Pewnie ruscy użyli ogłupiającej umysł pilo tow mgły z helem.

Data: 2011-07-18 15:38:45
Autor: stevep
Pewnie ruscy użyli ogłupiającej umysł pilo tow mgły z helem.
# Nieaktywowanie przycisku automatycznego odejścia nie może być traktowane  jako jedyna bezpośrednia przyczyna katastrofy Tu-154M - uważa płk Edmund  Klich, b. przedstawiciel Polski akredytowany przy rosyjskim  Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym (MAK).
Klich odniósł się w ten sposób do nieoficjalnych informacji "Newsweeka",  według których tuż przed katastrofą piloci próbowali poderwać samolot przy  użyciu przycisku automatycznego. Miało im się to nie udać, bo przycisk  wcześniej nie został aktywowany. Według tygodnika, w raporcie komisji  Jerzego Millera znajdzie się informacja, że piloci przycisnęli przycisk  automatycznego odejścia "uchod", ale samolot na to nie zareagował, bo  przycisk nie został odpowiednio aktywowany.

"Słyszałem dywagacje na ten temat. Nie mogę w tej chwili potwierdzić, że  tak rzeczywiście było, ale nie może to być bezpośrednią przyczyną  (katastrofy - PAP), bo to wszystko działo się za późno, kiedy piloci  przekroczyli wysokość decyzji (...) Nie można tego traktować jako jedynej  bezpośredniej przyczyny, bo wtedy byśmy nie wyciągnęli właściwych  wniosków" - powiedział w poniedziałek Klich w Polsat News.

Pytany o "nieuzbrojenie" przycisku automatycznego odejścia Klich  powiedział, że jest to elementarna wiedza dotycząca bezpieczeństwa. "Tylko  trzeba popatrzyć teraz, jak to było w instrukcjach, które piloci znali" -  zastrzegł.

"Pamiętam, że wielka dyskusja była już w Moskwie specjalistów rosyjskich i  naszych specjalistów. Nikt naprawdę nie wiedział, jak ten samolot  zareaguje, a właściwie było takie zdanie, że samolot nie odejdzie z  automatu, jeśli nie ma systemu ILS" - dodał.

Według "Newsweeeka", komisja Millera po przeprowadzeniu eksperymentów na  drugim polskim tupolewie ustaliła, że przycisk zadziałałby także na  lotnisku bez ILS, czyli takim jak w Smoleńsku. Najpierw jednak trzeba było  go aktywować - tak samo jak przed lądowaniem na lotnisku z systemem ILS.  Piloci mogli jednak o tym nie wiedzieć, bo informacji takiej nie było w  oficjalnej instrukcji TU-154M, a piloci nie mieli szkoleń na symulatorach,  gdzie mogliby się o tym dowiedzieć - twierdzi tygodnik.

Minister spraw wewnętrznych i administracji Jerzy Miller pytany w Sopocie  przez dziennikarzy o publikację "Newsweeka" powiedział tylko, że "nie  będzie komentował tej sprawy".
Zdaniem Klicha rodziny ofiar katastrofy smoleńskiej powinny poznać raport  przed jego oficjalną prezentacją. "Rodziny powinny poznać raport  wcześniej, ale bez prawa dyskusji nad tym raportem, bez prawa wnoszenia  uwag. W dniu, w którym to będzie ogłoszone, rano powinny się spotkać  rodziny" - powiedział Klich.

Pułkownik zaznaczył, że wie, iż były pewne problemy z tłumaczeniem raportu  komisji Millera. "To muszą sprawdzić jeszcze eksperci, nie tylko tłumacze,  ale także eksperci, którzy znają język angielski, ale język specyficzny,  lotniczy i wiem, że nad tym raportem pracowali jeszcze w ubiegłym  tygodniu" - powiedział Klich.

Raport polskiej komisji wyjaśniającej okoliczności katastrofy smoleńskiej  liczy ponad 300 stron. Jerzy Miller przekazał go premierowi osobiście pod  koniec czerwca. Ma zostać upubliczniony po zakończeniu tłumaczeń na język  angielski i rosyjski.

10 kwietnia 2010 roku w katastrofie Tu-154M zginęło 96 osób, w tym  prezydent Lech Kaczyński i jego małżonka Maria. Polska delegacja leciała  do Katynia na uroczystości upamiętniające 70. rocznicę mordu NKWD na  polskich oficerach. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfz3z

--
stevep

Data: 2011-07-18 14:22:43
Autor: MH
Pewnie ruscy użyli ogłupiającej umysł pilotow mgły z helem.
stevep <stevep011@tkdami.net> napisał(a):
# Nieaktywowanie przycisku automatycznego odej=B6cia nie mo=BFe by=E6 tr=
aktowane  =

jako jedyna bezpo=B6rednia przyczyna katastrofy Tu-154M - uwa=BFa p=B3k =
Edmund  =

Klich, b. przedstawiciel Polski akredytowany przy rosyjskim  =

Mi=EAdzypa=F1stwowym Komitecie Lotniczym (MAK).
Klich odni=F3s=B3 si=EA w ten spos=F3b do nieoficjalnych informacji "New=
sweeka",  =

wed=B3ug kt=F3rych tu=BF przed katastrof=B1 piloci pr=F3bowali poderwa=E6=
 samolot przy  =

u=BFyciu przycisku automatycznego. Mia=B3o im si=EA to nie uda=E6, bo pr=
zycisk  =

wcze=B6niej nie zosta=B3 aktywowany. Wed=B3ug tygodnika, w raporcie komi=
sji  =

Jerzego Millera znajdzie si=EA informacja, =BFe piloci przycisn=EAli prz=
ycisk  =

automatycznego odej=B6cia "uchod", ale samolot na to nie zareagowa=B3, b=
o  =

przycisk nie zosta=B3 odpowiednio aktywowany.

"S=B3ysza=B3em dywagacje na ten temat. Nie mog=EA w tej chwili potwierdz=
i=E6, =BFe  =

tak rzeczywi=B6cie by=B3o, ale nie mo=BFe to by=E6 bezpo=B6redni=B1 przy=
czyn=B1  =

(katastrofy - PAP), bo to wszystko dzia=B3o si=EA za p=F3=BCno, kiedy pi=
loci  =

przekroczyli wysoko=B6=E6 decyzji (...) Nie mo=BFna tego traktowa=E6 jak=
o jedynej  =

bezpo=B6redniej przyczyny, bo wtedy by=B6my nie wyci=B1gn=EAli w=B3a=B6c=
iwych  =

wniosk=F3w" - powiedzia=B3 w poniedzia=B3ek Klich w Polsat News.

Pytany o "nieuzbrojenie" przycisku automatycznego odej=B6cia Klich  =

powiedzia=B3, =BFe jest to elementarna wiedza dotycz=B1ca bezpiecze=F1st=
wa. "Tylko  =

trzeba popatrzy=E6 teraz, jak to by=B3o w instrukcjach, kt=F3re piloci z=
nali" -  =

zastrzeg=B3.

"Pami=EAtam, =BFe wielka dyskusja by=B3a ju=BF w Moskwie specjalist=F3w =
rosyjskich i  =

naszych specjalist=F3w. Nikt naprawd=EA nie wiedzia=B3, jak ten samolot =
 =

zareaguje, a w=B3a=B6ciwie by=B3o takie zdanie, =BFe samolot nie odejdzi=
e z  =

automatu, je=B6li nie ma systemu ILS" - doda=B3.

Wed=B3ug "Newsweeeka", komisja Millera po przeprowadzeniu eksperyment=F3=
w na  =

drugim polskim tupolewie ustali=B3a, =BFe przycisk zadzia=B3a=B3by tak=BF=
e na  =

lotnisku bez ILS, czyli takim jak w Smole=F1sku. Najpierw jednak trzeba =
by=B3o  =

go aktywowa=E6 - tak samo jak przed l=B1dowaniem na lotnisku z systemem =
ILS.  =

Piloci mogli jednak o tym nie wiedzie=E6, bo informacji takiej nie by=B3=
o w  =

oficjalnej instrukcji TU-154M, a piloci nie mieli szkole=F1 na symulator=
ach,  =

gdzie mogliby si=EA o tym dowiedzie=E6 - twierdzi tygodnik.

Minister spraw wewn=EAtrznych i administracji Jerzy Miller pytany w Sopo=
cie  =

przez dziennikarzy o publikacj=EA "Newsweeka" powiedzia=B3 tylko, =BFe "=
nie  =

b=EAdzie komentowa=B3 tej sprawy".
Zdaniem Klicha rodziny ofiar katastrofy smole=F1skiej powinny pozna=E6 r=
aport  =

przed jego oficjaln=B1 prezentacj=B1. "Rodziny powinny pozna=E6 raport  =

wcze=B6niej, ale bez prawa dyskusji nad tym raportem, bez prawa wnoszeni=
a  =

uwag. W dniu, w kt=F3rym to b=EAdzie og=B3oszone, rano powinny si=EA spo=
tka=E6  =

rodziny" - powiedzia=B3 Klich.

Pu=B3kownik zaznaczy=B3, =BFe wie, i=BF by=B3y pewne problemy z t=B3umac=
zeniem raportu  =

komisji Millera. "To musz=B1 sprawdzi=E6 jeszcze eksperci, nie tylko t=B3=
umacze,  =

ale tak=BFe eksperci, kt=F3rzy znaj=B1 j=EAzyk angielski, ale j=EAzyk sp=
ecyficzny,  =

lotniczy i wiem, =BFe nad tym raportem pracowali jeszcze w ubieg=B3ym  =

tygodniu" - powiedzia=B3 Klich.

Raport polskiej komisji wyja=B6niaj=B1cej okoliczno=B6ci katastrofy smol=
e=F1skiej  =

liczy ponad 300 stron. Jerzy Miller przekaza=B3 go premierowi osobi=B6ci=
e pod  =

koniec czerwca. Ma zosta=E6 upubliczniony po zako=F1czeniu t=B3umacze=F1=
 na j=EAzyk  =

angielski i rosyjski.

10 kwietnia 2010 roku w katastrofie Tu-154M zgin=EA=B3o 96 os=F3b, w tym=
  =

prezydent Lech Kaczy=F1ski i jego ma=B3=BFonka Maria. Polska delegacja l=
ecia=B3a  =

do Katynia na uroczysto=B6ci upami=EAtniaj=B1ce 70. rocznic=EA mordu NKW=
D na  =

polskich oficerach. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfz3z

--
stevep
U=BFywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

=============================

Co w tym wszystkim jest żenujące ??  Ano fakt , że są w samolocie
zainstalowane urządzenia , których zasady działania i obsługi nie znają
zarówno piloci jak i kadra instruktorska. Dopiero trza robić eksperymenty..
W pale się nie mieści !!

MH

Data: 2011-07-18 16:30:20
Autor: Leprechaun

Użytkownik " MH" <logiznam.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j01fjj$46t$1inews.gazeta.pl...
[...]

By było ciekawiej urządzenia te zamontowano w czasach kiedy całą Europą i Rosją trzęśli Kaczyńscy!  Samolot był przecież PREZYDENCKI!! Gdzie rewolucyjna czujność Antoniego M.?

BomBel

Data: 2011-07-18 16:52:23
Autor: raff

" MH" <logiznam.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:j01fjj$46t$1inews.gazeta.pl...
stevep <stevep011@tkdami.net> napisał(a):
# Nieaktywowanie przycisku automatycznego odej=B6cia nie mo=BFe by=E6 tr>> aktowane  >> jako jedyna bezpo=B6rednia przyczyna katastrofy Tu-154M - uwa=BFa p=B3k >> Edmund  >> Klich, b. przedstawiciel Polski akredytowany przy rosyjskim  >> Mi=EAdzypa=F1stwowym Komitecie Lotniczym (MAK).
[...]

No popatrz. A mnie sie wydawalo, ze jest minister, ktory za takie cos odpowiada. No i premier, ktory trzyma takiego ministra.

Wnioski sobie sam wyciagnij.

R.

Data: 2011-07-18 15:16:15
Autor: MH
raff <patagonia2389@onet.pl> napisał(a):
> Co w tym wszystkim jest =BFenuj=B1ce ??  Ano fakt , =BFe s=B1 w =
samolocie
> zainstalowane urz=B1dzenia , kt=F3rych zasady dzia=B3ania i obs=B3ugi =
nie znaj=B1
> zar=F3wno piloci jak i kadra instruktorska. Dopiero trza robi=E6 =
eksperymenty..
> W pale si=EA nie mie=B6ci !!
>=20
> MH

No popatrz. A mnie sie wydawalo, ze jest minister, ktory za takie cos =
odpowiada. No i premier, ktory trzyma takiego ministra.

> [...]

=====================

Najsamprzód przeczytaj se Raffaelo , co w tym temacie napisał Bombel. To po
pierwsze primo. A po drugie primo , wiem żeś ciężko kumaty , to dam ci jeszcze
taki przykład. Autobus miejski przyjebał w słup , bo miał niesprawne hamulce.
Kto winien ??  Minister transportu ?? A może premier , bo takiego trzyma ???

MH

Data: 2011-07-18 15:32:11
Autor: obserwator
 MH <logiznam.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Bombel to autorytet i specjalista od katastrof lotniczych i procedur
obowiazujacych w takich sytuacjach? Przeciez wczoraj podalem ci dwa linki? Udajesz, ze ich nie zauwazyles?

Siedzicie tu po to aby siebie nawzajem oklamywac i utwierdzac w bredniach?
Przeciez tu poza wami to juz chyba nikomu z wami sie nie chce nawet gadac.

Ponizej wklejam jeszcze raz cyborgi i ciemniaki sieciowe, linki ktore wczoraj
podalem.

Tak sie bada katastofy lotnicze w krajach cywilizowanych:

www.myvido1.com/gYxUFNTJDdNJVbRdHZW1UP_katastrofa-w-przestworzach-
lockerbie-4-6

A tak w niecywilizowanych:

www.youtube.com/watch?v=yeFUY8ZozM8&feature=related

Data: 2011-07-18 19:06:09
Autor: raff
> [...]

Kto winien ??  Minister transportu ?? A może premier , bo takiego trzyma ???

Buehehe, taa, lewacka logika. A wlasciwie brak logiki...

R.

Data: 2011-07-18 17:13:20
Autor: MH
Pewnie ruscy użyli ogłupiającej umysł pilotow mgły z helem.
raff <patagonia2389@onet.pl> napisał(a):

Buehehe, taa, lewacka logika. A wlasciwie brak logiki...

R.
=======================

Dzięki za wyczerpującą argumentację (jak zwykle zresztą).

MH

Data: 2011-07-18 19:10:29
Autor: raff

" MH" <logiznam.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:j01inv$d9t$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Kto winien ??  Minister transportu ?? A może premier , bo takiego trzyma ???

To teraz ja ci dam przyklad, moze makowka ci sie nie zlasuje.

Przyjebal (uzywam slownictwa ci bliskiego) statek Exxon Valdez. Wylalo sie w pizdu (znow slownictwo ci przyjazne) ropy.

I teraz czy A. szef firmy odpowiada za to

B. nie, ani hu hu, ni chuja (...)

A teraz rusz swoja ograniczona lepetyna i sprobuj wykombinowac odpowiedz.

R.

Data: 2011-07-18 16:23:07
Autor: Leprechaun

Użytkownik "stevep" <stevep011@tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.vythivp8v39gybstevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

No dobrze, jakis tam przycisk był/nie był nieaktywny. Pytam się po raz kolejny: KTO kazał im się pchać na zamglone lotnisko, które przypominało pastwisko? Ruscy? Tusk? Komorowski? KTO?

BomBel

Data: 2011-07-19 18:48:52
Autor: €urobigbrednie
Pewnie ruscy użyli ogłupiającej umysł pilotow mgły z helem.
On Mon, 18 Jul 2011 15:38:45 +0200, stevep <stevep011@tkdami.net>
wrote:

[...]

 moze pod przyciskiem byl aktywator mgly i helu?

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Pewnie ruscy użyli ogłupiającej umysł pilo tow mgły z helem.