Pewne Wifi po USB

Data: 2017-09-24 17:01:06
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
Poprzednio miałem TP-LINK TL-WN722N, 160 Mbps, teraz lepszy miniaturowy Edimax 300 MBps
Ale cały czas, jak rebootuję Windows albo wychodzę z hibernacji, to nie mam sieci, a co gorsza, zdarza się że i zanika, trzeba wyjąć i włożyć do USB.
Czy są jakieś pewniejsze, mające sterowniki pod Windows?

Data: 2017-09-24 17:10:22
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
W dniu 24.09.2017 o 17:01, Borneq pisze:
[...]
Patrzę:
https://allegro.pl/kategoria/karty-wlan-karty-usb-77966?order=m

Data: 2017-09-24 17:24:48
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
W dniu 24.09.2017 o 17:10, Borneq pisze:
Patrzę:
https://allegro.pl/kategoria/karty-wlan-karty-usb-77966?order=m

Widzę USB i PCI, które odpadają
Czy są karty Wifi, które łączą się z kompem przez krótki kabel Ethernet?

Data: 2017-09-24 22:39:49
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Borneq" napisał:

Czy są karty Wifi, które łączą się z kompem przez krótki kabel Ethernet?

Tak, nazywają się router.

JoteR

Data: 2017-09-25 10:26:19
Autor: Adam
Pewne Wifi po USB
W dniu 2017-09-24 o 22:39, JoteR pisze:
"Borneq" napisał:

Czy są karty Wifi, które łączą się z kompem przez krótki kabel Ethernet?

Tak, nazywają się router.

Router to za dużo. Zresztą bez funkcji APC nie zadziała.
Tu wystarczy zwykły prosty APC (Access Point Client).

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-25 17:32:20
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Adam" napisał:

Router to za dużo. Zresztą bez funkcji APC nie zadziała.

Mój Edimax nie chce robić za mostek ani w trybie "mostek APC", ani jako "punkt dostępowy" - zastępuje brakujący kawałek kabla w trybie "stacja-infrastruktura". Nie ogarniam tej terminologii. Zaś stary WRT-54GL z Tomato robi to w trybie "Wireless Ethernet Bridge". I to rozumiem ;->

Tu wystarczy zwykły prosty APC (Access Point Client).

Dobrze, aby miał kilka "wyjść". Zawsze można jeszcze z czymś się podłączyć.

JoteR

Data: 2017-09-25 21:14:30
Autor: Adam
Pewne Wifi po USB
W dniu 2017-09-25 o 17:32, JoteR pisze:
"Adam" napisał:

[...]

Router z reguły jeszcze robi NAT - tutaj było by to zupełnie niepotrzebne, a nawet mogło by przeszkadzać, gdyby się chciało mieć "w widoczności" wszystkie urządzenia lokalne.

A czasami nazewnictwo wymyślane przez różnych marketingowców powala :(

WRT-54GL z Tomato robi to w trybie "Wireless Ethernet Bridge". I to rozumiem ;->

Tu wystarczy zwykły prosty APC (Access Point Client).

Dobrze, aby miał kilka "wyjść". Zawsze można jeszcze z czymś się podłączyć.

Albo jakiegoś małego switcha dostawić.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-25 23:33:39
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Adam" napisał:

[...]

No ale cały dowcip w tym, że router pracujący w tym trybie jest "przezroczysty" dla wszystkich urządzeń w podsieci - nie robi żadnego NAT i nie sprzedaje DHCP. Jedyna "niedogodność" to ta, że musi mieć stały adres IP. No i za taki router trzeba raczej wyskoczyć z "Jagiełły" - te tańsze mogą nie obsługiwać tej funkcji.

JoteR

Data: 2017-09-26 07:41:14
Autor: ń
Pewne Wifi po USB
Duzo routerów w tym trybie nie zapewnia odpowiedniego poziomu szyfrowania (WPA2).

-- -- -
No i za taki router trzeba raczej wyskoczyć z "Jagiełły" - te tańsze mogą nie obsługiwać tej funkcji.

Data: 2017-09-24 19:04:48
Autor: PiteR
Pewne Wifi po USB
Borneq pisze tak:

Ale cały czas, jak rebootuję Windows albo wychodzę z hibernacji,
to nie mam sieci, a co gorsza, zdarza się że i zanika, trzeba
wyjąć i włożyć do USB.

To jest pecet? nie noszony? To kup sobie router z klientem wifi
będziesz miał spokój.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-24 20:28:05
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
W dniu 24.09.2017 o 20:04, PiteR pisze:
To jest pecet? nie noszony? To kup sobie router z klientem wifi
będziesz miał spokój.

Ruter mam Z Orange, jest w pokoju. Może łączyć się do niego przez kabel?

Data: 2017-09-24 21:31:54
Autor: ń
Pewne Wifi po USB
A dlaczego akurat na USB?

-- -- -

Data: 2017-09-25 00:03:23
Autor: JaNus
Pewne Wifi po USB
W dniu 2017-09-24 o 17:01, Borneq pisze:
[...]

Mam kilka różnych, głównie podpinanych przez USB, i problemy pojawiają
się, ale nie częściej, niż raz w tygodniu. Czyli da się.
Z tego co piszesz, nie masz problemów, gdy kompa włączasz ze stanu
"zimnego"? Czyli powodem może być coś, co bym określił jako "ciągłość
zasilania", dongiel najwyraźniej nie resetuje się wraz z systemem? No to
nic na to nie poradzisz, musisz go resetować ręcznie, najwyraźniej ten
typ tak ma. Uwzględniaj to, i podejmuj ten reset dongla "w
międzyczasie", gdy maszyna się ładuje OS-em...

Data: 2017-09-25 00:15:49
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
W dniu 25.09.2017 o 00:03, JaNus pisze:
[...]

Problem jest również gdy rebootuję komputer, ale częściej jest zahibernowany. Chyba bardziej denerwujący jest błąd, który zdarza się rzadko - gdy sieć przestaje działać, ale to nie jest codziennie.

Data: 2017-09-25 01:57:26
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Borneq" napisał:

Problem jest również gdy rebootuję komputer, ale częściej jest zahibernowany. Chyba bardziej denerwujący jest błąd, który zdarza się rzadko - gdy sieć przestaje działać, ale to nie jest codziennie.

Po pierwsze - powyłączaj w Menedżerze urządzeń (zakładam, że używasz Windows) opcje zezwalające komputerowi na wyłączanie tej karty w celu oszczędzenia energii.
Po drugie - napisz sobie skrypt z użyciem devcon.exe, włączający tę kartę i wrzuć go do harmonogramu jako czynność wykonywaną po wyjściu z hibernacji https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/devtest/devcon-enable
Po trzecie - zamiast grzebać w śmietniku (czytaj: [za przeproszeniem] Allegro) w daremnym poszukiwaniu czegoś, co być może będzie działać lepiej (o ile w ogóle) - kup sobie za te kilkadziesiąt zł router, który będzie pełnił funkcję "bridge" - czyli antenką sygnał wlata, kabelkiem wylata. W którymś z poprzednich postów pytałeś, czy istnieje "karta Wi-Fi, która łączy się z komputerem przez krótki kabel Ethernet" - to właśnie ów router, robiący za "bezprzewodowy kabel" pomiędzy głównym routerem Wi-Fi a pecetem z kartą Ethernet.

JoteR

Data: 2017-09-25 06:55:33
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
W dniu 25.09.2017 o 01:57, JoteR pisze:
[...]

Napisałem
devcon enable = USB\VID_7392&PID_7822\00e04c000001

VID_7392&PID_7822 z menadżera urządzeń
ale chyba nie chodzi by było enabled, ale by się rozłączył internet a potem połączył.

Data: 2017-09-25 07:22:03
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Borneq" napisał:

[...]

Zależy, w jakim stanie jest urządzenie po powrocie z hibernacji. Pisałeś, że pomaga wyjęcie i ponowne włożenie karty do gniazda USB, więc być może trzeba wykonać devcon restart albo devcon disabled i dopiero devcon enabled lub wykonać zupełnie inny skrypt, na przykład resetujący stos TCP lub Winsock. Ale tak czy siak to tylko pudrowanie syfa - ja bym się zastanowił nad radykalnym rozwiązaniem (patrz punkt 3).

JoteR

Pewne Wifi po USB