PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]

Data: 2011-07-03 13:47:03
Autor: Waldek Godel
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Dnia Fri, 1 Jul 2011 22:48:50 +0200, Dman-666 napisał(a):

-inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go rozumiem)

LOL!!!!
Napisz który, poda się znajomym, żeby omijali jak magazyn zużytych
pampersów. Jeszcze któryś niepatrznie tam trafi, brrrrrrrrr....

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-03 20:48:05
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Waldek Godel nawija makaron na uszy:

> [...]

Napisz który, poda się znajomym, żeby omijali jak magazyn zużytych
pampersów. Jeszcze któryś niepatrznie tam trafi, brrrrrrrrr....

Sam sobie znajdz leniu jeden!I zaden lol. Nie znasz, nie oceniaj, nie wymadrzaj sie. Facet ma po prostu ma waska specjalizacje z ukierunkowaniem na skrzynie ktore da sie naprawiac a nie wymieniac w calosci.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 20:00:02
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 3 Jul 2011 20:48:05 +0200, Dman-666 napisał(a):

Sam sobie znajdz leniu jeden!I zaden lol. Nie znasz, nie oceniaj, nie wymadrzaj sie. Facet ma po prostu ma waska specjalizacje z ukierunkowaniem na skrzynie ktore da sie naprawiac a nie wymieniac w calosci.

Facet jest buszmenem, który nie ma pojęcia o branży i każdy normalny
człowiek nie pozwoliłby mu się zbliżyć na bliżej niż 100 metrów do auta.
Jakby ziutek miał choćby zielone pojęcie, które być może wystarczyłoby
handlarzowi a nie mechanikowi, to wiedziałby, że w ostatnich 20 latach była
używana w zasadzie jedna francuska automatyczna skrzynia biegów, i to wcale
nie jakoś powszechnie używana. W dodatku właśnie łatwa w naprawie.
Cała reszta francuzów jeździła na produktach rdzennie francuskiej firmy
ZahnriemenFabrik. A nowsze na równie francuskich Aisin Warner.

To wiem ja. A nie podjąłbym się żadnej poważnej roboty przy aucie. Mechanik
powinien z pamięci cytować jaka skrzynia w jakim aucie. Elmilcin. Zapamiętam i starannie powtórzę wszystkim znajomym.

Data: 2011-07-03 22:15:09
Autor: Dman-666
[...]

Moze sam zadzwon ansztajnie i  sie dowiedz jakie sa przeciwnosci odnosnie ASB w autach francuskich. Byc moze to co wiem na ten temat nie wyczerpuje tematu w nalezyty sposob na obecna chwile, ale to nie znaczy, ze ten koles nie ma racji.

w ostatnich 20 latach była
uĹźywana w zasadzie jedna francuska automatyczna skrzynia biegĂłw, i to wcale
nie jakoś powszechnie używana. W dodatku właśnie łatwa w naprawie.

Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.

Cała reszta francuzów jeździła na produktach rdzennie francuskiej firmy
ZahnriemenFabrik. A nowsze na rĂłwnie francuskich Aisin Warner.

Ktore...napisz dla szerszego grona. Bo ASB we francuszkich jak na lekarstwo...jakos...moze tez sie czegos dowiem.

Mechanik
powinien z pamięci cytować jaka skrzynia w jakim aucie.

Byc moze cytuje. Nie wiem. Czemu ma to sluzyc? Cytowanie a dobra naprawa idzie w jednej parze?

Elmilcin. Zapamiętam i starannie powtórzę wszystkim znajomym.

A powtorz. Ciekawe ile Twoich znajomych uzytkuje przechodzone ASB placzace o serwis;)))

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-03 21:26:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 3 Jul 2011 22:15:09 +0200, Dman-666 napisał(a):

[...]

To oświeć nas jaka to jest trudność z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF 4HP20 w
jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?

Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.

Ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

Ktore...napisz dla szerszego grona. Bo ASB we francuszkich jak na lekarstwo...jakos...moze tez sie czegos dowiem.

No tak, to już zdradza głębię wiedzy. Bezdenną nawet.

Elmilcin. Zapamiętam i starannie powtórzę wszystkim znajomym.

A powtorz. Ciekawe ile Twoich znajomych uzytkuje przechodzone ASB placzace o serwis;)))

Niech się zastanowię... żaden. Oni użytkują sprawne lub naprawiają jeżeli tego wymagają. U mechaników
którzy znają swój fach, więc nie muszą się uciekać do bredni o
nieistniejących francuskich skrzyniach biegów które w rzeczywistości mają
zamaskować ich brak wiedzy.

Data: 2011-07-03 22:48:00
Autor: Dman-666
[...]

Ja tej wiedzy nie mam. Ty masz z gugli. Poczytaj Lema...powiedzial pare madrych slow nt wiedzy z "internatu" ;)

> Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.
Ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

Dziekuje za merytoryczny wsad do dyskusji. ;)
Sajonara!

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 10:23:11
Autor: Dman-666
> [...]

To oświeć nas jaka to jest trudność z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF 4HP20 w
jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?

Tak jeszcze sobi mysle, ze w.w. mechanik raczej mial na mysli skrzynie francuskie oraz inne wynalazki.
Tutaj nie ma co piany bic i sadze, ze jakby uslyszal jakiego typu automat to raczej nie robilby ze strachu w gacie ;)

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 09:51:34
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 4 Jul 2011 10:23:11 +0200, Dman-666 napisał(a):

[...]

Widzisz... jednak jest w Tobie rozsądek. Teraz skup się - od dłuższego czasu była tylko jedna francuska skrzynia,
oznaczona jako AL4 w autach PSA i DP0 w Renówkach. JEDNA.
Nie jest ani specjalnie gorsza, ani też trudniej serwisowalna niż ZF czy
AW. Części są łatwo dostępne, w kilkanaście sekund znajdziesz kompletne
opisy regeneracji, do zrobienia w garażu przez bardziej zaawansowanego
amatora.
Co prawda za Renówki nie ręczę, ale w Pugach i Citroenach nie było innych.
W dodatku AL4 to wcale nie najpopularniejsza skrzynia, ani też nie
montowana specjalnie długo. Bo licząc od początku lat 90, to w mniejszych
silnikach montowali 4HP14, później własnie AL4, później 4HP18. Jako ciekawostka, zobacz sobie listę zastosowań 4HP18:
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP18_transmission
Później przeszli na 4HP20, stosowna lista tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP20_transmission
Ostatnie lata PSA przeszło na sześciobiegową skrzynie Aisin-Warner TF-80SC
montowaną w: Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Fiat
Croma, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel
Signum

Oceniając zgrubnie liczby zamontowanych skrzyń, mając dowolny francuski
samochód z automatem masz jakieś 30% szans na skrzynię AL4/DP0 i 70% na
skrzynię ZF albo AW. Jeżeli samochód jest po roku 1998-2000, to szanse
drastycznie rosną. Czyli każdy mechanik od niemieckich aut (a raczej ich
automatów) powinien to zrobić bez żadnego problemu - o czym pisałem.
Trafiając na AL4 - jeżeli jest mechanikiem od automatów, to też zrobi, bo
jest powszechnie dostępna dokumentacja i części, a pieniądze nie śmierdzą.
Robota łatwa, a kasa taka sama.

Chyba, że z niego ostatnia pizda a nie mechanik od automatów - wtedy będzie
jak ta pizda stał i jęczał, że francuskiego nie rusza. CBDO.

PS.
ZF 4HP20 ma wadę fabryczną która powoduje rozpieprzenie połowy skrzyni, co
było już opisywane na pms. Dla odmiany TF-80SC jest prawie nieserwisowalna,
bo całe sterowanie występuje jako jeden moduł (drogi jak cholera), zamiast
oddzielnych zaworów, płyty itp. AL4 przy TF-80SC to wzór serwisowalności.

Data: 2011-07-04 13:17:31
Autor: Robson
W dniu 2011-07-04 10:51, Waldek Godel pisze:
[...]

Strach to czytać. To, że skrzynia tak samo się nazywa, nie znaczy wcale, że jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz konektory mogą sie różnić. to po pierwsze.
po drugie, montowane były/są skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS (6-biegowa w C4Picasso), MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna, clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

Data: 2011-07-04 12:33:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 04 Jul 2011 13:17:31 +0200, Robson napisał(a):

Strach to czytać. To, że skrzynia tak samo się nazywa, nie znaczy wcale, że jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz konektory mogą sie różnić. to po pierwsze.

Owszem, ale naprawa skrzyni odbywa się dokładnie w ten sam sposób

po drugie, montowane były/są skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS (6-biegowa w C4Picasso),

to są manualne skrzynie z dołożoną automatyką. Skądinąd bardzo fajne, ale
nijak się mają do niniejszego wątku.
Dla przykładu - skrzynię EGS/MCP na upartego _TEORETYCZNIE_ da się
przerobić na skrzynię manualną, zdejmując z niej całe sterowanie. Rzeźba w
gównie i nikt tego nie robi, wspominam, żeby uzmysłowić różnice w
konstrukcji.

MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna, clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

toż pisałem, że za renufki nie ręczę. Z AD8 w safrane to były też jakieś
historie, chyba związane z montażem w nim silnika Volvo, jakaś współpraca
czy takie tam, pamiętam jak przez mgłę. Modele 21 i 25 ledwo zahaczają o lata 90 itp. W każdym razie wszystkie te skrzynie jakoś niespecjalnie zmieniają
statystyki, mówiące, że jednak większość skrzyń jest niemiecka albo
japońska. W dodatku wraz z upływem czasu te proporcje jeszcze bardziej się
zmienią w niefrancuskim kierunku.

Data: 2011-07-04 13:35:29
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

> [...]

po drugie, montowane były/są skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS (6-biegowa w C4Picasso), MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna, clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

Rasumujac: prawda posrodku lezy ;) miedzy teoria a praktyka.

A z praktyki mojej powiem jeszcze, ze mialem okazje jechac ostatnio C4 Picasso  - moze jestem zacofany, ale praca tej skrzyni byla daaaleka od idealu...a rzeklbym mocno uwsteczniona np przy zapietym D auto nie jechalo dopoki delikatnie nie wcisnie sie gazu ;)

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 12:49:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 4 Jul 2011 13:35:29 +0200, Dman-666 napisał(a):

[...]

pytanie nr 1 - to był automat, czy MCP/EGR?

Data: 2011-07-04 14:35:05
Autor: Robson
[...]

Dlatego kupujac autko dla zony omijalem wszystkie CVT i manuale zautomatyzowane. Omijalem wszystkie drogie w naprawie, czyli glownie AW oraz mercedesy klasy A. Ostatecznie trafil sie golf z JF506E, na dodatek diesel.

Data: 2011-07-04 13:52:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 04 Jul 2011 14:35:05 +0200, Robson napisał(a):

Dlatego kupujac autko dla zony omijalem wszystkie CVT i manuale zautomatyzowane. Omijalem wszystkie drogie w naprawie, czyli glownie AW oraz mercedesy klasy A. Ostatecznie trafil sie golf z JF506E, na dodatek diesel.

A to błąd. MCP z początku jeździła marnie, ale była akcja serwisowa. Po
wymianie oprogramowania sterownika jeździ całkiem przyzwoicie. Oczywiście
nie aż tak płynnie jak klasyczny automat, ale niedużo gorzej, za to pali
tyle co manualna skrzynia i jest jak manualna skrzynia trwały (bo to jest
manualna skrzynia ze sterownikiem)

Data: 2011-07-04 15:15:09
Autor: Robson
[...]

Powodzenia, jezdzilem tym wynalazkiem, nigdy wiecej.

Data: 2011-07-04 14:28:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 04 Jul 2011 15:15:09 +0200, Robson napisał(a):

[...]

twój wybór, żyjemy w wolnym świecie.