sam silnik jest do bólu nudny, poprawny i do 150 tys. kilometrów jedyna
usterka to pękaj±ca rura IC. 90 koni szału nie robi, ale da się jeĽdzić.
Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osi±ga temperaturę nominaln±. Co
ciekawe 1.6 HDI w Berlingo błyskawicznie się nagrzewa i grzeje kabinę jak
szalony. Może Francuzi dokładaj± jaki¶ podgrzewacz - mimo, że ten u nas w
firmie to totalny biały golas z klim± jako jedynym wyposażeniem dodatkowym.

To juz obecne francuskie diesle dobijaja bez awarii do 150kkm? Imponujace :) Bo jeszcze niedawno jakis zapaleniec francuskiej motoryzacji krytykowal moje auto, ze po 230kkm musialem zmienic sprzeglo i to byla dla niego 'powazna awaria'. Szkoda, ze zapomnial powiedziec, ze jego auto nie dojezdzilo nawet do 150kkm, bo sprzedal je z powodu dogorywania turbiny, sprzegla i czegos tam jeszcze, jednak twardo szedl w zaparte, ze 'ten mu sie znudzil i by chcial inny!'. Ach, jak dobrze, ze wielbiciele francuskiej motoryzacji drzazge w oku niemca znajda a w swoim drzewa nie widza ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-12-26 22:16:42
Autor: Lukasz
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne s±, no i do¶ć bogate. Tylko silniki s± wspólne ???
wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalaj±. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczno¶ci dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.

A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym trzeba plyn dolewac?

Data: 2010-12-26 22:22:19
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 22:16, Lukasz pisze:
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ???
wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, ĹĽe 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest
cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.

A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego
filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym
trzeba plyn dolewac?

Nie wiem co Ford wymodził. Ale 1.6HDi w wersji 90KM nie ma filtra FAP (przy okazji - nie ma też dwumasowego koła zamachowego). Dopiero wersje mocniejsze (110KM - 156KM) mają FAP.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 06:31:23
Autor: Lukasz
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 22:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-12-26 22:16, Lukasz pisze:
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne s±, no i do¶ć bogate. Tylko silniki s± wspólne ???
wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalaj±. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest
cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczno¶ci dolewania niczego co ma współpracować z
cDPF.

A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego
filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym
trzeba plyn dolewac?

Nie wiem co Ford wymodził. Ale 1.6HDi w wersji 90KM nie ma filtra FAP
(przy okazji - nie ma też dwumasowego koła zamachowego). Dopiero wersje
mocniejsze (110KM - 156KM) maj± FAP.


Jedno sprostowanie. 1.8TDCI nie ma, ale to stara jednostka, chociaz w 2007 jeszcze uzywana. Nie wiem jak bylo pozniej. Co do 2.0TDCI (przynajmniej w Focusie) to jakis czas temu sytuacja byla taka, jak z 1.6TDCI. Jedne 2.0 FAP mialy, a te slabsze 2.0 nie. Nie wiem jak jest teraz.

Data: 2010-12-27 19:34:01
Autor: nalesnik
1.6 TDCI - temperatura
P.B. wrote:
Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osi±ga temperaturę nominaln±. Co


O kolega w temacie;)
Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z płynem chłodz±cym? http://imgur.com/zgV86.jpg
Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe s± obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu stygnie w oczach;)

--
pozdr
nalesnik

Data: 2010-12-27 19:56:39
Autor: P.B.
1.6 TDCI - temperatura
Dnia Mon, 27 Dec 2010 19:34:01 +0100, nalesnik napisał(a):

O kolega w temacie;)
Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z płynem chłodz±cym? http://imgur.com/zgV86.jpg
Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe s± obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu stygnie w oczach;)

Wężyków nie obmacywałem, ale w miejskich korkach silnik przy -5 nigdy nie
osi±ga temperatury pracy. Rozgrzany jazd± na trasie szybko j± traci.
Ogrzewanie w FF 1,6 TDCI to porażka. Benzynowy też nie grzeje za
szczególnie, ale i tak jest duuużo cieplej.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-27 09:38:16
Autor: MiKhau
Peugeot 307, 308 bać się ???

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:b7m05hymn2qn$.df25onn5oqea.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

Jak my¶licie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ci¶nienia ale szukam
czego¶ fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ???
Nie mogę się zdecydować.

Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta
francuska padaka 1,6HDI. Różni± się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładn±
osłonę, a TDCI cał± druciarnię na wierzchu.

NIEPRAWDA!! TDCi też ma ładna, plastikow± osłonę!


Produkowane s± w jednej fabryce
dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

 ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jaki¶
francuski szajs :-)

Racja:)
A poważniej - silnik szeroko stosowany i doceniany.
Mity o FAP/DPF, dwumasie, turbinie itp. uważam za pecha innych użyszkodników.
Ujeżdzam Focusa z w.w. silnikiem i zjadł mi parę groszy po 175-180 tys - amortyzatory, napęd wieloklinowy (koło, napinacz, pasek), napęd rozrz±du (niby robi sie po 200-240 tys zależnie od producenta auta), łańcuszek "drugiego wałka". Silnik zrobił sie cichutki:) i jeĽdzimy dalej.
Pozatym płyny, filtry i - chodzi jak zegarek, -25 zeszłej a -13 obecnej zimy nie robiło na nim żadnego wrażenia.
Silniczek - marzenie.

Powodzenia
MK

Data: 2010-12-27 09:59:39
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 09:38:16 +0100, MiKhau napisał(a):

Produkowane s± w jednej fabryce

to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwóch

dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

Landrovera, Fiata i Jaguara.



--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 12:50:47
Autor: MiKhau
Peugeot 307, 308 bać się ???
Produkowane s± w jednej fabryce

to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwóch

dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

Landrovera, Fiata i Jaguara.

yyy...hmm...
 o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?
\
pozdro
MH




-- Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 15:58:30
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:50:47 +0100, MiKhau napisał(a):

yyy...hmm...
 o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

2.7 i 3.0 s± w wozach wyższej klasy.

2.0 HDi 109 KM jest w eurovanie, czyli Fiat Ulysse i Lancii. Oznaczony jako
2.0 JTDS

silniki HDi/TDCI s± robione wspólnie przez PSA i Forda, 1.6 i 2.0 w fabryce
PSA we Francji, 2.7 i 3.0 w fabryce Forda w UK.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-29 09:32:34
Autor: Marcin Jan
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 10-12-27 16:58, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:50:47 +0100, MiKhau napisał(a):

yyy...hmm...
  o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

2.7 i 3.0 s± w wozach wyższej klasy.

2.0 HDi 109 KM jest w eurovanie, czyli Fiat Ulysse i Lancii. Oznaczony jako
2.0 JTDS

silniki HDi/TDCI s± robione wspólnie przez PSA i Forda, 1.6 i 2.0 w fabryce
PSA we Francji, 2.7 i 3.0 w fabryce Forda w UK.


a mam pytanie czy wspólne s± tylko bloki czy również osprzęt silnika? Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki.
Pozdr.
marcin

Data: 2010-12-29 10:57:02
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Wed, 29 Dec 2010 09:32:34 +0100, Marcin Jan napisał(a):

a mam pytanie czy wspólne s± tylko bloki czy również osprzęt silnika? Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki.

tego ci dokładnie nie powiem.
Osprzęt generalnie JEST taki sam - zwłaszcza, że większo¶ć osprzetu nie jes
robiona przez PSA/Forda tylko kupowana od producentów osprzętu - Bosch,
Siemens i co tam jeszcze. Głównie wtrysk. W zasadzie ciężko co¶ więcej
nazwać osprzętem - rzeczy typu rozrusznik czy alternator ma zwi±zek z
pojęciem "osprzęt" już luĽniejsze, zwłaszcza, że sam Citroen do jednego
modelu z jednym silnikiem w jednym roku potrafił montować trzy różne
alternatory i dwa różne rozruszniki.
Ale np. paski rozrz±du s± takie same.



--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 16:28:07
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 12:50, MiKhau pisze:
Produkowane sÄ… w jednej fabryce

to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwĂłch

dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

Landrovera, Fiata i Jaguara.

yyy...hmm...
  o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest stosowany teĹĽ przez BMW.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 15:59:30
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi co¶ się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest stosowany też przez BMW.

Widziałe¶, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-diesla-2.0-jtd-136km

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 17:31:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 16:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
stosowany teĹĽ przez BMW.

Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-diesla-2.0-jtd-136km


Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 części na kilka (cztery? pięć?), co? :>


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 17:25:28
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:31:48 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 czę¶ci na kilka (cztery? pięć?), co? :>

Niby tak. Ale wci±ż ma logo Fiat i można go kupić tylko w salonie Fiata :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-28 10:05:17
Autor: MiKhau
Peugeot 307, 308 bać się ???

Widziałe¶, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-diesla-2.0-jtd-136km

No taaaaa, także jeżdżę Scudo 2.0jtd ale przez my¶l mi nie przeszło nazwać go Fiatem :-D
Jak i małego (nemo?) citroena - citroenem haha ! Zwyczajowo pug i fijat (wedle wytwórcy a nie brandu).

a ponizej wyja¶niła sie reszta.
Co do DPF nie miałem żadnych problemów i poza mechanicznymi zniszczeniami "sitka" można sobie wyobrazić problem z zawaleniem olejem i zatkaniem por przez wzmiankowane zwi±zki ceru - ale s± one rozpuszczalne w wodzie wiec poza wypalaniem mozna próbować mycia. Zwłaszcza np. w myjce ultradĽwiekowej.
Ci±gle pod warunkiem mechanicznej cało¶ci ceramiki.
Ostatecznie usunięcie i przeprogramowanie.

Pozdrawiam
MH

Data: 2010-12-28 13:48:32
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Tue, 28 Dec 2010 10:05:17 +0100, MiKhau napisał(a):

Co do DPF nie miałem żadnych problemów i poza mechanicznymi zniszczeniami "sitka" można sobie wyobrazić problem z zawaleniem olejem i zatkaniem por przez wzmiankowane zwi±zki ceru - ale s± one rozpuszczalne w wodzie wiec poza wypalaniem mozna próbować mycia. Zwłaszcza np. w myjce ultradĽwiekowej.
Ci±gle pod warunkiem mechanicznej cało¶ci ceramiki.
Ostatecznie usunięcie i przeprogramowanie.

Zwi±zki ceru nie zatykaj±, wręcz przeciwnie - podnosz± temperaturę spalin
ułatwiaj±c wypalenie sadzy.
Wymyć można normalnie karcherem, jak kto¶ się boi sam, to już co drugi
tłumikarz to oferuje pod jakże bombastyczn± nazw± "regeneracja FAP/DPF"
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 16:02:38
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi co¶ się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest stosowany też przez BMW.

A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspólnie przez PSA i BMW, buma
montuje go głównie serii 1 i Mini.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 17:30:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 17:02, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
stosowany teĹĽ przez BMW.

A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspĂłlnie przez PSA i BMW, buma
montuje go głównie serii 1 i Mini.


Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.
1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest niesamowita - wiem, bo jeździłem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 17:26:31
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
My¶lisz, że Mini One D i Cooper D czym s± napędzane? Wła¶nie DV6.

akurat tego nie znałem, dobrze wiedzieć.

1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest niesamowita - wiem, bo jeĽdziłem.

Szkoda, że nie ma 3.0 HDi ;-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-29 12:06:32
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
My¶lisz, że Mini One D i Cooper D czym s± napędzane? Wła¶nie DV6.

Aż z ciekawo¶ci sprawdziłem - Mini II ma DV6, ale dopiero dwójka, od 2007
roku.
Wcze¶niej był silnik 1.6 Toyoty.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Peugeot 307, 308 bać się ???

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona