Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]

Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]

Data: 2018-03-16 11:42:41
Autor: wojciechklap
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]
W dniu niedziela, 17 maja 2009 19:09:38 UTC+2 użytkownik holrin napisał:
Witam,

Eksperymentuje z silnikiem rowerowym i niestety jedną z najsłabszych
stron zestawu jest mocowanie tylnej zębatki z wykorzystaniem dwóch
gumowych pierścieni zaciskanych na szprychach za pomocą dziewięciu
śrub. Ustawienie takie zębatki bez bicia w żadnej z płaszczyzn jest
prawie niemożliwe, a dodatkowo, podczas jazdy na napędzie
"konwencjonalnym" silnik mimo rozłączonego sprzęgła generuje spore
opory.
Moim (chyba mało odkrywczym) pomysłem jest zastosowanie piasty z
gwintem po obu stronach, tak, aby zamontować po prawej stronie
klasyczny wielotryb z wolnobiegiem, a po lewej dużą zębatkę (44-56
zębów) również z wolnobiegiem. Wtedy podczas jazdy na pedałach nie
istniałby problem z oporami w napędzie spalinowym, a dodatkowo zębatka
odbiorcza po stronie lewej (silnikowej) byłaby zamocowana pewnie i
idealnie koncentrycznie. Jedynym minusem jest wtedy fakt, że nie
istnieje możliwość odpalenia silnika "od pedałów", ponieważ podczas
jazdy konwencjonalnej działa lewy wolnobieg. To jednak jestem w stanie
ominąć dokupując akcesoryjną "szarpankę" do ręcznego uruchamiania
silnika.
Dość tego opisu :) Pytanie do Was jest takie:
Czy istnieją piasty z dwustronnym gwintem, jeśli tak to jakie, jak się
nazywają i gdzie można je kupić ? Czy są dużo szersze od klasycznej
piasty (chcę to zmieścić do klasycznego trekkinga 28' - dopuszczam
lekkie rozgięcie tylnych widełek). Widziałem piasty flip-flop do
BMX'ów, ale nie jestem pewien, czy da się na nich zainstalować po
prawej stronie wielotryb z wolnobiegiem.
Serdecznie dziękuje za wszelkie rady.

Pzdr,
holrin.



W dniu niedziela, 17 maja 2009 19:09:38 UTC+2 użytkownik holrin napisał:
Witam,

Eksperymentuje z silnikiem rowerowym i niestety jedną z najsłabszych
stron zestawu jest mocowanie tylnej zębatki z wykorzystaniem dwóch
gumowych pierścieni zaciskanych na szprychach za pomocą dziewięciu
śrub. Ustawienie takie zębatki bez bicia w żadnej z płaszczyzn jest
prawie niemożliwe, a dodatkowo, podczas jazdy na napędzie
"konwencjonalnym" silnik mimo rozłączonego sprzęgła generuje spore
opory.
Moim (chyba mało odkrywczym) pomysłem jest zastosowanie piasty z
gwintem po obu stronach, tak, aby zamontować po prawej stronie
klasyczny wielotryb z wolnobiegiem, a po lewej dużą zębatkę (44-56
zębów) również z wolnobiegiem. Wtedy podczas jazdy na pedałach nie
istniałby problem z oporami w napędzie spalinowym, a dodatkowo zębatka
odbiorcza po stronie lewej (silnikowej) byłaby zamocowana pewnie i
idealnie koncentrycznie. Jedynym minusem jest wtedy fakt, że nie
istnieje możliwość odpalenia silnika "od pedałów", ponieważ podczas
jazdy konwencjonalnej działa lewy wolnobieg. To jednak jestem w stanie
ominąć dokupując akcesoryjną "szarpankę" do ręcznego uruchamiania
silnika.
Dość tego opisu :) Pytanie do Was jest takie:
Czy istnieją piasty z dwustronnym gwintem, jeśli tak to jakie, jak się
nazywają i gdzie można je kupić ? Czy są dużo szersze od klasycznej
piasty (chcę to zmieścić do klasycznego trekkinga 28' - dopuszczam
lekkie rozgięcie tylnych widełek). Widziałem piasty flip-flop do
BMX'ów, ale nie jestem pewien, czy da się na nich zainstalować po
prawej stronie wielotryb z wolnobiegiem.
Serdecznie dziękuje za wszelkie rady.

Pzdr,
holrin.

po co kombinowac kup tyna piaste z uchwytem na tarcze 6srub odkrec mocowanie trzeba troche podgrzac wykrec ja kup w sklepie Magma Jarocin wolnobieg z duza zembatka i przykrec na gwint dod nakrecic  atkowo mozna nalac kleju do zelaza i wtedy nakrecic zembatke.Poniewaz silnik ma obroty w lewo  bedzie zabieral zembatke .ajesli niebedzie pracowal to zebatka bedzie w trybie wolnobiegu ja mam tak zrobione w trace rowerowe 3 kolowej i doskonale sie to sprawdza Zapomniale m oczywiscie trzeba zaplesc piate w kole na mocne szprychy.

Data: 2018-03-16 16:50:35
Autor: rmikke
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]
On Friday, 16 March 2018 19:42:44 UTC+1, wojcie...@gmail.com  wrote:
W dniu niedziela, 17 maja 2009 19:09:38 UTC+2 użytkownik holrin napisał:
> Witam,
> > Eksperymentuje z silnikiem rowerowym i niestety jedną z najsłabszych
> stron zestawu jest mocowanie tylnej zębatki z wykorzystaniem dwóch
> gumowych pierścieni zaciskanych na szprychach za pomocą dziewięciu
> śrub. Ustawienie takie zębatki bez bicia w żadnej z płaszczyzn jest
> prawie niemożliwe, a dodatkowo, podczas jazdy na napędzie
> "konwencjonalnym" silnik mimo rozłączonego sprzęgła generuje spore
> opory.
> Moim (chyba mało odkrywczym) pomysłem jest zastosowanie piasty z
> gwintem po obu stronach, tak, aby zamontować po prawej stronie
> klasyczny wielotryb z wolnobiegiem, a po lewej dużą zębatkę (44-56
> zębów) również z wolnobiegiem. Wtedy podczas jazdy na pedałach nie
> istniałby problem z oporami w napędzie spalinowym, a dodatkowo zębatka
> odbiorcza po stronie lewej (silnikowej) byłaby zamocowana pewnie i
> idealnie koncentrycznie. Jedynym minusem jest wtedy fakt, że nie
> istnieje możliwość odpalenia silnika "od pedałów", ponieważ podczas
> jazdy konwencjonalnej działa lewy wolnobieg. To jednak jestem w stanie
> ominąć dokupując akcesoryjną "szarpankę" do ręcznego uruchamiania
> silnika.
> Dość tego opisu :) Pytanie do Was jest takie:
> Czy istnieją piasty z dwustronnym gwintem, jeśli tak to jakie, jak się
> nazywają i gdzie można je kupić ? Czy są dużo szersze od klasycznej
> piasty (chcę to zmieścić do klasycznego trekkinga 28' - dopuszczam
> lekkie rozgięcie tylnych widełek). Widziałem piasty flip-flop do
> BMX'ów, ale nie jestem pewien, czy da się na nich zainstalować po
> prawej stronie wielotryb z wolnobiegiem.
> Serdecznie dziękuje za wszelkie rady.
> > Pzdr,
> holrin.



W dniu niedziela, 17 maja 2009 19:09:38 UTC+2 użytkownik holrin napisał:
> Witam,
> > Eksperymentuje z silnikiem rowerowym i niestety jedną z najsłabszych
> stron zestawu jest mocowanie tylnej zębatki z wykorzystaniem dwóch
> gumowych pierścieni zaciskanych na szprychach za pomocą dziewięciu
> śrub. Ustawienie takie zębatki bez bicia w żadnej z płaszczyzn jest
> prawie niemożliwe, a dodatkowo, podczas jazdy na napędzie
> "konwencjonalnym" silnik mimo rozłączonego sprzęgła generuje spore
> opory.
> Moim (chyba mało odkrywczym) pomysłem jest zastosowanie piasty z
> gwintem po obu stronach, tak, aby zamontować po prawej stronie
> klasyczny wielotryb z wolnobiegiem, a po lewej dużą zębatkę (44-56
> zębów) również z wolnobiegiem. Wtedy podczas jazdy na pedałach nie
> istniałby problem z oporami w napędzie spalinowym, a dodatkowo zębatka
> odbiorcza po stronie lewej (silnikowej) byłaby zamocowana pewnie i
> idealnie koncentrycznie. Jedynym minusem jest wtedy fakt, że nie
> istnieje możliwość odpalenia silnika "od pedałów", ponieważ podczas
> jazdy konwencjonalnej działa lewy wolnobieg. To jednak jestem w stanie
> ominąć dokupując akcesoryjną "szarpankę" do ręcznego uruchamiania
> silnika.
> Dość tego opisu :) Pytanie do Was jest takie:
> Czy istnieją piasty z dwustronnym gwintem, jeśli tak to jakie, jak się
> nazywają i gdzie można je kupić ? Czy są dużo szersze od klasycznej
> piasty (chcę to zmieścić do klasycznego trekkinga 28' - dopuszczam
> lekkie rozgięcie tylnych widełek). Widziałem piasty flip-flop do
> BMX'ów, ale nie jestem pewien, czy da się na nich zainstalować po
> prawej stronie wielotryb z wolnobiegiem.
> Serdecznie dziękuje za wszelkie rady.
> > Pzdr,
> holrin.

po co kombinowac kup tyna piaste z uchwytem na tarcze 6srub odkrec mocowanie trzeba troche podgrzac wykrec ja kup w sklepie Magma Jarocin wolnobieg z duza zembatka i przykrec na gwint dod nakrecic  atkowo mozna nalac kleju do zelaza i wtedy nakrecic zembatke.Poniewaz silnik ma obroty w lewo  bedzie zabieral zembatke .ajesli niebedzie pracowal to zebatka bedzie w trybie wolnobiegu ja mam tak zrobione w trace rowerowe 3 kolowej i doskonale sie to sprawdza Zapomniale m oczywiscie trzeba zaplesc piate w kole na mocne szprychy.

Złota Łopatka i tytuł Archeologa Miesiąca dla tego pana..

Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona