Data: 2017-07-04 21:51:32 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Poniewaz planuje konserwacje przedniej piasty to rozwazam jej
wymiane na cos lepszego i przy okazji co innego: np na hamulec tarczowy (mam widelec z zamocowaniem do tarczowego i tez hamulec V brake obecnie), a moze piaste z pradnica? Powiedcie czy warto i dlaczego? Planuje jezdzenie po miescie i lakach ;) np drogach polnych poniewaz mieszkam w przyrodniczym miejscu tuz pod wiekszym miastem :) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-05 01:18:54 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:51:37 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Poniewaz planuje konserwacje przedniej piasty to rozwazam jej.... Planuje jezdzenie po miescie i lakach ;) np drogach polnychA czy odczuwasz potrzebę posiadania lepszych hamulców? Czy te v-ki za słabo hamują, sprawiają jakieś problemy? Bo jeśli nie, to wydasz niepotrzebnie sporo kasy. Sądzę, że jeśli nie jeździsz po górach, to taka wymiana jest mało uzasadniona. Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne. Co do prądnicy - rozważ jak często i ile jeździsz po zmroku - jeśli sporadycznie, to w zupełności wystarczy oświetlenie bateryjne. Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór. -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-05 15:14:14 | |
Autor: WS | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Wednesday, July 5, 2017 at 10:18:57 AM UTC+2, Jacek G. wrote:
A czy odczuwasz potrzebę posiadania lepszych hamulców? Czy te v-ki za słabo hamują, sprawiają jakieś problemy? Bo jeśli nie, to wydasz niepotrzebnie sporo kasy. Sądzę, że jeśli nie jeździsz po górach, to taka wymiana jest mało uzasadniona. jesli chodzi o sile hamowania, to raczej roznicy nie bedzie... no, moze na mokro - Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode.... Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne. hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal... |
|
Data: 2017-07-06 17:41:32 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:
Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode... A jak jeszcze dodamy blotko z polnej drogi? hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal... A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie (zeby miec rownowage)? A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 12:20:36 | |
Autor: WS | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Thursday, July 6, 2017 at 5:41:35 PM UTC+2, Yerine Ictimai wrote:
A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie e nie, tak to juz zupelnie bez sensu ;) w pojazdach kolowych glownym hamulcem jest przedni, w rowerze tez, wiec tam powinien byc lepszy / lepiej odprowadzajacy cieplo itd... jakich by nie wsadzic (pomijajac zepsute ;) ) to hamowanie przodem bedzie skuteczniejsze niz tylem A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy? na tak zadane pytanie nie da sie odpowiedziec... zalezy co znaczy trwalosc i ktore konkretnie hamulce w V-kach czesto wymienia sie klocki, co jakis czas trzeba podregulowac, ale za to wszystko jest tansze tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic... |
|
Data: 2017-07-06 12:26:06 | |
Autor: WS | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Thursday, July 6, 2017 at 9:20:39 PM UTC+2, WS wrote:
ale co pare lat watro plyn zmienic... ...i zawsze zapominam, ze sa tarczowki na linke, ale takich nigdy nie mialem, wiec trudno mi cos powiedziec... jakos wole hydrauliczne |
|
Data: 2017-07-07 14:00:35 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:
tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic... Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-08 14:57:53 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message: Prosze o potwierdzenie jakoby hamulec tarczowy na linke (zamiast hydraulicznego) jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech mozliwosci? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-08 18:11:14 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Z jakiej przyczyny klocki do tarczy miałyby być trwalsze od klocków do obręczy?
Tryb filozofowania "On": Ponieważ tarcza jest stalowa, a obręcze aluminiowe, to klocki do tarcz mogą być twardsze i co za tym idzie trwalsze? -- -- - hamulec tarczowy na linke jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech mozliwosci? |
|
Data: 2017-07-11 00:04:43 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-08 14:57, Yerine Ictimai napisał(a)::
Yerine Ictimai<ictimai@yandex.ru> Wrote in message:Ja się tam nie znam, ale można się czegoś dowiedzieć w necie, np. tu: https://roweroweporady.pl/jakie-hamulce-rowerowe-v-brake-tarczowe-czy-inne/ -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-11 13:15:02 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
czy najt4rwalsze to trudno powiedziec. Hydrauliczne sa z wyzszej polki wiec powinny byc trwalsze. Ale na linke na pewno sa tansze i latwiejsze w ewentualnych naprawach. Niewatpliwa zaleta tarczowek jest nieniszczenie obreczy, co w kolarstwie gorskim(blotnym) jest bardzo istotne. Wydaje mnie sie, ze z tego powodu jest silny nacisk by tarczowki sie zadomowily na szosie przy karbonowych obreczach. Ale tez uwazam, ze proste V-ki sa wystarczajaco skuteczne dla wiekszosci rowerow. Jan Cytawa |
|
Data: 2017-07-11 14:43:06 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach? Ale to marketingowy, jakiz to "argument" ze sa z wyzszej polki? A CocaCola tezc ;) wiec powinny byc trwalsze. Eee tam. Ale na linke na pewno sa tansze A to zalezy ktory model :) i latwiejsze w ewentualnych naprawach A wlasnie, ale pytanie jak czesto trzeba wymieniac/konserwowac linke w pancerzu a jak przewod hydrauliczny? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-07 02:12:13 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu czwartek, 6 lipca 2017 17:41:35 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
rower jezdzony raczej rzadko (raz na Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode... hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze Masz rację, ja mówiłem o zwiększeniu tej różnicy gdy z przodu będzie tarcza - ale nie próbowałem, więc tylko przypuszczam, że może to być niezbyt komfortowe. A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę, po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę, po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie. W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;) Ja jeździłem trochę po górkach z v-kami i da się, choć zdarzyło się kilka razy przy długich zjazdach w terenie (takich rzędu kilku km), że musiałem się zatrzymać i dać odpocząć palcom od ciągłego i mocnego zaciskania na klamkach. I wtedy tarcze pewnie by się przydały. Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana hamulców się nie opłaci. To już prędzej zmieniłbym cały rower, gdybym więcej zaczął jeździć po górach. A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?Przy przebiegach o jakich wspominasz i charakterze tras sądzę, że oba są wystarczająco trwałe. -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-07 13:56:56 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę Pewnie ze sprzwdzone: ma :) po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę, Piasta tez ma :) po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie. I wlasnie malo plaskim, mieszkam w takich bardziej gorzystych okolicach W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;) Eee tam, moj rower i tak wyglada bardzo oryginalnie ;) Ja jeździłem trochę po górkach z v-kami i da się, choć zdarzyło się kilka razy przy długich zjazdach w terenie (takich rzędu kilku km), że musiałem się zatrzymać i dać odpocząć palcom od ciągłego i mocnego zaciskania na klamkach. I wtedy tarcze pewnie by się przydały. I wlasnie, ale wtedy z tylu czy z przodu (jezeli chce to wymieniac na raty)? > Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana hamulców się nie opłaci. Ale wlasnie i tak mam juz osprzet: mocowania itp a przednia piaste i tak chce wymienic (poniewaz tylna jest przystosowana do tarczowego) > To już prędzej zmieniłbym cały rower, Ee, bez przesady, moj rower jest cooltowy, wypieszczony ;) a wymiana piasty i dodanie hamulca tarczowego to koszt ciut ponad stowke :) A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy? Po tym co piszecie to chyba najtrwalsza jest tarcza na linke? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 17:56:44 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór. Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 18:41:18 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Dnia Thu, 06 Jul 2017 17:56:44 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):
Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?Aż taka ciężka nie jest ale wszystko się zbiera. A opór jest lekko odczuwalny. Ale posiadanie ciągle dostępu do zasilania jest fajne. Do tego możesz sobie dokupić lub dorobić układ do zasilania USB i w ogóle jest super. Mi niestety piasta Shimano z prądnicą ciągle się rozkręca, kontra przy konusie i nie wiem dlaczego. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2017-07-06 21:19:59 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
Dnia Thu, 06 Jul 2017 17:56:44 +0200, Yerine Ictimai napisał(a): Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to razem? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 19:39:18 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Dnia Thu, 06 Jul 2017 21:19:59 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):
Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? PoniewazNo można a czemu miało by nie dać się zdobyć? Ja mam tarcze pod IS, 6 śrub. Fakt że Shimano robi raczej pod Center Lock. https://www.forumrowerowe.org/topic/124763-dynamo-w-piascie-kompendium- wszystko-o-doswiadczenia-opinie-porady-dodatki/ -- piecia aka dracorp pisz na: piotr.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2017-07-08 20:29:38 | |
Autor: Andrzej W. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-06 o 21:19, Yerine Ictimai pisze:
Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz Tak, Shimano ma takowe, tylko, że pasują do nich tarcze Shimano (Center Lock). Np. DH-3D71, ale za specjalne wymagania się specjalnie płaci... Co do oporów ja tego nie odczuwam, wnosi to kilka watów jak jest obciążone. -- AWa. |
|
Data: 2017-07-06 22:03:15 | |
Autor: Coaster | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai wrote:
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:Na najlepszej drodze do... http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/#IV.6 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2017-07-07 02:09:18 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Coaster <manypeny@mac.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai wrote: Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby w normalnym i niewinnym pytaniu dopatrywac sie, hmm, zlej woli! Ilez trzeba wykazac wyobrazni pokierowanej agresywna motywacja zeby zbudowac tak bogata filozofie i tworzyc byty o ktorych sam podejrzany nawet nie pomyslal? Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie? Po co podjerzenia o "podbudowanie swojego ego" itp, chyba sam autor tego wypracowania podbudowuje tak swoje ego! -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-07 10:22:47 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby Nie przejmuj sie. Pytaj dalej. Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie? Wole po raz 10 odpowiadac na podobne pytania komus nowemu niz pisac czy czytac: Nie na temat lub to juz bylo idioto. szukaj w googlach itd |
|
Data: 2017-07-07 14:08:53 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Wole po raz 10 odpowiadac na podobne pytania komus nowemu niz pisac czy czytac: Poniewaz wylawianie z przeszlych postow jest problematyczne: - serwery news przetrzymuja tylko nowsze posty, - technologia idzie do przodu adaptujac ceny i w kazdym sezonie sytuacja wyglada inaczej! :) - jezeli nawet temat przewalkowano to i tak ktos mogl przemyslec, "przespac sie z tym", cos nowego przeczytac, zauwazyc, zobaczyc i miec juz teraz zupelnie nowe konkluzje! :) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-07 09:14:26 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór. Bez obciazenia praktycznie opor jest niezauwazalny. Pod obciazeniem latwo przewidziec. Pradnica daje 3W mocy, ty stracisz pewno z 5W. Jesli jadac generujesz sredno 100W przy duzym wysilku wiec latwo porownac, to ok 5% spadek mozliwosci. Dla niektorych duzo. Jan Cytawa |
|
Data: 2017-07-05 13:34:14 | |
Autor: Andrzej W. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-04 o 21:51, Yerine Ictimai pisze:
Planuje jezdzenie po miescie i lakach;) np drogach polnych Przy tak zdefiniowanych wymaganiach to tarcze nie wydają się niezbędne. Rozważył bym za to prądnicę w piaście, jeśli używasz w czasie wycieczek GPS czy telefonu to możliwość ich ładowania w trakcie jazdy, albo doładowywania power banku może być przydatna. -- AWa. |
|
Data: 2017-07-07 02:10:38 | |
Autor: mmateusz | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:51:37 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
[...] a moze piaste z pradnica? piasta kosztuje ~100zł, za ta cene mozesz miec: latarka Convoy S2+ 65zł u chińczyka (3 tryby 100%/40%/5%) ogniwo 18650 (markowe) 20zł ładowarka do tego 20zł (markowy chinczyk) 3 tryby daja (około): 800 lumenów przez 1h (wypala ściołke w lesie), lub 300 lm przez 3h, lub 50 lumenów przez 20 h. Lub oczywiscie kombinacja powyższych trybów + mozesz miec 2-3 akku. Dla porównania te 50 lumenów, to jest dokładnie tyle ile bedziesz w stanie wyciagnać z 3W dynama i podlaczonej do tego lampki halogenowej. Oczywiscie zamiast lampki halogenowej, mozesz kupic tez lampke ledowa, ale wtedy trzeba pewnie ze 150zł* jeszcze dorzucić do tego, wiec juz zupelnie nie ma sensu. |
|
Data: 2017-07-09 21:59:03 | |
Autor: __Maciek | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Tue, 4 Jul 2017 21:51:32 +0200 (GMT+02:00) Yerine Ictimai
<ictimai@yandex.ru> napisał: Poniewaz planuje konserwacje przedniej piasty to rozwazam jej Ja zmieniłem z przodu na tarczę, wbrew strasznym krzykom odradzających mi to mędrków grupowych i uważam że to była dobra zmiana :-) Hamulce faktycznie znacznie bardziej odporne na deszcz (chociaż niewielki spadek siły hamowania w deszczu daje się odczuć), w dodatku nie trzeba tego zbyt często regulować - jak raz dobrze ustawisz to nic z tym nie trzeba robić, poza wymianą klocków i tarcz od czasu do czasu. Ogólnie kultura pracy takiego hamulca jest dużo lepsza. Hamulce skuteczniejsze od V-ek. Można lekko jednym palcem rower zatrzymać. Tak, warto zmienić, przynajmniej ten główny (przedni). Szczególnie że wcale nie jest to szczególnie drogie. BR-M446 plus przewód plus klamka to jakieś 120zł-150zł, oczywiście dochodzi jeszcze koło z odpowiednią piastą i tarcza. W jakichś 300-400zł da się wyrobić. Nie oglądaj się na odradzających ci to mędrków, którzy podniecają się rowerami, i którym psujesz obraz świata, montując tarczówkę w swoim rowerze do jeżdżenia na zakupy i po lesie. :-) Taki hamulec jest po prostu nowocześniejszy i lepszy, tak jak V-ki były lepsze od linkowych cantileverów. To po prostu kolejny etap rozwoju hamulca rowerowego. |
|
Data: 2017-07-09 22:41:22 | |
Autor: Andrzej W. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-09 o 21:59, __Maciek pisze:
Nie oglądaj się na odradzających ci to mędrków, którzy podniecają się No nie, na zakupy to tarczówki się nie nadają stanowczo... W wyrwikółka nie da się roweru wstawić jak się tarczę ma. -- AWa. |
|
Data: 2017-07-09 23:47:44 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> Wrote in message:
No nie, na zakupy to tarczówki się nie nadają stanowczo... Aaa ja to zawsze bojkotuje, jakiz glupi wynalazek i naprawde przy niewielkiej sile (np wiatru) moze zniszczyc kolko lub piaste! -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-09 23:44:04 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> Wrote in message:
Tak, warto zmienić, przynajmniej ten główny (przedni). Szczególnie że Ale to jest hydrauliczny, a jak dziala iczy lepszy mechaniczny (na linke w pancerzu)? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-10 08:05:38 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
IMHO przód dobrze działa i na linkę (krótka jest).
Problemy z jakością linek to raczej przy tylnych hamulcach (długie linki i pancerze lub dużo końcówek/przelotek). Można dać piastę pod tarczę, a o samym hamulcu pomyśleć w dalszej przyszłości. -- -- - i czy lepszy mechaniczny (na linke w pancerzu)? |
|
Data: 2017-07-11 12:00:11 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
IMHO przód dobrze działa i na linkę (krótka jest). Ale w necie ludzie pisali o innym problemie: tarczowy mechaniczny trudniej wyregulowac i wprzeciwienstwie do hydraulicznego nierownomiernie sie zaciska. Prawdopodobnie zalezy od jakosci danego modelu duzo, prosze o porade ktory wybrac zeby zminimalizowac te slabosc mechanicznych? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-11 15:04:20 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> Wrote in message:
jak raz dobrze ustawisz to nic z tym nie Ale wiesz, mam Vbrake jakis najlepszy i najdrozszy i klamki Tektro, linki i pancerze Shimaho i powiem ze tez jednym paluszkiem zatrzymuje rower (jezeli przednim hamulcem).
I wlasnie po wczorajszym incydencie przyznam ze rozwazam jak lepiej zrobic: przod-tarcza i tyl-Vbrake, a moze odwrotnie (przod-V, tyl-tarcza)? A incydent byl taki ze zjezdzam wczoraj po dlugich schodach (ale co pare metrow z czesciami poziomymi dla wytchnienia) po tych takich pochylniach dla wozkow etc., nachylenie <30° (mieszkam w gorzystym miescie) i w pewnym momencie uznawszy ze rozpedzam sie za bardzo naciskam tym jednym palcem na klamke hamulca PRZEDNIEGO i wnet lapie szczupaka z glowa w dol na tej pochylni (dobrze ze maja nawierzchnie z jakiegos tworzywa sztucznego, sprezysta wiec zamortyzowala twarde ladowanie) a rower mam na plecach! Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniego to rower nie zrobilby tak spektakularnego przewrotu ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-11 06:16:09 | |
Autor: rmikke | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Tuesday, 11 July 2017 15:04:32 UTC+2, Yerine Ictimai wrote:
naciskam tym jednym palcem na klamke hamulca PRZEDNIEGO Nie ma znaczenia, który hamulec jest mocniejszy, jeśli zablokujesz przednie koło to polecisz zupełnie niezależnie od rodzaju hamulca z tyłu. Tu przewagą hamulca hydraulicznego jest stopniowalność siły hamowania, hamulcem hydraulicznym da się to robić precyzyjniej. Niezależnie od tego, czy hamujesz taczę, czy obręcz (hydrauliczne hamulce na obręcz też istnieją), tyle że tarczowe są nieczułe na scentrowanie obręczy. |
|
Data: 2017-07-12 10:20:33 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
rmikke <spamcatch@mailinator.com> Wrote in message:
Tu przewagą hamulca hydraulicznego jest stopniowalność siły hamowania, Aha, jeszcze kolejna zaleta hydraulicznego, i jaki brac: hydrauliczny czy mechaniczny? Poniewaz jeszcze ponoc mechaniczny zaciska nierownomiernie: jeden zacisk sie zaciska bardziej niz drugi, to powoduje ponoc wykrzywianie tarczy itp, potwierdzicie to? Niezależnie od tego, Prosze dokladniej pisac, jak to rozumiec? :) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 11:03:09 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Akurat to mnie w mechanicznych bardzo denerwuje (tylko jeden ruchomy klocek hamulcowy). Może jakieś topowe modele maja dwa ruchome klocki?
-- -- - ponoc mechaniczny zaciska nierownomiernie: jeden zacisk sie zaciska bardziej niz drugi |
|
Data: 2017-07-12 14:13:00 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 12.07.2017 o 11:03, ąćęłńóśźż pisze:
Akurat to mnie w mechanicznych bardzo denerwuje (tylko jeden ruchomy klocek hamulcowy). Może jakieś topowe modele maja dwa ruchome klocki? Ale w czym problem? O ile nieruchomego nie ustawisz 5mm od tarczy nie widzę wady w tego typu rozwiązaniu. Nie zauważyłem nierównomiernego zużywania klocków. Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. Wydaje mi się że o wadach mechanicznych tarczówek najwięcej piszą ci, którzy ich nigdy nie mieli. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-12 15:59:07 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
W dniu 12.07.2017 o 11:03, ąćęłńóśźż pisze: Ale tarcza sie musi wyginac przy hamowaniu, nie znieksztalca jej to? Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. Polecasz akurat te marke i model? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 17:10:45 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 12.07.2017 o 15:59, Yerine Ictimai pisze:
Przy dobrym ustawieniu wygina się mniej niż 1mm. Stalowej tarczy nie robi to szkody. Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. Nie narzekam. Siła hamowania jest wystarczająca (używam tarcz 203mm). Serwisowanie zajmuje chwilę. Trwałość - dla mnie bardzo dobra. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-23 16:30:38 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. A dotyczy to Avidow BB5 tez, jak sie roznia BB5 od BB7? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-24 15:19:07 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 23.07.2017 o 16:30, Yerine Ictimai pisze:
BB5 nie miałem. Przede wszystkim BB7 mają dwa pokrętła do regulacji obu klocków. W BB5 pokrętłem reguluje się tylko klocek wewnętrzny. Zewnętrzny reguluje się zmieniając długość linki - czyli tak jak dla V-ek. Druga istotna sprawa to klocki. BB7 mają większe klocki, które pasują również do innych modeli hamulców. Stąd ich większy wybór i możliwa niższa cena -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-24 18:25:01 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
BB7 mają większe klocki, które pasują również do innych modeli hamulców. Stąd ich większy wybór i możliwa niższa cena Aha, wieksza cena produktu ale nizsze koszty eksploatacji? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-25 12:19:04 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 24.07.2017 o 18:25, Yerine Ictimai pisze:
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message: Też. Ale również, a może przede wszystkim, łatwiejsza regulacja. Tak jak pisałem, nie znam BB5, ale wszelkie opinie internetowe wskazują przewagę BB7 nad BB5. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-25 12:54:41 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
Ale również, a może przede wszystkim, łatwiejsza regulacja. Alez widze widze, ale cene tez maja wielokrotnie wyzsza ;) A powiedz jaszcze jak myslisz o Hayes MX-5? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-25 18:27:37 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 25.07.2017 o 12:54, Yerine Ictimai pisze:
Nie znam. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-11 22:27:03 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-11 15:04, Yerine Ictimai napisał(a)::
No właśnie, więc po co ci te tarcze ;) ?od V-ek. Można lekko jednym palcem rower zatrzymać. I wlasnie po wczorajszym incydencie przyznam ze rozwazam jakPrzekombinowujesz. A incydent byl taki ze zjezdzam wczoraj po dlugich schodach (aleNo jeśli Ty zamierzasz po schodach jeździć i po 30° pochylniach (ok 57 %), to nie lepsze hamulce ci są potrzebne, tylko dobry kask i zbroja, no i zdrowy rozsądek ;) (mieszkam w gorzystym miescie)A tu nie rozumiem, co ma górzystość miasta do nachylenia zjazdów dla wózków :) Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniegoGdybyś miał hydrauliczne tarcze, to fiknąłbyś może jeszcze szybciej :) Ale oczywiście zmień sobie te hamulce, bo widzę, że chcesz to koniecznie zrobić. Ja bym jednak wszedł na Twoim miejscu w hydrauliki. Nie wybierasz się zdaje się na wyprawę w Tybet, czy na Łuk Karpat, więc kwestia łatwości naprawy nie ma wielkiego znaczenia, a nie słyszałem, żeby takie hamulce były jakoś bardzo awaryjne. -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-11 23:03:45 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> Wrote in message:
Ale wiesz, mam Vbrake jakis najlepszy i najdrozszy i klamkiNo właśnie, więc po co ci te tarcze ;) ? Poniewaz: - atmosrerycznie trudne warunki, - trwalosc, - latwosc regulacji. -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 14:24:09 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 11.07.2017 o 22:27, Jacek G. pisze:
zrobić. Ja bym jednak wszedł na Twoim miejscu w hydrauliki. Nie wybierasz się zdaje się na wyprawę w Tybet, czy na Łuk Karpat, więc kwestia łatwości naprawy nie ma wielkiego znaczenia, a nie słyszałem, żeby takie hamulce były jakoś bardzo awaryjne. Z mojego doświadczenia dużo mniej roboty serwisowej mam z Avidami BB7 niż Juicy Five. Poza tym koszt modernizacji z V-ek do tarcz jest znacznie niższy przy mechanikach. Zwłaszcza gdy masz klamkomanetki (co się tyczy większości tanich rowerów). Oczywiście hydrauliki to inna jakość hamowania. Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-12 16:27:53 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
Oczywiście hydrauliki to inna jakość hamowania.Prosze wyjasnij troche jak to wyglada w praniu (zanim cos kupie) ;) Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki. Ale i koszt i trwalosc, serwisowanie i inne zawracanie ***! ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 16:36:55 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki. Powiedzmy sobie wprost jasno, chce miec rower WORKHORSE, trwaly, mocny, stabilny, bezobslugowy, zeby mozna nim pojechac na przykladowy Tybet bez potrzeby pielegnowania go pare razy na sezon, bez obchodzenia sie z nim jak z niemowleciem: wymiany olejow, smarowania kazdego trybika, chce raz zrobic co trzeba i zajac uwage innymi rzeczami o odleglej tematyce! :) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 17:47:01 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 12.07.2017 o 16:36, Yerine Ictimai pisze:
Bezobsługowy rower to taki co wiecznie w piwnicy stoi. Konstrukcja mechaników jest prostsza niż hamulców hydraulicznych. Czy to zaleta? Chyba nie często jest okazja by to weryfikować, gdyż hamulce to raczej awarioodporny układ w rowerze. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-12 08:22:01 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniego Wymagasz niemozliwego. Przy takiej stromiznie tylny hamulec w ogole nie hamuje. Kolo sie od razu slizga. A przedni hamuje za mocno, czego skutki odczules. I praw fizyki nie zmienisz. Jan Cytawa |
|
Data: 2017-07-12 10:14:07 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Yerine Ictimai pisze: Ale jeszcze wazna technika hamowania, jezeli pochylac sie do tylu wowczas tylni hamuje z pelna moca i jakos wiele bardziej niz przy jezdzie w poziomie -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|