Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)

Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)

Data: 2009-03-19 14:02:49
Autor: Agent
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Zainteresował mnie ostatnio Peugeot 407. Chciałbym auta kupowac tylko sercem (które mówi mi KUP) ale nie mam ochoty potem się użerać z autem.
1) Jak jest z awaryjnością tego auta bo wiem że 307 ma raczej złe opinie natomiast 406 jest podobno całkiem udanym autem.
2) Jakie są najczęstsze usterki/awarie w 407?
3) Co do silnika to priorytetem jest ekonomiczność/bezawaryjność. Jak wypada awaryjność diesli 1,6 HDI i 2,0 HDI na tle konkurencji? Interesuje mnie które posiadają/nie posiadają koła dwumasowe i które mają turbospręzarkę z VNT a które nie. Co z filtrami DPF? Jesli chodzi o benzynówki to które znosza dobrze instalację gazową?

Data: 2009-03-19 14:21:20
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Agent pisze:
Zainteresował mnie ostatnio Peugeot 407. Chciałbym auta kupowac tylko sercem (które mówi mi KUP) ale nie mam ochoty potem się użerać z autem.
1) Jak jest z awaryjnością tego auta bo wiem że 307 ma raczej złe opinie natomiast 406 jest podobno całkiem udanym autem.

Mialem 307, mam 407... Ani z 307 ani z 407 problemow nie mam.

2) Jakie są najczęstsze usterki/awarie w 407?

wyrabiajacy sie przelacznik zespolony - warsztaty naprawiaja za 50-150pln. Ostatnio musialem zrobic u siebie sprzeglo i dwumase (3900pln). W kombiakach problemy ze switchem szyby tylnej (jak padnie to otwiera sie tylko z pilota).


Ponizej lista ktora dostalem co sprawdzic przed zakupem 407:


Po podłączeniu do kompa:

     * sprawdź oczywiście FAP i wszystko z nim związane
     * na ew. błędy sterowania drzwi nie zwracaj uwagi - to typowe i błędy są mimo, że wszystko działa
     * zwróć uwagę czy niema błędu przy sterowniku do/podgrzewania (jak są możesz mieć problem z utratą mocy)
     * czy wtryski działają poprawnie (po używaniu kiepskiego paliwa mogą być problemy)
     * EGR jak brudny albo uszkodzony będą problemy z mocą
     * działanie elektrozaworów
     * klima - czy jest odpowiednie ciśnienie (w tym modelu jeden z przewodów w komorze silnika jest źle poprowadzony i często może ulec przetarciu


1. Najlepiej po autostradzie żeby rozpędzić go i sprawdzić czy nie traci mocy (u mnie tracił moc dochodząc do 160-170 km/h).
2. sprawdź czy "roleta" zasłaniania dachu dobrze chodzi i czy dobrze się chowa
3. w trakcie jazdy, wolnej, po w miarę ostrych zakrętach czy niema przerw we wspomaganiu
4. po jeździe obejrzyj korek wlewu na pompie wspomagania czy nie jest bardzo mokry (powinien być suchy), potem odkręć i sprawdź czy olej nie jest spieniony - jak jest to będą problemy ze wspomaganiem (przerwy) - może skończyć się wymianą pompy
5. sprawdź działanie ogranicznika prędkości (w manetce tempomatu, w jedną stronę jest tempomat w drugą ogranicznik) - właśnie ogranicznik lubi padać a naprawa jest kosztowna (ale z uszkodzonym można jeździć bez problemu)
6. no oczywiście działanie ABS (ostro zahamuj), ESP (ostro rusz na mokrym lub żwirze - musi się wtedy włączyć)
7. sprawdź czy niema korozji lub bąbli na tylnej klapie dookoła chromowanego pasa z napisem Peugeot - on jest oryginalnie źle spasowany i pracujące nadwozie powoduje, że na końcach wyciera się lakier i robią pod nim bąble
8. w tym modelu niestety lusterka boczne przy dużej prędkości drżą - nic nie da się z tym zrobić - ten typ tak ma więc się nie przejmuj
9. warto też sprawdzić oznaczenia na wszystkich szybach - jeśli będą różne, różne daty to znaczy, że z jakiegoś powodu były wymieniane
10. działanie klimatronika (pozycja AUTO) - rozgrzej silnik i daj wysoką temp (powinien dmuchać ciepłym na szyby przednie + ew. na nogi. Potem daj niską temp i sprawdź czy klimatronik przestawia nawiewy żeby dmuchał na pasażerów i czy dmucha zimnym. Czy przy max wysokiej lub niskiej zadanej temp. dmuchawa mocno dmucha - jak coś jest nie tak z tym co napisałem to panel do wymiany.
11. otwieranie szyby tylnej klapy - sprawdź czy naciskając przycisk (jest pod spodem osłony ośki wycieraczki tylnej) szyba odskakuje umożliwiając jej otwarcie. Niestety często coś dzieje się z układem i ten przycisk nie działa - wtedy daje się szybę otwierać tylko z pilota
12. jedna z pierwszych akcji serwisowych w tym modelu polegała na usunięciu czujnika poziomu płynu chłodzącego - przewody były tak źle poprowadzone, że skropliny z odpowietrzenia spływały po przewodzie skapując na inne elementy i powodując zwarcia - z tego powodu czujnik po prostu usuwano w jego miejsce wkręcając koreczek/zaślepkę. Jeśli od zbiorniczka (u góry) nie odchodzi przewód a jest tam tylko zakrętka (nie mówię o korku wlewu) to znaczy, że jest po akcji (komp może pokazywać błąd jeśli nie zostało to zdezaktywowane). Jeśli jednak czujnik jest to albo nie zrobiono mu tego co trzeba albo (po VIN trzeba by to stwierdzić) nie podlegał tej akcji.

Na czesc w/w rzeczy sa akcje serwisowe - jak w pkt 12 czy na pompe wspomagania kierownicy.

3) Co do silnika to priorytetem jest ekonomiczność/bezawaryjność. Jak wypada awaryjność diesli 1,6 HDI i 2,0 HDI na tle konkurencji?

W 307 '2002/2003 2.0HDi 90 - 210kkm i przy silniku przy 180kkm wymienilem kolo pasowe alternatora, przy 207kkm przeplywomierz.


W 407 '2006 przebieg 125kkm nic nie dotykalem. 1.6HDi moim zdaniem jest troche mulaste, do tego ma skrzynie piecio- a nie szescio- biegowa (jak 2.0, 2.2)
407 SW 2.0HDi wg komputera spala mi 5.7l/100km przy dystrybutorze wychodzi ~6l. Przy predkosci podroznej 150-160km/h splalanie okolo 7l
307 kombi 2.0HDi 90 sprednie spalanie z 40kkm to 5.7/100km

Interesuje mnie które posiadają/nie posiadają koła dwumasowe i które mają turbospręzarkę z VNT a które nie. Co z filtrami DPF? Jesli chodzi o benzynówki to które znosza dobrze instalację gazową?

Z tego co mi wiadomo, to wszystkie 407 diesle maja dwumasy (dwumasa + sprzeglo + wymiana 3900pln), niektore 1.6HDi montowane w sedanach nie mialy FAP (DPF). W zasadzie w 407 robi sie dolewke plynu do DPF przy 120kkm (ja mam 125km i jeszce nie dolewalem) i wymiane filtra przy 180kkm.

Data: 2009-03-19 09:58:32
Autor: hamberg
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
On 19 Mar, 14:21, "Marcin J. Kowalczyk" <kowa...@kowalma.kom> wrote:
Agent pisze:

o shit! i Ty to nazywasz bezproblemowym autem? Przy jakim przebiegu
robiles dwumase i sprzeglo?

Data: 2009-03-19 15:17:44
Autor: Pisklak
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Marcin J. Kowalczyk pisze:

Ponizej lista ktora dostalem co sprawdzic przed zakupem 407:

Po zapoznaniu sie z ta lista utwierdzilem sie w przekonaniu, zeby od tego samochodu trzymac sie zdecydowanie z daleka.

Pozdr.
Pisklak

Data: 2009-03-19 15:40:58
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Pisklak pisze:
Ponizej lista ktora dostalem co sprawdzic przed zakupem 407:

Po zapoznaniu sie z ta lista utwierdzilem sie w przekonaniu, zeby od tego samochodu trzymac sie zdecydowanie z daleka.

Przejechalem w 3 miesiace 15kk i ... poza sprzeglem ktore wykonczyl chip poprostu jezdzi.
Przez 2 lata z moim egzemplarzem sie NIC nie dzialo - jedyne co bylo robione to dwie akcje serwisowe. Mam zamiar pojezdzic nim jeszcze z rok (do 200kkm) i sprzedac.
Podobnie z 307 - nawet mechanicy mowili ze to "auto zjebane genetycznie" przez 50kkm w warsztacie bylem tylko na przegladach i dobicu klimy + ostanio jak sprezyna pekla.

Data: 2009-03-19 15:50:43
Autor: Pan Piskorz
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Przejechalem w 3 miesiace 15kk i ... poza sprzeglem ktore wykonczyl chip poprostu jezdzi.
Przez 2 lata z moim egzemplarzem sie NIC nie dzialo - jedyne co bylo robione to dwie akcje serwisowe. Mam zamiar pojezdzic nim jeszcze z rok (do 200kkm) i sprzedac.
Podobnie z 307 - nawet mechanicy mowili ze to "auto zjebane genetycznie" przez 50kkm w warsztacie bylem tylko na przegladach i dobicu klimy + ostanio jak sprezyna pekla.

czyli generalnie auta bezawaryjne
poza tym, że raz na jakiś czas się coś ujebie,

taki produkt dla hobbysty motoryzacji - majsterkowicza

P.

Data: 2009-03-19 15:57:42
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Pan Piskorz pisze:
czyli generalnie auta bezawaryjne

tak

poza tym, że raz na jakiś czas się coś ujebie,

czy przeglad okresowy co 20/30kkm. Zawsze mozesz kupic bezawaryjne np. Audi... Kumpla ojciec kupil dwulatka A8 4.0TDi - naprawde bardzo fajne auto poza tym, ze w 1.5 roku wpakowal w naprawy bezawaryjnego Audi ponad 40k pln....

Data: 2009-03-19 16:05:31
Autor: Pan Piskorz
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
poza tym, że raz na jakiś czas się coś ujebie,

czy przeglad okresowy co 20/30kkm. Zawsze mozesz kupic bezawaryjne np. Audi... Kumpla ojciec kupil dwulatka A8 4.0TDi - naprawde bardzo fajne auto poza tym, ze w 1.5 roku wpakowal w naprawy bezawaryjnego Audi ponad 40k pln....

nie mam na myśli żadnej innej marki czy modelu,
w absolutną bezawaryjność też nie wierzę,
za to lista awarii obu peugeotów, którą wymieniłeś jest zdecydowanie dłuższa niż
np. ja byłbym w stanie zaakceptować

P.

Data: 2009-03-19 16:23:57
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Pan Piskorz pisze:
poza tym, że raz na jakiś czas się coś ujebie,
czy przeglad okresowy co 20/30kkm. Zawsze mozesz kupic bezawaryjne np. Audi... Kumpla ojciec kupil dwulatka A8 4.0TDi - naprawde bardzo fajne auto poza tym, ze w 1.5 roku wpakowal w naprawy bezawaryjnego Audi ponad 40k pln....

nie mam na myśli żadnej innej marki czy modelu,
w absolutną bezawaryjność też nie wierzę,
za to lista awarii obu peugeotów, którą wymieniłeś jest zdecydowanie dłuższa niż
np. ja byłbym w stanie zaakceptować

Ale jakich awarii? U mnie w dwoch Peugeotach jedyne co padlo to sprzezyna w zawieszenu.
Chyba ze pod pojeciem awaria widzisz wymiane oleju czy filtrow.

Sprzeglo w 407 padlo mi chwile po chipowaniu wiec na 99% jedno z drugim jest zwiazane.
W 307 po ponad 200kkm wymiana przeplywomierza (370pln za orginal) to nie tragedia czy kola pasowego alternatora (280zl)

Data: 2009-03-19 17:41:52
Autor: Pan Piskorz
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Ale jakich awarii? U mnie w dwoch Peugeotach jedyne co padlo to sprzezyna w zawieszenu.

weź no sobie swojego posta przeczytaj raz jeszcze

P.

Data: 2009-03-19 20:28:03
Autor: CeSaR
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
weź no sobie swojego posta przeczytaj raz jeszcze

Obawiam się ze to jednak ty tego posta dokładnie nie przeczytałeś.

C

Data: 2009-03-19 16:25:50
Autor: scatterbrain
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Audi... Kumpla ojciec kupil dwulatka A8 4.0TDi - naprawde bardzo fajne auto poza tym, ze w 1.5 roku wpakowal w naprawy bezawaryjnego Audi ponad 40k pln....

Audi maja 3 lata gwarancji... Jak kupil poskladanego z przystanku u pana Zdzisia trupa, jaki nie ma gwarancji producenta sam sobie winien.

Data: 2009-03-19 16:30:36
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
scatterbrain pisze:
Audi... Kumpla ojciec kupil dwulatka A8 4.0TDi - naprawde bardzo fajne auto poza tym, ze w 1.5 roku wpakowal w naprawy bezawaryjnego Audi ponad 40k pln....

Audi maja 3 lata gwarancji... Jak kupil poskladanego z przystanku u pana Zdzisia trupa, jaki nie ma gwarancji producenta sam sobie winien.

Kupil dwulatka w DE z przebiegiem pod 170kkm. Obecnie auto ma niecale 5 lat i ponad 300kkm.

Data: 2009-03-19 16:54:27
Autor: scatterbrain
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Audi... Kumpla ojciec kupil dwulatka A8 4.0TDi - naprawde bardzo fajne auto poza tym, ze w 1.5 roku wpakowal w naprawy bezawaryjnego Audi ponad 40k pln....

Audi maja 3 lata gwarancji... Jak kupil poskladanego z przystanku u pana Zdzisia trupa, jaki nie ma gwarancji producenta sam sobie winien.

Kupil dwulatka w DE z przebiegiem pod 170kkm. Obecnie auto ma niecale 5 lat i ponad 300kkm.

Jesli kupil dwulatka to powinien miec jeszcze rok gwarancji, jakim cudem w ciagu poltora roku po kupnie dwulatka wydal na naprawy 40 kzl ?

Data: 2009-03-19 17:42:30
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
scatterbrain pisze:
Audi maja 3 lata gwarancji... Jak kupil poskladanego z przystanku u pana Zdzisia trupa, jaki nie ma gwarancji producenta sam sobie winien.

Kupil dwulatka w DE z przebiegiem pod 170kkm. Obecnie auto ma niecale 5 lat i ponad 300kkm.

Jesli kupil dwulatka to powinien miec jeszcze rok gwarancji, jakim cudem w ciagu poltora roku po kupnie dwulatka wydal na naprawy 40 kzl ?

Naprawa silnika gdzies rok temu (po gwarancji) - 30k pln w ASO w Poznaniu. Po tym jak ochlanal po kwocie naprawy stwierdzil, ze chyba taniej byloby zawiesc auto na lawecie do niemieckiego ASO

Data: 2009-03-19 17:50:34
Autor: Pan Piskorz
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
taniej byloby zawiesc auto na lawecie do niemieckiego ASO

no to nie jest zbyt bystry

a nie wpadł na to,
że jakby zsumował kwotę wydaną na 2-latka i te 40 tysięcy
to ma niezłe auto niezłej klasy
z pełną wieloletnią gwarancją?

i niestraszne mu byłyby awarie silnika, sprężyny czy przełącznika,

stare auta są dla hobbystów

P.

Data: 2009-03-19 21:42:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Pan Piskorz pisze:
stare auta są dla hobbystów


A są inni na grupie? Pomińmy trolle.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

Data: 2009-03-19 19:25:31
Autor: JG
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
scatterbrain pisze:
Audi maja 3 lata gwarancji... Jak kupil poskladanego z przystanku u pana Zdzisia trupa, jaki nie ma gwarancji producenta sam sobie winien.
Mają 2 lata gwarancji.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-19 19:31:17
Autor: JG
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Marcin J. Kowalczyk pisze:
czy przeglad okresowy co 20/30kkm. Zawsze mozesz kupic bezawaryjne np. Audi... Kumpla ojciec kupil dwulatka A8 4.0TDi - naprawde bardzo fajne auto poza tym, ze w 1.5 roku wpakowal w naprawy bezawaryjnego Audi ponad 40k pln....
To co napiszę będzie truizmem, ale A8 jest samochodem bardzo drogim w eksploatacji. Porównywałem kiedyś listę czynności serwisowych do A6 i zastanawiałem się, ile kosztuje w takim aucie 'normalny' przegląd, bez żadnych wymian.
Choćby smarowanie wielu różnych elementów co 30 tys. km - można się zdziwić, przy ilu pozycjach jest adnotacja 'tylko A8' (np. ograniczniki drzwi, czy cylinderki zamków).

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-19 20:42:38
Autor: Grzegorz Prędki
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)

Choćby smarowanie wielu różnych elementów co 30 tys. km - można się zdziwić, przy ilu pozycjach jest adnotacja 'tylko A8' (np. ograniczniki drzwi, czy cylinderki zamków).


To akurat powinni byc robione w kazdym aucie, tylko taki wlasciciel A8 nie zrobi awantury o pare zl wiecej na przegladzie za takie "pierdoly".

Data: 2009-03-19 18:58:31
Autor: Bugatti
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości:

Pisklak pisze:
Ponizej lista ktora dostalem co sprawdzic przed zakupem 407:

Po zapoznaniu sie z ta lista utwierdzilem sie w przekonaniu, zeby od tego samochodu trzymac sie zdecydowanie z daleka.

Przejechalem w 3 miesiace 15kk i ... poza sprzeglem ktore wykonczyl chip poprostu jezdzi.

Apropo ... są do HDi jakieś wzmocnione sprzęgła (jak do TDI Sachs Performance Clutch) wytrzymujące większy Nm ? Czy trzeba customowo wzmagniać (okładziny cierne i docisk) ?
Na obecnym sprzęgle też masz chipa czy wróciłeś do ori map ?

Pozdrawiam

--
Bugatti

Data: 2009-03-19 18:39:15
Autor: Piotr Wasil
Peugeot 407 - mówci e co wiecie :)
"Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał(a):

9. warto też sprawdzić oznaczenia na wszystkich szybach - jeśli będą różne, różne daty to znaczy, że z jakiegoś powodu były wymieniane

Z tymi szybami to roznie jest jesli chodzi o producenta.

Gdy kupowalem swojego to zadna blacha nie byla malowana a szyba z przodu
miala jednego producenta, boczne przednie drugiego, a 3 tylne trzeciego.
Poszedlem do salonu sprawdzic jak to w nowych jest i bylo na szczescie
tak samo i producenci tez sie zgadzali ;]

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-03-19 15:13:23
Autor: Usrobo
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Agent pisze:
Zainteresował mnie ostatnio Peugeot 407. Chciałbym auta kupowac tylko sercem (które mówi mi KUP) ale nie mam ochoty potem się użerać z autem.
1) Jak jest z awaryjnością tego auta bo wiem że 307 ma raczej złe opinie natomiast 406 jest podobno całkiem udanym autem.
2) Jakie są najczęstsze usterki/awarie w 407?
3) Co do silnika to priorytetem jest ekonomiczność/bezawaryjność. Jak wypada awaryjność diesli 1,6 HDI i 2,0 HDI na tle konkurencji? Interesuje mnie które posiadają/nie posiadają koła dwumasowe i które mają turbospręzarkę z VNT a które nie. Co z filtrami DPF? Jesli chodzi o benzynówki to które znosza dobrze instalację gazową?

nie rób scen i kup Golfa !!

;)
michal

Data: 2009-03-19 18:43:31
Autor: Piotr Wasil
Peugeot 407 - mówci e co wiecie :)
"Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał(a):

Zainteresował mnie ostatnio Peugeot 407. Chciałbym auta kupowac tylko sercem (które mówi mi KUP) ale nie mam ochoty potem się użerać z autem.
1) Jak jest z awaryjnością tego auta bo wiem że 307 ma raczej złe opinie natomiast 406 jest podobno całkiem udanym autem.
2) Jakie są najczęstsze usterki/awarie w 407?
3) Co do silnika to priorytetem jest ekonomiczność/bezawaryjność. Jak wypada awaryjność diesli 1,6 HDI i 2,0 HDI na tle konkurencji? Interesuje mnie które posiadają/nie posiadają koła dwumasowe i które mają turbospręzarkę z VNT a które nie. Co z filtrami DPF? Jesli chodzi o benzynówki to które znosza dobrze instalację gazową?

Moj ma niecale 4 lata i 161kkm.
Wymienilem sworzen w prawym przednim kole, filtr weglowy do klimy i dwa
spryskiwacze. To wszystko ;)

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-03-19 18:56:48
Autor: Pan Piskorz
Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)
Wymienilem sworzen w prawym przednim kole, filtr weglowy do klimy i dwa

filtr raz?

P.

Peugeot 407 - mówcie co wiecie :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona