PiS się wstydzi Kaczyńskiego.

Data: 2010-10-06 08:03:00
Autor: Jarek nie obronił kżyża
PiS się wstydzi Kaczyńskiego.
Polityk PiS: - Nie chcemy, by nasi kandydaci byli odbierani przez pryzmat marszu prezesa pod krzyżem przed Pałacem Prezydenckim. W tych wyborach co innego jest ważne
Niektórzy kandydaci PiS w wyborach samorządowych nie będą chwalili się przynależnością partyjną. Uznali, że szyld PiS może zniechęcić wyborców.

W wyborach na burmistrza Limanowej partia Jarosława Kaczyńskiego wystawia Grzegorza Biedronia, radnego PiS w sejmiku małopolskim.

Nie zamierzam manifestować przynależności partyjnej, choć oczywiście nie będę ukrywał, że jestem z PiS. Jednak w lokalnych wyborach upartyjnianie mojej kandydatury mogłoby nie być najlepszym posunięciem. Ludzie są już zmęczeni ciągłymi podziałami na krajowej scenie, nie ma sensu przenosić tych sporów do lokalnej polityki - uważa Grzegorz Biedroń.

Identyczne zdanie ma zakopiański radny PiS Jerzy Zacharko, który walczy o fotel burmistrza Zakopanego. Zacharko, choć jest członkiem PiS, startuje z lokalnego komitetu wyborczego im. hrabiego Zamoyskiego.

- Dla mnie ważne są sprawy lokalne, nie chcę do tej kampanii mieszać krajowej polityki. Dlatego przede wszystkim reprezentuję lokalne ugrupowanie, a nie ogólnopolską partię. Należę do PiS, ale od kilkunastu lat jestem też członkiem klubu im. hrabiego Zamoyskiego, który działa na rzecz mieszkańców Zakopanego. W wyborach samorządowych to duża wartość. Stąd mój start pod szyldem lokalnego ugrupowania - tłumaczy Zacharko.

Podobnie jest w Nowym Sączu, gdzie prezydentem jest Ryszard Nowak, także z PiS.

- Bez względu na wszystko będę ubiegał się o ponowny wybór. Poparcie partii jest ważne, ale ważniejsze - poparcie sądeczan - komentuje Ryszard Nowak.

Kierownictwo PiS przyznaje, że nie zamierza zmuszać swoich działaczy do startu w wyborach samorządowych pod partyjnym szyldem.

- Ogólnopolskich haseł naszej partii nie zamierzamy brać na sztandary w lokalnych wyborach - przyznaje poseł Edward Siarka, wiceszef nowosądeckiego zarządu PiS. - W tych wyborach ludzi bardziej będzie interesowało, czy będzie nowa droga, a nie spory w Sejmie. Taka będzie nasza kampania samorządowa, jej szczegóły jeszcze omawiamy - dodaje.

Nieoficjalnie w PiS słyszymy, że schowanie partyjnych sztandarów to zabieg celowy, opracowany przez sztab partii.

- Po ostatnich zdecydowanych wystąpieniach prezesa Jarosława Kaczyńskiego w ważnych sprawach ogólnokrajowych, które podzieliły społeczeństwo, chcemy wyciszyć emocje. Nie chcemy, by w kampanii samorządowej nasi kandydaci byli odbierani przez pryzmat marszu Jarosława Kaczyńskiego pod krzyżem przed Pałacem Prezydenckim. W tych wyborach inne sprawy są ważne. Nie chcemy antagonizować społeczeństwa, ale pokazać, że nasi ludzie mają plan rozwoju poszczególnych miejscowości, który mogą realizować w zgodzie z lokalną społecznością. Jeśli przekonamy do tego społeczeństwo, to będziemy mieli silne struktury w regionach. A to bardzo przyda się przed wyborami do Sejmu w 2011 r. - mówi "Gazecie" członek rady politycznej PiS.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,8469878,PiS_chowa_szyld_w_samorzadach.html

Przemysław Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jarosławie Kaczyńskim: nasz dupowaty Hitler już o Henrykę Krzywonos może się potknąć w swoim nieudolnym marszu do władzy".

Data: 2010-10-06 10:38:59
Autor: Miglanc

Użytkownik "Jarek nie obronił kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i8h3em$8in$1inews.gazeta.pl...
[...]

Proponuje przed lokalami wyborczymi umieścić zdjęcie prezesa PiS. To zniechęci lepiej!

--

Zahir

PiS się wstydzi Kaczyńskiego.