Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Piach w progach po piaskowaniu

Piach w progach po piaskowaniu

Data: 2010-08-24 12:10:52
Autor: jerry
Piach w progach po piaskowaniu
Użytkownik "krzysiek82" napisał w wiadomości news:4c739268$0$20992$65785112news.neostrada.pl...
baran który piaskował mi auto a potem je lakierował zapomniał wyciągnąć z progu resztki piasku. I niestety teraz jest on zamalowany i zalany warstwą bituniczną. Niestety zawsze wmawiano mi, że piach przyciąga wilgoć jak to będzie w tym przypadku?

Piach nie przyciąga wilgoci, ale utrudnia jej odparowanie.
Z suchego piasku (a takiego się używa do piaskowania) nie ma co odparować. A jeżeli wykonawca prawidłowo zamknął i uszczelnił cały profil,  to którędy ma się dostać wilgoć?

Diabli mnie biorą jak widzę efekty pracy partaczy :/
Nie wyzywaj od partaczy tylko dlatego, że chciałbyś
inaczej, bo właśnie te twoje "inaczej" może być partactwem.

Data: 2010-08-24 12:21:52
Autor: krzysiek82
Piach w progach po piaskowaniu
jerry pisze:
Diabli mnie biorą jak widzę efekty pracy partaczy :/
Nie wyzywaj od partaczy tylko dlatego, że chciałbyś
inaczej, bo właśnie te twoje "inaczej" może być partactwem.


to co? dobrze ze ten piach tam jest :)?: Po prostu jak się coś robi robi się dokładnie.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-24 18:35:55
Autor: jerry
Piach w progach po piaskowaniu
Użytkownik "krzysiek82" napisał w wiadomości news:4c739d40$0$22793$65785112news.neostrada.pl...
jerry pisze:
Diabli mnie biorą jak widzę efekty pracy partaczy :/
Nie wyzywaj od partaczy tylko dlatego, że chciałbyś
inaczej, bo właśnie te twoje "inaczej" może być partactwem.
to co? dobrze ze ten piach tam jest :)?
wg mnie po prostu nie ma znaczenia. bo nic się nie stanie.

Po prostu jak się coś robi robi się dokładnie.
A próg nie był dokladnie zamknięty i szczelny?
Jeżeli odessałeś, to pewnie zrobiłeś otwór, czyli rozszczelniłeś izolację. Pytanie czy zamknąłeś poprawnie. Bo teraz mogłeś sam spartaczyć, a za lat kilka będziesz narzekać na kogoś.

Data: 2010-08-25 10:30:33
Autor: krzysiek82
Piach w progach po piaskowaniu
jerry pisze:
Jeżeli odessałeś, to pewnie zrobiłeś otwór,

odessałem przez zdjęty tylni boczek (auto 3 drzwi) nic nie wierciłem.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-25 20:50:43
Autor: Plumpi
Piach w progach po piaskowaniu
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4c73f4e5$0$27032$65785112news.neostrada.pl...

A próg nie był dokladnie zamknięty i szczelny?
Jeżeli odessałeś, to pewnie zrobiłeś otwór, czyli rozszczelniłeś izolację.
Pytanie czy zamknąłeś poprawnie.
Bo teraz mogłeś sam spartaczyć, a za lat kilka będziesz narzekać na kogoś.

Widzę, ze kolega "jest na bakier" z techniką motoryzacyjną i nie wie, że wszelkie profile w samochodzie czy to progi, czy słupki oraz drzwi nie są i nie mogą być szczelnie zamknięte i nawet producenci robią w nich specjalne otwory, którymi wylewa się gromadząca się w tych profilach woda.

Data: 2010-08-25 21:01:38
Autor: MadMan
Piach w progach po piaskowaniu
Dnia Wed, 25 Aug 2010 20:50:43 +0200, Plumpi napisał(a):

Widzę, ze kolega "jest na bakier" z techniką motoryzacyjną i nie wie, że wszelkie profile w samochodzie czy to progi, czy słupki oraz drzwi nie są i nie mogą być szczelnie zamknięte i nawet producenci robią w nich specjalne otwory, którymi wylewa się gromadząca się w tych profilach woda.

A woda się gromadzi bo nie są szczelne... I tak w koło Macieju :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-26 14:29:53
Autor: Plumpi
Piach w progach po piaskowaniu
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1j0949k0loapy.dlgrower.power.pl...

Widzę, ze kolega "jest na bakier" z techniką motoryzacyjną i nie wie, że
wszelkie profile w samochodzie czy to progi, czy słupki oraz drzwi nie są i
nie mogą być szczelnie zamknięte i nawet producenci robią w nich specjalne
otwory, którymi wylewa się gromadząca się w tych profilach woda.

A woda się gromadzi bo nie są szczelne... I tak w koło Macieju :)

A woda się gromadzi choćby dlatego, że wewnątrz skrapla się para wodna i te skropliny muszą wypłynąć na zewnątrz.

Data: 2010-08-26 14:35:46
Autor: MadMan
Piach w progach po piaskowaniu
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:29:53 +0200, Plumpi napisał(a):

A woda się gromadzi bo nie są szczelne... I tak w koło Macieju :)

A woda się gromadzi choćby dlatego, że wewnątrz skrapla się para wodna i te skropliny muszą wypłynąć na zewnątrz.

Ta para znikąd się nie weźmie. Gdyby zaspawać profil w atmosferze
jakiegoś gazu szlachetnego problemu by nie było. Inna sprawa - czy to da się tak zaspawać. Na spawaniu znam się kiepsko,
niemniej otwory technologiczne jako ujście gazów spawalniczych to chyba
normalna sprawa...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-26 15:12:37
Autor: Jakub Witkowski
Piach w progach po piaskowaniu
W dniu 2010-08-26 14:35, MadMan pisze:
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:29:53 +0200, Plumpi napisał(a):

A woda się gromadzi bo nie są szczelne... I tak w koło Macieju :)

A woda się gromadzi choćby dlatego, że wewnątrz skrapla się para wodna i te
skropliny muszą wypłynąć na zewnątrz.

Ta para znikąd się nie weźmie. Gdyby zaspawać profil w atmosferze
jakiegoś gazu szlachetnego problemu by nie było.
Inna sprawa - czy to da się tak zaspawać. Na spawaniu znam się kiepsko,
niemniej otwory technologiczne jako ujście gazów spawalniczych to chyba
normalna sprawa...

Całkowicie hermetyczne zaspawanie zamkniętego profilu, najlepiej
przez wykwalifikowanych spawaczy rakiet kosmicznych, do tego kontroler
z defektoskopem rentgenowskim czy tam ultradźwiękowym - i problem z głowy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-08-30 19:35:33
Autor: Plumpi
Piach w progach po piaskowaniu

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:i55p86$qiq$1news2.ipartners.pl...

Całkowicie hermetyczne zaspawanie zamkniętego profilu, najlepiej
przez wykwalifikowanych spawaczy rakiet kosmicznych, do tego kontroler
z defektoskopem rentgenowskim czy tam ultradźwiękowym - i problem z głowy.

ROTFL
.... i koniecznie w środek azot, panie azot ... :D

Data: 2010-08-25 21:02:55
Autor: Plumpi
Piach w progach po piaskowaniu
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w wiadomości news:i53om5$r16$1news.onet.pl...

Widzę, ze kolega "jest na bakier" z techniką motoryzacyjną i nie wie, że wszelkie profile w samochodzie czy to progi, czy słupki oraz drzwi nie są i nie mogą być szczelnie zamknięte i nawet producenci robią w nich specjalne otwory, którymi wylewa się gromadząca się w tych profilach woda.

P.S.
Dodam jeszcze, że jedną z przyczyn szybkiego gnicia progów czy drzwi jest właśnie fakt zaklejania tych otworów bitumitem i gromadzacym się piachem, przez co woda nie ma jak spływać i gromadząc się w tych profilach powoduje korozję, nawet pomimo wykonanej konserwacji. Niestety, ale zamknięte profile trudno jest wewnątrz pokryć idealnie na całej powierzchni i dlatego też zawsze znajdzie się jakieś miejsce stanowiące ognisko korozji.

Piach w progach po piaskowaniu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona