Piasta a dynamopiasta, porownanie MECHANICZNE?

Data: 2017-08-14 08:00:19
Autor: ToMasz
Piasta a dynamopiasta, porownanie MECHANICZNE?
W dniu 14.08.2017 o 06:23, Yerine Ictimai pisze:
Przypuscmy, mamy taka piaste dobrej jakosci Q-Lai:
http://tinyurl.com/y8o65cg8
ale alternatywnie dynamopiaste:
http://tinyurl.com/y9679295
(Shimano DH-3D30),
posiadaja podobna wage!

nie. dynamopiasta waży dużo. w czasie jazdy nawet bardzo (piszę o odczuciach)

Pytanie, o porownanie jakie parametry mechaniczne i trwalowc,
  odpornosc na wilgoc itp ma ma piasta z pradnica wobec tamtej
  piasty Q-LAI?
to jest irytujące pytanie. chcesz mieć odporną piastę, kup na łożyskach maszynowych. nawet za 30zł. chcesz mieć trwałą piastę?  to do tej co kupiłeś wsadź łożyska maszynowe, kupione w sklepie z  łożyskami. zdziwisz się ile łożysko może kosztować.

ToMasz

PS no chyba że sądzisz, że jakiś producent piast rowerowych ma swoją własną fabrykę łożysk tocznych

Data: 2017-08-14 02:01:24
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 08:00:22 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
> posiadaja podobna wage!

nie. dynamopiasta waży dużo. w czasie jazdy nawet bardzo (piszę o odczuciach)
Waży dużo i stawia lekki opór. Wystarczy pokręcić kołem i już czuć. Ale raz się wybrałem na trening kolarski z dynapiastą i dopiero na 60km spuchłem i musiałem już dalej sam jechać :)

> [...]
to jest irytujące pytanie. chcesz mieć odporną piastę, kup na łożyskach maszynowych. nawet za 30zł. chcesz mieć trwałą piastę?  to do tej co kupiłeś wsadź łożyska maszynowe, kupione w sklepie z  łożyskami. zdziwisz się ile łożysko może kosztować.
Moje piasty na konusach zawsze "przeciekały" ale też nigdy nie ładowałem więcej w nie. W Novatec na łożyskach tocznych nie musiałem wymieniać łożysk.
U kolegi natomiast piasty na konusach były super szczelne ale co dokładnie mam to nie pamiętam.

--
Piotr

Data: 2017-08-14 11:09:10
Autor: cytawa
Piecia aka dracorp pisze:

Waży dużo i stawia lekki opór. Wystarczy pokręcić kołem i już czuć.
Ale raz się wybrałem na trening kolarski z dynapiastą i dopiero na
60km spuchłem i musiałem już dalej sam jechać :)

Teoretycznie dynamopiasta nie powinna stawiac oporu. To co sie czuje jako opor to za chwile staje sie popchnieciem. Tam magnesy raz sie odpychaja a w innym polozeniu przyciagaja. Sumarycznie powinno sie bilansowac. Opor bedzie tylko, gdy jest wlaczone obciazenie.

To teoria. W praktyce trzeba by sprawdzic, czego nie robilem. Sprawdzilem, ze dolaczenie swiatla bardzo szybko zatrzymuje kolo.

Jan Cytawa

Data: 2017-08-14 14:07:58
Autor: Yerine Ictimai
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
[...]

Przeciez zalezy od modelu, poszczegolne modele potrafia miec spore
 roznice miedzy soba.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-14 12:54:59
Autor: Yerine Ictimai
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:
[...]

Ale w tej Q-Lai jest: "Specjalistyczne łożyska toczne maszynowe z
 uszczelnieniem (2szt. EZO Japan 6000)", to znaczy ze odporna i
 trwala?

Poza tym powiedz jak traktowac Twoja wypowiedz, to znaczy ze cena
 piasty malo mowi o jej jakosci?

A te lozyska jak mowisz ile moga kosztowac, duzo czy malo?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-14 20:25:44
Autor: ToMasz
Piasta a dynamopiasta, porownanie MECHANICZNE?

Poza tym powiedz jak traktowac Twoja wypowiedz, to znaczy ze cena
  piasty malo mowi o jej jakosci?

mniej wiecej tak jest. ale nie zawsze i nie upieram się. natomiast upieram się ze wysoka cena nie jest gwarancją jakości

A te lozyska jak mowisz ile moga kosztowac, duzo czy malo?

istnieją zwykłe wonobiegowe piasty na łozyska maszynowe. łozyska mogą być zamknięte metalem albo gumką. taka piasta w sklepie kosztuje ok 20zł. kawałek alu, dwa łożyska i ośka. te łożyska są typowe. chciałem kiedys kupić je w zykłym sklepie i chyba babka powiedziała mi 8 za sztukę. wywaliłem gały... nobo to 16zł za komplet, a piasta 20.... a babeczka mi mówi ze to są najtańsze takie chińskie, a lepsze jakbym chciał to nawet po 30zł. matematyka i realia nie fajne, ale jak się nad tym zastanowić? Łożyska do kół samochodowych też można kupić za pewną cenę najtańsze, a droższe, lepsze za 5 razy tyle.
więc ja się pytam. jaka jest szansa że novatec, czy ktoś inny, pakuje do swoich piast te najdroższe łożyska? moim zdaniem minimalna, tym bardziej że gwarancja jest na maks 2 lata i to może być wyłączona, bo przecież łożysko to coś co się zużywa.
tak czy owak, "maszynowe" i tak dłużej przetrwają niż konusy. a co do uszczelnienia. ja tam wole takie które są lekko uszczelnione. jak coś wpłynie, to wypłynie, a piach nie przejdzie. widywałem takie które miały po dwie gumy, a w środku beżowy miks wodno - smarowy.

ToMasz

Data: 2017-08-14 23:19:55
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Pewnie, prawie kazda firma tnie po kosztach.

"maszynowe" i tak dłużej przetrwają niż konusy.

A jakosc konusow ma jakas zaleznosc od ceny?

> [...]
widywałem takie które miały po dwie gumy, a w środku beżowy miks wodno - smarowy.

Prawisz obrazoburcze teorie, rozne firmy tutaj robia cuda a Ty
 mowisz ze to oszustwo ;)
Ale wiem, ze marketing rowerowy zrobil sie bezczelny, przykladowy
 korek do blokowania amortyzatora, wypadl mi, chce kupic w sklepie
 a tu ten kawalek plastiku 50zl! Ale na szczescie korek od plynu
 do naczyn "Ludwik" w polaczeniu z kluczem imbusowym za 3zl dobrze
 spelnia to zadanie, nawet lepiej niz ten oryginalny plastik
 :)

Ale fajnie Ci jak umiesz sobie wymienic sam te lozyska, kto inny
 pewnie by tylko rozpieprzyl piaste probujac ;)

Powiadasz piasta z pradnica z wymieninoymi samodzielnie lozyskami
 na maszynowe, tak radzisz?
I odradzasz niepotrzebnie przeplacac na Q-Line, Novateki itp?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-16 05:51:42
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 14 Aug 2017 23:19:55 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):
A jakosc konusow ma jakas zaleznosc od ceny?
Może uszczelnienie lepsze?

https://www.endurorider.pl/jak-wymienic-lozyska-w-piascie-novatec/

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-08-15 10:30:54
Autor: PeJot
W dniu 2017-08-14 o 20:25, ToMasz pisze:

[...]

A taka że Novatec czy ktoś inny kupuje łożysko po ~złotówce w hurcie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-14 14:13:52
Autor: Yerine Ictimai
Piasta a dynamopiasta, porownanie MECHANICZNE?
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:
to jest irytujące pytanie. chcesz mieć odporną piastę, kup na łożyskach maszynowych. nawet za 30zł.

A wiec ktora polecasz, np te Q-Lai:
http://tinyurl.com/y8o65cg8
czy taki Novatec:
  http://tinyurl.com/y7qgdf5t

Podobna cene maja i podobnie niby l.maszynowe, ale Q-Lai ma jakies
 tam patenty Spline itp. brzmi niepokojaco ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Piasta a dynamopiasta, porownanie MECHANICZNE?