PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]

Data: 2011-07-01 22:48:50
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Czesc,
i musze kupic nowemu kierowcy auto z ASB (dla kobitki).
troche jak MI...ale poczytajcie ;)

Wymagania jakie musi spelniac to (kolejnosc nieprzypadkowa):

-ASB (bez negocjacji, udalo sie wynegocjowac, ze ma byc niemiecki, japonski lub US)
-segment B (choc PT Cruiser jest jedynym wylomem i na razie faworytem)
-blacharka perfekcyjna ("bezwypadkowy" to za malo ;) male otarcia na plastikach ok)
-miec "to cos" (chilli zwykly 'padalec" jakich duzo na ulicach odpada)
-budzet <= 15K z malymi wahaniami w gore
rocznik >= 2001 (wymagane AC a powyzej 10 lat to juz problem)
-klimatyzacja
-"szyby prondy" z tylu (gowniarze lubia sobie "pstrykac" podczas jazdy i "cza mjetch kontroll"
-5D (dzieciaki.. a jak 3D to wsiadanie jak w VW/Fiat z pelnym przesunieciem fotela do przodu...np w Civic, Yaris odsuwa sie tylko oparcie wiec dyskwalifikacja 3D)
-pas biodrowy na tylnej kanapie zle widziany (dzieciaki - trzypunktowy jest ok)
-bagaznik taki zeby zmiescic wozek (czyli pewnie ok 500l ;))) )
-wysoko zawieszone (krawezniki)
-5 miejsc (ale 4 tez wchodza w gre)
-tapicerka skorzana (latwosc neutralizacji zjawisk typu wylanie soku, zarzyganie itp "zyciowe" sytuacje)
-etylina z mozliwoscia LPG (diesel tez ale z "renoma" i bezobslugowy...tutaj TDI, niektore CDI, HDI) chilli w miare ekonomiczne
-czujniki parkowania (ale niekoniecznie, "se doloze" ewentualnie)
-fajnie zeby blisko domu (do 200k), ew w duzym miescie (rzuce na kompa i kanal)

To co udalo mi si ustalic dodatkowo:

-inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go rozumiem)
-ASB to znaczy pelny automat a nie skrzynia z dolozonym sterowaniem - Twingo 1 odpadl ze swoim Quickshiftem juz na poczatku, fiaty (mimo slabosci do designu tez-nizej maly "wylom"))
-dobrze miec komfortowe zawieszenie (tutaj odpadl moj faworyt: MB A klasa >2001 ktory "wybiera" piasek, kupy much, trawe itp na drodze)
-fajnie zeby bylo w miare bezawaryjne (rozrzad na lancuszku itp ale sie nie upieram)

Odnosnie PT Cruisera:

-lacznik Watt'a to koszmar ktory juz mi sie sni
-inne czesci zawieszenia j.w.
-przelacznik zespolony swiatel juz chyba do ogarniecia  (z tego co pisza uzytkownicy)
-silnik 1.6 z lancuszkiem nie ma ASB (niestety :/)
-silnik 2.4 to chyba jakas "US" wyduma
-poki co faworytem jest 2.0 (niestety na pasku)
-2.2 crdi - slyszalem zle opinie z Vito
-awaryjnosc IMO pododbna do alfy albo gorzej, ale kobitka placi ;)....

Odnosnie innych ktore poki co odpadly:

-Almera ("bezbarwny, tandetny i nijaki" - no offence, nie moje slowa. Mamy jedna taka w familii (1.8).Micra K11 pomimo zalet (i ewidentnych wad) za mala.
-Golf - j.w....ale ja lobbuje za dobrym ASB
-A3 - wersji 5D jak na lekarstwo, drogie dziadostwo i w tym budzecie to szrot
-A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane
-Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj "przystanki autobusowe z nowym zyciem")
-Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie ujal
-Mazda Demio (auto super, brak ofert dla ASB)
-Ford'y (zle widziane, zle sie "gazuja" i nie chodzi o Granade, Sierre (wybacz Adas ;)), diesel forda to pomylka, wiem... uzytkuje sluzbowe Mondasy, Focusy - no offence)
-Jazz - za drogie
-Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie na allegro, moze jeszcze jest ;) )
-HR-V - niestety mala podaz, jeden z faworytow...zawias i ASB bez zarzutu...dobrze sie gazuje, ale praktycznie brak 5D w w.w. budzecie...wersja przed FL mocno slabsza z wykonczeniem wnetrza:/
-Mitsubishi - jedno w familii wystarczy ;) wystraczy...wystarczy ;) lancer/CZ3 - beznadziejnie jesli chodzi o sensowny serwis w DC
-C3, C4 "nie lubie citroenow" - i tutaj ja sie nie zgadzam, ale co z tego ;)
-Clio, Modus, Megane...mialem, znam...JA(!) nie chce (mechanika)...chociaz designersko wszyscy powinni sie uczyc ;)
-A klasa "Long" pierwsza gen. - spelnia wszystko (szczegolnie motor 1.7cdi-malina) tylko "za twarda" - tu sie zgodze bo mialem i plomby wypadaly - szkoda, moj faworyt ;)
-Hyundai Getz - dobry rodowod, moj faworyt (choc nie jechalem), ale na rynku brak ofert w tej cenie. Niestety nie znam ASB ale pachnie "japonia" ;)
-Kia - odpada ze wzgledow "ideologicznych" - "uj wie" ale sam tez nie szaleje (sorry Koniu ;))
-Polo - niestety po raz kolejny - wykastrowane Audi- brak "wypasu" a cena z kosmosu...za te pieniadze mozna miec golfa...mialem polo, wiem...dobre ASB...ale ta cena... -SX4 - "bo nie" ;) i wez tu gadaj...
-Idea..."widzialem" ostanio nowa skrzynie fiata  (czytaj lewarek zmiany biegow) i nie wiem co o tym sadzic...wyglada nie jak "padalec" od punto/alfy typu selespeed tylko jak typowy automat z opcja tip'a...korci mnie bo cena ciekawa, wykonanie w srodku niezgorsze...nie wiem...ale fiaty tez mialem i nie moge zlego slowa powiedziec poza ASB jak do tej pory)

Cos dodacie? Opinie, sugestie mile widziane...nie odzegnuje sie od nietrafionych opinii (przekonajcie mnie jesli nie mam racji ;))
Auto do zakupienia w ciagu najblizszych 2 miesiecy...

-

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-01 23:06:19
Autor: Krzysiek Matyasik
W dniu 2011-07-01 22:48, Dman-666 pisze:
[...]

Mam Audi A4 Avant z ASB (tiptronic).

-blacharka perfekcyjna ("bezwypadkowy" to za malo ;) male otarcia na
plastikach ok)

Bezwypadkowy, ale otarcia da się znaleźć.

-miec "to cos" (chilli zwykly 'padalec" jakich duzo na ulicach odpada)

Niektórzy twierdzą, że Audi jest marką premium.

-budzet<= 15K z malymi wahaniami w gore

13.600 zł

rocznik>= 2001 (wymagane AC a powyzej 10 lat to juz problem)

Moja A4 jest z 2000 roku, niestety.

-bagaznik taki zeby zmiescic wozek (czyli pewnie ok 500l ;))) )

Mieści się głęboki wózek + całe podwozie, testuję to od grudnia 2010 roku.

-etylina z mozliwoscia LPG (diesel tez ale z "renoma" i
bezobslugowy...tutaj TDI, niektore CDI, HDI) chilli w miare ekonomiczne

1.9TDi na pompowtryskiwaczach.

-fajnie zeby blisko domu (do 200k), ew w duzym miescie (rzuce na kompa i
kanal)

Szczecin, dodatkowo kabel VAG w zestawie :)

To co udalo mi si ustalic dodatkowo:

-inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a
konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go
rozumiem)

Mam również P407SW z ASB i nie rozumiem oporów mechanika... cóż... czyżby strach przed nieznanym? ;)

Po dwóch miesiącach prób sprzedaży Audi pojechało do komisu - nie mam czasu tłumaczyć głuptaskom, że przebieg 220 000 km wcale nie oznacza złomu, w odróżnieniu od 195 000 km, co oznacza nówkę-sztukę od dziadka, co miał 3 km do kościoła.

Jakbyś chciał taki samochód - mogę podać namiary na komis.

Data: 2011-07-02 01:08:20
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Krzysiek Matyasik nawija makaron na uszy:
w sumie to mpoj post zalatuje ogloszeniem kupna....ale co mi tam;)

Mam Audi A4 Avant z ASB (tiptronic).

Troche "krowa"powie mi "zaduzy" ...ale moge ponegocjowac...jakby sie dalo upchnac czujniki parkowania to nie byloby zle...
Bezwypadkowy, ale otarcia da się znaleźć.

napisz pls jakie

> -miec "to cos" (chilli zwykly 'padalec" jakich duzo na ulicach odpada)

Niektórzy twierdzą, że Audi jest marką premium.

U nas we familii nie za baudzo ;) A3, A2... moze A4...

> rocznik>= 2001 (wymagane AC a powyzej 10 lat to juz problem)

Moja A4 jest z 2000 roku, niestety.

moze by sie dalo upchnac...moze ktos zorientowany w ubezpieczeniach cos dorzuci...
1.9TDi na pompowtryskiwaczach.

Znam...mialem w Ibizie i w Polo...ogolnie super poza tym ze rozrzad paskowy ;) kiedy robiles rozrzad? ;)

Szczecin, dodatkowo kabel VAG w zestawie :)

A fajna miesjcowke na wakacje znajdziesz? bo wypchne kobitke z dzieciakami jakbyco i bedzie pretekst ;)

napisz jak z korozja ogolnie...i cos wiecej (szczegoly)...jak chcesz to napisz na priv. --
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-02 07:24:46
Autor: Krzysiek Matyasik
W dniu 2011-07-02 01:08, Dman-666 pisze:
[...]

Dałoby się, sam miałem taki zamiar, ale tak długo odkładałem, aż zmieniłem samochód.

Bezwypadkowy, ale otarcia da się znaleźć.

napisz pls jakie

Na tylnym zderzaku jest popękany lakier, nie ma ubytków ale są pajączki, esteta musi zderzak malować.

1.9TDi na pompowtryskiwaczach.

Znam...mialem w Ibizie i w Polo...ogolnie super poza tym ze rozrzad
paskowy ;) kiedy robiles rozrzad? ;)

Rozrząd był robiony przy około 180.000 km, kupiłem samochód z przebiegiem niecałe 200.000, widziałem na własne oczy fakturę, ale jej nie mam.

A fajna miesjcowke na wakacje znajdziesz? bo wypchne kobitke z
dzieciakami jakbyco i bedzie pretekst ;)

Wakacje już miałem ;)

napisz jak z korozja ogolnie...i cos wiecej (szczegoly)...jak chcesz to
napisz na priv.

Korozji nie ma. Samochód nie był bity - co nie znaczy, że nie miał otarć :) Tylna klapa jest nieoryginalna (znalazłem na niej czerwony lakier), jednak podłoga równa i cała, nie widać spawów itd. Z przodu tak samo - zdrowo, bez podejrzanych spawów, pomalowanych uszczelek czy świeżych śrub :)

Akumulator kupiony w grudniu 2009 roku, tarcze + klocki tył robione w maju '10, amortyzatory przód - sierpień '10, świece żarowe w październiku '10, w listopadzie kilka wahaczy i łożysk, w marcu tego roku kompleksowa wymiana elementów gumowych w zaciskach oraz pompie hamulcowej. Tylne szyby przyciemnione w odpowiedniej firmie, atest jest.

Generalnie samochód niezawodny, silnik odpala po sekundzie, równo ciągnie, automat pracuje jak trzeba, zawieszenie potrafi stuknąć na większych dziurach, ale to chyba w Audi jest nieuniknione. Czujnik ABS do wymiany - oryginalny ukręciłem, kupiłem zamiennik, okazało się, że nie wolno oszczędzać i trzeba kupić oryginał. Klimy nie nabijałem, ale działa jak szatan - nie wiem, czy to zasługa przyciemnionych szyb, bardzo szybko można zrobić lodówkę w samochodzie - przetestowane ubiegłego lata przy temp. 35 stopni - po ośmiu godzinach stania na słońcu wystarczyła minuta, aby porządnie schłodzić wnętrze.

Jakbym nie kupił bardzo okazyjnie P407SW, pewnie dalej jeździłbym Audi.

Data: 2011-07-02 11:48:36
Autor: Dman-666
> [...]

> Tak se patrze i patrze jak Krzysiek Matyasik nawija makaron na uszy:
> w sumie to mpoj post zalatuje ogloszeniem kupna....ale co mi tam;)

A szoty podeslesz? Ja wiem jak wyglada, ale to nie moje oczy decyduja o ew. kupnie.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 09:48:08
Autor: Robson
W dniu 2011-07-02 11:48, Dman-666 pisze:
[...]

Jesli to jest skrzynia CVT to unikaj jak ognia, szrot ztraszny i drogie w naprawie.

Data: 2011-07-03 11:17:58
Autor: Krzysiek Matyasik
W dniu 2011-07-03 09:48, Robson pisze:

Jesli to jest skrzynia CVT to unikaj jak ognia, szrot ztraszny i drogie
w naprawie.

Multitronic to z³o, u mnie siedzi Tiptronic - klasyczna skrzynia hydrokinetyczna z mo¿liwo¶ci± rêcznej zmiany biegów (a jest ich piêæ).

Data: 2011-07-03 14:43:03
Autor: Robson
W dniu 2011-07-03 11:17, Krzysiek Matyasik pisze:
[...]

ZF5HP19FL znaczy sie. Porz±dna skrzynia.

Data: 2011-07-02 08:59:26
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-07-01 23:06, Krzysiek Matyasik pisze:

[...]

Sprzedawałem Golfa 3 z 300kkm na liczniku, tyle podawałem w ogłoszeniu.
Telefonów jak na lekarstwo, ogłoszenie na Otomoto przedłużałem 2 razy, czyli wisiało ponad miesiąc czasu.
Oglądało go 2 ludzi, 2gi nim odjechał ;)

Pozdrawiam !

PS:
Dla ludków 300kkm to już złom totalny, a ja tam w nim wszystko co było trzeba wymieniałem :D
Przed sprzedażą wymieniłem tłumik środkowy i czujkę ABS w tylnym kole ;) nic na tym nie zarobiłem, ale mam pewność że sprzedałem sprawny samochód :D

Data: 2011-07-01 23:17:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

Zmienić magika, bo to jakiś paprok jest. We francuskich wozidłach montowane asb są najczęściej produkcji niemieckiej lub japońskiej. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-07-02 01:20:35
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Marcin "Kenickie" Mydlak nawija makaron na uszy:

> [...]

Zmienić magika, bo to jakiś paprok jest. We francuskich wozidłach montowane asb są najczęściej produkcji niemieckiej lub japońskiej. :P

Zmienic, zmienic...kazdy tak pisze. Znamy sie od 10 lat na PMS ;)...ile miales aut z ASB i potrzeba serwisu?? Nie sadze ze wiecej ode mnie ;)

No offence...lubie francuskie...lubie i wloskie...ale bez aASb...te ASB to sa dopiero paproki ;) najczesciej we francuskich montowana jest popierdulka mechaniczna z dorobionym sterowaniem automatycznym vel kwazi sekwencja.

Napisz ktore z aut wymienionych przeze mnie to ASB z japoni lub niemiec (przyznaje, ze jakis czas temu widzialem ostatnie clio z "prawdziwym" automatem" ale przekonany nie bylem).

Gwoli scislosci - mechanik od ASB haslo "Emilcin"...wystarczy?
Koles za skrzynie (robote i czesci) w Mondeo v6 2005 od ZERA (w znaczeniu "rozjebane wszystko"), ceni 2500, A klasse 3500...znam, wiem, i zlego slowa nie powiem. Ale zeby sie znac trzeba miec waska specjalizacje...robie tylko to co zna...a ja mu ufam. Nie przecze, ze zrobi mi skrzynie np z Clio...ale musi to byc cos co jest na rynku i sa do tego graty.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-02 09:12:04
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-07-02 01:20, Dman-666 pisze:

[...]

Jeśli Mondeo i V6 to JF506E - i gościu chce za jej zrobienie 2,5kzł ? to daj na niego namiary, mam nadzieję że się nie przyda :D
Ile chce za dynamiczną wymianę oleju w skrzyni jak powyżej ?

Pozdrawiam !

Data: 2011-07-02 11:56:16
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Czarek Daniluk nawija makaron na uszy:

Jeśli Mondeo i V6 to JF506E - i gościu chce za jej zrobienie 2,5kzł ? to daj na niego namiary, mam nadzieję że się nie przyda :D

Tyle zaspiewal ponad rok temu jak mondas byl do kupienia z rozwalona skrzynia (w cenie zlomu). Sprzedawca nie umial nic wiecej powiedziec poza "uwalona" i  chcial go przerobic na manual ;).
Namiar prosty - wpisz "emilcin ASB" - koles specjalizuje sie w MB, ale robi reszte niemieckich. Czasami oplaca sie tam jechac zeby miec spokoj i gwarancje za rozsadna cene.
Ile chce za dynamiczną wymianę oleju w skrzyni jak powyżej ?

Tego nie wiem. Ja robilem zmiane oliwy gdzie indziej. Zadzwon

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-01 23:23:42
Autor: DJ
[...]

Po tym co napisales to nie masz wyboru. Jest tylko jeden samochod spelniajacy wszystkie warunki ;) No moze z wyjatkiem jednego, a mianowicie wysokiego zawieszenia, ale nie jest jakos zle. I do tego z tej samej rodziny co PT Cruiser, chociaz przy nim PT to ta taki ubogi krewny. A mam na mysli Chryslera 300M z silnikiem 3,5 litra. Tylko jak ma byc dla kobitki to nie radze zebys nim jezdzil, bo potem nie bedziesz chcial oddac ;)

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-07-02 01:27:55
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak DJ nawija makaron na uszy:
A mam na mysli Chryslera 300M z silnikiem 3,5 litra. Tylko jak ma byc dla kobitki to nie radze zebys nim jezdzil, bo potem nie bedziesz chcial oddac ;)

Zebym nim nie jezdzil to napisze, ze za duzy ;-P

Moja kobitka celuje w B lub C...nowy kierowca....wrazen ma az za nadto przy robieniu tras w rozklekotanym 6A13 (daje rade i poki co nie zmieniam). Nie boje sie, ze "za mocny" bo ASB jest fantastycznym wynalazkiem zarowno dla "swierzakow" i tych ktorzy maja jakastam praktyke, ale wlasnie to co piszesz - opchnalbym "Gala" jakbym zakupil 300'tke a to mi sie nie kalkuluje - potrzebuje 2giego dupowozu ;)

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-02 21:20:08
Autor: ..:maniek:..
[...]

moja gorsza polowa od 3 lat jezdzi visionem 3,5 (wczesniejsza wersja 300m z tym ze jeszcze wiekszy :-) i nie narzeka :-) malo tego..to bylo jej pierwsze auto i teraz w kazdym innym czuje klaustrofobie, tandete i "skromne wyposazenie"
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

Data: 2011-07-02 22:22:19
Autor: lukz
W dniu 2011-07-02 21:20, ..:maniek:.. pisze:
[...]

300m to naprawde zacne auto. Dawno czym tak wygodnym i jednoczesnie (o dziwo) zwinnym sie nie wozilem

Data: 2011-07-02 23:05:28
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak ..:maniek:.. nawija makaron na uszy:

[...]

Mariusz,
wyglada kozacko...sam bym sie polasil...

Napisz prosze:
-jak wyglada serwis w DC (albo Twoje rejony)
-jak z awatryjnoscia (amerykaniec...wiesz, wycieki oleju, padaczka zawieszenia itp...mialem okazje prawie macac Voyagera w "dosc dobrym roczniku" i sobie bym nie kupil - opinia zaufanego maniaka motoryzacji)
-koszty uzytkowania
-korozja

Znalazlem jeden na allegro za ok 10k. Ogolnie auto jak dla mnie ;) Jedyne co martwi to:
-widoczna (?) tandeta w srodku
-slaby rocznik (o AC raczej musze zapomniec)
-brak pasa trzypounktowego z tylu Za wyglad daje w skali 0-10 dziewiec punktow ;)
300'tka to jak napisalem "zwylky padalec jakich mnogo"...

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-02 23:40:11
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Dman-666 nawija makaron na uszy:

Jedyne co martwi to:
-widoczna (?) tandeta w srodku
-slaby rocznik (o AC raczej musze zapomniec)
-brak pasa trzypounktowego z tylu

i jeszcze na szybko...slaby rocznik owocuje w autach na europe padaczkami osprzetu...po prostu rozlazi sie ze starosci (kompresor klimy, chlodnica, paski, rozrzad, kolo pasowe, pompa wody, elementy gumowe zawieszenia itp duperele)...wiem ile kosztuje wymiana samych popychaczy zaworowych dla V6 ;/
Tutaj bolaczka jest tez dostepnasc gratow (dla Galanta,  na ten przyklad jest jeden sprzedawca na polske)
Fajne, ale czy to nie skarbona jak nieprzewidywalny PT Cruiser (ktory nadal jest na top)?
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 12:42:44
Autor: ..:maniek:..
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Napisz prosze:
-jak wyglada serwis w DC (albo Twoje rejony)

jak juz powiedzalem moja jezdzi Visionem, ale mechanicznie to to samo co 300m.
serwis wyglada tak ze jak masz kogos w usa to ceny czesci sa wrecz smieszne - zreszta sprawdz na rockauto lub autozone.
jesli chodzi o realne spalanie to tez sprawdzic mozesz na oficjalnej stronie w usa (fueleconomy.com)- tam nikt na sile nie ubarwia ze mu passat 1,9TDI pali 3 litry :-)
no a jesli chodzi o polskie realia to ceny elementow zawieszenia ksztaltuja sie na wrecz identycznym poziomie jak do mondeo Igen - pozatym ujezdzajac amerykanca juz jakies 5 lat zauwazylem ze sa 2 typy sprzedajacych czesci - jedni chca mega drogo (kilkakrotnie!! drozej niz za nowke! "bo to przeciez amerykanski"), drudzy znow chca smiesznie tanio " bo to przeciez niechodliwy amerykanski" :-)
spalanie (realne) trzeba przyjac na poziomie 10trasa, 15 miasto -wiecej raczej nie powinien spalic, a kazda mniejsza ilosc mozna uznac za zaoszczedzona :-)

-jak z awatryjnoscia (amerykaniec...wiesz, wycieki oleju, padaczka

moj ma 17 lat i garazowany jest od nowosci pod chmurka ..w garazu spedzil moze ze 4 dni :-) jedyne oznaki korozji sa tam gdzie byla ingerencja zlodziejow i lakiernika czyli na tylnej klapie.pozatym 0 rdzy wiec jak na 17 to chyba tragedii nie ma :-)

-widoczna (?) tandeta w srodku

to rzecz gustu - choc osobiscie twierdze ze amerykance sprzed gdzies ok.2004 sa poprostu sliczne - tandetne sa juz te nowsze bo tam sam plastik/fantastik jak w piacie panda

-slaby rocznik (o AC raczej musze zapomniec)

ja tam AC nie place ale z tego co gdzies slyszlame to na starsze jak 10 lat tez mozna ywkupic..ale 100% pewnosci nei mam

zawieszenia itp...mialem okazje prawie macac Voyagera w "dosc dobrym
roczniku" i sobie bym nie kupil - opinia zaufanego maniaka motoryzacji)

hmm...to pewnie tez rzecz gustu, ciekawe czy ten maniak motoryzacji kiedykolwiek jezdzil takim voyagerem - bo jesli to zatwardzialy fanatyk sharana 1,9tdi z manulem w full wypasie w postaci tylnych szyb na korbke i manualnej klimy to faktycznie taki voyek z relanym malym przebiegiem z 3 strefowym climatronikiem, silnikiem 3,8, pelna elektryka(lacznie z bocznymi dzwiami, regulacja foteli, fotochromatycznymi lusterkami,skora, kapitanskimi fotelami itp,itd) za 1/3 czy nawet 1/5 ceny skromnie wyposazonego sharana moze przyprawic o "niezadowolnie" wlasciciela sharana..ale jak juz mowilem to rzecz gustu :-)

Data: 2011-07-03 12:52:42
Autor: Dman-666
[...]

Jezdzil a i owszem...i nawet wersja jak piszesz...byl wlascicielem przez ok pol roku...zatwardzialym jest-przeciwnikiem TDI ;) dla niego liczy sie tylko cos co ma >=V6 i benzyne.
Byc moze to wina egzemplarza, ale za pozwoleniem "jebalo sie tam wszystko"...a wydawaloby sie, ze rocznikowo dobry i nic nie powinno sie dziac. Byc moze wypadki po ludziach chodza...

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 19:58:41
Autor: ..:maniek:..
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
a wydawaloby sie, ze rocznikowo dobry i nic nie powinno sie
dziac. Byc moze wypadki po ludziach chodza...

bo nei o rocznik tu chodzi! wrecz przeciwnie! najtrwalsze vojtki to te stare Igen - oprocz problemow z korozja z racji wieku sa praktycznie nie zniszczalne...wojki pordukowane zas po 2000roku to juz dzielo inzynierow jakosci i ksiegowych...w tym chyba wszystko jest zrobione aby wytrzymalo pare lat i padlo...np. ECU silnika jest w aluminiowej obudowie i umieszczony jest nad przednim kolem pod blotnikiem - wystarczy mala stluczka i idzie w psia mac - a zalatwienie nowego to oldbrzymie koszta bo to jest sprzezone immo itp..pozatym wystarczy tylko mala nieszczelnosc w nadkolu i woda spod kol leci po ECU - po 1 lub 2 zimach z aluminiowej obudowy zostale tylko bialy pyl i mamy identyczna sytuacje jw...ale taka produkcja samochodow to nie tylko problem vojkow ale calej nowej motoryzacji ;/  5-7 lat i auto na zlom..life is brutal

Data: 2011-07-03 22:42:40
Autor: Dman-666
> [...]

ja tam AC nie place ale z tego co gdzies slyszlame to na starsze jak 10 lat tez mozna ywkupic..ale 100% pewnosci nei mam

ja tez...ale idac tym torem (rocznika):

-pokazalem 300m
-pokazalem Intrepid'a

 Nie bylo oplucia ekranu ("ze za duze")...malo tego, srodek 300m wrzecz "urzekajacy"! ;)

Czy low costy ksiegowych obejmuja tez w.w. typy? Np:

http://otomoto.pl/dodge-intrepid-C18974590.html http://allegro.pl/chrysler-300m-2001-2-7-b-lpg-zamiana-i1681055303.html

Niestety w.w. Intrepid jest "bez skory" ale da sie przepchnac.
Podobno 2,7 jest rodowodem z Mitsu...nie znam tez tego 2,4.

Fajnie by bylo zeby odezwal sie wiarus pms'u ktory ujerzdzal Sebringa (nie pamietam nicka ale DC)

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 21:18:18
Autor: ..:maniek:..
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Niestety w.w. Intrepid jest "bez skory" ale da sie przepchnac.
Podobno 2,7 jest rodowodem z Mitsu...nie znam tez tego 2,4.

silniki inne niz 3,5 sobie odpusc! spalanie maja podobne, zywotnosc juz inna! 3,5 to sprawdzona jednostka, wynalazki typu 2,7 to wersje robione jakby na szybko "pod oszczednego niemca" - padaja panewki i ogolnie masa problemow - zreszta widac to golym okiem w ogloszeniach - cala masa jest 2,7 z uszkodzonymi silnikami.
PS.wg mnie najladniejszy z tych modeli jest lhs http://otomoto.pl/chrysler-lhs-C19500023.html

ladna jest tez aurora ale to juz starszy rocznik http://wpanoramie.pl/autolukasz/

_______________________________

Data: 2011-07-02 09:03:22
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Dman-666 nawija makaron na uszy:

Odnosnie innych ktore poki co odpadly:

-Ople, zapomnialem o nich...ale tez nie istnieja (z przeslanek osobistych)
-Skoda - powtorka z opli

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-02 13:32:51
Autor: Tomek Glowka
On 1 Lip, 22:48, Dman-666 <dman666topodpu...@torztofejk.o2.pl> wrote:
Czesc,
i musze kupic nowemu kierowcy auto z ASB (dla kobitki).
[...]
[...]
Na mobile.de sa - moze ktos spod Warszawy to sprowadzi?
Na allegro trafiaja sie tez 323F z automatem.
W obu przypadkach polecam przesuwana tylna kanape, dzielona pol na
pol. Dodatkowo regulacja pochylenia oparcia pozwala wepchnac cos
duzego mimo nominalnie malego bagaznika; ma tez inne zalety.
pozdrawiam, tomek

PS. tez kiedys chcialem HR-V - wez pod uwage, ze tam jest skrzynia CVT

Data: 2011-07-02 23:10:48
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Tomek Glowka nawija makaron na uszy:

> -Mazda Demio (auto super, brak ofert dla ASB)
Na mobile.de sa - moze ktos spod Warszawy to sprowadzi?

Sam sobie moge...jakos tak wyszlo, ze mam pewne doswiadczenie ;)
Ale ogldalem i slabo poki co...(budzet)

Na allegro trafiaja sie tez 323F z automatem.

Stare maja fajny wyglad...nowe sa paskudne jak Accent...raczej nie biore pod uwage (choc do "tluczenia" nie ma lepszych IMO...ale kobiety ;) )

[...]
Wiem, znam, 1.5 fajnie sie gazuje i dobrze sie zbiera.

PS. tez kiedys chcialem HR-V - wez pod uwage, ze tam jest skrzynia CVT
!? Aj!...niedobrze. Ale lewar wyglada jak w normalnym ASB :/

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-02 20:25:47
Autor: lukz
[...]

Mimo ze marka ta zostala juz skreslona, ale co tam.. ;)

Ostatnio zakupilem rodzicielce, specjalnie z automatem, reanault megane II, 2004 r, silnik 1,6, 16v benzynowy. No i powiem ze bardzo mile zaskoczony jestem tym autem. Jezdzi naprawde fajnie, mimo ze na codzien mam do uzytku auta klase lub dwie wyzej. Ps. automat tam jest prawdziwy, a nie jakies CVT czy inne takie. Tylko ciezko takie cos w Polsce znalesc.

Data: 2011-07-02 23:20:27
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak lukz nawija makaron na uszy:
Ps. automat tam jest prawdziwy, a nie jakies CVT czy inne takie. Tylko ciezko takie cos w Polsce znalesc.

I tu jest problem :/ widzialem ostanio Clio z ASB (a nie CVT) i wygladalo OK...ciekawi mnie co to za skrzynia bo na francuza nie wyglada na pierwszy rzut oka...nissanem to pachnie... (w koncu Laguna3 ma motor od japoncow z rozrzadem na lancuchu)

Moim cichym faworytem bylo Twingo 1..ale skrzynia jest jednorazowka CVT - nikt tego nie naprawia...miesiac temu jezdzilem C4 Picasso 1,6 HDI "niby ASB" i tutaj historia zatacza kolo (ale jest IMO jeszcze gorzej niz w Twingo) --
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-05 10:14:54
Autor: Robson
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Moim cichym faworytem bylo Twingo 1..ale skrzynia jest jednorazowka CVT
- nikt tego nie naprawia...

To jest oczywi¶cie nieprawda, jesli potrzebujesz to dam ci namiar, gdzie nie do¶æ, ¿e naprawiaj±, to jeszcze daj± gwarancjê. Jedyny mankament, to cena.... Gdy szukalem auta dla ¿ony, trafi³ siê ³adny Rover 25 z uszkodzon± skrzynia. Koszt remontu ca³kowitego to ok.7kz³. Gdy kupowa³em mojego dodge'a z uszkodzona skrzynia, to koszt calkowitego remontu wyniosl niecale 4000, przejechalem juz nim 250000km i ma sie ciagle swietnie. A CVT po 100000 mozna powiedziec, ze jest juz zuzyta.

Data: 2011-07-13 14:09:27
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

> Moim cichym faworytem bylo Twingo 1..ale skrzynia jest jednorazowka CVT
> - nikt tego nie naprawia...

To jest oczywiście nieprawda, jesli potrzebujesz to dam ci namiar, gdzie nie dość, że naprawiają, to jeszcze dają gwarancję. Jedyny mankament, to cena.... Gdy szukalem auta dla żony, trafił się ładny Rover 25 z uszkodzoną skrzynia. Koszt remontu całkowitego to ok.7kzł. Gdy kupowałem mojego dodge'a z uszkodzona skrzynia, to koszt calkowitego remontu wyniosl niecale 4000, przejechalem juz nim 250000km i ma sie ciagle swietnie. A CVT po 100000 mozna powiedziec, ze jest juz zuzyta.

Namiar zawsze sie przyda...
A co sadzisz o ASB w Hyundai Getz?...guglalem i jakos nie moge dojsc do niczego wiecej niz tylko, ze to 4 biegowy ASB.
Z wygladu pachnie jakims Mitsubishi albo japonia.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 13:47:03
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Fri, 1 Jul 2011 22:48:50 +0200, Dman-666 napisa³(a):

-inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go rozumiem)

LOL!!!!
Napisz który, poda siê znajomym, ¿eby omijali jak magazyn zu¿ytych
pampersów. Jeszcze który¶ niepatrznie tam trafi, brrrrrrrrr....

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2011-07-03 20:48:05
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Waldek Godel nawija makaron na uszy:

Dnia Fri, 1 Jul 2011 22:48:50 +0200, Dman-666 napisał(a):

> -inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a > konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go > rozumiem)

LOL!!!!
Napisz który, poda się znajomym, żeby omijali jak magazyn zużytych
pampersów. Jeszcze któryś niepatrznie tam trafi, brrrrrrrrr....

Sam sobie znajdz leniu jeden!I zaden lol. Nie znasz, nie oceniaj, nie wymadrzaj sie. Facet ma po prostu ma waska specjalizacje z ukierunkowaniem na skrzynie ktore da sie naprawiac a nie wymieniac w calosci.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 20:00:02
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Sun, 3 Jul 2011 20:48:05 +0200, Dman-666 napisa³(a):

Sam sobie znajdz leniu jeden!I zaden lol. Nie znasz, nie oceniaj, nie wymadrzaj sie. Facet ma po prostu ma waska specjalizacje z ukierunkowaniem na skrzynie ktore da sie naprawiac a nie wymieniac w calosci.

Facet jest buszmenem, który nie ma pojêcia o bran¿y i ka¿dy normalny
cz³owiek nie pozwoli³by mu siê zbli¿yæ na bli¿ej ni¿ 100 metrów do auta.
Jakby ziutek mia³ choæby zielone pojêcie, które byæ mo¿e wystarczy³oby
handlarzowi a nie mechanikowi, to wiedzia³by, ¿e w ostatnich 20 latach by³a
u¿ywana w zasadzie jedna francuska automatyczna skrzynia biegów, i to wcale
nie jako¶ powszechnie u¿ywana. W dodatku w³a¶nie ³atwa w naprawie.
Ca³a reszta francuzów je¼dzi³a na produktach rdzennie francuskiej firmy
ZahnriemenFabrik. A nowsze na równie francuskich Aisin Warner.

To wiem ja. A nie podj±³bym siê ¿adnej powa¿nej roboty przy aucie. Mechanik
powinien z pamiêci cytowaæ jaka skrzynia w jakim aucie. Elmilcin. Zapamiêtam i starannie powtórzê wszystkim znajomym.

Data: 2011-07-03 22:15:09
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Waldek Godel nawija makaron na uszy:

Facet jest buszmenem, który nie ma pojęcia o branży i każdy normalny
człowiek nie pozwoliłby mu się zbliżyć na bliżej niż 100 metrów do auta.

Moze sam zadzwon ansztajnie i  sie dowiedz jakie sa przeciwnosci odnosnie ASB w autach francuskich. Byc moze to co wiem na ten temat nie wyczerpuje tematu w nalezyty sposob na obecna chwile, ale to nie znaczy, ze ten koles nie ma racji.

w ostatnich 20 latach była
używana w zasadzie jedna francuska automatyczna skrzynia biegów, i to wcale
nie jakoś powszechnie używana. W dodatku właśnie łatwa w naprawie.

Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.

Cała reszta francuzów jeździła na produktach rdzennie francuskiej firmy
ZahnriemenFabrik. A nowsze na równie francuskich Aisin Warner.

Ktore...napisz dla szerszego grona. Bo ASB we francuszkich jak na lekarstwo...jakos...moze tez sie czegos dowiem.

Mechanik
powinien z pamięci cytować jaka skrzynia w jakim aucie.

Byc moze cytuje. Nie wiem. Czemu ma to sluzyc? Cytowanie a dobra naprawa idzie w jednej parze?

Elmilcin. Zapamiętam i starannie powtórzę wszystkim znajomym.

A powtorz. Ciekawe ile Twoich znajomych uzytkuje przechodzone ASB placzace o serwis;)))

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 21:26:39
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Sun, 3 Jul 2011 22:15:09 +0200, Dman-666 napisa³(a):

[...]

To o¶wieæ nas jaka to jest trudno¶æ z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF 4HP20 w
jakim¶ teutoñskim niepsuj±cym siê cudzie. Bêdziesz tak mi³y?

Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.

Ale masz za¶wiadczenie od lekarza o dysguglii?

Ktore...napisz dla szerszego grona. Bo ASB we francuszkich jak na lekarstwo...jakos...moze tez sie czegos dowiem.

No tak, to ju¿ zdradza g³êbiê wiedzy. Bezdenn± nawet.

Elmilcin. Zapamiêtam i starannie powtórzê wszystkim znajomym.

A powtorz. Ciekawe ile Twoich znajomych uzytkuje przechodzone ASB placzace o serwis;)))

Niech siê zastanowiê... ¿aden. Oni u¿ytkuj± sprawne lub naprawiaj± je¿eli tego wymagaj±. U mechaników
którzy znaj± swój fach, wiêc nie musz± siê uciekaæ do bredni o
nieistniej±cych francuskich skrzyniach biegów które w rzeczywisto¶ci maj±
zamaskowaæ ich brak wiedzy.

Data: 2011-07-03 22:48:00
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Waldek Godel nawija makaron na uszy:

To oświeć nas jaka to jest trudność z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF
4HP20 w
jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?

Ja tej wiedzy nie mam. Ty masz z gugli. Poczytaj Lema...powiedzial pare madrych slow nt wiedzy z "internatu" ;)

> Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.
Ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

Dziekuje za merytoryczny wsad do dyskusji. ;)
Sajonara!

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 10:23:11
Autor: Dman-666

Dnia Sun, 3 Jul 2011 22:15:09 +0200, Dman-666 napisał(a):

> [...]

To oświeć nas jaka to jest trudność z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF 4HP20 w
jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?

Tak jeszcze sobi mysle, ze w.w. mechanik raczej mial na mysli skrzynie francuskie oraz inne wynalazki.
Tutaj nie ma co piany bic i sadze, ze jakby uslyszal jakiego typu automat to raczej nie robilby ze strachu w gacie ;)

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 09:51:34
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Mon, 4 Jul 2011 10:23:11 +0200, Dman-666 napisa³(a):

[...]

Widzisz... jednak jest w Tobie rozs±dek. Teraz skup siê - od d³u¿szego czasu by³a tylko jedna francuska skrzynia,
oznaczona jako AL4 w autach PSA i DP0 w Renówkach. JEDNA.
Nie jest ani specjalnie gorsza, ani te¿ trudniej serwisowalna ni¿ ZF czy
AW. Czê¶ci s± ³atwo dostêpne, w kilkana¶cie sekund znajdziesz kompletne
opisy regeneracji, do zrobienia w gara¿u przez bardziej zaawansowanego
amatora.
Co prawda za Renówki nie rêczê, ale w Pugach i Citroenach nie by³o innych.
W dodatku AL4 to wcale nie najpopularniejsza skrzynia, ani te¿ nie
montowana specjalnie d³ugo. Bo licz±c od pocz±tku lat 90, to w mniejszych
silnikach montowali 4HP14, pó¼niej w³asnie AL4, pó¼niej 4HP18. Jako ciekawostka, zobacz sobie listê zastosowañ 4HP18:
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP18_transmission
Pó¼niej przeszli na 4HP20, stosowna lista tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP20_transmission
Ostatnie lata PSA przesz³o na sze¶ciobiegow± skrzynie Aisin-Warner TF-80SC
montowan± w: Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Fiat
Croma, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel
Signum

Oceniaj±c zgrubnie liczby zamontowanych skrzyñ, maj±c dowolny francuski
samochód z automatem masz jakie¶ 30% szans na skrzyniê AL4/DP0 i 70% na
skrzyniê ZF albo AW. Je¿eli samochód jest po roku 1998-2000, to szanse
drastycznie rosn±. Czyli ka¿dy mechanik od niemieckich aut (a raczej ich
automatów) powinien to zrobiæ bez ¿adnego problemu - o czym pisa³em.
Trafiaj±c na AL4 - je¿eli jest mechanikiem od automatów, to te¿ zrobi, bo
jest powszechnie dostêpna dokumentacja i czê¶ci, a pieni±dze nie ¶mierdz±.
Robota ³atwa, a kasa taka sama.

Chyba, ¿e z niego ostatnia pizda a nie mechanik od automatów - wtedy bêdzie
jak ta pizda sta³ i jêcza³, ¿e francuskiego nie rusza. CBDO.

PS.
ZF 4HP20 ma wadê fabryczn± która powoduje rozpieprzenie po³owy skrzyni, co
by³o ju¿ opisywane na pms. Dla odmiany TF-80SC jest prawie nieserwisowalna,
bo ca³e sterowanie wystêpuje jako jeden modu³ (drogi jak cholera), zamiast
oddzielnych zaworów, p³yty itp. AL4 przy TF-80SC to wzór serwisowalno¶ci.

Data: 2011-07-04 13:17:31
Autor: Robson
W dniu 2011-07-04 10:51, Waldek Godel pisze:
[...]

Strach to czytaæ. To, ¿e skrzynia tak samo siê nazywa, nie znaczy wcale, ¿e jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz konektory mog± sie ró¿niæ. to po pierwsze.
po drugie, montowane by³y/s± skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS (6-biegowa w C4Picasso), MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna, clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

Data: 2011-07-04 12:33:46
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Mon, 04 Jul 2011 13:17:31 +0200, Robson napisa³(a):

Strach to czytaæ. To, ¿e skrzynia tak samo siê nazywa, nie znaczy wcale, ¿e jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz konektory mog± sie ró¿niæ. to po pierwsze.

Owszem, ale naprawa skrzyni odbywa siê dok³adnie w ten sam sposób

po drugie, montowane by³y/s± skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS (6-biegowa w C4Picasso),

to s± manualne skrzynie z do³o¿on± automatyk±. Sk±din±d bardzo fajne, ale
nijak siê maj± do niniejszego w±tku.
Dla przyk³adu - skrzyniê EGS/MCP na upartego _TEORETYCZNIE_ da siê
przerobiæ na skrzyniê manualn±, zdejmuj±c z niej ca³e sterowanie. Rze¼ba w
gównie i nikt tego nie robi, wspominam, ¿eby uzmys³owiæ ró¿nice w
konstrukcji.

MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna, clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

to¿ pisa³em, ¿e za renufki nie rêczê. Z AD8 w safrane to by³y te¿ jakie¶
historie, chyba zwi±zane z monta¿em w nim silnika Volvo, jaka¶ wspó³praca
czy takie tam, pamiêtam jak przez mg³ê. Modele 21 i 25 ledwo zahaczaj± o lata 90 itp. W ka¿dym razie wszystkie te skrzynie jako¶ niespecjalnie zmieniaj±
statystyki, mówi±ce, ¿e jednak wiêkszo¶æ skrzyñ jest niemiecka albo
japoñska. W dodatku wraz z up³ywem czasu te proporcje jeszcze bardziej siê
zmieni± w niefrancuskim kierunku.

Data: 2011-07-04 13:35:29
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

> Ostatnie lata PSA przeszło na sześciobiegową skrzynie Aisin-Warner
TF-80SC
> montowanÄ… w:
> Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Fiat
> Croma, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel
> Signum

Strach to czytać. To, że skrzynia tak samo się nazywa, nie znaczy wcale, że jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz konektory mogą sie różnić. to po pierwsze.
po drugie, montowane były/są skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS (6-biegowa w C4Picasso), MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna, clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

Rasumujac: prawda posrodku lezy ;) miedzy teoria a praktyka.

A z praktyki mojej powiem jeszcze, ze mialem okazje jechac ostatnio C4 Picasso  - moze jestem zacofany, ale praca tej skrzyni byla daaaleka od idealu...a rzeklbym mocno uwsteczniona np przy zapietym D auto nie jechalo dopoki delikatnie nie wcisnie sie gazu ;)

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 12:49:10
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Mon, 4 Jul 2011 13:35:29 +0200, Dman-666 napisa³(a):

[...]

pytanie nr 1 - to by³ automat, czy MCP/EGR?

Data: 2011-07-04 14:35:05
Autor: Robson
[...]

Dlatego kupujac autko dla zony omijalem wszystkie CVT i manuale zautomatyzowane. Omijalem wszystkie drogie w naprawie, czyli glownie AW oraz mercedesy klasy A. Ostatecznie trafil sie golf z JF506E, na dodatek diesel.

Data: 2011-07-04 13:52:51
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Mon, 04 Jul 2011 14:35:05 +0200, Robson napisa³(a):

Dlatego kupujac autko dla zony omijalem wszystkie CVT i manuale zautomatyzowane. Omijalem wszystkie drogie w naprawie, czyli glownie AW oraz mercedesy klasy A. Ostatecznie trafil sie golf z JF506E, na dodatek diesel.

A to b³±d. MCP z pocz±tku je¼dzi³a marnie, ale by³a akcja serwisowa. Po
wymianie oprogramowania sterownika je¼dzi ca³kiem przyzwoicie. Oczywi¶cie
nie a¿ tak p³ynnie jak klasyczny automat, ale niedu¿o gorzej, za to pali
tyle co manualna skrzynia i jest jak manualna skrzynia trwa³y (bo to jest
manualna skrzynia ze sterownikiem)

Data: 2011-07-04 15:15:09
Autor: Robson
[...]

Powodzenia, jezdzilem tym wynalazkiem, nigdy wiecej.

Data: 2011-07-04 14:28:12
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Mon, 04 Jul 2011 15:15:09 +0200, Robson napisa³(a):

twój wybór, ¿yjemy w wolnym ¶wiecie.

Data: 2011-07-04 11:05:38
Autor: Robson
[...]
Almera - skrzynia RE4F03A, producent Nissan, 4 biegi, OK
Micra - JF009E (NCVT pora¿ka) lub RE4F03A

-Golf - j.w....ale ja lobbuje za dobrym ASB

JF506E, Jatco, 5 biegów, OK (mam taki :)), nie wiem, co zarzucasz tej skrzyni. Fakt, japonczyki oszczedzaja na materialach, co amerykanie poswieca na 1 skrzynie, to japonczyki zrobia 2 i jeszcze im zostanie, przez co skrzynie sa wyrafinowane, ale odrobine delikatne.

-A3 - wersji 5D jak na lekarstwo, drogie dziadostwo i w tym budzecie to
szrot

01M, VW, OK

-A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane

CHGW - czyli .... go wie ;) co za wynalazek, ale na pewno nie bedzie dobra

-Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj
"przystanki autobusowe z nowym zyciem")

Ró¿nie bywa, loteria, albo CVT albo U340E

-Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma
jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie
ujal

A245E, 4-biegowa

-Jazz - za drogie

CVT

-Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka
jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie
na allegro, moze jeszcze jest ;) )

B46A, M4RA, loteria, rzadko spotykane

[...]

Maja swoje skrzynie, czasem wstawiaja Jatco

-C3, C4 "nie lubie citroenow" - i tutaj ja sie nie zgadzam, ale co z
tego ;)

C3 - loteria, jesli skrzynia DPO to bardzo dobrze, jesli ZF sensoDrive - to jest zautomatyzowany manual, szrot
C4 - DPO najczesciej

[...]

Clio - DPO albo zautomatyzowany manual, mozna poznac po wybieraku

-Hyundai Getz - dobry rodowod, moj faworyt (choc nie jechalem), ale na
rynku brak ofert w tej cenie. Niestety nie znam ASB ale pachnie
"japonia" ;)

A4CF2, generalnie zawsze wstawiali dobre skrzynie, kiedys mitsubishi, teraz swoje. Chyba, ze branduja ;)

-Kia - odpada ze wzgledow "ideologicznych" - "uj wie" ale sam tez nie
szaleje (sorry Koniu ;))

skrzynie OK, Hyundai albo Jatco

-Polo - niestety po raz kolejny - wykastrowane Audi- brak "wypasu" a
cena z kosmosu...za te pieniadze mozna miec golfa...mialem polo,
wiem...dobre ASB...ale ta cena...

JF404E - Jatco, 4 biegi,  a mowisz, ze chcesz dobra ASB i psioczysz na Jatco
ciekawostka, po 2006 TF 60SN Aisin-Warnera

-SX4 - "bo nie" ;) i wez tu gadaj...

niewiadomocoto ;)

-Idea..."widzialem" ostanio nowa skrzynie fiata  (czytaj lewarek zmiany
biegow) i nie wiem co o tym sadzic...wyglada nie jak "padalec" od

dualogic automated manual - nie dosc, ze fiat, to jeszcze szrot-skrzynia :/

Data: 2011-07-04 10:13:03
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Mon, 04 Jul 2011 11:05:38 +0200, Robson napisa³(a):

C3 - loteria, jesli skrzynia DPO to bardzo dobrze, jesli ZF sensoDrive - to jest zautomatyzowany manual, szrot

aha aha...

C4 - DPO najczesciej

chyba po wiejskim tjuninku u fana panzerwagenów.

Data: 2011-07-04 13:19:30
Autor: Robson
W dniu 2011-07-04 11:13, Waldek Godel pisze:
[...]

W twojej stodole. s³ucham, jakie by³y skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem TF-80SC, C4 picasso EGS.

Data: 2011-07-04 12:51:06
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Mon, 04 Jul 2011 13:19:30 +0200, Robson napisa³(a):

W twojej stodole. s³ucham, jakie by³y skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem TF-80SC, C4 picasso EGS.

DP0/AL4 to skrzynia 4-biegowa. A teraz sobie sprawd¼ ilobiegowe automaty ma
C4.
C4 Picasso ma montowane zarówno zautomatyzowane skrzynie EGS/MCP jak i
pe³ny klasyczny automat. Dla u³atwienia - ten sam co w C4 i C5 III
Nawet teraz jak otworzysz sobie konfigurator C4 Picasso na citroen.pl to
zobaczysz wybór (w zale¿no¶ci od silnika) miêdzy skrzyniami manualnymi (5 i
6-biegowe), sterowan± elektronicznie MCP/EGS i klasycznym 6-biegowym
automatem.

W C4 wiêkszo¶æ to sze¶ciobiegowy AisinWarner. Pierwsze serie C4 z pocz±tku
produkcji mia³y jeszcze ¶ladowe ilo¶ci AL4. Bardzo trudno na to trafiæ.
Jest jeszcze, jeszcze rzadszy 5-biegowy automat, do którego nawet
dokumentacji nie ma. Najprawdopodobniej ZF.
Tak jak piszesz - DO 2005 BYWA£ AL4. Tyle, ¿e C4 wszed³ na rynek w drugiej
po³owie 2004 roku. Policzysz jaka szansa trafienia na AL4? A ty pisa³e¶
"najczê¶ciej"

Data: 2011-07-04 13:43:19
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

W twojej stodole. słucham, jakie były skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem TF-80SC, C4 picasso EGS.

Aa...no to wlasnie jechalem ostatnio takim koszmarem jak ostatni ;) C4 Picasso 2008.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 13:40:39
Autor: Dman-666
> [...]

JF506E, Jatco, 5 biegów, OK (mam taki :)), nie wiem, co zarzucasz tej skrzyni. Fakt, japonczyki oszczedzaja na materialach, co amerykanie poswieca na 1 skrzynie, to japonczyki zrobia 2 i jeszcze im zostanie, przez co skrzynie sa wyrafinowane, ale odrobine delikatne.

Skrzyni nic-tu jest perfekt. Auto jak u almery nijakie ;)

> -A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane

CHGW - czyli .... go wie ;) co za wynalazek, ale na pewno nie bedzie dobra

Juz go dawno skreslilem z listy.

> -Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj
> "przystanki autobusowe z nowym zyciem")

Różnie bywa, loteria, albo CVT albo U340E

Nie wiadzialem jeszcze tej drugiej w "ofercie".

> -Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma
> jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie
> ujal

A245E, 4-biegowa

tez sprawdze. Dzieki!

> -Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka
> jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie
> na allegro, moze jeszcze jest ;) )

B46A, M4RA, loteria, rzadko spotykane

Duze zastrzezenia do kultury pracy lewarka :/

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 14:50:07
Autor: Robson
[...]

Zobacz tutaj, zdjecie wybieraka:
http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-salon-abs-wspom-C19500020.html
to jest skrzynia CVT.

A teraz zerknij tu:
http://otomoto.pl/toyota-yaris-108-km-klima-automat-50-t-C19351268.html
albo tu http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-vvt-i-C19682056.html
To jest normalny automat, masz na wybieraku PRND...
Prawie taki kupilem, zonie tylko sie kolor nie spodobal ;)

Data: 2011-07-04 15:43:03
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

To jest normalny automat, masz na wybieraku PRND...
Prawie taki kupilem, zonie tylko sie kolor nie spodobal ;)

Widzialem te skrzynie w Y1. W Y2 jeszcze nie mialem okazji.

24K przekracza zalozony budzet. Dodatkowo jesli Toyota to raczej D4D niz VVTi (wyklucza LPG) ;)
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]