Phenom II X2 BE, szansa odblokowania rdzeni a płyta główna

Data: 2011-09-06 09:22:46
Autor: HD Usenet
Phenom II X2 BE, szansa odblokowania rdzeni a płyta główna
Cześć,

Ktoś z Was może przerabiał w praktyce "przekładkę" sprzętu (CPU, DDR3, karty
graficzne, HDD) z AM3 na AM3+ w kontekście szansy odblokowania rdzeni (chociaż
jednego) na Phenomie II X2 5xxx po zmianie płyty?. Na mobo AM3 i to raczej
"unlock friendly" z niezłą sekcją zasilania (Asus M4A77TD PRO ze wsparciem CPU
do 140W i blokiem zasilania 8+1)?
Ta konkretna sztuka Phenoma II BE 555 jest wyjątkowo oporna na odblokowanie -
sypie BSODem lub kernel panic już na etapie ładowania OS, nawety przy
podwyższeniu vCore i obniżeniu taktowania, wyłączenia C&C. Jak na moje oko
taka sztuka CPU, gwarancji odblokowania nigdy nie ma i raczej nie ma co
liczyć, że po zmianie na płytę AM3+ na 990FX z dobrą sekcją zasilania
(chłodzone przez heatpipe i dodatkowy wentyl) 8+2 nie ma co liczyć na zmianę
stanu rzeczy co do odblokowanie rdzeni, skoro nie dało się na obecnej płycie. W rezultacie, choć mniej perspektywiczne, to wydaje mi się że zamiast zmienić
płytę i liczyć na odblokowanie choć jednego dodatkowego rdzenia na nowej
(gwarancji na to nie ma nigdy) na obecnym opornym CPU X2, lepiej, a na pewno
znacznie taniej wyjdzie sprzedać tego PII X2 i kupić niedrogiego PII X4 955,
bo przy pakowaniu, kompresji wideo i NIEKTÓRYCH grach 2 rdzenie @3,5 GHz to
już czasem przymało. Owszem, znacznie bardziej perspektywicznie byłoby zmienić
płytę na AM3+, do tego Buldożer nawet najtanszy 4-rdzeniowy, ale biorąc pod
uwagę przekładki (potrzebuję 1 portu PATA i kontrolera FDD dla programu z
zabezpieczeniem na FDD) więc skazuje mnie to praktycznie na dość drogiego
Asrocka 990FX Extreme4 za ~650 zł, do tego najtańszy buldożer 4-modułowy ma
być po 190 USD, w PL patrząc na ceny 1090T, "podatek od nowości" pewnie będą
po 800+ zł, do tego "zabawa" ze stawianiem od zera systemu i przerzucaniem
całości zawartości HDD w RAID :(

Chyba  ze źle kombinuję i przy zmianie płyty realnie wzrasta szansa
odblokowania dodatkowych rdzeni, co pozwoliłoby odłożyć w czasie zmianę CPU, a
wydać ~1,5 kzł na upgrade. Właściwie to przy tak dużych płytach jak ten Asrock
990FX i złączach SATA równoległych do płyty pewnie trzeba doliczyć i nową
obudowę - już teraz przy krótszej płycie ASUSA i prostopadłych SATA przy 4x
HDD i 2x R4850 (złącza idą w kierunku kosza HDD, a nie tak jak od R5xxx w
górę) już jest ciasno, więc koszt porządnego upgrade na AM3+ robi się bliżej
2000 zł - sporawo :( Niestety inne płyty na AM3+ nie za bardzo mi pasują - a
to kiepska sekcja zasilania, a to brak kontrolera PATA/FDD, a to złącze
cyfrowe wewnętrznego audio tylko optyczne (skończyły mi się porty w
aplitunerze, wolne zostały tylko elektryczne cyfrowe), a to dgruga szybsza
karta w crossfire (x16 lub x8 w zależności czy to 970,990X czy 990FX blokuje
jedyny wolny PCI 2.x przy dwuslotowych kartach w crossfire :( Pasuje mi tylko ten Asrock 990FX Extreme4 i bliźniaczy 890FX Deluxe5, ale nie
ma co pakować się do buldożerów w starszy chipset, jak konstrukcja PCB i
wyposażenie identyczne.

O czymś nie pomyślałem? Jestem otwarty na sugestie.

--
HD

--

Phenom II X2 BE, szansa odblokowania rdzeni a płyta główna