Pewne Wifi po USB

Data: 2017-09-24 17:10:22
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
W dniu 24.09.2017 o 17:01, Borneq pisze:
Poprzednio miałem TP-LINK TL-WN722N, 160 Mbps, teraz lepszy miniaturowy Edimax 300 MBps
Ale cały czas, jak rebootuję Windows albo wychodzę z hibernacji, to nie mam sieci, a co gorsza, zdarza się że i zanika, trzeba wyjąć i włożyć do USB.
Czy są jakieś pewniejsze, mające sterowniki pod Windows?
Patrzę:
https://allegro.pl/kategoria/karty-wlan-karty-usb-77966?order=m

Data: 2017-09-24 17:24:48
Autor: Borneq
Pewne Wifi po USB
W dniu 24.09.2017 o 17:10, Borneq pisze:
Patrzę:
https://allegro.pl/kategoria/karty-wlan-karty-usb-77966?order=m

Widzę USB i PCI, które odpadają
Czy są karty Wifi, które łączą się z kompem przez krótki kabel Ethernet?

Data: 2017-09-24 22:39:49
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Borneq" napisał:

Czy są karty Wifi, które łączą się z kompem przez krótki kabel Ethernet?

Tak, nazywają się router.

JoteR

Data: 2017-09-25 10:26:19
Autor: Adam
Pewne Wifi po USB
W dniu 2017-09-24 o 22:39, JoteR pisze:
"Borneq" napisał:

Czy są karty Wifi, które łączą się z kompem przez krótki kabel Ethernet?

Tak, nazywają się router.

Router to za dużo. Zresztą bez funkcji APC nie zadziała.
Tu wystarczy zwykły prosty APC (Access Point Client).

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-25 17:32:20
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Adam" napisał:

Router to za dużo. Zresztą bez funkcji APC nie zadziała.

Mój Edimax nie chce robić za mostek ani w trybie "mostek APC", ani jako "punkt dostępowy" - zastępuje brakujący kawałek kabla w trybie "stacja-infrastruktura". Nie ogarniam tej terminologii. Zaś stary WRT-54GL z Tomato robi to w trybie "Wireless Ethernet Bridge". I to rozumiem ;->

Tu wystarczy zwykły prosty APC (Access Point Client).

Dobrze, aby miał kilka "wyjść". Zawsze można jeszcze z czymś się podłączyć.

JoteR

Data: 2017-09-25 21:14:30
Autor: Adam
Pewne Wifi po USB
W dniu 2017-09-25 o 17:32, JoteR pisze:
"Adam" napisał:

[...]

Router z reguły jeszcze robi NAT - tutaj było by to zupełnie niepotrzebne, a nawet mogło by przeszkadzać, gdyby się chciało mieć "w widoczności" wszystkie urządzenia lokalne.

A czasami nazewnictwo wymyślane przez różnych marketingowców powala :(

WRT-54GL z Tomato robi to w trybie "Wireless Ethernet Bridge". I to rozumiem ;->

Tu wystarczy zwykły prosty APC (Access Point Client).

Dobrze, aby miał kilka "wyjść". Zawsze można jeszcze z czymś się podłączyć.

Albo jakiegoś małego switcha dostawić.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-25 23:33:39
Autor: JoteR
Pewne Wifi po USB
"Adam" napisał:

[...]

No ale cały dowcip w tym, że router pracujący w tym trybie jest "przezroczysty" dla wszystkich urządzeń w podsieci - nie robi żadnego NAT i nie sprzedaje DHCP. Jedyna "niedogodność" to ta, że musi mieć stały adres IP. No i za taki router trzeba raczej wyskoczyć z "Jagiełły" - te tańsze mogą nie obsługiwać tej funkcji.

JoteR

Data: 2017-09-26 07:41:14
Autor: ń
Pewne Wifi po USB
Duzo routerów w tym trybie nie zapewnia odpowiedniego poziomu szyfrowania (WPA2).

-- -- -