Data: 2009-05-17 21:29:02 | |
Autor: ToMasz | |
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie] | |
holrin pisze:
Witam, Są piasty z 2 gwintami, ale ten drugi wolnobiego to będize "jechał" do tyłu, (chyba, bo nie nakręcałem) albo sie odkręci. Skoro masz doświadczenia z zębatką zamocowaną "na stałe" spróbuj "dorobić" zębatkę do tarczy hamulcowej. Z drugiej strony, na doświadczenia to załóż do przodu nazwyklejsze tylne koło. bedziesz je mógł napędzać jak chcesz. ja robiłem próby z silnikiem elektrycznym i poległem sromotnie. Naszczęsie nie poniosłem kosztów z przeróbkami tylnej piasty. ToMasz |
|
Data: 2009-05-18 04:09:02 | |
Autor: holrin | |
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie] | |
On 17 Maj, 21:29, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
Są piasty z 2 gwintami, ale ten drugi wolnobiego to będize "jechał" do Jeśli nakręcisz zwykłą prawostronną zębatkę to rzeczywiście może jechać do tyłu :) Pomysł z zębatką przykręcaną do mocowania tarczy jest niezły, ale boje się czy te aluminiowe gwinty w piaście (których w dodatku jest mało - chyba koło 6) wytrzymają siły przenoszone z silnika. Z drugiej strony przy hamowaniu też się pojawiają spore siły... Dzięki za rady, czekam na jeszcze. Pzdr. |
|
Data: 2009-05-18 22:48:13 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie] | |
holrin <jmiedzinski@gmail.com> napisał(a):
On 17 Maj, 21:29, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote: Zgubiłeś jedną. Radę, znaczy. Załóż na przód tylne koło, bagażnik na przód i napędzaj przód... rmikke -- |
|
Data: 2009-05-19 23:59:56 | |
Autor: holrin | |
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie] | |
On 19 Maj, 00:48, "Ryszard Mikke" <rmikke.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Nie zgubilem. Silnik jest zamocowany w ramie roweru, a nie na bagażniku. Większość oglądanych przeze mnie silników montowanych na bagażniku napędza koło rolką co wydaje mi się rozwiązaniem mało skutecznym (zwłaszcza w trudniejszych warunkach - deszcz, błoto) i niszczącym oponę. Dodatkowo, napędzanie przedniego koła zwłaszcza silnikiem o stosunkowo dużej mocy (2-3KM) jest niebezpieczne ze względu na powstający bardzo duży moment żyroskopowy, zaburzenia prowadzenia w zakrętach i zły stosunek i umiejscowienie środka ciężkości. Pzdr, |
|
Data: 2009-05-18 05:23:30 | |
Autor: Saurus | |
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie] | |
On 17 Maj, 21:29, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
Są piasty z 2 gwintami, ale ten drugi wolnobiego to będize "jechał" do A nakrętkę na śrubę też tylko w jedną stronę da się założyć? Można po prostu odwrócić taki jednorzędowy wolnobieg, może być za to problem z mocnym dokręceniem. Poza tym typowy rozmiar to np. 15t a nie 55 ;) |