Data: 2010-12-26 20:16:36 | |
Autor: P.B. | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):
Jak myślicie ??? może inne sugestie w sumie nie mam ciśnienia ale szukam czegoś fajnego, tak naprawde szukałem Vectry kombi, może Focus TDCI ??? Nie mogę się zdecydować. Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta francuska padaka 1,6HDI. Różnią się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładną osłonę, a TDCI całą druciarnię na wierzchu. Produkowane są w jednej fabryce dla Forda i PSA, ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jakiś francuski szajs :-) -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-12-26 20:25:23 | |
Autor: Marcin | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
W dniu 2010-12-26 20:16, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a):ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ??? wszystko inne jest be ??? |
|
Data: 2010-12-26 20:49:35 | |
Autor: P.B. | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):
ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ??? wszystko inne jest be ??? Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF. Sam silnik jest do bólu nudny, poprawny i do 150 tys. kilometrów jedyna usterka to pękająca rura IC. 90 koni szału nie robi, ale da się jeździć. Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osiąga temperaturę nominalną. Co ciekawe 1.6 HDI w Berlingo błyskawicznie się nagrzewa i grzeje kabinę jak szalony. Może Francuzi dokładają jakiś podgrzewacz - mimo, że ten u nas w firmie to totalny biały golas z klimą jako jedynym wyposażeniem dodatkowym. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-12-26 21:04:59 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin To juz obecne francuskie diesle dobijaja bez awarii do 150kkm? Imponujace :) Bo jeszcze niedawno jakis zapaleniec francuskiej motoryzacji krytykowal moje auto, ze po 230kkm musialem zmienic sprzeglo i to byla dla niego 'powazna awaria'. Szkoda, ze zapomnial powiedziec, ze jego auto nie dojezdzilo nawet do 150kkm, bo sprzedal je z powodu dogorywania turbiny, sprzegla i czegos tam jeszcze, jednak twardo szedl w zaparte, ze 'ten mu sie znudzil i by chcial inny!'. Ach, jak dobrze, ze wielbiciele francuskiej motoryzacji drzazge w oku niemca znajda a w swoim drzewa nie widza ;) -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-12-26 22:16:42 | |
Autor: Lukasz | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a): A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym trzeba plyn dolewac? |
|
Data: 2010-12-26 22:22:19 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
W dniu 2010-12-26 22:16, Lukasz pisze:
W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze: Nie wiem co Ford wymodziĹ. Ale 1.6HDi w wersji 90KM nie ma filtra FAP (przy okazji - nie ma teĹź dwumasowego koĹa zamachowego). Dopiero wersje mocniejsze (110KM - 156KM) majÄ FAP. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-27 06:31:23 | |
Autor: Lukasz | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
W dniu 2010-12-26 22:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-12-26 22:16, Lukasz pisze:Jedno sprostowanie. 1.8TDCI nie ma, ale to stara jednostka, chociaz w 2007 jeszcze uzywana. Nie wiem jak bylo pozniej. Co do 2.0TDCI (przynajmniej w Focusie) to jakis czas temu sytuacja byla taka, jak z 1.6TDCI. Jedne 2.0 FAP mialy, a te slabsze 2.0 nie. Nie wiem jak jest teraz. |
|
Data: 2010-12-27 19:34:01 | |
Autor: nalesnik | |
1.6 TDCI - temperatura | |
P.B. wrote:
Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się O kolega w temacie;) Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z płynem chłodzącym? http://imgur.com/zgV86.jpg Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe są obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu stygnie w oczach;) -- pozdr nalesnik |
|
Data: 2010-12-27 19:56:39 | |
Autor: P.B. | |
1.6 TDCI - temperatura | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 19:34:01 +0100, nalesnik napisał(a):
O kolega w temacie;) Wężyków nie obmacywałem, ale w miejskich korkach silnik przy -5 nigdy nie osiąga temperatury pracy. Rozgrzany jazdą na trasie szybko ją traci. Ogrzewanie w FF 1,6 TDCI to porażka. Benzynowy też nie grzeje za szczególnie, ale i tak jest duuużo cieplej. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-12-27 09:38:16 | |
Autor: MiKhau | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:b7m05hymn2qn$.df25onn5oqea.dlg40tude.net... Dnia Sun, 26 Dec 2010 19:53:59 +0100, Marcin napisał(a): NIEPRAWDA!! TDCi też ma ładna, plastikową osłonę! Produkowane są w jednej fabryce (...) i Volvo i Mazda :) ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jakiś francuski szajs :-) Racja:) A poważniej - silnik szeroko stosowany i doceniany. Mity o FAP/DPF, dwumasie, turbinie itp. uważam za pecha innych użyszkodników. Ujeżdzam Focusa z w.w. silnikiem i zjadł mi parę groszy po 175-180 tys - amortyzatory, napęd wieloklinowy (koło, napinacz, pasek), napęd rozrządu (niby robi sie po 200-240 tys zależnie od producenta auta), łańcuszek "drugiego wałka". Silnik zrobił sie cichutki:) i jeździmy dalej. Pozatym płyny, filtry i - chodzi jak zegarek, -25 zeszłej a -13 obecnej zimy nie robiło na nim żadnego wrażenia. Silniczek - marzenie. Powodzenia MK |
|
Data: 2010-12-27 09:59:39 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 09:38:16 +0100, MiKhau napisał(a):
Produkowane są w jednej fabryce to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwóch dla Forda i PSA, Landrovera, Fiata i Jaguara. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-27 12:50:47 | |
Autor: MiKhau | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Produkowane są w jednej fabryce yyy...hmm... o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach, 2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi? \ pozdro MH
|
|
Data: 2010-12-27 15:58:30 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:50:47 +0100, MiKhau napisał(a):
yyy...hmm... 2.7 i 3.0 są w wozach wyższej klasy. 2.0 HDi 109 KM jest w eurovanie, czyli Fiat Ulysse i Lancii. Oznaczony jako 2.0 JTDS silniki HDi/TDCI są robione wspólnie przez PSA i Forda, 1.6 i 2.0 w fabryce PSA we Francji, 2.7 i 3.0 w fabryce Forda w UK. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-29 09:32:34 | |
Autor: Marcin Jan | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
W dniu 10-12-27 16:58, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:50:47 +0100, MiKhau napisał(a): a mam pytanie czy wspólne są tylko bloki czy również osprzęt silnika? Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki. Pozdr. marcin |
|
Data: 2010-12-29 10:57:02 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Dnia Wed, 29 Dec 2010 09:32:34 +0100, Marcin Jan napisał(a):
a mam pytanie czy wspólne są tylko bloki czy również osprzęt silnika? Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki. tego ci dokładnie nie powiem. Osprzęt generalnie JEST taki sam - zwłaszcza, że większość osprzetu nie jes robiona przez PSA/Forda tylko kupowana od producentów osprzętu - Bosch, Siemens i co tam jeszcze. Głównie wtrysk. W zasadzie ciężko coś więcej nazwać osprzętem - rzeczy typu rozrusznik czy alternator ma związek z pojęciem "osprzęt" już luźniejsze, zwłaszcza, że sam Citroen do jednego modelu z jednym silnikiem w jednym roku potrafił montować trzy różne alternatory i dwa różne rozruszniki. Ale np. paski rozrządu są takie same. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-27 16:28:07 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
W dniu 2010-12-27 12:50, MiKhau pisze:
Produkowane sÄ w jednej fabryce Tu Waldkowi coĹ siÄ pomerdaĹo. Fiat ma swoje, znane i udane JTD. Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest stosowany teĹź przez BMW. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-27 15:59:30 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD. Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ??? http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-diesla-2.0-jtd-136km -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-27 17:31:48 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
W dniu 2010-12-27 16:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisaĹ(a): UmĂłwmy siÄ, Ĺźe to nie do koĹca jest Fiat - tylko w 1 czÄĹci na kilka (cztery? piÄÄ?), co? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-27 17:25:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:31:48 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 części na kilka (cztery? pięć?), co? :> Niby tak. Ale wciąż ma logo Fiat i można go kupić tylko w salonie Fiata :-) -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-28 10:05:17 | |
Autor: MiKhau | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ??? No taaaaa, także jeżdżę Scudo 2.0jtd ale przez myśl mi nie przeszło nazwać go Fiatem :-D Jak i małego (nemo?) citroena - citroenem haha ! Zwyczajowo pug i fijat (wedle wytwórcy a nie brandu). a ponizej wyjaśniła sie reszta. Co do DPF nie miałem żadnych problemów i poza mechanicznymi zniszczeniami "sitka" można sobie wyobrazić problem z zawaleniem olejem i zatkaniem por przez wzmiankowane związki ceru - ale są one rozpuszczalne w wodzie wiec poza wypalaniem mozna próbować mycia. Zwłaszcza np. w myjce ultradźwiekowej. Ciągle pod warunkiem mechanicznej całości ceramiki. Ostatecznie usunięcie i przeprogramowanie. Pozdrawiam MH |
|
Data: 2010-12-28 13:48:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 bać się ??? | |
Dnia Tue, 28 Dec 2010 10:05:17 +0100, MiKhau napisał(a):
Co do DPF nie miałem żadnych problemów i poza mechanicznymi zniszczeniami "sitka" można sobie wyobrazić problem z zawaleniem olejem i zatkaniem por przez wzmiankowane związki ceru - ale są one rozpuszczalne w wodzie wiec poza wypalaniem mozna próbować mycia. Zwłaszcza np. w myjce ultradźwiekowej. Związki ceru nie zatykają, wręcz przeciwnie - podnoszą temperaturę spalin ułatwiając wypalenie sadzy. Wymyć można normalnie karcherem, jak ktoś się boi sam, to już co drugi tłumikarz to oferuje pod jakże bombastyczną nazwą "regeneracja FAP/DPF" -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-27 16:02:38 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD. A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspólnie przez PSA i BMW, buma montuje go głównie serii 1 i Mini. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-27 17:30:55 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
W dniu 2010-12-27 17:02, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisaĹ(a): Ej, ale tu dyskusja zeszĹa na DV6 i tego siÄ trzymajmy. MyĹlisz, Ĺźe Mini One D i Cooper D czym sÄ napÄdzane? WĹaĹnie DV6. 1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest niesamowita - wiem, bo jeĹşdziĹem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-27 17:26:31 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy. akurat tego nie znałem, dobrze wiedzieć. 1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest niesamowita - wiem, bo jeździłem. Szkoda, że nie ma 3.0 HDi ;-) -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-29 12:06:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
Peugeot 307, 308 baÄ siÄ ??? | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy. Aż z ciekawości sprawdziłem - Mini II ma DV6, ale dopiero dwójka, od 2007 roku. Wcześniej był silnik 1.6 Toyoty. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |