PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]

Data: 2011-07-04 11:05:38
Autor: Robson
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
-Almera ("bezbarwny, tandetny i nijaki" - no offence, nie moje slowa.
Mamy jedna taka w familii (1.8).Micra K11 pomimo zalet (i ewidentnych
wad) za mala.
Almera - skrzynia RE4F03A, producent Nissan, 4 biegi, OK
Micra - JF009E (NCVT porażka) lub RE4F03A

-Golf - j.w....ale ja lobbuje za dobrym ASB

JF506E, Jatco, 5 biegów, OK (mam taki :)), nie wiem, co zarzucasz tej skrzyni. Fakt, japonczyki oszczedzaja na materialach, co amerykanie poswieca na 1 skrzynie, to japonczyki zrobia 2 i jeszcze im zostanie, przez co skrzynie sa wyrafinowane, ale odrobine delikatne.

-A3 - wersji 5D jak na lekarstwo, drogie dziadostwo i w tym budzecie to
szrot

01M, VW, OK

-A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane

CHGW - czyli .... go wie ;) co za wynalazek, ale na pewno nie bedzie dobra

-Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj
"przystanki autobusowe z nowym zyciem")

Różnie bywa, loteria, albo CVT albo U340E

-Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma
jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie
ujal

A245E, 4-biegowa

-Jazz - za drogie

CVT

-Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka
jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie
na allegro, moze jeszcze jest ;) )

B46A, M4RA, loteria, rzadko spotykane

-HR-V - niestety mala podaz, jeden z faworytow...zawias i ASB bez
zarzutu...dobrze sie gazuje, ale praktycznie brak 5D w w.w.
budzecie...wersja przed FL mocno slabsza z wykonczeniem wnetrza:/

CVT

-Mitsubishi - jedno w familii wystarczy ;) wystraczy...wystarczy ;)
lancer/CZ3 - beznadziejnie jesli chodzi o sensowny serwis w DC

Maja swoje skrzynie, czasem wstawiaja Jatco

-C3, C4 "nie lubie citroenow" - i tutaj ja sie nie zgadzam, ale co z
tego ;)

C3 - loteria, jesli skrzynia DPO to bardzo dobrze, jesli ZF sensoDrive - to jest zautomatyzowany manual, szrot
C4 - DPO najczesciej

-Clio, Modus, Megane...mialem, znam...JA(!) nie chce
(mechanika)...chociaz designersko wszyscy powinni sie uczyc ;)
-A klasa "Long" pierwsza gen. - spelnia wszystko (szczegolnie motor
1.7cdi-malina) tylko "za twarda" - tu sie zgodze bo mialem i plomby
wypadaly - szkoda, moj faworyt ;)

Clio - DPO albo zautomatyzowany manual, mozna poznac po wybieraku

-Hyundai Getz - dobry rodowod, moj faworyt (choc nie jechalem), ale na
rynku brak ofert w tej cenie. Niestety nie znam ASB ale pachnie
"japonia" ;)

A4CF2, generalnie zawsze wstawiali dobre skrzynie, kiedys mitsubishi, teraz swoje. Chyba, ze branduja ;)

-Kia - odpada ze wzgledow "ideologicznych" - "uj wie" ale sam tez nie
szaleje (sorry Koniu ;))

skrzynie OK, Hyundai albo Jatco

-Polo - niestety po raz kolejny - wykastrowane Audi- brak "wypasu" a
cena z kosmosu...za te pieniadze mozna miec golfa...mialem polo,
wiem...dobre ASB...ale ta cena...

JF404E - Jatco, 4 biegi,  a mowisz, ze chcesz dobra ASB i psioczysz na Jatco
ciekawostka, po 2006 TF 60SN Aisin-Warnera

-SX4 - "bo nie" ;) i wez tu gadaj...

niewiadomocoto ;)

-Idea..."widzialem" ostanio nowa skrzynie fiata  (czytaj lewarek zmiany
biegow) i nie wiem co o tym sadzic...wyglada nie jak "padalec" od

dualogic automated manual - nie dosc, ze fiat, to jeszcze szrot-skrzynia :/

Data: 2011-07-04 10:13:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 04 Jul 2011 11:05:38 +0200, Robson napisał(a):

C3 - loteria, jesli skrzynia DPO to bardzo dobrze, jesli ZF sensoDrive - to jest zautomatyzowany manual, szrot

aha aha...

C4 - DPO najczesciej

chyba po wiejskim tjuninku u fana panzerwagenów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-04 13:19:30
Autor: Robson
W dniu 2011-07-04 11:13, Waldek Godel pisze:
[...]

W twojej stodole. słucham, jakie były skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem TF-80SC, C4 picasso EGS.

Data: 2011-07-04 12:51:06
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 04 Jul 2011 13:19:30 +0200, Robson napisał(a):

W twojej stodole. słucham, jakie były skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem TF-80SC, C4 picasso EGS.

DP0/AL4 to skrzynia 4-biegowa. A teraz sobie sprawdź ilobiegowe automaty ma
C4.
C4 Picasso ma montowane zarówno zautomatyzowane skrzynie EGS/MCP jak i
pełny klasyczny automat. Dla ułatwienia - ten sam co w C4 i C5 III
Nawet teraz jak otworzysz sobie konfigurator C4 Picasso na citroen.pl to
zobaczysz wybór (w zależności od silnika) między skrzyniami manualnymi (5 i
6-biegowe), sterowaną elektronicznie MCP/EGS i klasycznym 6-biegowym
automatem.

W C4 większość to sześciobiegowy AisinWarner. Pierwsze serie C4 z początku
produkcji miały jeszcze śladowe ilości AL4. Bardzo trudno na to trafić.
Jest jeszcze, jeszcze rzadszy 5-biegowy automat, do którego nawet
dokumentacji nie ma. Najprawdopodobniej ZF.
Tak jak piszesz - DO 2005 BYWAŁ AL4. Tyle, że C4 wszedł na rynek w drugiej
połowie 2004 roku. Policzysz jaka szansa trafienia na AL4? A ty pisałeś
"najczęściej"

Data: 2011-07-04 13:43:19
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

W twojej stodole. słucham, jakie były skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem TF-80SC, C4 picasso EGS.

Aa...no to wlasnie jechalem ostatnio takim koszmarem jak ostatni ;) C4 Picasso 2008.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 13:40:39
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

> -Golf - j.w....ale ja lobbuje za dobrym ASB

JF506E, Jatco, 5 biegĂłw, OK (mam taki :)), nie wiem, co zarzucasz tej skrzyni. Fakt, japonczyki oszczedzaja na materialach, co amerykanie poswieca na 1 skrzynie, to japonczyki zrobia 2 i jeszcze im zostanie, przez co skrzynie sa wyrafinowane, ale odrobine delikatne.

Skrzyni nic-tu jest perfekt. Auto jak u almery nijakie ;)

> -A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane

CHGW - czyli .... go wie ;) co za wynalazek, ale na pewno nie bedzie dobra

Juz go dawno skreslilem z listy.

> -Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj
> "przystanki autobusowe z nowym zyciem")

Róşnie bywa, loteria, albo CVT albo U340E

Nie wiadzialem jeszcze tej drugiej w "ofercie".

> -Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma
> jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie
> ujal

A245E, 4-biegowa

tez sprawdze. Dzieki!

> -Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka
> jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie
> na allegro, moze jeszcze jest ;) )

B46A, M4RA, loteria, rzadko spotykane

Duze zastrzezenia do kultury pracy lewarka :/

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-07-04 14:50:07
Autor: Robson
[...]

Zobacz tutaj, zdjecie wybieraka:
http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-salon-abs-wspom-C19500020.html
to jest skrzynia CVT.

A teraz zerknij tu:
http://otomoto.pl/toyota-yaris-108-km-klima-automat-50-t-C19351268.html
albo tu http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-vvt-i-C19682056.html
To jest normalny automat, masz na wybieraku PRND...
Prawie taki kupilem, zonie tylko sie kolor nie spodobal ;)

Data: 2011-07-04 15:43:03
Autor: Dman-666
PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

To jest normalny automat, masz na wybieraku PRND...
Prawie taki kupilem, zonie tylko sie kolor nie spodobal ;)

Widzialem te skrzynie w Y1. W Y2 jeszcze nie mialem okazji.

24K przekracza zalozony budzet. Dodatkowo jesli Toyota to raczej D4D niz VVTi (wyklucza LPG) ;)
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]