[OK] Piasta Novatec A266SBT - kontrowanie zębatki

Data: 2009-06-22 10:07:56
Autor: Tomasz Konik
[OK] Piasta Novatec A266SBT - kontrowanie zębatki
Witam,
mam problem z zębatką w tytułowej piaście. Zębatkę zakręciłem, dociągnąłem
łańcuchem depcząc mocno na pedały. Kontrę dokręciłem podanym momentem.
Niestety, przy ostrzejszym hamowaniu zębatka odkręcała się o ca 1/4-1/3
obrotu, po depnięciu do przodu - dokręcała się (kontra nieruchoma). Puknąłem
zatem w kontrę, żeby dobić nieco, ale stoi na dębowo. Zatem: albo dociągnięta
do zębatki a mimo to zębatka ma tyle swobody, żeby się okręcać na swoim
gwincie, albo brak już gwintu dla lepszego dociągnięcia kontry (tego nie widać).
Czy tak te piasty mają? A jeśli tak, to jak sobie z tym radzić? Wykonać i
założyć cienki dystans pod zębatkę, żeby ją odsunąć w stronę kontry? A może
lepiej dać dystans pomiędzy płaszczyzny zębatki i kontry? Czy warto osadzić to
połączenie na "kleju" do gwintów? A może jeszcze co innego?
Do tej pory jeździłem na przedniej tarczówce z zębatką zakręconą śrubami, więc
nie miałem problemu. Słyszałem w SR, że piasty OK Novateka mają słabe gwinty,
że kurierom czasem puszczają na kontrach, ale o niemożności skontrowania przy
montażu nie słyszałem...
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-22 12:15:20
Autor: Paweł Suwiński
[OK] Piasta Novatec A266SBT - kontrowanie zębatki
Dnia pon, 22 cze 2009 tako rzecze Tomasz Konik:

mam problem z zębatką w tytułowej piaście. Zębatkę zakręciłem, dociągnąłem
łańcuchem depcząc mocno na pedały. Kontrę dokręciłem podanym momentem.
Niestety, przy ostrzejszym hamowaniu zębatka odkręcała się o ca 1/4-1/3
obrotu, po depnięciu do przodu - dokręcała się (kontra nieruchoma). (...) A może jeszcze co innego?

Ponoć pomaga wymiana kontry na inną np. dura-ace albo formula. Niby
głębiej "wpadają" na gwincie  i dociskają koronkę (?). Temat ten swego czasu pojawił na gronie "Ostre koło":
http://grono.net/ostrekolo/topic/17853611/sl/odkrecajaca-sie-koronk/

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-06-22 10:31:36
Autor: Tomasz Konik
> [...]

głębiej "wpadają" na gwincie  i dociskają koronkę (?).

Temat ten swego czasu pojawił na gronie "Ostre koło":

Piękne dzięki, Paweł. Słabo szukałem...;-(
Pzdr
Konik

--

[OK] Piasta Novatec A266SBT - kontrowanie zębatki