Piaskarka - śnieg

Data: 2018-02-25 15:45:22
Autor: t-1
Piaskarka - śnieg
W dniu 2018-02-25 o 15:34, Twardy pisze:
Czy piaskarka może sypać żwirkiem gdy nadjeżda samochod z przeciwka i wymijają się.
Dzisiaj sypała taka piaskarka zwirkiem i gdy zbliżalem sie do niej i byłem koło niej.
Smiem twierdić, że kierowca zrobil to celowo, bo widac było jak wyjechal ze stacji paliw i wlaczył
rozrzutnik a widzial ze nadjeżda samochod z przeciwka.
Czy ma prawo rozsypywąc czy musi wylaczyc na ten czas rozrzutnik.

Pozdrawiam
T.

Samochód z przeciwka ma obowiązek nie przeszkadzać gdy piaskarka jako pojazd uprzywilejowany wykonuje swoje prace na drodze.

Data: 2018-02-25 15:57:53
Autor: Twardy
Piaskarka - śnieg
t-1 wrote:

Samochód z przeciwka ma obowiązek nie przeszkadzać gdy piaskarka jako
pojazd uprzywilejowany wykonuje swoje prace na drodze.

Ok, a co masz zrobic jeśli samochod rozrzucajacy żwir uszkodzi Ci karoserie - narobi kilka wgnieceń i odprysków na drzwiach, blotniku itd. -
A zachowales sie na drodze przykladowo, zwolniles i zjechales max do prawej krawedzi drogi.
No i co w takiej sytuacji?
Pytam dlatego, żę dzisiaj wlasnie na moim samochodzie powstalo kilka wgniecen i odprysków.

Pozdrawiam
T.

Data: 2018-02-25 18:59:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Piaskarka - śnieg
W dniu .02.2018 o 15:57 Twardy <x_twardy@xpoczta.onet.pl> pisze:

t-1 wrote:

[...]

Jak żal Ci auta nie jeździj w zimie. Ja mam zupełnie przeciwne zdanie. Mam  w du...pie moją karoserię, chcę mieć za to maksymalną przyczepność. Życie  i zdrowie mam jedno, karoserię łatwo zmienić.

TG

Data: 2018-02-27 13:43:49
Autor: Poldek
Piaskarka - śnieg

[...]

Maksymalną przyczepność gwarantuje asfalt posypany piaskiem i/lub żwirkiem :-)

Data: 2018-02-27 18:23:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Piaskarka - śnieg
W dniu .02.2018 o 13:43 Poldek <pugilares@interia.eu> pisze:

Maksymalną przyczepność gwarantuje asfalt posypany piaskiem i/lub  żwirkiem :-)

Jeśli asfalt jest oblodzony lub pokryty oblodzonym śniegiem to każdy  rodzaj posypki poprawi przyczepność - o to chodzi w tym "posypywaniu".

TG

Data: 2018-02-28 04:19:55
Autor: Poldek
Piaskarka - śnieg
[...]

Ostatnio sypią kiedy tylko się uda. Przecież mają płacone za sypanie, a nie za niesypanie. Więc jak się pojawi pierwszy płatek śniegu, zaraz wytaczają syparki. Śnieg znika, zanim doleci do ziemi, a kasa zapłacona. Piasek zostaje na asfalcie dając "przyczepność". Potem można drugi raz wyprowadzić pieniądze z kasy miasta za sprzątanie piasku.
O soli szkoda w ogóle gadać, bo to tak piramidalne szujstwo zatruwające glebę i rzeki że płakać się chce. Za nasze pieniądze.

Data: 2018-02-28 10:40:46
Autor: J.F.
Piaskarka - śnieg
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p7574s$100$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-02-27 o 18:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

A gdzie tam.
Doniesienia mowia, ze przetarg i umowa jest za godzine czy kilometr odsniezania, miasto decyduje, i czesto nie wzywa, bo wtedy musi placic.

Więc jak się pojawi pierwszy płatek śniegu, zaraz wytaczają syparki. Śnieg znika, zanim doleci do ziemi, a kasa zapłacona.

W mediach mozna spotkac raczej odwrotne wypowiedzi.
"snieg pada, a plugow nie ma ... bo ma nie byc, to by byla syzyfowa praca, czekamy az snieg przestanie padac".

Byc moze Stalexport ma inna umowe, to odsnieza przy pierwszym platku :-)

[...]

Piasek na lodzie daje przyczepnosc. Na sniegu lepszy zwirek, ale u nas chyba nie wolno, moze i dobrze, bo uszkadza lakier.
Sol powoduje, ze nie ma lodu ani sniegu, wiec nie potrzeba piasku.
No i nie tworzy sie zaskakujaca gololedz.

Ale tylko w odpowiednich warunkach, jak bedzie za zimno, to sol nie pomoze.

J.

Data: 2018-02-25 16:05:59
Autor: Czarek
Piaskarka - śnieg

W dniu 25.02.2018 o 15:45, t-1 pisze:
gdy piaskarka jako pojazd uprzywilejowany

Co proszę? Zmieniła się ostatnio definicja pojazdu uprzywilejowanego?

--
Czarek

Data: 2018-02-25 16:18:22
Autor: Twardy
Piaskarka - śnieg
Czarek wrote:
W dniu 25.02.2018 o 15:45, t-1 pisze:
gdy piaskarka jako pojazd uprzywilejowany

Co proszę? Zmieniła się ostatnio definicja pojazdu uprzywilejowanego?

Znalazlem cos takiego:

Pojazd wykonujący prace na drodze

Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne musi wysyłać żółte sygnały błyskowe. Dzięki temu staje się autem "uprzywilejowanym".
PRZYWILEJE
Pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności kierowca pojazdu wykonującego prace na drodze nie musi trzymać się prawej krawędzi jezdni oraz może ignorować zakazy dotyczące parkowania czy jazdy po chodniku. Dodatkowo może także poruszać się po drogach szybkiego ruchu, mimo że nie osiąga wymaganej prędkości co najmniej 40 km/h.
http://magazynauto.interia.pl/porady/przepisy/ruch-drogowy-2878/news-przywileje-nie-tylko-z-kogutem,nId,1031601

Pozdr T..

Data: 2018-02-25 16:35:44
Autor: Tomasz Pyra
Piaskarka - śnieg
Dnia Sun, 25 Feb 2018 16:18:22 +0100, Twardy napisał(a):

Czarek wrote:
[...]

Nie staje się uprzywilejowanym - jest po prostu pojazdem wykonującym pracę
na drodze

,,pojazd uprzywilejowany" - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci
niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym
tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi [...]

Data: 2018-02-28 10:10:44
Autor: Uzytkownik
Piaskarka - śnieg
W dniu 2018-02-25 o 15:45, t-1 pisze:
[...]

Jak dorośniesz i zaczniesz się przygotowywać do egzaminu na Prawo Jazdy to sie dowiesz, że piaskarka nie jest pojazdem uprzywilejowanym, ani żaden inny pojazd, który ma zamontowane pomarańczowe "koguty".

Takie "koguty" każdy kierowca może sobie zamontować i używać w razie potrzeby np. podczas awarii samochodu stojącego na drodze, podczas holowania innego pojazdu, podczas przewozu przedmiotów ponadgabarytowych, a nawet jak jedziesz używając koła dojazdowego, które ma ograniczoną prędkość itd.

Data: 2018-02-28 18:33:18
Autor: t-1
Piaskarka - śnieg
W dniu 2018-02-28 o 10:10, Uzytkownik pisze:
[...]

A ty udaj się do lekarza okulisty, jeśli zobaczyłeś "koguty" w mojej wypowiedzi. Z takim postrzeganiem sytuacji stanowisz zagrożenie na drodze.

Data: 2018-03-03 09:45:18
Autor: Uzytkownik
Piaskarka - śnieg
W dniu 2018-02-28 o 18:33, t-1 pisze:

[...]

No to pochwal się na jakiej podstawie wymyśliłeś, że piaskarka to pojazd uprzywilejowany?

Czy dlatego, że wiezie i rozsiewa piasek?

Skąd kierowcy mają wiedzieć, że z przeciwka jedzie piaskarka? One wożą duży transparent z napisem "Piaskarka - pojazd uprzywilejowany"?

Nawijaj. Trochę się pośmiejemy.

Podpowiem, że taka piaskarka wyposażona jest w pomarańczowe "koguty", których używa podczas takiej pracy.

Co zaś się tyczy autora wątku to piaskarki powinny mieć tak ustawione siewniki, aby nie wyrządzać szkód innym pojazdom, a jeżeli z jakichś powodów nie daje się tak ustawić to operator piaskarki powinien przerywać pracę w czasie wyprzedzania, wymijania lub omijania przez inny pojazd.

W razie wyrządzenia szkód w innym pojeździe, od operatora i/lub firmy można żądać naprawienia szkód lub zwrotu kosztów takiej naprawy. Jeżeli operator/firma odmawia to sprawę kieruje się do sądu. Trzeba tylko mieć dowód, że taka czy inna sytuacja zaistniała i w tym przypadku najlepiej jest zatrzymać piaskarkę i dokonać konfrontacji oraz wykonać zdjęcia lub po prostu wezwać policję.

Każda firma na wypadek możliwości wyrządzenia szkód powinna posiadać wykupione ubezpieczenie OC. Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej w związku z prowadzoną działalnością - nie mylić z OC pojazdu.

Piaskarka - śnieg