Pewnie łeb pozamieniał z boukunem.

Data: 2014-03-17 05:05:08
Autor: stevep
Pewnie łeb pozamieniał z boukunem.
# Gdy kilka dni temu rozmawiałem z jednym z polityków SLD zajmujących się  kampanią do Parlamentu Europejskiego, przekonywał mnie, że niedziela 16  marca miała być jednym z ważniejszych punktów na drodze Sojuszu do  wyborczego sukcesu. Dziś odbył się III Sejmik Kobiet Lewicy w Sali  Kongresowej w Warszawie. Ale to nie kandydatki SLD do PE były w niedzielę  dla mediów najważniejsze. To poseł Adam Kępiński, drugi na liście do PE  SLD w okręgu dolnośląskim znajdował się w centrum uwagi. Wszystko za  sprawą jego udziału jako obserwatora w niedzielnym referendum na Krymie.

Czy SLD jest zmartwione całą sprawą?

- Nie sądzę, aby ta kwestia zaważyła na kampanii w ciągu najbliższych dni.  Wydaje się też, że naszemu elektoratowi nie zależy na wzbudzaniu  antyrosyjskich nastrojów. Nasz elektorat jest nastawiony "realistycznie"  do relacji z Rosją. I przez to wyjazd Kępińskiego ma dla nich niewielkie  znaczenie, bardziej liczy się dla liderów opinii i komentatorów - mówi mi  jeden ze strategów Sojuszu.

Co więcej, SLD może liczyć na to, że wtorkowa wizyta wiceprezydenta USA  Joe Bidena przyciągnie uwagę mediów. To sprawi, że historia Kępińskiego  będzie maksymalnie "jednodniowa", a w najlepszym dla SLD wypadku skończy  się jeszcze dziś.

Kępiński kandyduje do PE z okręgu dolnośląskiego. Co ciekawe, Kępiński  przez kilka lat był związany z SLD, później przeszedł do Ruchu Palikota, i  z listy RP dostał się do Sejmu w 2011 roku. Później, w lutym 2013 roku  powrócił do SLD. Dlatego Europa Plus/Twój Ruch mogą mieć problem z  atakowaniem dawnego partyjnego kolegi.

Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, to jedynym efektem wyjazdu  posła będzie "przykrycie" w mediach niedzielnego Sejmiku Kobiet Lewicy,  organizowanego przez SLD. Jednak prawdziwa, twarda kampania - zdaniem  moich rozmówców z Sojuszu - zacznie się dopiero za tydzień, gdy Platforma  ostatecznie zatwierdzi swoje listy do PE. #
Ze strony:
http://skroc.pl/71b5e

--
stevep