Pewien artykuł PoRD

Data: 2020-03-12 12:36:00
Autor: Adam
Pewien artykuł PoRD
  Art. 5. o ruchu drog.
Obowiązek stosowania się do poleceń, sygnałów i znaków drogowych
1.
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
stosować się do [-] znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów
ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [-] znaki
drogowe.

Mądrale, dokonajcie rozbioru logicznego powyższego zdania i przełóżcie
je na polski potoczny.

Coś Ci się cytowanie skopało.

Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.

2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.

3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-03-12 13:09:37
Autor: Jacek Maciejewski
Pewien artykuł PoRD
Dnia Thu, 12 Mar 2020 12:36:00 +0100, Adam napisał(a):

Coś Ci się cytowanie skopało.

Wyciąłem opcje które mnie nie interesują. Zostawiłem jedną. Co w tym
złego? Wypowiedz się co do tej jednej.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-03-12 05:52:27
Autor: Dawid Rutkowski
Pewien artykuł PoRD
W dniu czwartek, 12 marca 2020 13:09:39 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Thu, 12 Mar 2020 12:36:00 +0100, Adam napisał(a):

> Coś Ci się cytowanie skopało.

Wyciąłem opcje które mnie nie interesują. Zostawiłem jedną. Co w tym
złego? Wypowiedz się co do tej jednej.

Przepis mówi, że sposób zachowania nakazany przez m.in. znaki drogowe ma priorytet nad sposobem zachowania się wynikającym z przepisów ustawy.
Zapewne chodzi o ogólne przepisy, a nie akurat te mówiące o tym, jak należy interpretować znaki drogowe.

Data: 2020-03-12 17:15:46
Autor: Jacek Maciejewski
Pewien artykuł PoRD
Dnia Thu, 12 Mar 2020 05:52:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Zapewne chodzi o ogólne, zapewne tej a nie innej ustawy. Ale czy nie
sądzisz że tak prosta rzecz jak ruch drogowy powinna dać się
skodyfikować bez żadnych "zapewne"? :) Co, mam się domyślać co
ustawodawca miał na myśli przejeżdżając przez skrzyżowanie albo bujać
się po głupich sądach w celu wyjaśniania wątpliwości kiedy zdarzy się
wypadek?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-03-12 14:22:33
Autor: u2
Pewien artykuł PoRD
W dniu 12.03.2020 o 12:36, Adam pisze:

[...]

jcek znany jest ze skopania się, po polsku nie rozumie za chiny:)

Pewien artykuł PoRD