PiS czci czerwonoarmiejców?

Data: 2014-10-20 06:13:05
Autor: stevep
PiS czci czerwonoarmiejców?
#    Pełniący funkcję prezydenta Nowego Sącza już dwie kadencje (od 2006  roku) Ryszard Nowak ponownie wystartuje w zbliżających się wyborach  samorządowych jako kandydat Prawa i Sprawiedliwości.
               Jestem bardzo zaskoczony tą decyzją Komitetu Politycznego  PiS, ponieważ nie mogę zrozumieć, jak partia głosząca potrzebę  dekomunizacji polskiej przestrzeni publicznej może stawiać na człowieka,  który konsekwentnie broni stojącego w centrum miasta pomnika Armii  Czerwonej i to wbrew uchwale radnych sprzed ponad 22 lat..
       PiS uchodzi w powszechnej świadomości rodaków za ugrupowanie  bezkompromisowo walczące z reliktami komunizmu w Polsce zarówno w sferze  symbolicznej, instytucjonalnej, jak i personalnej. Nie wiem, jak można to  pogodzić z popieraniem polityka mającego całkowicie odmienne zdanie w tej  kwestii i konsekwentnie występującego przeciwko racji stanu niepodległej  Rzeczypospolitej.
              Mimo że wielokrotnie apelowały do niego w tej sprawie m.in.  Sądecka Rodzina Katyńska, Nowosądecki Oddział Polskiego Towarzystwa  Historycznego, Wojewódzki Komitet Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa,  Wojewódzka Rada Kombatantów i Osób Represjonowanych, Porozumienie  Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie, Nowak zaparł  się w swym uporze i postanowił bronić sowieckiego monumentu.
       W ostatnich miesiącach pod pomnikiem odbyło się kilka demonstracji  zorganizowanych przez środowiska patriotyczne z Małopolski i ze Śląska. Ta  z 27 września miała bardzo burzliwy przebieg i zakończyła się oblaniem  haniebnego reliktu poprzedniej epoki farbą oraz zatrzymaniem kilku jej  uczestników przez policję.
              Prezydent Ryszard Nowak pozostaje niewzruszony w swym  prorosyjskim uporze. Czy taka jego postawa na pewno jest zgodna z linią  programową Prawa i Sprawiedliwości? #
Ze strony:
http://tnij.org/kjdbvgb

--
stevep