PiS = PZPR!

Data: 2010-04-27 08:55:10
Autor: karwanjestkretynem
PiS = PZPR!
"Kto ma narrację, ten ma władzę" - mówiła w studiu TVP 1 dr Barbara Fedyszak-Radziejowska już tydzień po smoleńskiej katastrofie. Narracja, którą proponuje codziennie telewizja publiczna, ma przekonać Polaków do oddania władzy PiS-owi.

W pierwszych dniach żałoby, i potem kiedy trwały jeszcze pogrzeby ofiar smoleńskiej katastrofy, i teraz kiedy rusza kampania prezydencka, TVP 1 narzuca Polakom wyraźnie politycznie zorientowaną narrację, tego co się stało pod Smoleńskiem. I jakie powinny być konsekwencje tej katastrofy.

"Narracja" to słowo kluczowe w budowaniu wizerunku. Dziś staje się nieodzowną częścią politycznego PR. Narracja to historia podana szybko i sprawnie, przykuwająca uwagę. Marketing narracyjny to najskuteczniejsze narzędzie politycznego PR.

"Kto ma narrację, ten ma władzę" - mówiła w studiu TVP 1 dr Barbara Fedyszak-Radziejowska już tydzień po smoleńskiej katastrofie. Sama zresztą staje się jednym z autorów tej narracji, bo ostatnio w TVP gości często i swoją narrację snuje.

Żałoba tylko dla wybranych

W pierwszych dniach narracja dotyczyła żałoby i patriotyzmu. TVP promowała żałobę i patriotyzm wykluczający. Ten ton pojawiał się w "Wiadomościach" (w głosach komentatorów, ale i samych dziennikarzy), w programie Jana Pospieszalskiego "Warto rozmawiać" i "Bronisław Wildstein przedstawia". Narracja była taka, że ci, którzy krytykowali prezydenta Lecha Kaczyńskiego za życia, po śmierci nie mają prawa go opłakiwać, że żałoba im nie przystoi, że to zwykła hipokryzja. Więc prawo do prawdziwej żałoby mieli tylko prawdziwi patrioci (Jarosław Kaczyński nazywa ich "elitą patriotyczną"). W konsekwencji telewizja publiczna próbuje wmówić widzom, że Lech Kaczyński był atakowany niesprawiedliwie, a jego samego przemieniła w narodowego herosa.

Najlepszym dowodem na to był materiał "Wiadomości" potępiający "Gazetę Wyborczą" za komentarz krytykujący decyzję o pochowaniu prezydenckiej pary prezydenckiej na Wawelu. Bo przecież miejsce narodowego herosa jest na Wawelu, a jakiekolwiek wątpliwości to przejaw naruszenia czasu żałoby. Co charakterystyczne dla "Wiadomości" ostatnich tygodni, dziennik nie tyle z poglądem "Gazety" polemizował, co potępił w ogóle zabranie przez nas głosu w tej sprawie. Sama forma też była interesująca: bo był to "komentarz informacyjny": informacja gładko przechodzi w komentarz bez żadnego rozróżnienia, komentarz z kolei staje się informacją, jaką narrację chce nam sprzedać redakcja "Wiadomości".

Elity wrogiem Polaków

Próby analizy tego, co się działo pod Pałacem Prezydenckim w kategoriach przeżywania przez wspólnotę żałoby (co jest normalne po tak niewyobrażalnej tragedii), a nie jako publiczne odkłamywanie zmanipulowanego przez liberalne media wizerunku prezydenta Kaczyńskiego, były traktowane przez telewizję publiczną jako "strach elit przed zwykłymi Polakami". Dr Fedyszak-Radziejowska w ostatnim programie Wildsteina mówiła "że część polskich elit nie pozwala mówić Polakom tego, co myślą i tego co chcą. Pojawił się polski obywatel, bez względu jaki miał stosunek do prezydenta i części polityków, który żąda pełnej wiedzy, jaki był prezydent".

By tę narrację uwiarygodnić "Wiadomości" zamówiły sondaż, w którym zapytały, czy prezydent był "niesprawiedliwie atakowany przez media".68 proc. odpowiedziało, że tak.

Rosja wciąż groźna i zwodzi

Narracja telewizji publicznej chce też narzucić ton, w jakim trzeba mówić o stosunkach polsko-rosyjskich. Większość komentatorów nie ma wątpliwości, że pojawiła się szansa, by stały się normalne. TVP 1 (np. w programie "Warto rozmawiać") i "Wiadomości" starają się umniejszyć te szanse, snując niedorzeczne podejrzenia, że mógł to być rosyjski zamach, informując, że Rosjanie na lotnisku wymieniali lampy przez lądowaniem prezydenckiego samolotu, że rosyjscy prokuratorzy "haniebnie" przesłuchiwali rodziny ofiar katastrofy. - Nic się nie zmieniło, zmieniły się uśmiechy i gesty - mówił Wildstein w ostatnią niedzielę w swoim programie o szansach na polsko-rosyjskie pojednanie.

Dr Fedyszak-Radziejowska w tym samym programie podkreślała, że właśnie "trwa walka o narrację", która "kształtuje narodową tożsamość".

Współrządzona przez PiS telewizja publiczna już swoją narrację snuję, już tę walkę prowadzi. Wcześniej walczyła o reelekcję Lecha Kaczyńskiego. Teraz o to, by jego brat Jarosław wszedł do II tury z jak najlepszym wynikiem. To PiS-owi pozwoli snuć narrację o potrzebie budowy IV RP.

http://wyborcza.pl/1,75968,7816947,_Wiadomosci____opowiesci_jednej_tresci.html

Przemysław Warzywny

--

"Tragedia smoleńska staje się na naszych oczach nowym mitem PiS. Miałby on sprawić, że partia Jarosława Kaczyńskiego powtórzy sukces z 2005 r.? "Układ" już się zużył, bo gdy PiS rządził, nie zdołał go wytropić, choć miał kontrolę i nad służbami specjalnymi, i przyjazny IPN".

Data: 2010-04-27 09:59:46
Autor: Tomy M.
PiS = PZPR!
nie cytuj tu GWna ... to porządna grupa.

Tomy M.

Data: 2010-04-27 01:29:23
Autor: zbig
PiS = PZPR!
On 27 Kwi, 09:59, "Tomy M." <t...@ansibl.com> wrote:
nie cytuj tu GWna ... to porządna grupa.

Tomy M.

Ta grupa nigdy nie była porządna.

Data: 2010-04-27 10:54:24
Autor: Tomy M.
PiS = PZPR!
Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:6bb34ca6-a2c9-45d5-a235-dc67b40d73cav14g2000yqb.googlegroups.com...

Ta grupa nigdy nie była porządna.

  Może i nie ale zauważ że MY PISOWCY nie wklejamy
tutaj artykułów z Naszego Dziennika.
  Gazeta Wyborcza to propagandowa gazeta, co prawda
Michnikowi cieżko zarzucić że jest PO'wcem ale
ten cwaniak prowadzi jakieś własne rozgrywki i artykuły
w jego gazecie są PROPAGANDOWE. POPAGANDY nei czytam
dla zasady, jąkale wiecej szansy już nie dam
jego gazeta zdechnie nim minie 18 miesięcy, nakład
spada 10% miesięcznie.

Tomy M.

Data: 2010-04-27 02:05:10
Autor: zbig
PiS = PZPR!
On 27 Kwi, 10:54, "Tomy M." <t...@ansibl.com> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:6bb34ca6-a2c9-45d5-a235-dc67b40d73cav14g2000yqb.googlegroups.com...

> Ta grupa nigdy nie była porządna.

  Może i nie ale zauważ że MY PISOWCY nie wklejamy
tutaj artykułów z Naszego Dziennika.
 Oczywiście, że wklejacie i robicie to notorycznie.

Data: 2010-04-27 02:15:49
Autor: zbig
PiS = PZPR!
On 27 Kwi, 11:08, "Piotr" <p...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:db377fa3-5311-4903-8e4d-5c7e23d8414bk41g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]

> Może i nie ale zauważ że MY PISOWCY nie wklejamy
> tutaj artykułów z Naszego Dziennika.

 Oczywiście, że wklejacie i robicie to notorycznie.

A mógłbyś to jakoś wykazać? Wiesz zbigu, że "wklejamy" jak Warzywny, czy
Stiff,  prosto z gwna i bez komentarza...
Piotr
 --
Czego to wałkuństwo nie zrobi:http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/3ec3d0c6a7b11a64?dm...

Znów prosisz sie abym z ciebie zrobił durnia? Lepiej sie zastanów.

Data: 2010-04-27 03:05:35
Autor: zbig
PiS = PZPR!
On 27 Kwi, 11:49, "Piotr" <p...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:cb3e073e-2f36-4e32-9753-24fc699ed3e312g2000yqi.googlegroups.com...

Znów prosisz sie abym z ciebie zrobił durnia? Lepiej sie zastanów.

Hm, jeżeli nie masz zębów, to nie groź, że pogryziesz. Bo się robisz
zabawny, a tego pewnie nie chcesz... :-)
A co do reszty to może mógłbyś, tak normalnie, potwierdzić wartość swoich
słów?
Taki Warzywny tylko wczoraj wkleił kilka (bodajże 11) cytatów z gwna, daj
przykład na podobne działanie z ND, co ci szkodzi zbigu...
Piotr
--
Czego to wałkuństwo nie zrobi:http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/3ec3d0c6a7b11a64?dm...

http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/72a6c49458d06a34/8abc34547416750a?hl=pl&q=www.naszdziennik.pl&lnk=ol&
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/135ddb36df360d6b/368f90b62604d5fa?hl=pl&lnk=gst&q=www.naszdziennik.pl#368f90b62604d5fa
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/145e2561f8d621f8/b03f84651dc085c1?hl=pl&lnk=gst&q=www.naszdziennik.pl#b03f84651dc085c1

To pierwsze z brzegu przykłady. jestem w pociagu słabo mi chodzi net.
Warto zwrócić uwage, że nia m nawet słowa komentarza.

Data: 2010-04-28 01:25:26
Autor: zbig
PiS = PZPR!
On 27 Kwi, 13:03, "Piotr" <p...@wp.pl> wrote:

Chyba się nie zrozumieliśmy. Dać linka, bez słowa od siebie, to chyba nawet
nie się zdarzyło, mnie idzie o to byś udokumentował
swoje słowa, a konkretnie słowo "notorycznie":
"Oczywiście, że wklejacie i robicie to notorycznie."
Ja ci podałem przykład Warzywnego, ktory robi to codziennie, po kilka
kilkanaście postów, robi to również Stiff (też kilka wrzuci)...
Są i inni...
I jakoś nie słyszałem nawet słowa poburzenia z twojej strony. :-)

Jeśli mamy się czepiać słówek, to mój post był odpowiedzią na
stwierdzenie, że nie wklejacie linków z N. Dz. Wykazałem, że tak nie
jest, łącznie z tym , ze również brak wam również często słowa
własnego komentarza. Można się spierać o siłę słowa "notorycznie".
Stosując moją miarkę, jest to notoryczne, bo ja niezmiernie rzadko
wklejam linki, najczęściej na żądanie i nigdy bez słowa komentarza.
Co do podburzania, to nie przypominam sobie żadnych krytycznych swoich
słów z wyjątkiem tych do mkarwana, którego np. linki do zwyczajów
Żydów w czasie ciąży i porodu to kompletna paranoja i nie mieści się w
temacie grupy.

Data: 2010-04-27 10:26:57
Autor: -heÂŽsk-
PiS = PZPR!
On Tue, 27 Apr 2010 09:59:46 +0200, "Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote:

nie cytuj tu GWna ... to porządna grupa.

 PiS-owska ... ;o))))))))))))))))))))))))))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-27 14:48:15
Autor: raff
PiS = PZPR!
Piotr pisze:
Użytkownik "-heRsk-" <-WC15?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:st7dt5p1fn2v4437aus1sf4555scubr7dq4ax.com...
On Tue, 27 Apr 2010 09:59:46 +0200, "Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote:

nie cytuj tu GWna ... to porządna grupa.

PiS-owska ... ;o))))))))))))))))))))))))))

To nie jest pisowska grupa Heniu.
Piotr

Oho, Heniu sie GWnem usmarowal.

I wlacz swiatelka, Heniu.

R.

Data: 2010-04-27 15:09:57
Autor: :heŽsk:
PiS = PZPR!
On Tue, 27 Apr 2010 14:48:15 +0200, raff <patagonia3456@onet.pl>
wrote:

Piotr pisze:

> PiS-owska ... ;o))))))))))))))))))))))))))

> To nie jest pisowska grupa Heniu.

a jaka "piotrusiu" ?

Oho, Heniu sie GWnem usmarowal.

 masz jakies imie smieciu ?

I wlacz swiatelka, Heniu.

 masz jakies imie smieciu ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-27 15:31:06
Autor: :heŽsk:
PiS = PZPR!
On Tue, 27 Apr 2010 14:48:15 +0200, raff <patagonia3456@onet.pl>
wrote:

I wlacz swiatelka, Heniu.

 co tam u ciebie gliwicki smieciu ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-27 10:26:57
Autor: -heÂŽsk-
PiS = PZPR!
On Tue, 27 Apr 2010 08:55:10 +0200, "karwanjestkretynem" <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

"Kto ma narrację, ten ma władzę" - mówiła w studiu TVP 1 dr Barbara Fedyszak-Radziejowska już tydzień po smoleńskiej katastrofie. Narracja, któr± proponuje codziennie telewizja publiczna, ma przekonać Polaków do oddania władzy PiS-owi. [...]

 TVP pelni misje dziejowa PiS.  mam nadzieje, ze tusku w koncu rozgoni to komusze towarzystwo.

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-27 11:23:39
Autor: boukun
PiS = PZPR!
W rządzie nie będzie byłych członków PZPR. Dla mnie, raz dane słowo, jest
święte. - (Jarosław Kaczyński 10 VII 2006)

Jarosław Kaczyński uczynił ministra MSWiA i potem marszałkiem sejmu Ludwika
Dorna, syna komunisty należącego kolejno

do: KPZU (Komunistyczna Partia Zachodniej Ukrainy), KPP, PPR, w końcu PZPR.
Ojciec Ludwika Dorna był ponadto lektorem

WULM, szkolił partyjnych aparatczyków, wpajając im tezy Marksa i Lenina.

Andrzej Kryże - Wiceminister Sprawiedliwości IVRP- członek PZPR do jej końca.
Skazywał w stanie wojennym. Skazał między

innymi Bronisława Komorowskiego z PO za udział w manifestacji na warszawskim
Placu Zwycięstwa w rocznicę odzyskania

niepodległości. Kryże jako przewodniczący Wydziału IV Sądu Okręgowego w
Warszawie organizował też usuwanie sędziów

wydających łagodne wyroki wobec działaczy podziemnej opozycji - po objęciu przez
niego kierownictwa Wydziału, część

pracujących w nim sędziów odeszła, a orzecznictwo w stosunku do działaczy
podziemnej opozycji uległo zaostrzeniu. Ps. W tym

czasie nasz strugany `bohater opozycji' Premier Jarosław Kaczyński spokojnie
pracował sobie w Ośrodku Badań Społecznych

Region Mazowsze, a jego braciszek Lech niewiele wcześniej spokojnie obronił
pracę doktorską z marksistowskiego prawa pracy

obficie odwołując się przy tym do Lenina.

Wojciech Jasiński - Minister Skarbu IV RP- członek PZPR w latach 1976 - 1981,
szef Wydziału Spraw Wewnętrznych w

Płockim Urzędzie Miasta, przybudówki SB.

Anna Kalata - Minister Pracy i Polityki Społecznej IV RP. Członek PZPR jak i SLD

Ewa Sowińska- Rzecznik Praw Dziecka IV RP. W latach 1977-1980 należała do PZPR

Maciej Łopiński - Rzecznik Prezydenta IV RP - w okresie 1975 - grudzień 1981
należał do PZPR i pracował na

nomenklaturowym stanowisku sekretarza redakcji gdańskiego tygodnika `Czas',
klasycznego pisma partyjnego `po linii i na bazie'

(szefostwo z PZPR-owskiej nomenklatury, cenzura, wytyczne z KW)

Stanisław Kostrzewski od 25.02.2006 skarbnik PiS - był aktywnym członkiem PZPR
do końca jej działalności. Żeby było

ciekawiej - od 31.12.2005 jest wiceprezesem Banku Ochrony Środowiska i nie ma tu
żadnego konfliktu interesów lub niejasności

Ale to początek, a nie koniec, obłudy, dulszczyzny i kołtuństwa partii PiS.

Partia PiS domaga się, aby każdy Polak był bohaterem walczącym z komuną od
zawsze, dzieci mają nosić brzemię ojców.

Niestety pan Jarosław Kaczyński nie jest skłonny wytłumaczyć jak to się stało,
że Rajmund Kaczyński, żołnierz AK i jego żona

Jadwiga Kaczyńska żołnierz AK, tuż po wojnie dostaje od stalinowskiej PRL,
OLIGARCHICZNE mieszkanie na Żoliborzu.

W tamtym czasie żołnierze AK, dostawali kule w łeb, nogę od stołka jako fotel,
więzienną pryczę, w najlepszym razie zakaz

meldunkowy w stolicy. Tymczasem Rajmund Kaczyński dostaje piękne mieszkanie i
pracę w Politechnice Warszawskiej, gdzie

jest wykładowcą. Niesamowite, biorąc pod uwagę fakt, że mówimy o czasach, kiedy
w Moskwie trwają procesy polityczne

żołnierzy AK, a Polską rządzi marszałek Rokossowski. Takiego szacunku władza
ludowa nie okazała już żadnemu akowcowi,

nigdy przedtem i nigdy potem. Dziwne i niezwykłe są dzieje patriotycznej rodziny
Kaczyńskich. Syn Rajmunda Kaczyńskiego,

Jarosława doświadczył w swoim życiu jeszcze większego cudu.

Jak wszyscy wiemy bracia Lech i Jarosław Kaczyńscy przez 13 lat wraz z
Mieczysławem Wachowskim byli najbliższymi

współpracownikami Lecha Wałęsy. Tak się jakoś złożyło, że Jarosław Kaczyński
jako jedyny adiutant Wałęsy, został

wypuszczony przez SB po krótkiej rozmowie i co więcej po odmowie podpisania
lojalki. Za to samo Michnikowi i Kuroniowi

SB zafundowało kilka lat wiezienia. Zresztą wszystkim SB fundowała takie
wakacje, wszystkim oprócz Jarosława Kaczyńskiego.

Nie wiadomo kto lub co powodowało SB, ale po krótkiej rozmowie, przeprowadzanej
w miłej formalnej atmosferze, Jarosław

Kaczyński mógł wrócić do mamy.

Jak to się dzieje, że rodzina Kaczyńskich przez 40 lat była traktowana w sposób
wyjątkowy przez komunistyczny aparat

represji. Czy to jakieś rodzinne szczęście?

http://www.skubi.net/glosuj-na-polske.pdf

boukun

Data: 2010-04-27 18:47:28
Autor: awe
PiS = PZPR!
No dobrze kawecki ale ty nie masz narracji wiec spierdalaj bo nudzisz
awe

PiS = PZPR!