PiS = PZPR?

Data: 2011-05-02 05:30:07
Autor: cirrus
PiS = PZPR?
# Trudno naprawdę zgadn±ć , jak zrodził się pogl±d ,że PiS jest parti± prawicow± a niektórzy s± skłonni dodać " konserwatywn±". Widocznie nigdy nie pofatygowali się aby zajrzeć do Statutu.

Prawica - zwyczajowe okre¶lenie sił politycznych, które charakteryzuje szacunek dla tradycji,autorytetów,religi , istniej±cej hierarchii społecznejj oraz wstrzemięĽliwo¶ć przy dokonywaniu zmian w systemie społeczno-gospodarczym i politycznym.

Według partii prawicowych polityka państwa nie powinna ingerować w obywatela a administracja socjalna nie może być za wiele rozbudowana.W kwestii podatków partie prawicowe d±ż± zawsze do ujednolicenia i maksymalnego uproszczenia takiego systemu. Prywatna służba zdrowia oraz prywatny system edukacji to także cechy spotykane dla ruchów prawicowych.

ROZDZIAŁ I  , CELE PIS
 ART. 4. CELE
 Prawo i Sprawiedliwo¶ć zmierza do osi±gnięcia poprzez udział w życiu publicznym następuj±cych celów:
 1) umocnienia niepodległego bytu Rzeczypospolitej Polskiej i międzynarodowej pozycji Naszego Kraju,

2) umocnienia siły i bezpieczeństwa Państwa Polskiego,a w szczególno¶ci jego zdolno¶ci do podejmowania wielkich przedsięwzięć inwestycyjnych i społecznych w interesie Obywateli i Narodu,

3) umocnienia demokracji, praworz±dno¶ci i wolno¶ci obywatelskich,

4) szerzenia postaw patriotycznych oraz wzmacniania solidarno¶ci społecznej i narodowej Polaków,

5) umacniania roli rodziny jako podstawowej komórki społecznej i wspieranie jej życzliw± polityk± państwa,

6) szybkiego rozwoju gospodarczego Polski i działań, które pozwol± na zwiększenie uczestnictwa obywateli w korzystaniu z jego owoców, w szczególno¶ci zmniejszenia i eliminacji różnic między miastem a wsi± i między różnymi regionami Polski,

7) rozwoju kultury, nauki i powszechnego dostępu doo¶wiaty wszystkich szczebli,

8) zniesienia wszelkich barier ograniczaj±cych możliwo¶ci awansu społecznego i wszechstronnej aktywno¶ci zawodowej, kulturalnej oraz naukowej Polaków.

     Ani słowa o Bogu,  o religii, o tradycji chrze¶cijańskiej. Ale za to w wywiadzie Prezesa padaj± takie słowa:

   "Więc nie czujemy się spadkobiercami Jana Pawła II, ale uważamy, że wniósł bardzo wiele w nasze wyzwolenie oraz przedstawił słuszn± propozycję, czym się kierować po odzyskaniu wolno¶ci." I takie: "Mnie wiele fragmentów jego wyst±pień po prostu utkwiło mocno w głowie. Tak jak cytaty z literatury, ma się je po prostu gdzie¶ wmontowane i czasami przychodz± do głowy."

 Na wiecu Tea Party, ruchu prawicowo-konserwatywnego mówiono:

"Ameryka zaczyna dzisiaj zwracać się ku Bogu". - Zbyt długo kraj nasz bł±dził w ciemno¶ciach - trzeba "skupić się na dobrych rzeczach w Ameryce, rzeczach, które osi±gnęli¶my, i które możemy zrobić jutro". "Przywrócić honor", co - miało oznaczać powrót do tradycyjnych warto¶ci Ameryki, takich jak patriotyzm, rodzina i poleganie na sobie, a nie na rz±dzie "

Słyszeli¶cie co¶ takiego od naszych " prawicowców" . Nie przypomniam sobie aby takie słowa padały nawet na Krakowskim Przedmie¶ciu.

A teraz zgadnijcie co to za tekst jest ten tu, poniżej :

1. ochrania i rozwija ......... zdobycze polskiego ludu pracuj±cego miast i wsi, jego władzę i wolno¶ć,

2. zapewnia obywatelom uczestnictwo w rz±dzeniu i popiera rozwój różnych form samorz±dno¶ci ludzi pracy,

3. rozwija siły wytwórcze i gospodarkę kraju poprzez planowe wykorzystywanie i wzbogacanie jego zasobów materialnych, racjonaln± organizację pracy oraz stały postęp nauki i techniki,

4. umacnia własno¶ć społeczn± jako główn± podstawę siły gospodarczej kraju i pomy¶lno¶ci narodu,

5. urzeczywistnia zasady sprawiedliwo¶ci społecznej, likwiduje wyzysk człowieka przez człowieka i przeciwdziała naruszaniu zasad współżycia społecznego,

6. stwarza warunki dla stałego wzrostu dobrobytu i stopniowego zacierania różnic między miastem a wsi±, między prac± fizyczn± a umysłow±,

7. w trosce o rozwój narodu otacza opiek± rodzinę, macierzyństwo i wychowanie młodego pokolenia,

8. dba o stan zdrowia społeczeństwa,

9. rozwija i upowszechnia o¶wiatę,

10. zapewnia wszechstronny rozwój nauki i kultury narodowej.

Wiecie już z jakiego to dokumentu ? Porównajcie starannie obydwa.

Czy naprawdę jest aż taka duża róznica? Może w doborze słownictwa, tak. Ale w mentalno¶ci ? #
Ze strony:
http://tiny.pl/hd3j5

--
stevep

Data: 2011-05-01 23:40:41
Autor: Darecki
PiS = PZPR?
cirrus wrote:
# Trudno naprawdę zgadnąć , jak zrodził się pogląd ,że PiS jest partią prawicową a niektórzy są skłonni dodać " konserwatywną". Widocznie nigdy nie pofatygowali się aby zajrzeć do Statutu.

Wam zydom z Czerskiej wydaje sie, ze ludziom mozna wcisnac kazda bzdure i kazde klamstwo. Czytales pierdzikowski statut PO? Liczysz na to ze nikt nie zajrzy?

Prawica - zwyczajowe określenie sił politycznych, które charakteryzuje szacunek dla tradycji,autorytetów,religi , istniejącej hierarchii społecznejj oraz wstrzemięźliwość przy dokonywaniu zmian w systemie społeczno-gospodarczym i politycznym.

.....ciach reszte bzdetow.

    Ani sĹ‚owa o Bogu,  o religii, o tradycji chrzeĹ›cijaĹ„skiej.

.....ciach reszte bzdetow. A teraz pierdzikowski przeczytaj statut PO, poszukaj w nim jakiegos szacunku dla tradycji, religii i przynajmniej jednego slowa o Bogu. Szukaj stary zydowski zgredzie, ciekawy jestem co znajdziesz :)

http://www.platforma.org/pl/dokumenty/statut-po/

STATUT PLATFORMY OBYWATELSKIEJ
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Zgodnie z deklaracjami złożonymi naszym wyborcom,
my, posłowie wybrani z list Platformy Obywatelskiej,
tworzymy partiÄ™ politycznÄ…
– Platforma Obywatelska Rzeczypospolitej Polskiej –
i ustanawiamy niniejszy Statut.

I. POSTANOWIENIA OGĂ“LNE
§1
1. Platforma Obywatelska Rzeczypospolitej Polskiej – zwana dalej Platformą – jest partią polityczną. Platforma posługuje się skrótem „PO RP”.
2. Platforma działa i kształtuje swoje struktury na podstawie ustawy o partiach politycznych i zgodnie z niniejszym statutem.
3. Siedzibą Platformy jest Miasto Stołeczne Warszawa.
4. Nazwa i symbole Platformy korzystajÄ… z ochrony prawnej.
5. Cele Platformy są następujące:
cywilizacyjny i gospodarczy rozwój Rzeczypospolitej Polskiej, jako demokratycznego państwa prawnego,
udział w życiu publicznym Rzeczypospolitej Polskiej,
wywieranie metodami demokratycznymi wpływu na działalność państwa,
wysuwanie kandydatów na stanowiska w organach państwowych i samorządowych.
6. W swoim działaniu Platforma kieruje się następującymi zasadami:
pogłębiania zaufania wyborców do Platformy,
zgodności działań Platformy z prawem, postanowieniami statutu i uchwałami władz Platformy,
demokratycznego podejmowania decyzji,
odpowiedzialności politycznej osób zajmujących stanowiska w organach Platformy.

§2
1. Kolegialne władze Platformy wyrażają swoją wolę przez podejmowanie uchwał.
2. Uchwały władz Platformy, podejmowane w sprawach należących do ich zakresu działania, są wiążące dla władz niższego stopnia oraz członków organizacji, których te uchwały dotyczą.
3. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba, że inne przepisy statutu stanowią inaczej. Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym, chyba że głosowania tajnego zażąda 1/3 członków danej władzy obecnych na posiedzeniu lub że zarządzi je przewodniczący obrad. W głosowaniach jawnych, w przypadku równej liczby głosów za i przeciw, decyduje głos przewodniczącego.
4. Wybieranie (powoływanie) władz Platformy wszystkich szczebli odbywa się bezwzględną większością głosów (liczba głosów za musi być większa niż suma głosów przeciw i głosów wstrzymujących się). Głosowania w sprawach personalnych są tajne.
5. Mandat członka władz Platformy wszystkich szczebli w trakcie kadencji wygasa wskutek:
odwołania, dokonanego w takim samym trybie, jak wybieranie (powoływanie),
pisemnej rezygnacji,
wygaśnięcia członkostwa.

§3
1. Kadencja władz Platformy, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, trwa od dwóch do trzech lat.
2. W ramach określonych w ust. 1 długość każdej kadencji określa Prezydium Klubu Parlamentarnego Platformy Obywatelskiej poprzez podjęcie uchwały zawierającej kalendarz czynności wyborczych i zasady wyboru delegatów w strukturach Platformy.
3. Kadencja władz Platformy, jakimi są Klub Parlamentarny Platformy Obywatelskiej, Prezydium Klubu Parlamentarnego Platformy Obywatelskiej, Przewodniczący Platformy Obywatelskiej i Komisja Rewizyjna Platformy Obywatelskiej, pokrywają się z kadencją Sejmu RP i trwają do czasu ukonstytuowania się Klubu Parlamentarnego Platformy Obywatelskiej w nowo wybranym Sejmie lub do czasu zebrania się Krajowej Konwencji Platformy Obywatelskiej zwołanej w trybie § 12 ust. 6.
4. Mandaty uczestników Krajowej Konwencji Platformy Obywatelskiej tracą ważność po zakończeniu obrad konwencji.

Data: 2011-05-02 08:06:55
Autor: Leprechaun
PiS = PZPR?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomo¶ci news:ipl8gd$7qn$1news.vectranet.pl...
# Trudno naprawdę zgadn±ć , jak zrodził się pogl±d ,że PiS jest parti± prawicow± a niektórzy s± skłonni dodać " konserwatywn±". Widocznie nigdy nie pofatygowali się aby zajrzeć do Statutu.

PiS prawica!? To komuchy cał± gęb±! Przy nich SLD to partia prawicowa!

BomBel

Data: 2011-05-02 15:08:47
Autor: matusm
PiS = PZPR?

[...]

-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia
matusm

Data: 2011-05-02 21:37:47
Autor: the_foe
PiS = PZPR?
W dniu 2011-05-02 05:30, cirrus pisze:
# Trudno naprawdę zgadn±ć , jak zrodził się pogl±d ,że PiS jest parti±
prawicow± a niektórzy s± skłonni dodać " konserwatywn±". Widocznie nigdy
nie pofatygowali się aby zajrzeć do Statutu.

w programie o upadku PZPR Danuta Waniek tlumaczyla dlaczego srodowsiko, które stworzyło SdRP odlaczylo się od PZPRu. Glownym powodem bylo to, ze w latach 80 PZPR utacil caly trzon liberalnej lewicy, za to masowo do PZPR zapisywali sie sympatycy narodowej prawicy. W 1989 roku wiekszosc czlonkow PZPR to byli szeroko rozumiani sympatycy przedwojennej endecji. Dzis Ci ludzie to trzon elektoratu PIS.

--
the_foe

Data: 2011-05-02 20:29:44
Autor: MH
PiS = PZPR?
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
> [...]

w programie o upadku PZPR Danuta Waniek tlumaczyla dlaczego srodowsiko, które stworzyło SdRP odlaczylo się od PZPRu. Glownym powodem bylo to, ze w latach 80 PZPR utacil caly trzon liberalnej lewicy, za to masowo do PZPR zapisywali sie sympatycy narodowej prawicy. W 1989 roku wiekszosc czlonkow PZPR to byli szeroko rozumiani sympatycy przedwojennej endecji. Dzis Ci ludzie to trzon elektoratu PIS.

Hah , dokładnie !!  Pisałem w zasadzie dokładnie to samo jakie¶ 2/3 lata temu
na tej grupie. MATKOBOSKADZIEWICOJEDYNA.. Ale pisiki wtedy po mnie się
przejechały....

MH

--

PiS = PZPR?