Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?

Data: 2017-07-04 21:51:32
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
Poniewaz planuje konserwacje przedniej piasty to rozwazam jej
 wymiane na cos lepszego i przy okazji co innego: np na hamulec
 tarczowy (mam widelec z zamocowaniem do tarczowego i tez hamulec
 V brake obecnie), a moze piaste z pradnica?
Powiedcie czy warto i dlaczego?

Planuje jezdzenie po miescie i lakach ;) np drogach polnych
 poniewaz mieszkam w przyrodniczym miejscu tuz pod wiekszym
 miastem :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-05 01:18:54
Autor: Jacek G.
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:51:37 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
[...]
A czy odczuwasz potrzebę posiadania lepszych hamulców? Czy te v-ki za słabo hamują, sprawiają jakieś problemy? Bo jeśli nie, to wydasz niepotrzebnie sporo kasy. Sądzę, że jeśli nie jeździsz po górach, to taka wymiana jest mało uzasadniona.
Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne.
Co do prądnicy - rozważ jak często i ile jeździsz po zmroku - jeśli sporadycznie, to w zupełności wystarczy oświetlenie bateryjne. Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.
--
Jacek G.

Data: 2017-07-05 15:14:14
Autor: WS
On Wednesday, July 5, 2017 at 10:18:57 AM UTC+2, Jacek G. wrote:

[...]

jesli chodzi o sile hamowania, to raczej roznicy nie bedzie... no, moze na mokro - Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode....

Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne.

hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal...

Data: 2017-07-06 17:41:32
Autor: Yerine Ictimai
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:
Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode...

A jak jeszcze dodamy blotko z polnej drogi?

hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal...

A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie
 (zeby miec rownowage)?

A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 12:20:36
Autor: WS
On Thursday, July 6, 2017 at 5:41:35 PM UTC+2, Yerine Ictimai wrote:

A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie
 (zeby miec rownowage)?

e nie, tak to juz zupelnie bez sensu ;)
w pojazdach kolowych glownym hamulcem jest przedni, w rowerze tez, wiec tam powinien byc lepszy / lepiej odprowadzajacy cieplo itd... jakich by nie wsadzic  (pomijajac zepsute ;) ) to hamowanie przodem bedzie skuteczniejsze niz tylem

A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?

na tak zadane pytanie nie da sie odpowiedziec... zalezy co znaczy trwalosc i ktore konkretnie hamulce
w V-kach czesto wymienia sie klocki, co jakis czas trzeba podregulowac, ale za to wszystko jest tansze
tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic...

Data: 2017-07-06 12:26:06
Autor: WS
On Thursday, July 6, 2017 at 9:20:39 PM UTC+2, WS wrote:
ale co pare lat watro plyn zmienic...

...i zawsze zapominam, ze sa tarczowki na linke, ale takich nigdy nie mialem, wiec trudno mi cos powiedziec... jakos wole hydrauliczne

Data: 2017-07-07 14:00:35
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:

tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic...

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-08 14:57:53
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:

tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic...

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

Prosze o potwierdzenie jakoby hamulec tarczowy na linke (zamiast
 hydraulicznego) jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech
 mozliwosci?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-08 18:11:14
Autor: ąćęłńóśźż
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
Z jakiej przyczyny klocki do tarczy miałyby być trwalsze od klocków do obręczy?
Tryb filozofowania "On":
Ponieważ tarcza jest stalowa, a obręcze aluminiowe, to klocki do tarcz mogą być twardsze i co za tym idzie trwalsze?

-- -- -
hamulec tarczowy na linke jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech mozliwosci?

Data: 2017-07-11 00:04:43
Autor: Jacek G.
W dniu 2017-07-08 14:57, Yerine Ictimai napisał(a)::
[...]

Ja się tam nie znam, ale można się czegoś dowiedzieć w necie, np. tu:
https://roweroweporady.pl/jakie-hamulce-rowerowe-v-brake-tarczowe-czy-inne/
--
Jacek G.

Data: 2017-07-11 13:15:02
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

czy najt4rwalsze to trudno powiedziec. Hydrauliczne sa z wyzszej polki wiec powinny byc trwalsze. Ale na linke na pewno sa tansze i latwiejsze w ewentualnych naprawach. Niewatpliwa zaleta tarczowek jest nieniszczenie obreczy, co w kolarstwie gorskim(blotnym) jest bardzo istotne. Wydaje mnie sie, ze z tego powodu jest silny nacisk by tarczowki sie zadomowily na szosie przy karbonowych obreczach.

Ale tez uwazam, ze proste V-ki sa wystarczajaco skuteczne dla wiekszosci rowerow.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-11 14:43:06
Autor: Yerine Ictimai
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

czy najt4rwalsze to trudno powiedziec. Hydrauliczne sa z wyzszej polki

Ale to marketingowy, jakiz to "argument" ze sa z wyzszej polki?
A CocaCola tezc ;)

wiec powinny byc trwalsze.

Eee tam.

Ale na linke na pewno sa tansze

A to zalezy ktory model :)

i latwiejsze w ewentualnych naprawach

A wlasnie, ale pytanie jak czesto trzeba wymieniac/konserwowac
 linke w pancerzu a jak przewod hydrauliczny?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-07 02:12:13
Autor: Jacek G.
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
W dniu czwartek, 6 lipca 2017 17:41:35 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
rower jezdzony raczej rzadko (raz na
tydzien latem, kilkanascie razy na jesieni, 5 razy w tym roku, po
miescie tylko). Planuje jezdzenie po miescie i lakach ;) np drogach polnych

[...]

Masz rację, ja mówiłem o zwiększeniu tej różnicy gdy z przodu będzie tarcza - ale nie próbowałem, więc tylko przypuszczam, że może to być niezbyt komfortowe.
A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie
(zeby miec rownowage)?

Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę, po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę, po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie. W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;) Ja jeździłem trochę po górkach z v-kami i da się, choć zdarzyło się kilka razy przy długich zjazdach w terenie (takich rzędu kilku km), że musiałem się zatrzymać i dać odpocząć palcom od ciągłego i mocnego zaciskania na klamkach. I wtedy tarcze pewnie by się przydały. Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana hamulców się nie opłaci. To już prędzej zmieniłbym cały rower, gdybym więcej zaczął jeździć po górach.
A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?
Przy przebiegach o jakich wspominasz i charakterze tras sądzę, że oba są wystarczająco trwałe.
--
Jacek G.

Data: 2017-07-07 13:56:56
Autor: Yerine Ictimai
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę

Pewnie ze sprzwdzone: ma :)

po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę,

Piasta tez ma :)

po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie.

I wlasnie malo plaskim, mieszkam w takich bardziej gorzystych okolicach

W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;)

Eee tam, moj rower i tak wyglada bardzo oryginalnie ;)

[...]

I wlasnie, ale wtedy z tylu czy z przodu (jezeli chce to wymieniac
 na raty)?

> Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana
 hamulców się nie opłaci.

Ale wlasnie i tak mam juz osprzet: mocowania itp a przednia piaste
 i tak chce wymienic (poniewaz tylna jest przystosowana do
 tarczowego)

> To już prędzej zmieniłbym cały rower,

Ee, bez przesady, moj rower jest cooltowy, wypieszczony ;) a
 wymiana piasty i dodanie hamulca tarczowego to koszt ciut ponad
 stowke :)

A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?

Po tym co piszecie to chyba najtrwalsza jest tarcza na linke?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 17:56:44
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.

Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 18:41:18
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 06 Jul 2017 17:56:44 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):
Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?
Aż taka ciężka nie jest ale wszystko się zbiera.
A opór jest lekko odczuwalny. Ale posiadanie ciągle dostępu do zasilania jest fajne. Do tego możesz sobie dokupić lub dorobić układ do zasilania USB i w ogóle jest super.
Mi niestety piasta Shimano z prądnicą ciągle się rozkręca, kontra przy konusie i nie wiem dlaczego.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-07-06 21:19:59
Autor: Yerine Ictimai
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
[...]

Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz
 widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to
 razem?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 19:39:18
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 06 Jul 2017 21:19:59 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):

Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz
 widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to razem?
No można a czemu miało by nie dać się zdobyć? Ja mam tarcze pod IS, 6 śrub. Fakt że Shimano robi raczej pod Center Lock.

https://www.forumrowerowe.org/topic/124763-dynamo-w-piascie-kompendium-
wszystko-o-doswiadczenia-opinie-porady-dodatki/

Data: 2017-07-08 20:29:38
Autor: Andrzej W.
W dniu 2017-07-06 o 21:19, Yerine Ictimai pisze:
Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz
  widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to
  razem?

Tak, Shimano ma takowe, tylko, że pasują do nich tarcze Shimano (Center Lock).
Np. DH-3D71, ale za specjalne wymagania się specjalnie płaci...
Co do oporów ja tego nie odczuwam, wnosi to kilka watów jak jest obciążone.

--
AWa.

Data: 2017-07-06 22:03:15
Autor: Coaster
Yerine Ictimai wrote:
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.

Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?

Na najlepszej drodze do...
http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/#IV.6

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2017-07-07 02:09:18
Autor: Yerine Ictimai
Coaster <manypeny@mac.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai wrote:
[...]

Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby
 w normalnym i niewinnym pytaniu dopatrywac sie, hmm, zlej
 woli!
Ilez trzeba wykazac wyobrazni pokierowanej agresywna motywacja
 zeby zbudowac tak bogata filozofie i tworzyc byty o ktorych sam
 podejrzany nawet nie pomyslal?
Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie?
Po co podjerzenia o "podbudowanie swojego ego" itp, chyba sam
 autor tego wypracowania podbudowuje tak swoje ego!

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-07 10:22:47
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby
 w normalnym i niewinnym pytaniu dopatrywac sie, hmm, zlej
 woli!

Nie przejmuj sie. Pytaj dalej.

Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie?
Po co podjerzenia o "podbudowanie swojego ego" itp, chyba sam
 autor tego wypracowania podbudowuje tak swoje ego!

Wole po raz 10 odpowiadac na podobne pytania komus nowemu niz pisac czy czytac:

Nie na temat
lub
to juz bylo idioto.
itd

Data: 2017-07-07 14:08:53
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Poniewaz wylawianie z przeszlych postow jest problematyczne:
- serwery news przetrzymuja tylko nowsze posty,
- technologia idzie do przodu adaptujac ceny i w kazdym sezonie
 sytuacja wyglada inaczej! :)
- jezeli nawet temat przewalkowano to i tak ktos mogl przemyslec,
 "przespac sie z tym", cos nowego przeczytac, zauwazyc, zobaczyc i
 miec juz teraz zupelnie nowe konkluzje! :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-07 09:14:26
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.

Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?

Bez obciazenia praktycznie opor jest niezauwazalny. Pod obciazeniem latwo przewidziec. Pradnica daje 3W mocy, ty stracisz pewno z 5W. Jesli jadac generujesz sredno 100W przy duzym wysilku wiec latwo porownac, to ok 5% spadek mozliwosci. Dla niektorych duzo.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-05 13:34:14
Autor: Andrzej W.
W dniu 2017-07-04 o 21:51, Yerine Ictimai pisze:
Planuje jezdzenie po miescie i lakach;)  np drogach polnych
  poniewaz mieszkam w przyrodniczym miejscu tuz pod wiekszym
  miastem:)

Przy tak zdefiniowanych wymaganiach to tarcze nie wydają się niezbędne.
Rozważył bym za to prądnicę w piaście, jeśli używasz w czasie wycieczek GPS czy telefonu to możliwość ich ładowania w trakcie jazdy, albo doładowywania power banku może być przydatna.

--
AWa.

Data: 2017-07-07 02:10:38
Autor: mmateusz
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:51:37 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
[...] a moze piaste z pradnica?

piasta kosztuje ~100zł, za ta cene mozesz miec:
latarka Convoy S2+ 65zł u chińczyka (3 tryby 100%/40%/5%)
ogniwo 18650 (markowe) 20zł
ładowarka do tego 20zł (markowy chinczyk)

3 tryby daja (około):
800 lumenów przez 1h (wypala ściołke w lesie), lub
300 lm przez 3h, lub
50 lumenów przez 20 h.
Lub oczywiscie kombinacja powyższych trybów + mozesz miec 2-3 akku.

Dla porównania te 50 lumenów, to jest dokładnie tyle ile bedziesz w stanie wyciagnać z 3W dynama i podlaczonej do tego lampki halogenowej.
Oczywiscie zamiast lampki halogenowej, mozesz kupic tez lampke ledowa, ale wtedy trzeba pewnie ze 150zł* jeszcze dorzucić do tego, wiec juz zupelnie nie ma sensu.

Data: 2017-07-09 21:59:03
Autor: __Maciek
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
Tue, 4 Jul 2017 21:51:32 +0200 (GMT+02:00) Yerine Ictimai
<ictimai@yandex.ru> napisał:

[...]

Ja zmieniłem z przodu na tarczę, wbrew strasznym krzykom odradzających
mi to mędrków grupowych i uważam że to była dobra zmiana :-) Hamulce
faktycznie znacznie bardziej odporne na deszcz (chociaż niewielki
spadek siły hamowania w deszczu daje się odczuć), w dodatku nie trzeba
tego zbyt często regulować - jak raz dobrze ustawisz to nic z tym nie
trzeba robić, poza wymianą klocków i tarcz od czasu do czasu. Ogólnie
kultura pracy takiego hamulca jest dużo lepsza. Hamulce skuteczniejsze
od V-ek. Można lekko jednym palcem rower zatrzymać.

Tak, warto zmienić, przynajmniej ten główny (przedni). Szczególnie że
wcale nie jest to szczególnie drogie. BR-M446 plus przewód plus klamka
to jakieś 120zł-150zł, oczywiście dochodzi jeszcze koło z odpowiednią
piastą i tarcza. W jakichś 300-400zł da się wyrobić.

Nie oglądaj się na odradzających ci to mędrków, którzy podniecają się
rowerami, i którym psujesz obraz świata, montując tarczówkę w swoim
rowerze do jeżdżenia na zakupy i po lesie. :-)
Taki hamulec jest po prostu nowocześniejszy i lepszy, tak jak V-ki
były lepsze od linkowych cantileverów. To po prostu kolejny etap
rozwoju hamulca rowerowego.

Data: 2017-07-09 22:41:22
Autor: Andrzej W.
W dniu 2017-07-09 o 21:59, __Maciek pisze:
Nie oglądaj się na odradzających ci to mędrków, którzy podniecają się
rowerami, i którym psujesz obraz świata, montując tarczówkę w swoim
rowerze do jeżdżenia na zakupy i po lesie.:-)

No nie, na zakupy to tarczówki się nie nadają stanowczo...
W wyrwikółka nie da się roweru wstawić jak się tarczę ma.

--
AWa.

Data: 2017-07-09 23:47:44
Autor: Yerine Ictimai
"Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> Wrote in message:
No nie, na zakupy to tarczówki się nie nadają stanowczo...
W wyrwikółka nie da się roweru wstawić jak się tarczę ma.

Aaa ja to zawsze bojkotuje, jakiz glupi wynalazek i naprawde przy
 niewielkiej sile (np wiatru) moze zniszczyc kolko lub piaste!
 -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-09 23:44:04
Autor: Yerine Ictimai
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> Wrote in message:
Tak, warto zmienić, przynajmniej ten główny (przedni). Szczególnie że
wcale nie jest to szczególnie drogie. BR-M446 plus przewód plus klamka
to jakieś 120zł-150zł,

Ale to jest hydrauliczny, a jak dziala iczy lepszy mechaniczny (na
 linke w pancerzu)?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-10 08:05:38
Autor: ąćęłńóśźż
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
IMHO przód dobrze działa i na linkę (krótka jest).
Problemy z jakością linek to raczej przy tylnych hamulcach (długie linki i pancerze lub dużo końcówek/przelotek).
Można dać piastę pod tarczę, a o samym hamulcu pomyśleć w dalszej przyszłości.

-- -- -
i czy lepszy mechaniczny (na linke w pancerzu)?

Data: 2017-07-11 12:00:11
Autor: Yerine Ictimai
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
IMHO przód dobrze działa i na linkę (krótka jest).
Problemy z jakością linek to raczej przy tylnych hamulcach (długie linki i pancerze lub dużo końcówek/przelotek).

Ale w necie ludzie pisali o innym problemie: tarczowy mechaniczny
 trudniej wyregulowac i wprzeciwienstwie do hydraulicznego
 nierownomiernie sie zaciska. Prawdopodobnie zalezy od jakosci
 danego modelu duzo, prosze o porade ktory wybrac zeby
 zminimalizowac te slabosc mechanicznych?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-11 15:04:20
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Ale wiesz, mam Vbrake jakis najlepszy i najdrozszy i klamki
 Tektro, linki i pancerze Shimaho i powiem ze tez jednym
 paluszkiem zatrzymuje rower (jezeli przednim hamulcem).

Tak, warto zmienić, przynajmniej ten główny (przedni).

I wlasnie po wczorajszym incydencie przyznam ze rozwazam jak
 lepiej zrobic:  przod-tarcza i tyl-Vbrake,  a moze odwrotnie (przod-V, tyl-tarcza)?

A incydent byl taki ze zjezdzam wczoraj po dlugich schodach (ale
 co pare metrow z czesciami poziomymi dla wytchnienia)  po tych
 takich pochylniach dla wozkow etc., nachylenie <30° (mieszkam w
 gorzystym miescie) i w pewnym momencie uznawszy ze rozpedzam sie
 za bardzo naciskam tym jednym palcem na klamke hamulca PRZEDNIEGO
 wnet lapie szczupaka z glowa w dol na tej pochylni (dobrze ze
 maja nawierzchnie z jakiegos tworzywa sztucznego, sprezysta wiec
 zamortyzowala twarde ladowanie) a rower mam na plecach!

Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniego
 to rower nie zrobilby tak spektakularnego przewrotu
 ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-11 06:16:09
Autor: rmikke
On Tuesday, 11 July 2017 15:04:32 UTC+2, Yerine Ictimai  wrote:

[...]

Nie ma znaczenia, który hamulec jest mocniejszy, jeśli zablokujesz
przednie koło to polecisz zupełnie niezależnie od rodzaju hamulca z tyłu.
Tu przewagą hamulca hydraulicznego jest stopniowalność siły hamowania,
hamulcem hydraulicznym da się to robić precyzyjniej. Niezależnie od tego,
czy hamujesz taczę, czy obręcz (hydrauliczne hamulce na obręcz też istnieją), tyle że tarczowe są nieczułe na scentrowanie obręczy.

Data: 2017-07-12 10:20:33
Autor: Yerine Ictimai
rmikke <spamcatch@mailinator.com> Wrote in message:
Tu przewagą hamulca hydraulicznego jest stopniowalność siły hamowania,
hamulcem hydraulicznym da się to robić precyzyjniej.

Aha, jeszcze kolejna zaleta hydraulicznego, i jaki brac:
 hydrauliczny czy mechaniczny?
Poniewaz jeszcze ponoc mechaniczny zaciska nierownomiernie: jeden
 zacisk sie zaciska bardziej niz drugi, to powoduje ponoc
 wykrzywianie tarczy itp, potwierdzicie to?

Niezależnie od tego,
czy hamujesz taczę, czy obręcz (hydrauliczne hamulce na obręcz też istnieją), tyle że tarczowe są nieczułe na scentrowanie obręczy.

Prosze dokladniej pisac, jak to rozumiec? :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-12 11:03:09
Autor: ąćęłńóśźż
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
Akurat to mnie w mechanicznych bardzo denerwuje (tylko jeden ruchomy klocek hamulcowy). Może jakieś topowe modele maja dwa ruchome klocki?

-- -- -
ponoc mechaniczny zaciska nierownomiernie: jeden zacisk sie zaciska bardziej niz drugi

Data: 2017-07-12 14:13:00
Autor: Albert Stonoga
W dniu 12.07.2017 o 11:03, ąćęłńóśźż pisze:
Akurat to mnie w mechanicznych bardzo denerwuje (tylko jeden ruchomy klocek hamulcowy). Może jakieś topowe modele maja dwa ruchome klocki?

Ale w czym problem?
O ile nieruchomego nie ustawisz 5mm od tarczy nie widzę wady w tego typu rozwiązaniu. Nie zauważyłem nierównomiernego zużywania klocków. Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna.

Wydaje mi się że o wadach mechanicznych tarczówek najwięcej piszą ci, którzy ich nigdy nie mieli.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-07-12 15:59:07
Autor: Yerine Ictimai
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
[...]

Ale tarcza sie musi wyginac przy hamowaniu, nie znieksztalca jej to?

Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna.

Polecasz akurat te marke i model?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-12 17:10:45
Autor: Albert Stonoga
W dniu 12.07.2017 o 15:59, Yerine Ictimai pisze:

Ale tarcza sie musi wyginac przy hamowaniu, nie znieksztalca jej to?

Przy dobrym ustawieniu wygina się mniej niż 1mm. Stalowej tarczy nie robi to szkody.

Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna.

Polecasz akurat te marke i model?

Nie narzekam. Siła hamowania jest wystarczająca (używam tarcz 203mm). Serwisowanie zajmuje chwilę. Trwałość - dla mnie bardzo dobra.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-07-23 16:30:38
Autor: Yerine Ictimai
[...]

A dotyczy to Avidow BB5 tez, jak sie roznia BB5 od BB7?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-24 15:19:07
Autor: Albert Stonoga
W dniu 23.07.2017 o 16:30, Yerine Ictimai pisze:

A dotyczy to Avidow BB5 tez, jak sie roznia BB5 od BB7?

BB5 nie miałem.

Przede wszystkim BB7 mają dwa pokrętła do regulacji obu klocków. W BB5 pokrętłem reguluje się tylko klocek wewnętrzny. Zewnętrzny reguluje się zmieniając długość linki - czyli tak jak dla V-ek.
Druga istotna sprawa to klocki. BB7 mają większe klocki, które pasują również do innych modeli hamulców. Stąd ich większy wybór i możliwa niższa cena

--
Albert Stonoga

Data: 2017-07-24 18:25:01
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
 BB7 mają większe klocki, które pasują również do innych modeli hamulców. Stąd ich większy wybór i możliwa niższa cena

Aha, wieksza cena produktu ale nizsze koszty eksploatacji?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-25 12:19:04
Autor: Albert Stonoga
W dniu 24.07.2017 o 18:25, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Też.
Ale również, a może przede wszystkim, łatwiejsza regulacja.

Tak jak pisałem, nie znam BB5, ale wszelkie opinie internetowe wskazują przewagę BB7 nad BB5.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-07-25 12:54:41
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Alez widze widze, ale cene tez maja wielokrotnie wyzsza ;)

A powiedz jaszcze jak myslisz o Hayes MX-5?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-25 18:27:37
Autor: Albert Stonoga
W dniu 25.07.2017 o 12:54, Yerine Ictimai pisze:

A powiedz jaszcze jak myslisz o Hayes MX-5?

Nie znam.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-07-11 22:27:03
Autor: Jacek G.
W dniu 2017-07-11 15:04, Yerine Ictimai napisał(a)::
[...]

No właśnie, więc po co ci te tarcze ;) ?

I wlasnie po wczorajszym incydencie przyznam ze rozwazam jak
  lepiej zrobic:
  przod-tarcza i tyl-Vbrake,
  a moze odwrotnie (przod-V, tyl-tarcza)?
Przekombinowujesz.

A incydent byl taki ze zjezdzam wczoraj po dlugich schodach (ale
  co pare metrow z czesciami poziomymi dla wytchnienia)  po tych
  takich pochylniach dla wozkow etc., nachylenie<30°
No jeśli Ty zamierzasz po schodach jeździć i po 30° pochylniach (ok 57 %), to nie lepsze hamulce ci są potrzebne, tylko dobry kask i zbroja, no i zdrowy rozsądek ;)
(mieszkam w gorzystym miescie)
A tu nie rozumiem, co ma górzystość miasta do nachylenia zjazdów dla wózków :)

Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniego
  to rower nie zrobilby tak spektakularnego przewrotu
  ;)
Gdybyś miał hydrauliczne tarcze, to fiknąłbyś może jeszcze szybciej :)
Ale oczywiście zmień sobie te hamulce, bo widzę, że chcesz to koniecznie zrobić. Ja bym jednak wszedł na Twoim miejscu w hydrauliki. Nie wybierasz się zdaje się na wyprawę w Tybet, czy na Łuk Karpat, więc kwestia łatwości naprawy nie ma wielkiego znaczenia, a nie słyszałem, żeby takie hamulce były jakoś bardzo awaryjne.

--
Jacek G.

Data: 2017-07-11 23:03:45
Autor: Yerine Ictimai
"Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> Wrote in message:
Ale wiesz, mam Vbrake jakis najlepszy i najdrozszy i klamki
  Tektro, linki i pancerze Shimaho i powiem ze tez jednym
  paluszkiem zatrzymuje rower (jezeli przednim hamulcem).
No właśnie, więc po co ci te tarcze ;) ?

Poniewaz:
- atmosrerycznie trudne warunki,
- trwalosc,
- latwosc regulacji.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-12 14:24:09
Autor: Albert Stonoga
W dniu 11.07.2017 o 22:27, Jacek G. pisze:

[...]

Z mojego doświadczenia dużo mniej roboty serwisowej mam z Avidami BB7 niż Juicy Five. Poza tym koszt modernizacji z V-ek do tarcz jest znacznie niższy przy mechanikach. Zwłaszcza gdy masz klamkomanetki (co się tyczy większości tanich rowerów).

Oczywiście hydrauliki to inna jakość hamowania. Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-07-12 16:27:53
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:

Oczywiście hydrauliki to inna jakość hamowania.
 Prosze wyjasnij troche jak to wyglada w praniu (zanim cos kupie) ;)

Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki.

Ale i koszt i trwalosc, serwisowanie i inne zawracanie ***! ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-12 16:36:55
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?

Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki.

Ale i koszt i trwalosc, serwisowanie i inne zawracanie ***! ;)

Powiedzmy sobie wprost jasno, chce miec rower WORKHORSE, trwaly,
 mocny, stabilny, bezobslugowy, zeby mozna nim pojechac na
 przykladowy Tybet bez potrzeby pielegnowania go pare razy na
 sezon, bez obchodzenia sie z nim jak z niemowleciem: wymiany
 olejow, smarowania kazdego trybika, chce raz zrobic co trzeba i
 zajac uwage innymi rzeczami o odleglej tematyce!
 :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-12 17:47:01
Autor: Albert Stonoga
W dniu 12.07.2017 o 16:36, Yerine Ictimai pisze:

[...]

Bezobsługowy rower to taki co wiecznie w piwnicy stoi.
Konstrukcja mechaników jest prostsza niż hamulców hydraulicznych. Czy to zaleta? Chyba nie często jest okazja by to weryfikować, gdyż hamulce to raczej awarioodporny układ w rowerze.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-07-12 08:22:01
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniego
 to rower nie zrobilby tak spektakularnego przewrotu
 ;)

Wymagasz niemozliwego. Przy takiej stromiznie tylny hamulec w ogole nie hamuje. Kolo sie od razu slizga. A przedni hamuje za mocno, czego skutki odczules. I praw fizyki nie zmienisz.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-12 10:14:07
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai pisze:

[...]

Ale jeszcze wazna technika hamowania, jezeli pochylac sie do tylu
 wowczas tylni hamuje z pelna moca i jakos wiele bardziej niz przy
 jezdzie w poziomie

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?