Pianka na egipt listopad

Data: 2009-10-15 08:51:10
Autor: Przemek
Pianka na egipt listopad
Witam
nurkowanie w egipcie w listopadzie
Czy ktos moglby wyznaczyc granice akceptowalnosci dla pianki
(nurowanie do 15m - OWD) na zasadzie- nie ciensza niz krotka 3ka i nie
grubsza niz pelna 2 czesciowa 5tka?
Mam 2czesciowa 5tke (uzywalem "na koparach" w PL) i nie wiem czy na
Egipt nie jest za gruba (poce sie w niej szybko...) a czy np taka
jakas "krotka" pod serfing z allegro/decatlonu nie bylaby na cienka?
Moze taka "za 100pln" serfingowa bez kaptura+ kurtka z kapturem z mojej
(5tka)?
Przepraszam za lajkonickie pytanie ale boje sie ze mojej 5cie to bede
plywal we wlasnym pocie zanim dojde do wody...
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2009-10-15 19:11:05
Autor: coolina
Pianka na egipt listopad
plywal we wlasnym pocie zanim dojde do wody...

2 czesciowa 5 jest optymalna na listopad.
Najwyzej zdejmiesz se góre jesli bedzie bardzo cieplo (listopad jest wietrzny wiec raczej zmarzniesz)
Ja zawsze dodatkowo mam zyleke, ale raczej w listopadzi sie nie przydaje (ale zdarza sie ze hude lejdis odemnie pozyczajo)

jk

Data: 2009-10-15 19:45:44
Autor: Alf/red/
nie wierzyć trolom
coolina pisze:
2 czesciowa 5 jest optymalna

W niczym.

--
Alf/red/

Data: 2009-10-15 20:00:55
Autor: coolina
nie wierzyć trolom
W niczym.

absolutna racja. Ale przed wszystkim nie wyciongać ich z KF

jk

Data: 2009-10-15 20:16:50
Autor: Lot
kolina, wiesz co!
On 2009-10-15 20:00:55 +0200, "coolina" <coolina@wpp.ppl> said:

W niczym.

absolutna racja. Ale przed wszystkim nie wyciongać ich z KF

W rzeczy samej kolina,
spierdalaj.

Lot

Data: 2009-10-16 03:19:19
Autor: piod9
Pianka na egipt listopad
oczywiście komfort termiczny to osobnicze doznanie jednak w tym
okresie w morzu czerwonym 5mm to minimum.
jeśli się zgrzejesz możesz sobie dolać wody na klatę przez manszetę
szyjną. jeśli planujesz jednego nurka to wysiedzisz nawet w t-shircie
ale jak planujesz więcej niż 3 dni na łodzi to proponuję ci się lepiej
ubrać - zabierz na wszelki wypadek żylete.
następna sprawa to ochrona uszu - już mocno wieje więc albo kapturek
albo neoprenowa opaska na uszy.
soł - pianka 5 + 3mm żyleta + kapturek i bedzie ok. zawsze coś możesz
zdjąć ale lepiej mieć i nurkować niż siedzieć w hotelu.
pozdrawiam
piotrek

Data: 2009-10-16 15:36:48
Autor: coolina
Pianka na egipt listopad
następna sprawa to ochrona uszu - już mocno wieje więc albo kapturek

Co do uszu to absolutna racja.
Wiele osób z naszego klubu ignoruje to i po 2-3 leży z bulem zamiast nurkować.
Wychodząc z wody zawszem mam kaptur na uszach, a jak zdjeme pianke to od razu na deku wkładam czapkie.

Zawsze jestem zdziwiona ile osób na Łódź nie bierze czapki, a jeszcze wiecej nie ma bojek

jk

Data: 2009-10-17 09:18:05
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Pianka na egipt listopad

Zawsze jestem zdziwiona ile osób na Łódź nie bierze czapki, a jeszcze wiecej nie ma bojek

jk

A gdzie lina ??????????????    hahahahhahahahhahahhahaha

lubie odgrzewane żarty !!!!!!!!!!!!!!!

Poprawiłem sobie chumor z rana !!!!!!!!!!!

Adam i to tak na nutę tego forum !!!!!!!!!!!!!

Data: 2009-10-17 09:25:10
Autor: coolina
Pianka na egipt listopad
A gdzie lina ??????????????    hahahahhahahahhahahhahaha

Adam, naucz się najpierw angielskiego

jk

Data: 2009-10-17 01:48:46
Autor: Przemek
Pianka na egipt listopad
Dzieki za rade - czy w morzu na 15m jest zimniej niz na koparkach
latem na dnie (podobna glebokosc) - jedynie tam pare razy nurkowalem i
moja 2 czesciowa 5tka na tamte warunki jest wystarczajaco ciepla (poza
woda troche za...)
Rekawiczkami sobie d... zawracac czy nie
Chodzi o Nurghade (nie wiem czy to ma wielkie zanczenie)
czy wypozyczenia sprzetu typu "balast" jest impreza drozsza niz w pl?
jak wyglada w praktyce nurkowanie w grupie? - wolna amerykanka i nikt
nawet nie liczy czy po nurach jest tyle ludzi na lodzi co przed czy
raczej to ktos w miare organizuje?  Nie mam komputera a to nie koparki
ze dno szybko i czlowiek nie znajdzie sie na 50m:)
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2009-10-17 11:11:35
Autor: coolina
Pianka na egipt listopad
Dzieki za rade - czy w morzu na 15m jest zimniej niz na koparkach

Jesli nurkujesz lodzi 2 razy dziennie nie bedziesz mial prblemu.
Ja plywam z klubem nurkowym wylacznie na safarii gdzie nurkujemy 4 razy dzienie z luksusowj lodzi i czesto na 4tym nurku jest zimno bo organizm siem wychladza.

Jesli jestes poczatkujacym nurkiem, zwykle trafisz do podobnej grupy i nurki beda raczej krutkie (30-40). Osoby bdoswiadczone nurki majo kolo 1h wiec sie robi zimno.

Olów zawsze ci dadzo, rekawiczki olej, nt komputer uwazam ze w dzisiejszych czasach powinien byc standardem - zawsze mozesz pozyczyc od kolegi

Janina

Data: 2009-10-17 11:12:09
Autor: Wiesiek
Pianka na egipt listopad
[...]

Poczytaj to ... http://www.bazynurkowe.republika.pl/files/porady.htm

Wiesiek

Data: 2009-10-17 11:41:38
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Pianka na egipt listopad
> A gdzie lina ??????????????    hahahahhahahahhahahhahaha

Adam, naucz się najpierw angielskiego

jk

hahahahahhahahahha

Wiesz co po czterdziestu latach i korzystając z nowego trendu w edukacji doszedłem do wniosku że jestem dyslektykiem i dysortografem , znaczy się teraz mam to wszystko gdzieś i piszę i mówię jak chce , koniec zahamowań i ograniczeń , w życiu liczy się teraz to co chcę a nie to co muszę ( nie muszę nic !!!!!!!!!!!!!!) , więc ........

A wracając do merytoryki postu : A gdzie była lina ?????????????

Data: 2009-10-17 14:03:33
Autor: 666
Pianka na Egipt listopad
Było zimno, więc z liny zrobili cool linę.

-- -- -

A gdzie była lina ?

Data: 2009-10-18 10:43:45
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Pianka na Egipt listopad
Było zimno, więc z liny zrobili cool linę.

Imponujace , intrygujące , zastanawiające  !!!!!!!!!

Pozdrawiam

Adam

Data: 2009-10-16 10:35:33
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Pianka na egipt listopad
Przemku , zaufaj Coolinie , wie co mówia ja to potwierdzam , w zeszłym tygodniu dosłownie pobiegłem kupoić nowa 5,5mm Mares-piankę bo dupsko mi tak wymarzło ze już w starej 5,5mm Aqualung-piance ( obecnie jakieś 2mm w porywach , a własciwie tamngdzie jeszcze po roku uzywania pozostał neopren) nie szło nurkować, na wieszaku w sklepie wisiały jeszcze bardzo ciepłe 7mm ale stwierdziłem ze ewentualnie na styczeń do marca to suchy ubiore więc 7mm odpuściłem. Zdecydowanie 5mm a nawet 7 i uwierz mi że nie spocisz się w wodzie , w tym roku bardzo szybko sie ochładza , przez miesiąc poszła 4-5stopni w dół, obecnie w Dahab 26 stopni i dość silne wiatry , w Sharm podobnie.

Pozderawiam

Adam Klimek instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

Data: 2009-10-18 12:51:44
Autor: 666
Pianka na Egipt listopad
Nie wiem, czym rózni sie luty od listopada, ale w 2x5mm dostalem zdrowo w d...
Raz, ze goraco przy ubieraniu (na dodatek rozmiar nieco ciasnawy byl) tak, ze momentami nie chcialo mi sie juz niemal nurac, dwa za
duzo balastu.
Longjohns bez rekawów + góra z dlugimi rekawami, czyli nie mozna bylo tylko jednej czesci (overalla) zakladac.
Kaptur sciagalem, za goraco.
Nurkowania z lodzi, do 30 m.
Bralbym 1x5mm (jesli masz overall + "gilete" to te druga mozna IMHO zostawic, ale ciezka nie jest.
Do 15 metrów bez kaptura powinienes dac rade pod woda - inna sprawa, czy na jakims RIB-ie bedziesz, bo wtedy czapka lub kaptur.
JaC

-- -- -

nurkowanie w egipcie w listopadzie
Czy ktos moglby wyznaczyc granice akceptowalnosci dla pianki na zasadzie- nie ciensza niz krotka 3ka i nie grubsza niz pelna 2
czesciowa 5tka?
Mam 2czesciowa 5tke i nie wiem czy na Egipt nie jest za gruba (poce sie w niej szybko...) a czy np taka jakas "krotka" pod serfing

Data: 2009-10-18 13:30:58
Autor: coolina
Pianka na Egipt listopad
Nie wiem, czym rózni sie luty od listopada, ale w 2x5mm dostalem zdrowo w d...

ruzni sie bardzo o co najmniej 3-4 stopnie.
W listop woda nagrzana jest polecie, a w lutym juz silnie wychlodozna

jk

Pianka na egipt listopad