Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]

Data: 2009-05-17 21:29:02
Autor: ToMasz
Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]
holrin pisze:
Witam,

Eksperymentuje z silnikiem rowerowym(..)
Moim (chyba mało odkrywczym) pomysłem jest zastosowanie piasty z
gwintem po obu stronach, tak, aby zamontować po prawej stronie
klasyczny wielotryb z wolnobiegiem,

Są piasty z 2 gwintami, ale ten drugi wolnobiego to będize "jechał" do
tyłu, (chyba, bo nie nakręcałem) albo sie odkręci. Skoro masz
doświadczenia z zębatką zamocowaną "na stałe" spróbuj "dorobić" zębatkę
do tarczy hamulcowej.

Z drugiej strony, na doświadczenia to załóż do przodu nazwyklejsze tylne
koło. bedziesz je mógł napędzać jak chcesz. ja robiłem próby z silnikiem
elektrycznym i poległem sromotnie. Naszczęsie nie poniosłem kosztów z
przeróbkami tylnej piasty.

ToMasz

Data: 2009-05-18 04:09:02
Autor: holrin
On 17 Maj, 21:29, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
[...]

Jeśli nakręcisz zwykłą prawostronną zębatkę to rzeczywiście może
jechać do tyłu :)
Pomysł z zębatką przykręcaną do mocowania tarczy jest niezły, ale boje
się czy te aluminiowe gwinty w piaście (których w dodatku jest mało -
chyba koło 6) wytrzymają siły przenoszone z silnika. Z drugiej strony
przy hamowaniu też się pojawiają spore siły...
Dzięki za rady, czekam na jeszcze.

Pzdr.

Data: 2009-05-18 22:48:13
Autor: Ryszard Mikke
holrin <jmiedzinski@gmail.com> napisał(a):
On 17 Maj, 21:29, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
> S=B1 piasty z 2 gwintami, ale ten drugi wolnobiego to b=EAdize "jecha=B3"=
 do
> ty=B3u, (chyba, bo nie nakr=EAca=B3em) albo sie odkr=EAci. Skoro masz
> do=B6wiadczenia z z=EAbatk=B1 zamocowan=B1 "na sta=B3e" spr=F3buj "dorobi=
=E6" z=EAbatk=EA
> do tarczy hamulcowej.

Je=B6li nakr=EAcisz zwyk=B3=B1 prawostronn=B1 z=EAbatk=EA to rzeczywi=B6cie=
 mo=BFe
jecha=E6 do ty=B3u :)
Pomys=B3 z z=EAbatk=B1 przykr=EAcan=B1 do mocowania tarczy jest niez=B3y, a=
le boje
si=EA czy te aluminiowe gwinty w pia=B6cie (kt=F3rych w dodatku jest ma=B3o=
 -
chyba ko=B3o 6) wytrzymaj=B1 si=B3y przenoszone z silnika. Z drugiej strony
przy hamowaniu te=BF si=EA pojawiaj=B1 spore si=B3y...
Dzi=EAki za rady, czekam na jeszcze.

Zgubiłeś jedną. Radę, znaczy.

Załóż na przód tylne koło, bagażnik na przód i napędzaj przód...

rmikke

Data: 2009-05-19 23:59:56
Autor: holrin
On 19 Maj, 00:48, "Ryszard Mikke" <rmikke.SKA...@gazeta.pl> wrote:

Zgubiłeś jedną. Radę, znaczy.

Załóż na przód tylne koło, bagażnik na przód i napędzaj przód...

Nie zgubilem. Silnik jest zamocowany w ramie roweru, a nie na
bagażniku. Większość oglądanych przeze mnie silników montowanych na
bagażniku napędza koło rolką co wydaje mi się rozwiązaniem mało
skutecznym (zwłaszcza w trudniejszych warunkach - deszcz, błoto) i
niszczącym oponę. Dodatkowo, napędzanie przedniego koła zwłaszcza
silnikiem o stosunkowo dużej mocy (2-3KM) jest niebezpieczne ze
względu na powstający bardzo duży moment żyroskopowy, zaburzenia
prowadzenia w zakrętach i zły stosunek i umiejscowienie środka
ciężkości.

Pzdr,

Data: 2009-05-18 05:23:30
Autor: Saurus
[...]

A nakrętkę na śrubę też tylko w jedną stronę da się założyć? Można po
prostu odwrócić taki jednorzędowy wolnobieg, może być za to problem z
mocnym dokręceniem. Poza tym typowy rozmiar to np. 15t a nie 55 ;)

Piasta dwustronna - prośba o poradę [długie]