Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Peugeot 307, 308 bać się ???

Peugeot 307, 308 bać się ???

Data: 2010-12-26 20:16:36
Autor: P.B.
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

Jak myślicie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ciśnienia ale szukam czegoś fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ??? Nie mogę się zdecydować.

Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta
francuska padaka 1,6HDI. Różnią się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładną
osłonę, a TDCI całą druciarnię na wierzchu. Produkowane są w jednej fabryce
dla Forda i PSA, ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jakiś
francuski szajs :-)  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-26 20:25:23
Autor: Marcin
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:16, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

Jak myślicie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ciśnienia ale szukam
czegoś fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ???
Nie mogę się zdecydować.

Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta
francuska padaka 1,6HDI. Różnią się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładną
osłonę, a TDCI całą druciarnię na wierzchu. Produkowane są w jednej fabryce
dla Forda i PSA, ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jakiś
francuski szajs :-)

ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ??? wszystko inne jest be ???

Data: 2010-12-26 20:49:35
Autor: P.B.
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ??? wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.
Sam silnik jest do bólu nudny, poprawny i do 150 tys. kilometrów jedyna
usterka to pękająca rura IC. 90 koni szału nie robi, ale da się jeździć.
Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osiąga temperaturę nominalną. Co
ciekawe 1.6 HDI w Berlingo błyskawicznie się nagrzewa i grzeje kabinę jak
szalony. Może Francuzi dokładają jakiś podgrzewacz - mimo, że ten u nas w
firmie to totalny biały golas z klimą jako jedynym wyposażeniem dodatkowym.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-26 21:04:59
Autor: Maciej Browarczyk
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.
Sam silnik jest do bólu nudny, poprawny i do 150 tys. kilometrów jedyna
usterka to pękająca rura IC. 90 koni szału nie robi, ale da się jeździć.
Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osiąga temperaturę nominalną. Co
ciekawe 1.6 HDI w Berlingo błyskawicznie się nagrzewa i grzeje kabinę jak
szalony. Może Francuzi dokładają jakiś podgrzewacz - mimo, że ten u nas w
firmie to totalny biały golas z klimą jako jedynym wyposażeniem dodatkowym.

To juz obecne francuskie diesle dobijaja bez awarii do 150kkm? Imponujace :) Bo jeszcze niedawno jakis zapaleniec francuskiej motoryzacji krytykowal moje auto, ze po 230kkm musialem zmienic sprzeglo i to byla dla niego 'powazna awaria'. Szkoda, ze zapomnial powiedziec, ze jego auto nie dojezdzilo nawet do 150kkm, bo sprzedal je z powodu dogorywania turbiny, sprzegla i czegos tam jeszcze, jednak twardo szedl w zaparte, ze 'ten mu sie znudzil i by chcial inny!'. Ach, jak dobrze, ze wielbiciele francuskiej motoryzacji drzazge w oku niemca znajda a w swoim drzewa nie widza ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-12-26 22:16:42
Autor: Lukasz
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ???
wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.

A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym trzeba plyn dolewac?

Data: 2010-12-26 22:22:19
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 22:16, Lukasz pisze:
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ???
wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, Ĺźe 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest
cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.

A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego
filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym
trzeba plyn dolewac?

Nie wiem co Ford wymodził. Ale 1.6HDi w wersji 90KM nie ma filtra FAP (przy okazji - nie ma też dwumasowego koła zamachowego). Dopiero wersje mocniejsze (110KM - 156KM) mają FAP.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 06:31:23
Autor: Lukasz
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-26 22:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-12-26 22:16, Lukasz pisze:
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ???
wszystko inne jest be ???

Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin
wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest
cDPF, nie
ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z
cDPF.

A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego
filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym
trzeba plyn dolewac?

Nie wiem co Ford wymodził. Ale 1.6HDi w wersji 90KM nie ma filtra FAP
(przy okazji - nie ma też dwumasowego koła zamachowego). Dopiero wersje
mocniejsze (110KM - 156KM) mają FAP.


Jedno sprostowanie. 1.8TDCI nie ma, ale to stara jednostka, chociaz w 2007 jeszcze uzywana. Nie wiem jak bylo pozniej. Co do 2.0TDCI (przynajmniej w Focusie) to jakis czas temu sytuacja byla taka, jak z 1.6TDCI. Jedne 2.0 FAP mialy, a te slabsze 2.0 nie. Nie wiem jak jest teraz.

Data: 2010-12-27 19:34:01
Autor: nalesnik
1.6 TDCI - temperatura
P.B. wrote:
Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osiąga temperaturę nominalną. Co


O kolega w temacie;)
Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z płynem chłodzącym? http://imgur.com/zgV86.jpg
Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe są obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu stygnie w oczach;)

--
pozdr
nalesnik

Data: 2010-12-27 19:56:39
Autor: P.B.
1.6 TDCI - temperatura
Dnia Mon, 27 Dec 2010 19:34:01 +0100, nalesnik napisał(a):

O kolega w temacie;)
Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z płynem chłodzącym? http://imgur.com/zgV86.jpg
Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe są obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu stygnie w oczach;)

Wężyków nie obmacywałem, ale w miejskich korkach silnik przy -5 nigdy nie
osiąga temperatury pracy. Rozgrzany jazdą na trasie szybko ją traci.
Ogrzewanie w FF 1,6 TDCI to porażka. Benzynowy też nie grzeje za
szczególnie, ale i tak jest duuużo cieplej.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-27 09:38:16
Autor: MiKhau
Peugeot 307, 308 bać się ???

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:b7m05hymn2qn$.df25onn5oqea.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):

Jak myślicie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ciśnienia ale szukam
czegoś fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ???
Nie mogę się zdecydować.

Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta
francuska padaka 1,6HDI. Różnią się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładną
osłonę, a TDCI całą druciarnię na wierzchu.

NIEPRAWDA!! TDCi też ma ładna, plastikową osłonę!


Produkowane są w jednej fabryce
dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

 ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jakiś
francuski szajs :-)

Racja:)
A poważniej - silnik szeroko stosowany i doceniany.
Mity o FAP/DPF, dwumasie, turbinie itp. uważam za pecha innych użyszkodników.
Ujeżdzam Focusa z w.w. silnikiem i zjadł mi parę groszy po 175-180 tys - amortyzatory, napęd wieloklinowy (koło, napinacz, pasek), napęd rozrządu (niby robi sie po 200-240 tys zależnie od producenta auta), łańcuszek "drugiego wałka". Silnik zrobił sie cichutki:) i jeździmy dalej.
Pozatym płyny, filtry i - chodzi jak zegarek, -25 zeszłej a -13 obecnej zimy nie robiło na nim żadnego wrażenia.
Silniczek - marzenie.

Powodzenia
MK

Data: 2010-12-27 09:59:39
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 09:38:16 +0100, MiKhau napisał(a):

Produkowane są w jednej fabryce

to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwóch

dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

Landrovera, Fiata i Jaguara.



--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 12:50:47
Autor: MiKhau
Peugeot 307, 308 bać się ???
Produkowane są w jednej fabryce

to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwóch

dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

Landrovera, Fiata i Jaguara.

yyy...hmm...
 o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?
\
pozdro
MH




-- Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 15:58:30
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:50:47 +0100, MiKhau napisał(a):

yyy...hmm...
 o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

2.7 i 3.0 są w wozach wyższej klasy.

2.0 HDi 109 KM jest w eurovanie, czyli Fiat Ulysse i Lancii. Oznaczony jako
2.0 JTDS

silniki HDi/TDCI są robione wspólnie przez PSA i Forda, 1.6 i 2.0 w fabryce
PSA we Francji, 2.7 i 3.0 w fabryce Forda w UK.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-29 09:32:34
Autor: Marcin Jan
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 10-12-27 16:58, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:50:47 +0100, MiKhau napisał(a):

yyy...hmm...
  o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

2.7 i 3.0 są w wozach wyższej klasy.

2.0 HDi 109 KM jest w eurovanie, czyli Fiat Ulysse i Lancii. Oznaczony jako
2.0 JTDS

silniki HDi/TDCI są robione wspólnie przez PSA i Forda, 1.6 i 2.0 w fabryce
PSA we Francji, 2.7 i 3.0 w fabryce Forda w UK.


a mam pytanie czy wspólne są tylko bloki czy również osprzęt silnika? Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki.
Pozdr.
marcin

Data: 2010-12-29 10:57:02
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Wed, 29 Dec 2010 09:32:34 +0100, Marcin Jan napisał(a):

a mam pytanie czy wspólne są tylko bloki czy również osprzęt silnika? Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki.

tego ci dokładnie nie powiem.
Osprzęt generalnie JEST taki sam - zwłaszcza, że większość osprzetu nie jes
robiona przez PSA/Forda tylko kupowana od producentów osprzętu - Bosch,
Siemens i co tam jeszcze. Głównie wtrysk. W zasadzie ciężko coś więcej
nazwać osprzętem - rzeczy typu rozrusznik czy alternator ma związek z
pojęciem "osprzęt" już luźniejsze, zwłaszcza, że sam Citroen do jednego
modelu z jednym silnikiem w jednym roku potrafił montować trzy różne
alternatory i dwa różne rozruszniki.
Ale np. paski rozrządu są takie same.



--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 16:28:07
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 12:50, MiKhau pisze:
Produkowane są w jednej fabryce

to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwĂłch

dla Forda i PSA,

(...) i Volvo i Mazda :)

Landrovera, Fiata i Jaguara.

yyy...hmm...
  o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest stosowany teĹź przez BMW.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 15:59:30
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest stosowany też przez BMW.

Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-diesla-2.0-jtd-136km

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 17:31:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 16:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
stosowany teĹź przez BMW.

Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-diesla-2.0-jtd-136km


Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 części na kilka (cztery? pięć?), co? :>


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 17:25:28
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:31:48 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 części na kilka (cztery? pięć?), co? :>

Niby tak. Ale wciąż ma logo Fiat i można go kupić tylko w salonie Fiata :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-28 10:05:17
Autor: MiKhau
Peugeot 307, 308 bać się ???

Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-diesla-2.0-jtd-136km

No taaaaa, także jeżdżę Scudo 2.0jtd ale przez myśl mi nie przeszło nazwać go Fiatem :-D
Jak i małego (nemo?) citroena - citroenem haha ! Zwyczajowo pug i fijat (wedle wytwórcy a nie brandu).

a ponizej wyjaśniła sie reszta.
Co do DPF nie miałem żadnych problemów i poza mechanicznymi zniszczeniami "sitka" można sobie wyobrazić problem z zawaleniem olejem i zatkaniem por przez wzmiankowane związki ceru - ale są one rozpuszczalne w wodzie wiec poza wypalaniem mozna próbować mycia. Zwłaszcza np. w myjce ultradźwiekowej.
Ciągle pod warunkiem mechanicznej całości ceramiki.
Ostatecznie usunięcie i przeprogramowanie.

Pozdrawiam
MH

Data: 2010-12-28 13:48:32
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Tue, 28 Dec 2010 10:05:17 +0100, MiKhau napisał(a):

Co do DPF nie miałem żadnych problemów i poza mechanicznymi zniszczeniami "sitka" można sobie wyobrazić problem z zawaleniem olejem i zatkaniem por przez wzmiankowane związki ceru - ale są one rozpuszczalne w wodzie wiec poza wypalaniem mozna próbować mycia. Zwłaszcza np. w myjce ultradźwiekowej.
Ciągle pod warunkiem mechanicznej całości ceramiki.
Ostatecznie usunięcie i przeprogramowanie.

Związki ceru nie zatykają, wręcz przeciwnie - podnoszą temperaturę spalin
ułatwiając wypalenie sadzy.
Wymyć można normalnie karcherem, jak ktoś się boi sam, to już co drugi
tłumikarz to oferuje pod jakże bombastyczną nazwą "regeneracja FAP/DPF"
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 16:02:38
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest stosowany też przez BMW.

A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspólnie przez PSA i BMW, buma
montuje go głównie serii 1 i Mini.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-27 17:30:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 307, 308 bać się ???
W dniu 2010-12-27 17:02, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
stosowany teĹź przez BMW.

A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspĂłlnie przez PSA i BMW, buma
montuje go głównie serii 1 i Mini.


Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.
1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest niesamowita - wiem, bo jeździłem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-27 17:26:31
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.

akurat tego nie znałem, dobrze wiedzieć.

1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest niesamowita - wiem, bo jeździłem.

Szkoda, że nie ma 3.0 HDi ;-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-12-29 12:06:32
Autor: Waldek Godel
Peugeot 307, 308 bać się ???
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.

Aż z ciekawości sprawdziłem - Mini II ma DV6, ale dopiero dwójka, od 2007
roku.
Wcześniej był silnik 1.6 Toyoty.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Peugeot 307, 308 bać się ???

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona