PiS - partia dla bezmózgowców!

Data: 2010-09-02 21:52:40
Autor: Jarek od kżyża
PiS - partia dla bezmózgowców!
Nie dziwię się, że Marek Migalski został wykluczony z delegacji PiS w Parlamencie Europejskim. Nie jest członkiem partii i to była jedyna konsekwencja, która mogła go spotkać. Prezes PiS nie toleruje swobody myśli dookoła siebie. Uważa, że warunkiem lojalności wobec niego jest zniewolenie umysłów polityków, którzy z nim pracują - mówi Paweł Zalewski, europoseł PO w rozmowie z wyborcza.pl

Agata Kondzinska, wyborcza.pl: Marek Migalski wykluczony z delegacji PiS w PE. Przypomina panu to coś?

Paweł Zalewski, europoseł PO: - To jest instrument, który prezes Jarosław Kaczyński stosuje już od dłuższego czasu. Migalski nie jest członkiem PiS, więc jedyną konsekwencją, która mogła go spotkać to wykluczenie z delegacji.

Pana to zaskoczyło?

- Nie. Absolutnie nie. Pamiętam jak wspólnie z prezesami Kazimierzem Ujazdowskim i Ludwikiem Dornem doręczyliśmy poufny list do rąk własnych Kaczyńskiego i za to zostaliśmy usunięci z PiS.

Też był upubliczniony.

- Ale nie przez nas. Nasza intencja była taka, żeby to był list poufny. Nie dziwię się, że list otwarty spowodował takie konsekwencje.

Prezes zaczyna zamykać PiS? Zawęża partię?

- Myślę, że prezes zamknął się już jakiś czas temu. Jarosław Kaczyński jest człowiekiem, który nie toleruje swobody myśli dookoła siebie. Uważa, że warunkiem lojalności wobec niego jest zniewolenie umysłów polityków, którzy z nim pracują. Dlatego ta decyzja nie budzi mojego zaskoczenia.

A nie dziwi pana, że pana byli koledzy Jarosław Sellin czy Kazimierz Ujazdowski, negocjują powrót do PiS?

- To ich decyzja. Nie chcę tego komentować. Mam wrażenie, że Ludwik Dorn i Kazimierz Ujazdowski jakiś czas temu podjęli decyzję, aby poczekać się na lepszy moment w polityce, moment, gdy będą mieli większe szanse realizowania swoich poglądów. Nie wiem czy Kazimierz Ujazdowski to zdanie zmienił, nie chcę tego komentować.

Ale Jarosław Sellin mówił, że po 10 kwietnia 2010 roku polityka się zresetowała.

- I ten reset trwał do II tury wyborów prezydenckich. Następnego dnia prezes Kaczyński pokazując swoją prawdziwą twarz powiedział Polakom co myśli o tym resecie Sellina.

Po Migalskim będą następni?

- Nie wiem. Jak powiedziałem Jarosław Kaczyński jest człowiekiem, który może pracować tak naprawdę z politykami, którzy w stu procentach uznają jego dominację i wyrzekają się swobody myślenia. Można, jak pokazał kazus Migalskiego, przez pewien czas funkcjonować w tym środowisku politycznym, zarazem utrzymując w jakiś sposób integralność w zgodzie ze swoimi poglądami. Ale na dłuższą metę to jest niemożliwe.

Czyli całkowita lojalność.

- Całkowita lojalność rozumiana inaczej. Nie jako wspieranie z prawem do mówienia prawdy, ale jako totalne podporządkowanie i niekwestionowana akceptacja Jarosława Kaczyńskiego.

Paweł Zalewski - były wiceprezes PiS. W lipcu 2007 roku został zawieszony w prawach członka partii za krytykę ówczesnej minister spraw zagranicznych Anny Fotygi. W partii wszczęto postępowanie dyscyplinarne. A śp. Lech Kaczyński osobiście stwierdził, że "uważa swoją znajomość z Pawłem Zalewskim za zakończoną". Jednak postępowanie dyscyplinarnego niczego nie wykazało, w październiku Zalewski został odwieszony. Jednak już miesiąc później rozstał się z partią na dobre. Razem z Ludwikiem Dornem i Kazimierzem Ujazdowskim napisał list do szefa PiS. Trzej wiceprezesi PiS potępiali w nim sposób zarządzania partią, wytykali brak dyskusji, zarzucali niedemokratyczne metody. Natychmiast zostali zawieszeni. I odeszli z PiS. Półtora roku później Zalewski wstąpił do PO i z powodzeniem wystartował z jej listy w wyborach do Parlamentu Europejskiego

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8329522,Zalewski__Zniewolony_umysl_to_warunek_lojalnosci_wobec.html#ixzz0yP5E5NoK

Przemysław Warzywny

--

"Także Bogdan Lis zarzuca Jarosławowi Kaczyńskiemu manipulowanie prawdą. - Lech Kaczyński nigdy nie był doradca MKS-u. A na terenie stoczni w 1980 r. był może godzinę, godzinę i 15 minut, nie więcej. I twierdzenie, że on występował w naszym imieniu jako negocjator w stosunku do ekspertów, którzy z nami współpracowali, jest świadomą chyba manipulacją".

Data: 2010-09-02 21:57:10
Autor: Marek Czaplicki
PiS - partia dla bezmózgowców!
Jarek od kżyża w czwartek, 2 września 2010 21:52 pisze, na grupie
pl.soc.polityka:
Czyli całkowita lojalność.
- Całkowita lojalność rozumiana inaczej. Nie jako wspieranie z prawem do
mówienia prawdy, ale jako totalne podporządkowanie i niekwestionowana
akceptacja Jarosława Kaczyńskiego.
Do niektórych osób zaangażowanych w PiS zaczyna dochodzić co to
znaczy "partia wodzowska". Widziały gały co brały :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-09-02 22:26:18
Autor: u2
PiS - partia dla bezmózgowców!
Do niektórych osób zaangażowanych w PiS zaczyna dochodzić co to
znaczy "partia wodzowska". Widziały gały co brały

Migalski nigdy nie był członkiem PiS. Nie zmyślaj jak Borubar :)

Data: 2010-09-02 22:40:16
Autor: Marek Czaplicki
u2 w czwartek, 2 września 2010 22:26 pisze, na grupie pl.soc.polityka:

Do niektórych osób zaangażowanych w PiS zaczyna dochodzić co to
znaczy "partia wodzowska". Widziały gały co brały

Migalski nigdy nie był członkiem PiS. Nie zmyślaj jak Borubar :)
Przecież nie napisałem, że był członkiem, ale był zaangażowany w działalność
partii PiS. Został przecież delegowany jako europoseł.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-09-02 22:46:49
Autor: u2
[...]

Nikt nie angażował Migalskiego w PiS. Gdyby się zaangażował to należałby
do partii.

Data: 2010-09-02 22:50:30
Autor: Marek Czaplicki
u2 w czwartek, 2 września 2010 22:46 pisze, na grupie pl.soc.polityka:
Nikt nie angażował Migalskiego w PiS. Gdyby się zaangażował to należałby
do partii.
no to wytłumacz, co takiego dzisiaj mu cofnięto i dlaczego? słyszałem
dzisiaj wypowiedź członka PiS, w której członek ów zastanawiał się dlaczego
i z jakich powodów p. Prezes przegrał w drugiej turze wybory prezydenckie;
to tak na marginesie.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-09-02 22:52:59
Autor: u2
> [...]
i z jakich powodów p. Prezes przegrał w drugiej turze wybory prezydenckie;

A co mnie obchodzi co mu cofnięto ? Sprawa między nim a PiS-em, do
którego nigdy się nie zaangażował.

Data: 2010-09-03 03:19:55
Autor: pluton
> [...]
dlaczego
i z jakich powodów p. Prezes przegrał w drugiej turze wybory prezydenckie;

Zgadza się, nie był pislamistą, był zaledwie pisolizem.
Wylizał prezesikowi, za co dostał posadkę w eurolandzie,
potem albo lizanie dupy preziowi mu się zanudziło albo
wyczuł, ze pislam idzie na dno i dał się wyrzucić.

Cofnięto mu przywilej (zaszczyt ? łaskę ? ) pisolizania.

A preziek przegrał wybory, bo kratka była za mała i narut siem pomylił.

Nullification

PiS - partia dla bezmózgowców!