Piasta 32h, obręcz 24h - jak połączyć?

Data: 2010-02-13 06:46:24
Autor: rzymo
Piasta 32h, obręcz 24h - jak połączyć?
Niedawno dostałem obręcz 24h (26") i piastę 24h, ale z rozstawem
otworów jak w 32 (są 3 otwory, przerwa, 3 otwory, przerwa, itd).
Brakuje szprych i w związku z tym moje pytanie - jak to sensownie
zapleść?
Piasta ma wysokie kołnierze, więc są potrzebne krótkie szprychy - na
razie rozplotłem stare koło 24" i spróbowałem dopasować szprychy
(jeśli dobrze mierzę to 242mm) do obręczy - wyszło mi takie coś w
linku poniżej. Mimo że nie dociągałem mocno szprych, to "w rękach"
koło wydaje się b. sztywne, nie mam natomiast pojęcia jak się zachowa
przy mocnym hamowaniu. Mam też trochę szprych 258mm, ale te już są za
długie na jakikolwiek zaplot ;)

http://img651.imageshack.us/img651/723/zaplot.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/8052/zaplotp.jpg (na niebiesko
szprychy po jednej stronie koła)

Data: 2010-02-13 11:45:35
Autor: mg
Piasta 32h, obręcz 24h - jak połączyć?
http://img651.imageshack.us/img651/723/zaplot.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/8052/zaplotp.jpg
(na niebiesko szprychy po jednej stronie koła)

Na jeden krzyz ?
Daj zblizenie na piaste ...

Data: 2010-02-13 12:06:56
Autor: mg
Piasta 32h, obręcz 24h - jak połączyć?
http://img651.imageshack.us/img651/723/zaplot.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/8052/zaplotp.jpg
(na niebiesko szprychy po jednej stronie koła)

Zaplotles na jeden krzyz ?
Daj zblizenie na piaste ...

Data: 2010-02-14 04:36:13
Autor: rzymo
Piasta 32h, obręcz 24h - jak połączyć?
On 13 Lut, 21:06, mg <abcde...@poczta.onet.pl> wrote:
Zaplotles na jeden krzyz ?
Daj zblizenie na piaste ...

Zdążyłem rozpleść, szukając innego sposobu ułożenia szprych..
Teraz wyszło mi tak (jedna strona, zbliżenie na piastę):
http://img690.imageshack.us/img690/723/zaplot.jpg - cztery szprychy
jak w słoneczku i cztery pary raz skrzyżowane.

Data: 2010-02-14 08:02:01
Autor: mg
Piasta 32h, obręcz 24h - jak połączyć?
... i cztery pary raz skrzyżowane.

Aha, czyli dales te szprychy od tej samej strony kolnierza. Inaczej
trzebaby je podgiac, zeby sie przeplotly. Pewno wtedy po dociagnieciu
strzelilyby lepki. Teraz chyba tez nie jest idealnie bo obrecz moze
plywac na boki?

Data: 2010-02-14 10:13:54
Autor: rzymo
On 14 Lut, 17:02, mg <abcde...@poczta.onet.pl> wrote:
Teraz chyba tez nie jest idealnie bo obrecz moze
plywac na boki?

Zacisnąłem koło w hakach widelca, usiadłem na rower, odepchnąłem się
nogą i hamowałem - tak parę razy i nic niepokojącego się nie działo
(zawsze to jakiś test, mimo że prędkości niewielkie). Próbowałem też
ręką odgiąć obręcz, wymagało to sporej siły, więc wygląda na to, że
nie jest tak źle. Za kilka dni powinienem mieć nowe szprychy, wtedy
mocniej je dociągnę, dokładniej wycentruję i wyjdę z domu pojeździć,
najwyżej przy mocniejszym hamowaniu koło się rozpadnie i zaryję głową
w śnieg :)

Piasta 32h, obręcz 24h - jak połączyć?