Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso

Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso

Data: 2010-07-04 21:20:06
Autor: Arek
Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
gizmacz@dkfdf.pl wrote:

Witam,
czy ktoś orientuje się, jak się te samochody mają do siebie? Obydwa 2.0
HDI, skrzynia manualna 6.
Czy to dokładne odpowiedniki pod względem np. skrzyni biegów,
zawieszenia? P5008 sprzedawca zachwala jako nowszego konstrukcyjnie

Na tej zasadzie to może poczekaj na wrzesień 2010, będzie C4 Picasso po (drobnym, z zewnątrz chyba tylko maska + światła - brak konkretów jeszcze) liftingu - toż to nowsze niż P5008 nawet ;) Na razie zbyt wiele o 5008 nie ma - po prostu za nowe auto.

od
C4 (silnik 2.0 HDI rzeczywiście ma kilkanaście KM mocniejszy, ale czy to
kwestia nowszej konstrukcji?)

Akurat są też C4 Picasso z silnikiem 2.0 HDi 150KM z skrzynią manualną ale nie w Polsce. Nasz Citroen Polska jest zacofany w temacie. Zerknij na citroen.de - tam taki silnik masz bez problemu.

Pomyśl też o MCP jak lubisz wygodę - 5008 diesel chyba z zautomatyzowaną skrzynią nie istnieje.

C4 jakby bardziej naładowany gadżetami (wibrujące siedzenie i takie tam
duperele),

To było parę lat temu. Teraz w C4 Picasso w PL nie masz systemu AFIL (to właśnie wibrujące siedzenie przy przejechaniu linii ciągłych). Podgrzewanie foteli masz tylko jak weźmiesz tapicerkę skórzaną. Zamiast sensownej nawigacji RT4 (była parę lat temu w C4GP)/RT5 masz totalnego badziewia zwanego MyWay. PSA nie potrafi w MyWay zrobić działającego portu USB (cobyś pendrive z mp3 mógł wsadzić) więc jak masz MyWay to nie masz USB (da się zrobić półśrodek - USB udające zmieniarkę CD). Kameralne podświetlenie wnętrza już nie w standardzie tylko wraz z panoramicznym dachem. Nawet listwy ochronne na progi z tyłu zniknęły (są tylko z przodu). Wcześniej wyświetlacz mógł mieć 5 kolorów (w sensie ustawiałeś sobie jaki chciałeś) - teraz po kastracji tylko jeden kolor (biały). Pokastrowali jeszcze parę innych detali - googlnij.

Słowem: oglądając Citroeny to zapomnij o materiałach reklamowych czy info z sieci starszym niż 3 mce - bo już jest nieaktualne i tylko wprowadza w błąd. Dealerzy też zieloni w temacie. citroen.pl również zielony (konfigurator potrafi podawać niezłe bzdury w wyposażeniu).

za P5008 przemawia ten trochę mocniejeszy silnik.
Cenowo zbliżone.

No i pytanie co wybrać?
A może VW Touran? Albo inny Ford czy Opel? Dramat jakiś, jak te
wszystkie wynalazki ze sobą porównać, żeby nie pluć sobie później w brodę?

Zafira to chyba nie dorównuje żadnemu z pozostałych aut. Ford S-max to z kolei zdaje się cena ciut wyższa przy podobnym wyposażeniu.

Poczytaj też http://francuskie.pl - znajdziesz tam artykuły o C4GP jak i 5008.

Wg ADAC C4P/GP jest najmniej zawodnym autem. Wg czegoś tam innego do C4P/GP Exclusive najtrudniej się włamać. W kategorii minivanów oczywiście.

Wg tego co czytałem obsługa posprzedażowa Citroena to totalna klapa i mało kto jest zadowolony, a z kolei Peugeot się stara... mimo, że i jedno i drugie to PSA.

PODSUMOWUJĄC:
Bierz każde na testowe jazdy, potem to co Ci się podoba i tyle.

g.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-07-04 21:38:58
Autor: gizmacz@dkfdf.pl
Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
Arek pisze:

PODSUMOWUJĄC:
Bierz każde na testowe jazdy, potem to co Ci się podoba i tyle.

Dzięki za rzeczową odpowiedź.
Rzeczywiście na stronie tym AFIL-em się chwalą, w ofercie od dealera już o tym nie piszą, dopytam z ciekawości.
5008 MCP nie ma, ale trochę o tym poczytałem i raczej niewiele dobrego.

Wizualnie bardziej podoba mi się C4, rozsądek podpowiada 5008, a żona chce 407SW, bo najładnieszy. Dramat.

Na jazdy jestem poumawiany (C4 MCP właśnie), ale żebym się od tego zrobił mądrzejszy, to nie sądzę.


g.

Data: 2010-07-04 21:49:46
Autor: Arek
Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
gizmacz@dkfdf.pl wrote:

Arek pisze:

PODSUMOWUJĄC:
Bierz każde na testowe jazdy, potem to co Ci się podoba i tyle.

[...]

5008 MCP nie ma, ale trochę o tym poczytałem i raczej niewiele dobrego.

[...]

Na jazdy jestem poumawiany (C4 MCP właśnie), ale żebym się od tego
zrobił mądrzejszy, to nie sądzę.

Z MCP jest tak, że jak jeździłeś manualem to MCP Ci się spodoba, a jak jeździłeś automatem to będziesz psioczył, że MCP niezbyt płynnie przełącza biegi.

Tak samo z opiniami o MCP (na zachodzie zwie się to EGS) - zależy na którego opiniującego z tych 2 grup trafisz.

Osobiście wolę MCP niż manuala, pełnym automatem Citroena nie jeździłem (ale przy pełnym automacie od razu wpada minus - wyższe spalanie).

Przy MCP masz też chłodzony schowek (na lato 1.5L flaszka wody tam umieszczona jak znalazł). W manualu tego brak.

g.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-07-07 07:11:03
Autor: gizmacz@dkfdf.pl
Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
Arek pisze:

Z MCP jest tak, że jak jeździłeś manualem to MCP Ci się spodoba, a jak jeździłeś automatem to będziesz psioczył, że MCP niezbyt płynnie przełącza biegi.
...

Osobiście wolę MCP niż manuala, pełnym automatem Citroena nie jeździłem (ale przy pełnym automacie od razu wpada minus - wyższe spalanie).


Pojeździłem MCP i wrażenia takie sobie. Automatem w życiu nie jeździłem i nie mam punktu odniesienie.
Mam za to wrażenie dużej mułowatości auta. Pytanie teraz ile udziału w tym wrażeniu ma skrzynia, a ile wyciszenie i rozmiary samochodu.
O trybie manualnym też ciężko coś mądrego powiedzieć po kilkunastu min. jazdy, nie mając wprawy w posługiwaniu się tymi manetkami (sprawiającymi rzeczywiście tandetne wrażenie).

Pytanie: czy przy odpowiedniej wprawie używając trybu manualnego można zbliżyć się dynamiką do tradycyjnej skrzyni (skrzynia to ostatni dylemat do rozstrzygnięcia, całą reszta już wybrana)?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
g.

Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona