PiS łagodzi odpowiedzialność prezesów państwowy ch spółek za korupcję

Data: 2019-06-14 03:59:08
Autor: Bruno Brunowski
PiS łagodzi odpowiedzialność prezesów państwowy ch spółek za korupcję
"- Poprawki wprowadzone na etapie prac senackich doprowadziły do powstania kolejnych błędów w zakresie przepisów korupcyjnych, w szczególności do tego, że typy przestępstw łapownictwa w sektorze publicznym (art. 228 k.k., art. 229 k.k.) nie będą miały zastosowania do spółek osobowych z udziałem Skarbu Państwa, samorządu terytorialnego lub państwowych osób prawnych - piszą krakowscy karniści.
(...)
Dodają, że wprowadzenie tej nowelizacji może prowadzić do bezkarności osób zarządzających największymi, strategicznymi spółkami z udziałem Skarbu Państwa (takimi jak KGHM Polska Miedź S.A. czy Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. - w obu tych spółkach Skarb Państwa jest mniejszościowym akcjonariuszem).

- W myśl poprawki wprowadzonej w Senacie, prezes zarządu PKN Orlen S.A. nie mógłby więc odpowiadać karnie za łapownictwo w sektorze publicznym, podczas gdy odpowiedzialności takiej podlegać będzie przykładowo prezes spółki komunalnej, zajmującej się wywozem nieczystości w małej gminie wiejskiej - piszą prawnicy.

Teoretycznie w Kodeksie wprowadzono nową kategorię przestępstw korupcyjnych, popełnianych przez urzędników i osoby publiczne. W praktyce zapisy dotyczące tychże osób są tak nieprecyzyjne i zagmatwane, że ciężko coś z nich wywnioskować. Nadto karniści zwracają uwagę na ich niezgodność z Konstytucją. Przywołują też kuriozalny przykład: wystarczy, że dana organizacja w swoim statucie nazwie osobę nią kierującą ,,przewodniczącym", a nie ,,prezesem" i już taka osoba nie będzie ponosić odpowiedzialności."
https://innpoland.pl/153027,szefowie-panstwowych-spolek-bezkarni-beda-mogli-bezkarnie-brac-lapowki

Szykowanie dupochronów idzie pełną parą, w końcu trzeba ratować zasłużonych towarzyszy. Słuszną linię ma nasza Partia!

--
Bruno

Data: 2019-06-14 09:29:31
Autor: Bytomir Szimoza
użytkownik Bruno Brunowski napisał:

Dodają, że wprowadzenie tej nowelizacji może prowadzić do bezkarności osób zarządzających największymi, strategicznymi spółkami z udziałem Skarbu Państwa (takimi jak KGHM Polska Miedź S.A.

Oj tam oj tam, jak twój fumfel Fogelman i jednocześnie fumfel
Kaczki i peło pośredniczył w zakupie KGHMoskim i "zniknęło" po drodze 1,2mld pln
to nic żeś mordy nie darł.

https://youtu.be/cEfbwoxfd94?t=482

Afera KGHMoska to 150% afery Ambergoldowej, czemu więc pis ma spieprzone
priorytety? Bo pośrodku był "ż" fumfel pełoski i pisoski?

Data: 2019-06-14 09:32:17
Autor: Bytomir Szimoza
[...]

I GWno tematu nie podchwyciło, musi GWno wie na kogo szczekać, tylko na gojców.

Data: 2019-06-14 11:21:57
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 18:29:32 UTC+2 użytkownik Bytomir Szimoza napisał:
> [...]

Afera KGHMoska to 150% afery Ambergoldowej, czemu więc pis ma spieprzone
priorytety? Bo pośrodku był "ż" fumfel pełoski i pisoski?

Mówisz Nocnik, że pisiory chcą sprzedać KGHM? Być to może. Strasznie się kiedyś bulwersowali, że sprzedawać nie wolno, czyli najprawdopodobniej taki mają plan. 500+ swoje kosztuje.

--
Bruno

Data: 2019-06-14 13:45:48
Autor: Pajdak
Użytkownik "Bruno Brunowski" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:c31bf255-d73d-4364-a394-91308526392dgooglegroups.com...
[...]

Łapka łapkę myje czyli swojak swego kryje. Oto hasło PiS dla ciemnoty.

--
Pajdak

PiS łagodzi odpowiedzialność prezesów państwowy ch spółek za korupcję